Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:31

Needje schreef:
Had ze r beter in kunnen laten slapen. Nu gaat dat dier dus van hot naar her.

Juist ja mijn gedachten, heb dan de ballen om een paard in te laten slapen en niet verkopen omdat je de sport niet in durft. Maar dat is verlies lijden.

Die scanic heeft leuk koppie maar voor een 5-jarige vind ik het prutlopen en dan nog eens zulke lelijke foto's zou niet eens gaan kijken. Al zijn die hoofd-fotos wel aansprekelijk

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:32

Somebody_ schreef:
MyWishMax schreef:

Dat is met 5% kans nogal een gok.

Wij zouden daar iig nooit aan moeten beginnen! :D

Daarom zei ik dat je de ellende vanzelf krijgt en niet moet kopen := Met ons geluk ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:32

Titi bedoeld dat de ellende begonnen is bij het verkopen van het paard Dees.

tita

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:33

ooo ik heb wat gemist denk ik, dacht meer dat je bedoelde die merrie met botbreuk..

Wat was er met dees?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 13:33

De merrie heb ik als 2 jarige ooit aangeboden gekregen toen zat er al een heel verhaal bij heb direct bedankt, jammer dat ze nu alsnog weer verkocht word er is zoveel kans op verdriet als je dat dier koopt. Ik heb toen ook aangegeven dat die bij mij niet eens gereden zou worden als je weet dat dit speelt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:34

Wat mis jij op die foto's, Tita?
Ik zie een paard dat wel goed over de benen gaat op die fotos, ik vond ze juist wel aansprekend.

Needje, iedere koper beslist zelf of hij het aanwil of niet. Net als iedere verkoper opnieuw weer moet kiezen of hij nog wel te koop aanbiedt.
Nimber heeft het paard gewoon een kans gegund en iemand heeft aangegeven dit paard de kans te gunnen. Dan zou ik ook niet naar de slager brengen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:36

tita schreef:
Wat was er met [naam verwijderd]?

Needje schreef:
Titi bedoeld dat de ellende begonnen is bij het verkopen van het paard [naam verwijderd].

Voor alle duidelijkheid: er is niets mis met het paard van [naam verwijderd] :D

Graag correcte interpunctie blijven gebruiken, dames, voordat mijn volledig correcte en gezonde paard ineens ook zomaar 'een Bokt-verhaal' heeft :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:38

Dees schreef:
tita schreef:
Wat was er met dees?

Needje schreef:
Titi bedoeld dat de ellende begonnen is bij het verkopen van het paard Dees.

Voor alle duidelijkheid: er is niets mis met het paard van Dees :D

Graag correcte interpunctie blijven gebruiken, dames, voordat mijn volledig correcte en gezonde paard ineens ook zomaar 'een Bokt-verhaal' heeft :o

:') 'Let's eat grandma' of 'Let's eat, grandma'

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 13:38

:= en zo zie je maar hoe verhalen de wereld in geholpen worden

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:39

hahahahah Dees toch...
De mijne hebben ook bokt verhalen :P

Wat ik er mis aan vind nou omdat beest zo voorwaarst te krijgen zetten we ff flink de spoor erin.. ondertussen loopt het paard niet op eigen benen. Hangt het voor het oog beetje op het bit, Geen frisse reactie en ook nog eens achter de LL met een ielig nekje

nee vind het misleidende verkoopfoto's

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:40

Gave merrie Dees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:41

KarinvdM schreef:
Toch gebeurt dat erg veel Patty...
Bij iedere verkoop wordt denk ik wel iets negatiefs er niet bij verteld of iets positiefs wordt beter voorgedaan dan het is.

Wordt volop gedaan. Kan er zo aanwijzen op mp, sp... Reden voor mij om enkel groene dieren te kopen!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:48

tja.. het gebeurt idd veel! kan er over mee praten 2X :o (leergeld noem ik het maar)
heeft me een hoop verdriet gekost ik was erg jong.. maar maakt wel dat ik nu mijn ogen heeeeeeeeel goed open hou :o en niet zomaar alles geloof..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:49

Citaat:
Die scanic heeft leuk koppie maar voor een 5-jarige vind ik het prutlopen en dan nog eens zulke lelijke foto's zou niet eens gaan kijken. Al zijn die hoofd-fotos wel aansprekelijk

Tsjaa ligt eraan wat je zoekt. Mijn paard haar foto's waren helemaal niks..een wei foto en een foto gekregen waarop ze vast gebonden was met elastiek en zo ongeveer lateraal stapte. Echter is het met het paard zelf helemaal niks mis! Uitgegroeid tot een heerlijk dier ( zie onderschrift), wat fluitend door alle keuringen kwam.

Als het slechte foto's zijn, het dier is niet te duur en komt door alle keuringen, en karakter lijkt ok zou ik de gok wel durven nemen. Veel mensen willen een kant en klaar paard wat al helemaal perfect afgericht is.. Met een beetje handig had heb je een minder gereden paard ook zo weer back in track en scheelt je
vaak toch al snel 2000 euro }:0. Zelfde als een uit de klei getrokken paard bij een boer, kan best een hele goede verstopt zitten onder al dat haar en viezigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:50

Ik bekeek net de advertentie van de jonge Lingh, zou niemand dat aandurven voor bv 500 of 1000 euro?

Als het verhaal compleet is zoals zij het plaatsen in de advertentie zou ik het gerust aandurven wanneer ik aan huis een stal over zou hebben.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:51

vonneke schreef:
Ik bekeek net de advertentie van de jonge Lingh, zou niemand dat aandurven voor bv 500 of 1000 euro?

Als het verhaal compleet is zoals zij het plaatsen in de advertentie zou ik het gerust aandurven wanneer ik aan huis een stal over zou hebben.

Over welke heb jij het nu?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 13:52

Ik niet ik wou dr gratis ook niet hebben :)
Laatst bijgewerkt door Seven op 09-07-12 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:52

tita schreef:
Needje schreef:
Had ze r beter in kunnen laten slapen. Nu gaat dat dier dus van hot naar her.

Juist ja mijn gedachten, heb dan de ballen om een paard in te laten slapen en niet verkopen omdat je de sport niet in durft. Maar dat is verlies lijden.

Ik dacht hetzelfde bij die scandic.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:52

Voor de fokkerij is die Curlingh ook nog helemaal niet 'verloren' en heeft ze nog wel waarde.
Al geloof ik niet dat er al iemand is geweest die de moeite heeft genomen om haar aan te bieden op een KWPN keuring...

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:53

vonneke schreef:

Voor 250 euro en een stal aan huis zou ik het ook aandurven, voor de recreatie of zo of grasmaaier.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:54

lisch schreef:
tja.. het gebeurt idd veel! kan er over mee praten 2X :o (leergeld noem ik het maar)
heeft me een hoop verdriet gekost ik was erg jong.. maar maakt wel dat ik nu mijn ogen heeeeeeeeel goed open hou :o en niet zomaar alles geloof..

nou mag hopen dat het voor mij niet geldt 1x leergeld vind ik voldoende.
Dan maar hopen op een topper met de volgende(n)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:55

Seven schreef:
Ik niet ik wou dr gratis ook niet hebben :)

Die link die eerder geplaatst is van curlingh

Waarom niet?

Wanneer het dier echt goed kan lopen, op het moment klinisch niet kreupel is en de scan een rustig beeld geeft zou ik het best aandurven.

Misschien heb je jaren een fijn sportpaard. Raakt ze kreupel aan dat been weet je direct wat het is en is ze zo opgeruimd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:56

Nou naar de keuring met dat beest kijken of ze opgenomen wordt en predikaten krijgt uitbrengen in de Z eenmaal.... en je kan gaan fokken.

maar liever met een gezond beest wie weet heeft ze wel pijn of juist door de dracht

Dees wat vond je van mijn commentaar bij de advertentie wil graag weten of ik het beetje goed heb gezien.... een LEERmoment

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:04

Tita, heb nog een keertje naar die foto's gekeken en je hebt wel een punt hoor. Dat zijn wel heel fikse sporen en er wordt plenty mee geprikt. Dat is niet helemaal fiar naar het paard toe.. al kan je zulke foto's niet 'misleidend' noemen, want eigenlijk wordt hier veel meer getoond dan een verkoper zou moeten willen tonen :D Neemt niet weg, het paard kán wel over de benen gaan. Wellicht iets horizontaal van bouw maar dat valt op de foto's niet goed te zien. Sowieso wel vrij bloot in de lendenen.
Ik was op het eerste gezicht wel blij met het ondergebrachte voorbeen en heb niet op de rijderij gelet. Voor mij een leermomentje :D

Het gebrek van Curlingh is het gevolg van een botbreuk tijdens de opfokperiode. Het is dus geen erfelijk gebrek. Gezien haar afstamming heeft ze voor fokkerij dus zeker nog een waarde. Ik ben heel benieuwd wat KWPN van haar postuur/frame vindt. Maar ze schijnt echt een heel leuk voetje te kunnen lopen dus waarom hebben ze dat nog niet geprobeerd? Als de merrie toekomst heeft, zou je het toch vooral daar gaan zoeken...

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:30

Zou wel weten wat de reden van verkoop is van die curlingh merrie