Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:00

Ik heb nummer 2 gekocht.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:01

En ik heb nummer 40 nog niet gekocht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:02

Als ik mijn vos niet gezien had, had het bij mij ook lang geduurd ben ik bang!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:06

Heb er nu een stuk of 6 uitgeprobeerd. Dus heb er nog een paar te gaan..
Of het juiste paard gezien maar afgekeurd, dat is ook zo'n domper..

Hoop eigenlijk dat de volgende zich snel aandient, heb geen geduld meer. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:06

Ik ga eigenlijk al niks kijken wat niet recentelijk goedgekeurd is

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:08

Dat gaat bij mij helaas moeilijk, in Spanje keuren ze vaak niet van te voren.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:13

PPfff Somebody, moet er niet aan denken om nog zoooo lang te moeten wachten.. Denk dat ik het dan gewoon opgeef en het eerste, beste paard koop ;) haha!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:10

Bij mij was het nummer 19 die het uiteindelijk geworden is... eigenlijk totaal onverwachts want was de moed al een klein beetje aan het opgeven en toen ineens...bingo!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:13

Iris__Bennie schreef:
Tegen mij is gezegd dat je gemiddeld 10 paarden moet bekijken voordat je de juiste tegen komt ;) Hier en daar natuurlijk uitschieters.. Ik zit nu op 4 en nummer 5 ga ik dinsdag kijken! :)

Ligt aan de mate van ervaring :) shoppen is leuk, maar soms zie je juist daardoor door de bomen het bos niet meer. Zorg voor goede connecties, mensen met verstand van zaken en vraag heb of zij nog wat weten.

Ik koop inmiddels liever via een bekende, dan via MP.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:22

Ik ga komende zaterdag kijken, ik stem ook voor de bingo zoals hierboven genoemd! ;)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:50

Ik ken niet zoveel mensen met veel verstand van paarden. Of niet goed genoeg om ze om hulp te vragen. Vind het om die reden ook erg spannend om bij een paard te gaan kijken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:52

Emma_s_girl schreef:
Ik ken niet zoveel mensen met veel verstand van paarden. Of niet goed genoeg om ze om hulp te vragen. Vind het om die reden ook erg spannend om bij een paard te gaan kijken.

Heb je geen instructeur? :)

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:52

Ik hoop het voor je Somebody_! Was een fijn gevoel dat ik eindelijk vol overtuiging "jaaaaaa, die wil ik" kon zeggen. Succes zaterdag!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:53

Zijn er hier ook mensen die in zuid Holland zoeken?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:56

Bzoem schreef:

Ik kom uit zuid-holland, maar heb inmiddels ook Duitsland, België en Frankrijk gezien. Hoezo?

Bedankt Pollus, van het filmpje en de beschrijving krijg ik wel een klein beetje hoop. Leuke, vriendelijke eigenaren, die me ook zeer oprecht lijken.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:21

@Pletje123
Die heb ik wel, en hij zal vast ook wel meegaan als ik 'het' paard denk te hebben gevonden, maar liefst zou ik al in een eerder stadium iemand erbij willen hebben. En wat ik tot nu toe langs heb zien komen staat vooral ver weg...

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:31

Hallo allemaal, wat een leuk topic! En Yvonne, leuk dat je een nieuwe troef gevonden hebt!

Ik ben zelf niet op zoek naar een paard...maar heb zelf 2 paarden en een pony te koop vanuit onze fokkerij...leuk om jullie ervaringen en vragen te lezen!

Merk zelf als verkopende partij dat het ook niet altijd gemakkelijk is, een juiste nieuwe baas te vinden... Stop altijd best veel tijd en energie in een bezichtiging...maar zo vaak dat mensen hun afspraak dan niet afzeggen en gewoon niet op komen dagen....erg jammer!

Iig iedereen veel succes met zoeken :-)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:36

Ik zoek door heel Nederland. Ben er vandaag nog 2 gaan proberen.
1 was niks, daar ben ik na 5 min vanaf gestapt omdat ik al wist dat het niks ging worden.
Andere was een leuk paard, wel nog best groen en toch wel kijkerig. Heel vriendelijk dier dat met wat training toch goed bij de les kan blijven. Al lijkt deze op sommige kleine stukjes toch wat onregelmatig te lopen, maar of dit nu komt door onbalans/spanning of dat er toch iets mis is?
Mocht er iets mis zijn dan zal dit met eventueel keuren wel eruit komen lijkt me maar toch.

Ik ga aankomend weekend of begin komende week nog 1 of 2 paarden kijken en daarna zien we wel of het misschien een van deze gaat worden of niet. Zo niet dan zoeken we nog verder.

Ik heb tot nog toe ook niemand met meer verstand van zaken mee gehad. Laat wel filmpjes maken en kijken door mensen en informeer al naar een mogelijkheid of het paard eventueel op proef zou mogen komen. Dan wil ik voor een eventuele koop toch nog sowieso iemand laten langskomen.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 17-05-12 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:37

Paula, wat voor iets heb je te koop staan?

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:41

Mn lieve maatje ulriko.. (11jarige ruin, Zdrs. En L spr.) Een 3 jarige superknappe zwarte ruin, goed zadelmak, dressuurgefokt..en 1.62m. En een leuke, brave vosmerrie dpony van 4 jaar.

Wat heb jij nu voor iets?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:43

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:45

Filmpjes vraag ik ook, maar niet iedereen wil ze maken. Heb er nu een enkele waar ik mijn instructeur misschien naar kan laten kijken. Maar dan nog die drempel over om ook daadwerkelijk een afspraak te maken. Wat een watje ben ik soms :o .
Proeftijd lijkt mij ideaal. Vraag me wel af of eigenaren daar snel aan meewerken. Zo ja, moet je volgens mij wel goede afspraken maken!???

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:46

Bzoem schreef:

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:49

zoepahhpaula schreef:
Mn lieve maatje ulriko.. (11jarige ruin, Zdrs. En L spr.) Een 3 jarige superknappe zwarte ruin, goed zadelmak, dressuurgefokt..en 1.62m. En een leuke, brave vosmerrie dpony van 4 jaar.

Wat heb jij nu voor iets?

Heb een vierjarige merrie te rijden voor 6 mnd. Mijn vos die ik vorig jaar juni heb gekocht staat met een peesblessure in de wei. Daar ga ik zaterdag weer eens naar kijken. Maar verwacht er niet veel van.
Dus waarschijnlijk weer op zoek naar een nieuwe. Is een van je paarden wat voor mij?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 20:50

Als je ergens een paard gaat proberen kan je dat toch laten filmen en dan aan je instructeur laten zien, Emma?