Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:29

Vanmorgen was ik met drie kinderen van mijn school bij mijn paard. In de wei stond ook een schimmel. Zegt het ene meisje: kijk dat paard heeft puistjes! (de appelvlekjes zeg maar)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:31

X_Michelle_X schreef:
Me achterneefje rijd ook paard (hij is bijna 5) me nocht tegen hem:
-'kijk. Dat zijn nou draverspaarden!'

Even later...

'nou mam, dat klopt niet hoor.'
-'huh?'
'ja, kijk maar, ze kunnen best stappen.'

:')

Haha die is echt goed.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:44

Ik reed laatst door ons dorp met m'n paard. stond er naast de weg een vader met zijn zoon (zullen vast niet uit een dorp komen.)

Zegt dat jongentje tegen zijn vader : Wat is dat?
vader : dat is een paard.

-oh...

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:18

xJasmijn schreef:
Ik reed laatst door ons dorp met m'n paard. stond er naast de weg een vader met zijn zoon (zullen vast niet uit een dorp komen.)

Zegt dat jongentje tegen zijn vader : Wat is dat?
vader : dat is een paard.

-oh...

:') :') :')

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:21

Ik was met het warme weer gaan rijden heb had mijn paard lekker afgespoeld. Vervolgens pak ik de zweetmes om het overtollige water van mijn paard af te halen. Zegt mijn vriend: "Wat? Ga je je paard nou zemen?"

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:23

Vandaag waren er twee meisjes van een jaar of 7 op de manege. Ze stonden te kijken bij mijn palomino.

Meisje1 *fluisterend*: Is dat paard een opa?
Meisje2 *fluisterend*: Dat weet ik toch niet!
Meisje1: Mevrouw, is dat paard een opa?
Ik: Nee, hoezo?
Meisje1: Omdat ie witte haren heeft!

:D

Ilonka_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:34

Zorro_Bjorn schreef:
Jaren geleden ging ik met mijn nichtje en mijn shetlander een buitenritje maken (kind was een jaartje of 7 en inmiddels 22 :o ). Halverwege vroeg ze me wat voor ras Dean was. Dus ik zeg: Dean is een shetlander. Verderop kwamen we een Fjord tegen. Dus mijn nichtje vroeg wat voor ras die pony met dat rare haar was. Ik zeg: Dat is een Fjord. Toen vroeg ze wat voor ras Anouska (mijn toenmalige rijpony) was. Tja, dat was een lastige (vader een hengst en moeder een merrie). Dus ik zeg: Anouska is een vuilnisbakkenras. Toen we bijna thuis waren vroeg ik haar nog even na wat voor rassen we hadden gezien. Nou, Dean bleef een shetlander (heb ik er gewoon ingestampt), die pony met dat rare haar was een Ford en Anouska was een prullenbak. Kinderlogica....

Ook was ik vaak aan het wandelen met mijn shet. Steevast de reactie: Wat een rare hond heb je :O Altijd het standaard antwoord terug: Oeps, heb ik per ongeluk de pony meegenomen, ik vond het al zo gek dat ie die stokken niet ging ophalen toen ik ze weggooide. O:)

hahahaha geniale dingen zitten hier toch tussen *D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:51

mijn vader kwam voor het eerst naar mijn enorme reus van toen kijken, weliswaar 1.80 hoog, maar een schat van een paard.
Thuis had ie nogwel praatjes, maar daar moest ik hem smeken of ik de box weer uitkon.
Hij vond hem bij nader inzien wel eng en toen ik de boxdeur opendeed (paard bleef prima in zijn box) deed ie snel de deur achter me dicht en bleef hem dichtklemmen, maar ik moest er nog uit. :') En mijn paard ging telkens met zijn neus proberen de deur open te krijgen (schuifdeur) en mijn pa vond het doodeng.

Leuk vanaf een afstand zei ie later...volgens mij scheet hij gewoon zeven kleuren.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:35

Weet niet of ie al voorbij is gekomen maar ik hield het echt niet meer toen.

'Kijk dit is een volbloed en dit een halfbloed.'
' :oo Kan hij dan leven als hij maar half vol zit met bloed??!!'

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:56

Jaaa die is ook erg grappig. Zelfde verhaal voor een warmbloed en een koudbloed hè

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:26

Browniee schreef:
Weet niet of ie al voorbij is gekomen maar ik hield het echt niet meer toen.

'Kijk dit is een volbloed en dit een halfbloed.'
' :oo Kan hij dan leven als hij maar half vol zit met bloed??!!'

Hoe krijgen mensen het soms ook verzonnen he? Een beetje logisch nadenken kan dan ook geen kwaad :')

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:33

Echt ik heb toen zo hard gelachen.

Trouwens nog een van een meisje die ik dus absoluut niet mocht...

'Kijk ik heb een Anky dekje'
'Leuk voor je'
'Ja doe nou maar niet zo jaloers je weet zelf ook wel dat je nu geen kans meer tegen me maakt!'
'?????'
'Ja duh, waardoor denk je dat anky zo goed kan rijden? Dat komt door speciaal spul dat ze in dat dekje doet'

Meisje was toen 13 :')

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:38

Ik was vorige week aan het rijden in de buitenbak, waar een fietspad naast ligt. Het was heel warm en mooi weer dus er waren veel mensen aan het fietsen. Kwamen er een paar vrouwen langs met kinderen, bleven ze even staan kijken. Zegt een van die vrouwen tegen de kindjes: 'Dat paard heeft sokken aan!' Zegt die andere vrouw: 'Nee, eigenlijk zijn het meer beenwarmers toch?' Terwijl het 25 graden ofzo was.. :P Moest er wel om lachen, het waren gewoon peesbeschermers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:41

men neef tijdens buitenrit: ik geloof echt niet dat jou paard sneller is dan mijn fiets (rengefokte engelse volbloed)
ik: "Ah nee? let maar eens op" (plekje waar we plaats genoeg hebben om te crossen
even later stond hij mij met open mond aan te kijken van: ow toch waar

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:45

:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

Sommige mensen kunnen heel goed bedenken wat ik daar eigenlijk heel graag wil neerzetten

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:47

Browniee schreef:
:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

Sommige mensen kunnen heel goed bedenken wat ik daar eigenlijk heel graag wil neerzetten

:j _/-\o_
Boktstop stond er in je profiel toch chalinka... :x

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:27

Ik had een foto van mijn bijrijdpaard op mijn facebook gezet.
Zet zijn eigenaresse er een reactie onder: Dat is toch Gaspard? (naam van het paard)
Paardlief staat bij haar ouders op de boerderij... :=

Op de manege hebben we een shetje staan, met een staartriem. Moest ik laatst een meisje helpen met opzadelen. Dus ik liet haar zien hoe de staartriem om moest. Ik zeg: Weet je waar die voor is? Zegt ze: Ja! Dan kan die niet zo veel poepen! _O- :=

Met hoeven uitkrabben de reactie's van kindjes: Doet dat nou geen pijn?

Was laatst buiten aan het wandelen met een witte pony waar ik wel eens voor zorgde. Echt zo'n klein dingetje. "Kijk het paard van sinterklaas!"
Elk witte paard is natuurlijk het paard van sinterklaas.

Of ook op de manege van die meisjes: Hoe groot wordt Chup a chup? (een inimini dingetje) Ik: Die blijft zo groot. Meisjes: Aaah dus hij blijft altijd zo klein? Ik: Ja. Meisjes: Dan jagen de grote paarden hem dalijk weg!

Laatst was ik een meisje aan het helpen met opzadelen. Zegt haar vrindinnetje tegen haar: Dus volgende week mag je op een groot paard? (Wijzend naar een pony) Meisje: Nee, dat mag nog niet na 2 lessen! Misschien over 4 lessen wel! Vriendinnetje: Dus je moet steeds op dat kleine paardje rijden? Meisje: Nee misschien over 4 lessen dat ik op een groot paard mag! (weer wijzend naar de pony) Vervolgens zien ze mij met mn paard langslopen. Reactie vriendinnetje: Woow! Die is groot! Mag je dan op die rijden? Meisje: Dat durf ik niet hoor! Vriendinnetje: Mag ze dan op die rijden? Ik: Nee, dit is een grotenmensenpaard. Hoe oud zijn jullie? Antwoord: 7 en 8 jaar. Ik: misschien mag je er over een paar jaar wel op rijden! Als je wat langer op paardrijden zit. Meisje: Hoeveel lessen nog? :+ Toen heb ik maar gezegt dat het nog heel veel lessen waren en ik naar mijn les moest..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:39

Citaat:
Op de manege hebben we een shetje staan, met een staartriem. Moest ik laatst een meisje helpen met opzadelen. Dus ik liet haar zien hoe de staartriem om moest. Ik zeg: Weet je waar die voor is? Zegt ze: Ja! Dan kan die niet zo veel poepen!

Die vind ik echt schattig, kinderlogica wint!! Maar als een pony al 'een groot paard' is, hoe noemen ze een echt paard dan? ben een beetje nieuwsgierig, hihi! echt te schattig!
Laatst bijgewerkt door Gem op 31-05-12 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zin verwijderd in overleg met poster.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:24

Paard wat ik rijd staat vaak op de wei als ik op stal kom. Tegenwoordig gaat het prima, maar eerder wou madame nog wel eens wegrennen als ik aankwam..

1 keer kreeg ik haar gewoon echt niet te pakken, en ben maar weer gegaan. Ik vertelde t verhaal aan mn schoonmoeder, zegt ze doodleuk 'maar komen paarden dan nooit naar hun baasje toegerend :oo ?!'

Nou nee, helaas.. :')

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:27

Shona_ schreef:
Paard wat ik rijd staat vaak op de wei als ik op stal kom. Tegenwoordig gaat het prima, maar eerder wou madame nog wel eens wegrennen als ik aankwam..

1 keer kreeg ik haar gewoon echt niet te pakken, en ben maar weer gegaan. Ik vertelde t verhaal aan mn schoonmoeder, zegt ze doodleuk 'maar komen paarden dan nooit naar hun baasje toegerend :oo ?!'

Nou nee, helaas.. :')

Die van mij wel hoor _O-

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:55

Ow boven me, dat doen die van mij serieus wel!! 1 van de 2 hinnikt zelfs elke keer als die mij ziet! <3

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:59

carmenbrum schreef:
Ow boven me, dat doen die van mij serieus wel!! 1 van de 2 hinnikt zelfs elke keer als die mij ziet! <3

Inderdaad, beide hinniken en komen als een gek naar het hek stormen.. :')

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:06

Browniee schreef:
Echt ik heb toen zo hard gelachen.

Trouwens nog een van een meisje die ik dus absoluut niet mocht...

'Kijk ik heb een Anky dekje'
'Leuk voor je'
'Ja doe nou maar niet zo jaloers je weet zelf ook wel dat je nu geen kans meer tegen me maakt!'
'?????'
'Ja duh, waardoor denk je dat anky zo goed kan rijden? Dat komt door speciaal spul dat ze in dat dekje doet'

Meisje was toen 13 :')

_O- _O_

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:10

Bij mij in de klas hadden niet paarden kinderen laatst een discussie, kan iemand met 1 been rijden. Ik ja. Toen hadden ze opeens intresse en is het een klasgesprek geworden

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:14

carmenbrum schreef:

Sja, bij mijn nu ook wel hoor haha, maar in het begin dus niet. Zeker niet als ze net op de weide stond en mevrouw hengstig was :Y) Nu komt ze gelukkig al wel netjes aanlopen <3