Ben weer terug en heb flinke inkoopjes gedaan (dik 300 euro uitgegeven....OEPS)
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

studiemiep schreef:Ik wil ook PB![]()
Ben weer terug en heb flinke inkoopjes gedaan (dik 300 euro uitgegeven....OEPS)

.? jullie?? (de verkoper kijkt ook wel mee maar of die echt verstand heeft..., rug van mijn paard moet namelijk lang mee en wil geen blessures)
(moet je nagaan dat mijn goal ooit een SGW wedstrijd rijden is.....studiemiep schreef:Jahoor! (ik moet nog wel wat dingen kopen en hopelijk is dat GEEN nieuw zadel.... hoop echt dat mijn Stubben Scandica DL past) maar ik heb geen flauw idee hoe ik kan zien of een zadel past.? jullie?? (de verkoper kijkt ook wel mee maar of die echt verstand heeft..., rug van mijn paard moet namelijk lang mee en wil geen blessures)
studiemiep schreef:-buitendeken/regendeken met fleece vulling
-korte dames knopsporen (heb ze nog niet nodig maar heb geen zin om weer naar EJ te rijden voor de dames versie..hier in de buurt alleen unisex verkrijgbaar)
-zweetdeken
-hoofdstel
-dubbelgebroken aurigaan watertrens
-dressuursingel
-dressuurzweep
-verschillende soorten borstels + hoevenkrabber
-snoepjes, moet mijn schatje toch lekker verwennen![]()
-martingaal (voor als ik buitenritten ga maken/poging tot springen)![]()
![]()
(moet je nagaan dat mijn goal ooit een SGW wedstrijd rijden is.....
- hamanol (wat voor een spul gebruiken jullie om zadel lekker soepel te houden?)
- halster +touw + vliegen ding om eraan te maken
PS ik moet nog een zadeldek hebben. Wat zijn nu echt fijne (ik bedoel dan echt een paard vriendelijke)?
Ook moet ik nog bescherming kopen (heb wel peesbeschermers van eskadron) maar ik zie ook vaak die 3 in 1 dingen (maar ik hoor zovaak dat je een paard geen bescherming om moet doen als hij het niet nodig heeft...maar ja ik wil ook geen risico lopen). Wat is jullie mening? en wat doen jullie je paard "aan"?
Ik moet ook nog een "poetskoffer "hebben. Maar volgens mij is een gereedschapskist vbij de gamma oid kopen flink goedkomen
En voor de winter dan moet ik ook wer dekens hebben. Wat zijn fijne/goede? Mijn paard komt namelijk ook iedere dag buiten te staan in een grote wei met een groepjes paarden dus moet wel stevig zijn.
. (ik scheer overigens niet) ook geen ijzers (misschien ooit maar mijn pony liep prima in het Z2 zonder ijzers...uiteraard had de nieuwe eigenaar hem meteen 4 -kant beslagen
)
. Pfff zoveel geld een zadel
studiemiep schreef:Bedankt voor de reactie's tot nu toe
Uhm ik ben wel van plan om actief wedstrijd te gaan rijden en dan is een ijslander vacht niet fijn lijkt mij en ik wil toch dat mevrouw buiten komt dus dan lijkt mij een deken s winters wel handig. (ik scheer overigens niet) ook geen ijzers (misschien ooit maar mijn pony liep prima in het Z2 zonder ijzers...uiteraard had de nieuwe eigenaar hem meteen 4 -kant beslagen
![]()
)
Uhm een hulsebos, laat ik haar daar nu net mee hebben gereden tijdens het proefrijden! Idd heerlijk (maar ik kan mijn "eigen"zadel niet meer herinneren hoe die zat.... Pfff zoveel geld een zadel

Alice13 schreef:Oh nog even voor de gene die ook zo gek zijn van het rongenaaide lak hoofdstel van hypostar (er is hier al een heel topic over) maar mocht je hem hebben gekocht ben ik heel benieuwd hoe hij nu eigenlijk echt valt qua maat. Ik wil het hoofdstel al heel lang maar vind het heel eng om via internet een hoofdstel te kopen!
(Is trouwens een Bates Austrailan met cair systeem) 
dan vind ik dat ik als schijtluis dressuurmiep die haar paard ook veel afwisseling wil bezorgen best met een martingaal kan rijden (kan ik tenminste ook de martingaal vast houden tijdens het springen haha
). Je bent een dressuurmiep of je bent het niet he!
Ik ga ook niet met een paard vol vacht rondrijden, droogt never nooit meer. 
Zijn die bicolors, die dikke. Maar liggen echt helemaal perfect onder het zadel waar ik nu mee rijd en daar blijft weinig onder liggen, anky bijvoorbeeld niet, dat gaat ook klemmen op de schoft. Eskadron neemt ook véél meer vocht op. Ben er heel tevreden over, heeft wel wat gekost, maar goed.. 

studiemiep schreef:ach ik reed zelfs met mijn ubermakke pony tijdens mijn buitenrit tochten/springles met martingaal. (had hij niet nodig maar het was voor "mijn gevoel" beter).
@ Ikke Ach kwa kunde..daarom rijden ook al de topspringruiters met martingaaldan vind ik dat ik als schijtluis dressuurmiep die haar paard ook veel afwisseling wil bezorgen best met een martingaal kan rijden (kan ik tenminste ook de martingaal vast houden tijdens het springen haha
). Je bent een dressuurmiep of je bent het niet he!
Ohhh beide zadels....moet ik maar even flink sparen dan (wat kost zo'n lekker hulsebosje?).
Kaitlin schreef:Ikke: ik heb 1 zadel voor mijn ' volwassen' paard, en deze ligt er al heel zn leven op... dus het geld niet voor iedereen dat je voor een paard meerdere zadels verslijt!(Is trouwens een Bates Austrailan met cair systeem)