Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:47

Ik praat ook tegen mn paard, maar onder het rijden neem ik niet de dag met ze door, dan is het alleen als functie; om aan te geven als ze braaf zijn, of om gerust te stellen. Daarbuiten klets ik soms heel wat af :o

SaBiNa_S

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:50

Heeel veel..
En soms is het echt onzin, maarja gelukkig zeggen ze niks terug haha!

MadameFanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:53

Ik praat ook wel tegen mijn paard, anders vind ik het nogal stil in de omgeving.
Het is trouwens echt een automatisme bij mij dat ik tegen een dier praat, ik weet wel dat die niet luistert of mij niet begrijpt, maar soms kan het ook een leuke uitlaatklep zijn en ik vind inderdaad dat het rustgevend is.
Denk ook dat je paard zich meer op zijn gemak zal voelen als je de stilte wat doorbreekt en zijn aandacht minder op de omgeving focust.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:56

Ik praat ook tegen mijn paard, maar geen hele verhalen.
Maar dingen als 'Rosa doe is normaal' of 'Rooosje kom is!'

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:56

ja ik klets wat af tegen mn paard! en zingen maar ik denk niet dat haar daar een plezier mee doe hahaha
maar ik vertel vanalles van hoe lief ze is tot wat ik ga eten (bij wijze van ;))

ingrid113

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:11

Ik praat altijd tegen zoran hahaha, vertel nog net niet tegen m wat ik heb gedaan en wat ik ga doen. Hij heeft t denk niet door. Soms kijken mensen me wel raar aan als ik de ring in ga en tegen me paard zeg zoran je kan het! haha maar dat maakt me niet zo veel uit.

Bandolerooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:55

ik praat wel tegen m'n paard, maar niet hele verhalen. Ho, braaf, hou is op, heee beesie dat soort dingen zeg ik wel. maar ga niet m'n dag vertellen aan hem. dat gaat me iets te ver eigenlijk.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:50

Altijd! ;)

Heb altijd wel gemerkt dat het paard gerust gesteld werd. Als ik bang of zenuwachtig ben, zeg ik niets. Paarden kunnen dat afleiden uit je stem hoe je je voelt heb ik gehoord? Dusja, daarom zwijg ik in zo'n situaties. :) Onder het rijden praat ik veel, tenzij ik me opeens enorm aan het concentreren ben op houding, 't blijft een ramp die houding van me! :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:57

Ik praat er wel tegen. Denk dat mijn paard het vreemd zou vinden als er iets engs is en er wordt niet gezegd. Ben altijd wel tegen haar bezig ze is nog jong dusja. Gewoon van wat ben jij een grote meid zeg daar ben je toch niet bang van hé tuttebel enz...
Of als ze er weer megavies uitziet wat heb jij nu weer liggen doen.
Maar niet echt mijn dagverslag.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:28

Ja! Geen hele verhalen. Maar vooral tijdens het rijden als hulpmiddel of inderdaad bemoedigend als hij iets eng vindt o.i.d. :)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:34

Toch vaak :D
En zeker als hij schrik heeft of als we zo zijn aan wandelen in het bos en dan vertel ik soms vanalles. Hihi :D

Braix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:58

ik heb zo mn avondritueel als ik ze eten ga geven;
eerst een knuffel, dan een kusje en dan zeggen dat ik van ze hou :')
Automatisme..

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:00

ik vertel echt hele verhalen, als andere mensen mij af en toe horen haha, ik praat ook tegen mijn hond, praat meer tegen hond en paard dan tegen een baby, daar heb ik vaak het idee dat ik toch geen reactie terug krijg bij paard en hond wel, krom ja eigenlijk wel haha

Juul_Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:05

Ik praat heel veel tegen mijn paarden. Als ik de stallen aan het uitmesten ben en bij poetsen, wassen en opzadelen.
Met het rijden bijna niet, om ze gerust te stellen zeg ik weleens iets.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:10

ik ben ook een praatmuts :D

als er iets heel engs in de verte is dan ga ik een liedje zingen en dan is er 1 oor op mij gericht ;) kan zijn dat het mooi klinkt of juist vals, maar hij let op mij.
en verder klets ik altijd tegen hem, als ik op stal kom dan begint hij als hij me ziet al te hinniken dan heb ik nog niks gezegt :+:
ik ben nooit stil :D

Henk001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:43

Ik praat met mijn paard, dat schept ook een band.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:14

Ik praat ook tegen mijn paard hoor. mijn overleden paardje was helemaal blind. Wat was ik blij dat ik hem op mijn stem een aantal stemcommando's had geleerd. Daardoor heb ik toch nog een tijd met hem kunnen rijden en behoed voor ongelukjes.
Bij mijn huidige paard klets ik ook. Gaat gewoon vanzelf.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:26

Clyde schreef:
Ik praat ook tegen mijn paard hoor. mijn overleden paardje was helemaal blind. Wat was ik blij dat ik hem op mijn stem een aantal stemcommando's had geleerd. Daardoor heb ik toch nog een tijd met hem kunnen rijden en behoed voor ongelukjes.
Bij mijn huidige paard klets ik ook. Gaat gewoon vanzelf.

Mijn oudste begint denk ik ook wat minder goed te zien, ik merk dat vooral aan het feit dat ze steeds meer met haar oren mijn stem aan het "zoeken" is.

Jooytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:09

Ik babbel ook de hele dag op stal, andere mensen hoor ik vaak zeggen: Wat zeg je? ow.. je hebt het niet tegen mij..!
Hihi, Volgens mij vind ze het best gezellig zo:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:04

Ik praat te weinig, merk dat ze het wel fijn vind, maar heb gewoon niet zoveel te vertellen. Ja, dingen als braaf, goedzo, voetje bladieblaat, maar niet onzin verhalen wat ik heb gedaan en wat we gaan doen. Met Genderose deed ik dat wel altijd, hele verhalen en het was nooit stil. Maar na Genderose is dat weggegaan. Jammer, probeer er ook wel eens aan te denken, want merk dat Wiet het wel gezellig vind, en dat is altijd beter dan allene maar 'opdrachten' te krijgen.

Marr_Ne0_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:07

Ik vertel altijd hele verhalen tegen mijn paarden. Het meeste is allemaal onzin, maar kan ook mijn gevoelens tegen ze uitten hoe blij ik met ze ben, etc. :) En natuurlijk als ik iets van ze wil, voetje, etc. ^^

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:37

J_C_N schreef:
Ik praat ook tegen mn paard, maar onder het rijden neem ik niet de dag met ze door, dan is het alleen als functie; om aan te geven als ze braaf zijn, of om gerust te stellen. Daarbuiten klets ik soms heel wat af :o

haha ja hier nog zo één!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:39

Ik praat ook nooit! :') Ben meestal veel te druk bezig om te praten. Merk ook dat de mijne het heel fijn vind en met rijden dan ook beter zijn best gaat doen maar vergeet het zo snel! _O-

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:43

Ik hem met inrijden van een van mijn paarden echt veel gehad aan praten.. Hij hoorde juist aan mijn stem dat t echt niet eng was en dat ik ook ontspannen was.. En zo werd hij ook steeds rustiger.. Zo ook met mn andere 2 als we naar buiten gaan ofzo.. Zolang ik blijf praten is t goed.. :)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:50

Ik praat wel tegen paarden.
M'n verzorgpony wordt er rudtig van als er iets engs is.