Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daniella74 schreef:Wanted2003 schreef:
Ik vind, en ben denk ik niet de enige, dat Anky een steeds slechtere indruk achterlaat bij de massa. Men gaat haar toch zien als een commerciële trekschuit. Dat zie je bijvoorbeeld wel aan de aantallen bezoekers van Horse Event en de populaire clinics van de familie Bartels over bewuster paardrijden en aan de clinics van Monty Roberts/Emiel Voest. Jammer voor Anky, maar ik denk ook dat het komt doordat ze zich teveel met Sjef in laat.
Overigens is dat ook allemaal supercommercieel en eigenlijk meer van hetzelfde.
Needje schreef:Ehm, Imke rijdt ook heel diep hoor.
detour schreef:Dankzij Mony Roberts heb ik paarden op een heel effectieve stressloze manier kunnen inrijden. was me met Anky's verhalen niet gelukt..
Monty heeft me enorm veel inzicht gegeven in de omgang met paarden en heeft in zijn boeken veel geschreven over renpaarden waar ik baat bij had.
daniella74 schreef:Alleen met het verschil dat Imke en Tineke meer durven door de eventing-achtergrond en dus een iets gevarieerder trainingsschema volgen met enige vorm van buitenrijden/ springgymnastiekjes.
Aimee schreef:Oooooooh... dus als je af en toe eens buiten rijdt, dan is er niets mis met de Anky-methode?
Nou, da's mooi. Ik heb namelijk zelf wel eens paarden gezadeld voor Anky omdat ze ging buiten rijden
Anoukie schreef:daniella74 schreef:Alleen met het verschil dat Imke en Tineke meer durven door de eventing-achtergrond en dus een iets gevarieerder trainingsschema volgen met enige vorm van buitenrijden/ springgymnastiekjes.
Dat verandert de trainingswijze toch niet?
daniella74 schreef:Denk jij dat Anky een klein springgymnastiekje in haar trainingen verwerkt?
Ik denk dat een vorm van afwisseling in werk wel degelijk uitmaakt in een trainingswijze.
Needje schreef:In de buitenbak bedoel je Aimee?
![]()
Aimee schreef:Oooooooh... dus als je af en toe eens buiten rijdt, dan is er niets mis met de Anky-methode?
Nou, da's mooi. Ik heb namelijk zelf wel eens paarden gezadeld voor Anky omdat ze ging buiten rijden
Anoukie schreef:daniella74 schreef:Denk jij dat Anky een klein springgymnastiekje in haar trainingen verwerkt?
Ik denk dat een vorm van afwisseling in werk wel degelijk uitmaakt in een trainingswijze.
Denk jij dat Anky haar paarden 7 dagen per week rondjes laat lopen in de bak?
daniella74 schreef:Of ze nu wel of niet buitenrijdt, ik blijf haar trainingsmethode fout vinden. Bovendien trek je graag dingen uit zijn verband om eens lekker stemming te maken. Ik geloof dat de afgelopen tijd wel duidelijk is geweest hoe ik er over denk dus je trekt nu (bewust) verkeerde conclusies om eens lekker weer wat te stangen.
daniella74 schreef:Eigenlijk weet ik dat wel zeker, wellicht dat iemand anders er het erf mee af gaat maar zij denk ik echt niet.
Aimee schreef:daniella74 schreef:Eigenlijk weet ik dat wel zeker, wellicht dat iemand anders er het erf mee af gaat maar zij denk ik echt niet.
Waarop basseer je die gedachte?