Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:01

welke straf: afschieten !!! en dan: we dronken een glas, deden een plas en alles........bleef zoals het was

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:02

Ik vind de straf heel moeilijk te bepalen. Ik denk niet dat dit een eenmalige actie was, maar daar heb ik geen bewijs van. Een levenslang verbod op het houden van paarden vind ik dan ook niet perse aan de orde.

6 maanden schorsing vind ik op zich wat kort. Er moet ook iets van een "afschrikkende werking" aan een strafmaat zitten.

Ik vind het een lastige.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:12

Ik bedoelde idd de reacties op de socials .
Gelukkig hier op bokt meer fatsoen en zal het hier ook bij houden (niet breder uitwijden).
Wereldwijd wordt ze aangevallen (dus ook de dood wensingen op de socials).
Naast de schorsing en haar gebroken reputatie is ze naar mijn inziens al zwaar gestraft .
Wat ik eventueel nog geschikt zou vinden (maar waarschijnlijk niet zal gebeuren) ; een paar jaar onder toezicht rijden oid.
Iemand gaf daarnaast aan het niet te kunnen voorstellen dat ze dit bij haar eigen paarden zal hebben gedaan; dit durf ik niet uit te sluiten. De video laat zien dat CD over bepaald temperament beschikt wat ze blijkbaar niet onder controle kan houden als ze niet het gewenste resultaat ziet. Misschien kan ze daar eens handvaten voor krijgen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:18

Lianne007 schreef:
Ik bedoelde idd de reacties op de socials .
Gelukkig hier op bokt meer fatsoen en zal het hier ook bij houden (niet breder uitwijden).
Wereldwijd wordt ze aangevallen (dus ook de dood wensingen op de socials).
Naast de schorsing en haar gebroken reputatie is ze naar mijn inziens al zwaar gestraft .
Wat ik eventueel nog geschikt zou vinden (maar waarschijnlijk niet zal gebeuren) ; een paar jaar onder toezicht rijden oid.
Iemand gaf daarnaast aan het niet te kunnen voorstellen dat ze dit bij haar eigen paarden zal hebben gedaan; dit durf ik niet uit te sluiten. De video laat zien dat CD over bepaald temperament beschikt wat ze blijkbaar niet onder controle kan houden als ze niet het gewenste resultaat ziet. Misschien kan ze daar eens handvaten voor krijgen.

Hier kan ik me helemaal in vinden.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:24

Handvatten :+ (sorry)

Toch nog even over die socials, je kunt beter helemaal niet meer reacties lezen onder nieuwsberichten. Lijkt wel alsof daar alleen maar gekkies en extremisten (of is dat hetzelfde) onder reageren.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:28

Ja hoor het is er, het paard van de toekomst gepresenteerd bij de opening van de OS, galopeert mooi over de Seine

en heel belangrijk: deze kunnen we met een APP bedienen,

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:32

lies schreef:

Toch nog even over die socials, je kunt beter helemaal niet meer reacties lezen onder nieuwsberichten. Lijkt wel alsof daar alleen maar gekkies en extremisten (of is dat hetzelfde) onder reageren.

Sorry heb dyslexie, maar heb het aardig onder controle tot nu toe :d

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:33

Lianne007 schreef:
lies schreef:

Sorry heb dyslexie, maar heb het aardig onder controle tot nu toe :d

Het mag tegenwoordig beide ;)

Lianne007

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:38

@PSvanLot: Scheelt weer. Ga er vaak vanuit dat mijn fouten kloppen als ik de grammatica politie achter mij aan krijg haha. Ik fheb speciale software op de pc wat mij ondersteunt .
Maar goed terug naar het onderwerp :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:41

Lianne007 schreef:
@PSvanLot: Scheelt weer. Ga er vaak vanuit dat mijn fouten kloppen als ik de grammatica politie achter mij aan krijg haha. Ik fheb speciale software op de pc wat mij ondersteunt .

Staat zelfs in de Dikke van Dale ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:43

Lianne007 schreef:

Ik hoop altijd dat men ziet dat het hopeloos is bij mij. _O- jaren met mijn stiefmoeder uren besteed aan dt, noem tips om het goed te doen en ik ken ze in theorie maar ik krijg het niet toegepast. En als autocorrect dan twee opties aan biedt (zoals nu :roll: ‘bied’ en ‘biedt’ ) denk ik ‘jij bent ook geen hulp!’ >;)

Verder eens met jouw wb de ‘gevolgen’ voor CD, in het algemeen meer openheid over trainen zou sowieso helpen denk ik, niet oplossen maar wel helpen. Er is maar 1 reden waarom iemand trainingen wanhopig zou verbergen. Dan weet men ook waar men als eerste moet gaan op volgen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-07-24 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:43

PSvanLot schreef:
Lianne007 schreef:

Staat zelfs in de Dikke van Dale ;)

Als ik daar in ga lezen duizelt het mij voor de ogen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:45

Haha, ik ben niet van de grammatica politie, maar 'handvaten' vind ik zo gek staan, dat ik even iets moest zeggen. Ik wist dus niet dat het wel mocht (toch wel een beetje teleurgesteld dat het mag :+ ) en ik wou al helemaal niemand belachelijk maken, hoor!
Idd terug naar het onderwerp.

Net naar de opening van de OS gekeken en bij elk paardensport fragment schiet je toch even door je hoofd; 'hoe lang nog?'. Denk dat de ruiters en amazones nu op de spelen ook wel een beetje gek gevoel hebben bij deze hele geschiedenis, zo vlak voor het begin.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:46

Ayasha schreef:
Lianne007 schreef:

Ik hoop altijd dat men ziet dat het hopeloos is bij mij. _O- jaren met mijn stiefmoeder uren besteed aan dt, noem tips om het goed te doen en ik ken ze in theorie maar ik krijg het niet toegepast. En als autocorrect dan twee opties aan biedt (zoals nu :roll: ‘bied’ en ‘biedt’ ) denk ik ‘jij bent ook geen hulp!’ >;)

Heel herkenbaar! Het wordt een soort meerkeuze vraag ; 50% kans op de juiste haha. Gelukkig andere talenten ;)

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:49

lies schreef:
Haha, ik ben niet van de grammatica politie, maar 'handvaten' vind ik zo gek staan, dat ik even iets moest zeggen. Ik wist dus niet dat het wel mocht (toch wel een beetje teleurgesteld dat het mag :+ ) en ik wou al helemaal niemand belachelijk maken, hoor!

Net naar de opening van de OS gekeken en bij elk paardensport fragment schiet je toch even door je hoofd; 'hoe lang nog?'. Denk dat de ruiters en amazones nu op de spelen ook wel een beetje gek gevoel hebben bij deze hele geschiedenis, zo vlak voor het begin.

Ik bedoelde het als grapje voelde me niet belachelijk gemaakt hoor, op bokt gaan mensen nog met fatsoen met elkaar om. Ik ben genoeg op social media aangevallen dus blijf daar ver weg haha.

Ik ben ook benieuwd hoe lang paarden sport nog bij de OS hoort. Er zit nu een andere lading aan vind ik (tenminste zo voel ik dat).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:51

lies schreef:

Gelukkig hebben ze het er bij de moderne vijfkamp? Uit gehaald. Dat was echt een beschamend onderdeel!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:54

PSvanLot schreef:
lies schreef:

Gelukkig hebben ze het er bij de moderne vijfkamp? Uit gehaald. Dat was echt een beschamend onderdeel!

Dat was toch met die Amazone die het paard jankend bleef slaan met de zweep en die coach met vuisten erbij? Verschrikkelijk. Zal me niks verbazen dat het over een paar jaar er compleet uit ligt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 23:02

Tango1979 schreef:
Ik vind de straf heel moeilijk te bepalen. Ik denk niet dat dit een eenmalige actie was, maar daar heb ik geen bewijs van. Een levenslang verbod op het houden van paarden vind ik dan ook niet perse aan de orde.

6 maanden schorsing vind ik op zich wat kort. Er moet ook iets van een "afschrikkende werking" aan een strafmaat zitten.

Ik vind het een lastige.

Die 6 maanden is voorlopig nu het onderzoek nog loopt. Is dus niet de definitieve straf nog

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 23:03

Lianne007 schreef:
PSvanLot schreef:

Dat was toch met die Amazone die het paard jankend bleef slaan met de zweep en die coach met vuisten erbij? Verschrikkelijk. Zal me niks verbazen dat het over een paar jaar er compleet uit ligt

Helaas. Dit jaar nog wel…

Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 23:21

Om die reden denk ik dat het uitsluiten van paardensport op de spelen niet zo vlot zal lopen. Als een amazone en trainer met alle ogen op hun gericht zo een paard in elkaar kunnen slaan, en er gaat nóg een spelen overheen voordat er iets aan wordt gedaan.

Edit: ik vind handvatten zo lelijk. Dat bekt toch niet? :+
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 26-07-24 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 23:21

Tango1979 schreef:

Ik vind het een lastige.

Stel je bent leraar op een school en je mishandelt je kinderen. Dan kom je voor de rechter, krijgt en straf en daarna ben je gerehabiliteerd en heb je weer alle rechten en plichten als elke andere burger. Maar wel met één groot verschil, je mag nooit meer met kinderen werken, want daar krijg je nooit meer een VOG voor. Dat vinden we allemaal heel normaal en terecht, dat iemand in zo'n geval nooit meer zijn baan mag uitoefenen. Dus waarom vinden we tegelijkertijd ook heel normaal dat iemand die dieren mishandelt na zijn straf weer een baan mag hebben met diezelfde dieren?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 23:25

MyWishMax schreef:
Tango1979 schreef:

Ik vind het een lastige.

Die 6 maanden is voorlopig nu het onderzoek nog loopt. Is dus niet de definitieve straf nog

Denk dat de uiteindelijke straf zal zijn dat ze iets van 2 jaar niet aan wedstrijden mee mag doen.
Ik lees hier dag CD tot inkeer zou moeten komen. Of ze is al tot inkeer gekomen of ze komt niet tot inkeer. Ben benieuwd wat Carl tegen haar gezegd heeft.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 23:27

Lianne007 schreef:
lies schreef:

Ik bedoelde het als grapje voelde me niet belachelijk gemaakt hoor, op bokt gaan mensen nog met fatsoen met elkaar om. Ik ben genoeg op social media aangevallen dus blijf daar ver weg haha.

Ik ben ook benieuwd hoe lang paarden sport nog bij de OS hoort. Er zit nu een andere lading aan vind ik (tenminste zo voel ik dat).

Nee zo zie ik dat niet. We moeten dit bij CD laten.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 23:38

GabberGill schreef:
Precies wat ik eerser benoemde

Ik vind de straffen oprecht mild. Straffen voor pure dierennishandeling moeten gewoon bestraft worden als dierenmishandeling.

Als ik mijn hond op straat helemaal de schompes sta te schoppen en slaan en dit wordt bekend volgt er een aanhouding naar mijn weten. Ik kom hier in ieder geval niet mee weg met een "ik zal het nooit meer doen".

"De maximale gevangenisstraf voor het mishandelen of verwaarlozen van een dier is drie jaar of een maximale geldboete van € 19.500. Op basis van de wet kan de rechter bij een voorwaardelijke veroordeling als bijzondere voorwaarde het verbod op het houden van één of meer dieren stellen."

Ik vraag me oprecht af waarom dit soort bestraffingen hier niet gedaan worden

Dat kan wel maar dan moet er iemand aangifte doen.

Lianne007

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 23:49

@imaudy; klopt. Ik kijk er vanaf nu wel met andere ogen naar. CD was de laatste van wie ik dit verwacht had. Dit samen met de andere meldingen doen mij niet geloven dat elk paard wat we nu voorbij zien komen nooit zo is aangepakt. Ik ben wel even genezen helaas