Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ikke schreef:Sky_As schreef:Maar aan de andere kant....hoe bepaal je als verkoper de waarde van een paard dan?
Want hoe kun je 20.000 vragen als je niet eens weet of je 3 jarige gezond is?
Dan moet je een betere verkoper zoeken; eentje die in een markt zit waar ie 30k kan vragen voor het paard.
Babootje schreef:Eef_Bam schreef:Het is fijn in e hogere prijsklasse als er al een rapport bij zit. Toch zou ik met mijn kennis van nu altijd overkeuren bij een andere dierenarts dan die van de verkoper. Zal niet de eerste keer zijn dat een da een oogje dichtknijpt voor zijn trouwe klant. En nee dat zou niet mogen, maar dat gebeurt zeker wel. Dit kan je niet altijd aantonen. Ik heb nu helaas een geval aan mijn fiets hangen waar dat aantoonbaar is gebeurt, die gaat dus naar het veterinair tuchtcollege. Maar ondertussen zit ik wel met de gebakken peren.
Jeetje wat een sof zeg!
Ja het gebeurt soms. Ik heb het ook wel meegemaakt (niet zelf gelukkig).
Even nieuwsgierig, was deze arts ook een keuringsarts die op de lijst van specifieke keuringsartsen staan?
Die doen naar mijn indruk toch niet zo gauw dat soort dingen.
Alja schreef:Op die tweede foto ziet ze er toch best weer goed uit of lijkt dat zo?
pantarhei schreef:Ik denk dat ze nu wel meer kansen heeft Marjan, de foto voor de wagen ziet er goed uit. Als ze nu fijn beleefd wordt is ze veelzijdiger inzetbaar. Fijne menpaarden zijn wel gevraagd, deze hebben in elk geval paardenkennis
pol013 schreef:Nou de redenering van die balk zit me vooral dwars bij esje.
Dat je nou puntje bij paaltje denkt: "ik voelde me echt niet jofel op dit paard op een vreemde locatie, ik twijfelde al een pietsie op basis van wat ik er thuis bij voelden, en uiteindelijk viel het kwartje net de andere kant op." was een heel andere redenatie geweest.
En die had je ook even voor kunnen leggen aan de verkoper. Dan had die er nog mee kunnen doen wat haar goed dunkte.
Maar dit gaat nergens over. Dat klinkt inderdaad echt als onkunde/profiteren.
Ik snap nu ook ineens waarom mijn instructeur zo vaak even een controle vraag stelde tijdens het verkoop proces toen ik bij hem toevallig een paard kocht na er al jaren te lessen.
Ik kreeg bij hem ook de ruimte om een paar keer te komen rijden. Heb ik maar 2 keer gedaan omdat ik ook geen zeeën tijd had en zo ook wel genoeg info had. En dat hij nog een keer extra vroeg naar de uitgangspunten toen hij heeft beestje naar een crossterrein bracht voor mij voor een mini test op de eerste reactie van dat dier op zo'n soort terrein en dat type hindernis.
'niet dat je dan straks zegt dat de kleur je niet aanstaat' .
Ik dacht zelf nog: je kent mij nu al zo lang.... wat denk je van mij?
Maar hij heeft de situatie van esje waarschijnlijk ook tig keer meegemaakt bedenk ik me nu. Je zult daar staan dat je de ruiter alle ruimte hebt gegeven en net 3 uur onderweg bent geweest voor ze en dat ze dan zeggen: nee ik vind haar toch te kleine/bruin/lelijk/ik wilde er één met een paarse staart oid
Extra terecht dat ik hem nog steeds iedere keer trakteer als ik iets behaald heb met dat paard.
denisesilver schreef:Kwam gister een zoekertje tegen op fb: paard van min. 1,65, budget € 3.500. Waar zit je dan met je kop? Niemand kreeg het aan diegene verstand gepraat dat ze met dat budget echt niet gingen slagen. Zaten nog meer eisen bij, maar mi "paard" ga je gewoon niet vinden met dat budget.
ikke schreef:denisesilver schreef:Kwam gister een zoekertje tegen op fb: paard van min. 1,65, budget € 3.500. Waar zit je dan met je kop? Niemand kreeg het aan diegene verstand gepraat dat ze met dat budget echt niet gingen slagen. Zaten nog meer eisen bij, maar mi "paard" ga je gewoon niet vinden met dat budget.
Het gaat waarschijnlijk mis bij "nog meer eisen" want als je enige eisen gezond, betrouwbaar en min 1,65 zijn, dan lukt dat prima.
mavantos schreef:ruitje schreef:Een gezonde draver heb je wel voor dat budget
Dat zou misschien kunnen, maar denk niet dat je die dan op Marktplaats moet zoeken? Meer via via?
Cioccolato schreef:Ze zullen er wel zijn. Projecten, andere rassen dan gemiddeld sport paard.. etc.
Ik krijg wel eens de vraag of ik iets heb tussen m'n springgefokte paarden tot een budget van 3500. Maar daar fok ik er amper 1 van. Dus nee. Maar nee is ook een antwoord.