Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:25

Stuk gevoel. Gisteren bij een paard wezen kijken. Ik vond en leuk. Vraagt de zus van de vriendin is ie 15k waard maar is toch maar wat de gek geeft en een stukje gevoel?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:56

Kwaliteit. Is die goed is dat mooi. Wordt die afgekeurd is die dat automatisch niet meer waard.
Heel logisch

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:41

ikke schreef:
Sky_As schreef:
Maar aan de andere kant....hoe bepaal je als verkoper de waarde van een paard dan?

Want hoe kun je 20.000 vragen als je niet eens weet of je 3 jarige gezond is?

Dan moet je een betere verkoper zoeken; eentje die in een markt zit waar ie 30k kan vragen voor het paard.

Man wat banketstaaf jij veel onzin

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:42

Jij zegt het Phonix, ik denk het al tijden :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:33

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:34

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:39

Op die tweede foto ziet ze er toch best weer goed uit of lijkt dat zo?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:16

Heb het dier er nooit slecht uit vinden zien ook niet van vorige mp adv. Prima advertentie ook.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 23:33

Ik denk dat die wel gaat landen zo. Lijkt me een hele fijne pony

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 00:21

Babootje schreef:
Eef_Bam schreef:
Het is fijn in e hogere prijsklasse als er al een rapport bij zit. Toch zou ik met mijn kennis van nu altijd overkeuren bij een andere dierenarts dan die van de verkoper. Zal niet de eerste keer zijn dat een da een oogje dichtknijpt voor zijn trouwe klant. En nee dat zou niet mogen, maar dat gebeurt zeker wel. Dit kan je niet altijd aantonen. Ik heb nu helaas een geval aan mijn fiets hangen waar dat aantoonbaar is gebeurt, die gaat dus naar het veterinair tuchtcollege. Maar ondertussen zit ik wel met de gebakken peren -O- .

Jeetje wat een sof zeg!

Ja het gebeurt soms. Ik heb het ook wel meegemaakt (niet zelf gelukkig).
Even nieuwsgierig, was deze arts ook een keuringsarts die op de lijst van specifieke keuringsartsen staan?
Die doen naar mijn indruk toch niet zo gauw dat soort dingen.

Het gaat om een erkend keuringsdierenarts. Hij geeft overigens toe dat hij het gebrek gezien heeft, maar vond het klinisch niet relevant en heeft het daarom niet gemeld... de keuringsrichtlijnen zeggen wat anders. De 2 dierenartsen die ik erbij heb gehad ook... Verder kan ik er niet meer over kwijt, het ligt op dit moment bij de advocaat.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 06:54

Alja schreef:
Op die tweede foto ziet ze er toch best weer goed uit of lijkt dat zo?

Die tweede foto is nog van mij :')

Ken mensen die zijn gaan kijken en die enorm geschrokken waren. (Spieren weg, onder de bulten en heel mat in gedrag) Maar goed, heb contact met verkoper gehad en ze doen hun best om een fijn plekje te vinden.

Bij deze mensen is ze ook niet zoveel afgevallen die hebben haar weer zo gekocht.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:17

Ik denk dat ze nu wel meer kansen heeft Marjan, de foto voor de wagen ziet er goed uit. Als ze nu fijn beleefd wordt is ze veelzijdiger inzetbaar. Fijne menpaarden zijn wel gevraagd, deze hebben in elk geval paardenkennis

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:21

pantarhei schreef:
Ik denk dat ze nu wel meer kansen heeft Marjan, de foto voor de wagen ziet er goed uit. Als ze nu fijn beleefd wordt is ze veelzijdiger inzetbaar. Fijne menpaarden zijn wel gevraagd, deze hebben in elk geval paardenkennis

Jup! Heb een filmpje gehad van voor de wagen en dat doet ze meer dan braaf! Ze heeft hier natuurlijk ook veel geleerd qua verkeer, wandelen enz. Dus mooi om te zien dat ze ook echt zo braaf en nuchter is als ik haar had verwacht

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 07:58

pol013 schreef:
Nou de redenering van die balk zit me vooral dwars bij esje.
Dat je nou puntje bij paaltje denkt: "ik voelde me echt niet jofel op dit paard op een vreemde locatie, ik twijfelde al een pietsie op basis van wat ik er thuis bij voelden, en uiteindelijk viel het kwartje net de andere kant op." was een heel andere redenatie geweest.
En die had je ook even voor kunnen leggen aan de verkoper. Dan had die er nog mee kunnen doen wat haar goed dunkte.
Maar dit gaat nergens over. Dat klinkt inderdaad echt als onkunde/profiteren.

Ik snap nu ook ineens waarom mijn instructeur zo vaak even een controle vraag stelde tijdens het verkoop proces toen ik bij hem toevallig een paard kocht na er al jaren te lessen.
Ik kreeg bij hem ook de ruimte om een paar keer te komen rijden. Heb ik maar 2 keer gedaan omdat ik ook geen zeeën tijd had en zo ook wel genoeg info had. En dat hij nog een keer extra vroeg naar de uitgangspunten toen hij heeft beestje naar een crossterrein bracht voor mij voor een mini test op de eerste reactie van dat dier op zo'n soort terrein en dat type hindernis.
'niet dat je dan straks zegt dat de kleur je niet aanstaat' .
Ik dacht zelf nog: je kent mij nu al zo lang.... wat denk je van mij?

Maar hij heeft de situatie van esje waarschijnlijk ook tig keer meegemaakt bedenk ik me nu. Je zult daar staan dat je de ruiter alle ruimte hebt gegeven en net 3 uur onderweg bent geweest voor ze en dat ze dan zeggen: nee ik vind haar toch te kleine/bruin/lelijk/ik wilde er één met een paarse staart oid -O-

Extra terecht dat ik hem nog steeds iedere keer trakteer als ik iets behaald heb met dat paard.

Maar daarvoor moet je eerlijk naar jezelf zijn en kijken en dat ook durven toe te geven. Dat KUNNEN er vele simpelweg ook helemaal niet. En een ander groot deel wil het niet. En je wilt niet weten op wat voor zaken mensen afhaken terwijl het gewoon vermeld staat etc.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:20

Kwam gister een zoekertje tegen op fb: paard van min. 1,65, budget € 3.500. Waar zit je dan met je kop? Niemand kreeg het aan diegene verstand gepraat dat ze met dat budget echt niet gingen slagen. Zaten nog meer eisen bij, maar mi "paard" ga je gewoon niet vinden met dat budget.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:48

Stond er toch laatst 1 hier op bokt, een ruin voor minder dan dat. Met niet veel eisen en geduld zou dat misschien nog wel kunnen.

Raar verhaal Esje, hebben ze nog gereageerd op je berichtje?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:01

denisesilver schreef:
Kwam gister een zoekertje tegen op fb: paard van min. 1,65, budget € 3.500. Waar zit je dan met je kop? Niemand kreeg het aan diegene verstand gepraat dat ze met dat budget echt niet gingen slagen. Zaten nog meer eisen bij, maar mi "paard" ga je gewoon niet vinden met dat budget.

Het gaat waarschijnlijk mis bij "nog meer eisen" want als je enige eisen gezond, betrouwbaar en min 1,65 zijn, dan lukt dat prima.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:08

ikke schreef:
denisesilver schreef:

Het gaat waarschijnlijk mis bij "nog meer eisen" want als je enige eisen gezond, betrouwbaar en min 1,65 zijn, dan lukt dat prima.

Een gezond paard van minimaal 1.65 voor €3.500...

Tsja, eigenaar zal het paard misschien verkopen als 'gezond', maar dat kan écht niet.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:09

Een gezonde draver heb je wel voor dat budget :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:11

ruitje schreef:

Dat zou misschien kunnen, maar denk niet dat je die dan op Marktplaats moet zoeken? Meer via via?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:12

Ach die van mij kocht ik voor minder..

Twijfel wel om haar te verkopen, ik ben eigenlijk altijd alleen en kom daardoor gewoon niet toe aan rijden in het bos wat ik juist graag wil. Denk dat als ze bij iemand staat die vaak in de groep naar het bos gaat het gewoon goed gaat. Twijfel enorm, zou dan zelf een bos paard willen en alleen buiten rijden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:31

mavantos schreef:
ruitje schreef:

Dat zou misschien kunnen, maar denk niet dat je die dan op Marktplaats moet zoeken? Meer via via?

Jawel, die staan ook op Marktplaats, maar hey, ik heb ook niet gezegd dat ie van Marktplaats moet komen.
Je haalt er weer vanalles bij wat helemaal niet in mijn lijstje staat!

Maar als je maat en prijs invoert op Marktplaats, krijg je 13 hits. Als de helft daarvan niet goed is, houdt je er nog 6 over. Met een beetje goed kijken zit er daar vast eentje bij die voldoet aan de eisen die ik hierboven specificeer.
Iets geduld hebben doet de rest.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:40

Ze zullen er wel zijn. Projecten, andere rassen dan gemiddeld sport paard.. etc.
Ik krijg wel eens de vraag of ik iets heb tussen m'n springgefokte paarden tot een budget van 3500. Maar daar fok ik er amper 1 van. Dus nee. Maar nee is ook een antwoord.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:44

Cioccolato schreef:
Ze zullen er wel zijn. Projecten, andere rassen dan gemiddeld sport paard.. etc.
Ik krijg wel eens de vraag of ik iets heb tussen m'n springgefokte paarden tot een budget van 3500. Maar daar fok ik er amper 1 van. Dus nee. Maar nee is ook een antwoord.

Ik zit denk toch teveel in de sportpaarden idd. Ik vind het al moeilijk om voor een normale prijs een gezonde te vinden die ook nog eens functioneel in elkaar zit. Ze lijken allemaal wel wat te hebben

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:47

De handel van de gezonde brave gaat ook onwijs snel. Het is ook lastig lezen want wat is braaf, wat is sensibel.. iemand zet het er neer en het schrikt jou af, terwijl jij een goed stukje kan sturen dus misschien is zon dier bij jou wel die poeppiebrave..
Je hebt toch ook wel lijntjes genoeg, niemand die iets passends voor je weet/heeft?