Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:nine1987 schreef:Ff advocaat van de duivel..
Maar in 't originele Spaanse stuk staat dat ze is aangevallen door meerdere honden.. Er staat niets in van vee of kuddebeschermingshonden..
En nu weet ik uit eigen ervaring (schoonfamilie woont in Spanje, ook op platteland) dat daar zat zwerfhonden rondlopen..
Ik neem om die reden dan ook niet perse voor waar aan dat dit kbh waren..
https://www.europapress.es/castilla-y-l ... 00445.html
https://cadenaser.com/castillayleon/202 ... io-zamora/
googletranslateCitaat:Een 27-jarig meisje is overleden nadat ze was aangevallen door veehonden in het Zamorano-district van Roales, op een landelijke weg die de gemeente met La Hiniesta verbindt. Het meisje, dat gewoonlijk in het gebied rondliep, werd verrast door de vijf honden, die al door de Guardia Civil zijn geïdentificeerd, en door hun eigenaar die in het gebied aan het hoeden was.
tienus63 schreef:Speelde net geluidsfragment van wolven gejank bij Steenwijk eerder deze week, onze hond reageert er niet op.
De jonge katten vlogen weg.
pillow schreef:Eerlijk gezegd wordt de vrees voor de wolf nu helemaal opzij gezet door de Blauwtong. Ik ben al 1 van de 7 verloren (9 jaar en zelf gefokt) en een is al een week ziek. Ik leef nu hele dagen in spanning en je kunt helemaal niks. De wolf kun je ze nog tegen beschermen, maar dit is zo vreselijk. Ze vallen overal bij bosjes om en dan zeggen mensen "bereid je er maar op voor je houd niet 1 over" Ik wordt er zo verdrietig van.
Mellow schreef:Zelfs konijnen zijn niet meer veilig...
Vannacht 2 wolven in Oldeberkoop die een konijn uit het hok probeerden te halen.
tienus63 schreef:En het was weer goed raak in Friesland:
Bron app meldingen Drenthe e.o.
https://www.facebook.com/groups/9338546 ... 142267409/
Aanval
27-10-202
Vanmorgen 14 schapen gedood aan de Weperpolder in Oosterwolde.
Schapen lagen verspreid over een gebied van 20 hectare.
Mocht u aanvullende informatie hebben over deze melding dan kunt u dat sturen naar Wolvenmeldpunt GW via een whatsappbericht op nummer +31617018889.
#geenwolf
Sanet schreef:Er zitten hier genoeg vossen, die lusten ook wel graag konijn. Dus ik neem aan dat als je je konijn buiten hebt ‘s nachts, dat het een vos-dicht hok is. Maar blijkbaar moet het dan ook zo stevig zijn dat wolf het niet stuk krijgt.. het is wat. Arm konijn zal zich ook wel een hartverzakking geschrokken zijn.
SusanH schreef:Ik moet altijd nog denken aan dat rijmpje van ik meen Bert Vischer, ik hoef geen hond want de Heer is mijn Herder.
Maar het is natuurlijk wel heel erg triest dat dit soort dingen gebeuren en vreselijk voor de nabestaanden.
pillow schreef:Eerlijk gezegd wordt de vrees voor de wolf nu helemaal opzij gezet door de Blauwtong. Ik ben al 1 van de 7 verloren (9 jaar en zelf gefokt) en een is al een week ziek. Ik leef nu hele dagen in spanning en je kunt helemaal niks. De wolf kun je ze nog tegen beschermen, maar dit is zo vreselijk. Ze vallen overal bij bosjes om en dan zeggen mensen "bereid je er maar op voor je houd niet 1 over" Ik wordt er zo verdrietig van.