[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 09:43

LadyDii schreef:
Spenk schreef:
Wat is de reden dat de dierenarts kiest voor een supplement wat respimin is in plaats van een geneesmiddel om de longen schoon te krijgen?

En dit is niet betweterig of dat je je verantwoorden moet. Maar puur omdat ik, en anderen hier, ook een astma paard hebben dan leer je er van :)

Mijn dierenarts gaf namelijk aan dat respimin een supplement is dat niks bewezens doet. Maar het is een stuk goedkoper dan medicatie dus bij terugval kan het interessant zijn dus ik ben benieuwd naar zijn achterliggende visie hierop ipv reguliere medicatie.

Hij heeft 10 dagen lang juist wél middelen gekregen om longen schoon te krijgen. Dus dat is al gedaan, alvorens dat ik zelf de DA heb gevraagd of Respimin kan (n.a.v. een advies) en hij zei dat dit geen kwaad kan en hem alleen maar zou kunnen helpen. Baat het niet, schaadt het niet. ;-)

Nu is het zo: 1 week vernevelen met zoutoplossing (nCal 0,9%), geen verbetering dan komen er weer medicatie bij > of om te vernevelen of spuiten.

Dat advies volg ik dan ook graag op!

Ik wou ook dat het gisteren opgelost was in plaats van vandaag.. Maar goed. Sommige kaarten heb je zelf niet in de hand, we hadden dit allemaal niet zien aankomen.

Helder ik moest dat 30 dagen geven vandaar!

LadyDii

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 09:48

@ Spenk

En wat dan precies? :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 09:48

LadyDii schreef:
Oh huh, ik zie dat mijn reactie er helemaal niet tussenstaat. Zal de rest laten voor wat het is.

Antwoord op je vraag:

"Een dampig paard zal in de loop van het ziekteproces de uitademing in twee momenten verdelen; eerst de normale uitademing (passief) en dan het aanspannen van de buikspieren (actief). Dit wordt een dubbelslag genoemd."

Oh OK helder.
Nou succes, ik hoop dat het in stijgende lijn blijft gaan nu.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 09:57

Oh huh, ik zie dat mijn reactie er helemaal niet tussenstaat. Zal de rest laten voor wat het is. Jij ook? Want je bent nu al mensen privé berichten aan het sturen over mijn 'Diamanten Beugels'. 35 euro is heel iets anders als €3000 voor een zadel. STFU.

Serieus? How low can you go.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:03

Dreamboy schreef:
Oh huh, ik zie dat mijn reactie er helemaal niet tussenstaat. Zal de rest laten voor wat het is. Jij ook? Want je bent nu al mensen privé berichten aan het sturen over mijn 'Diamanten Beugels'. 35 euro is heel iets anders als €3000 voor een zadel. STFU.

Serieus? How low can you go.

Precies mijn gedachtes… waarom ga je mensen privé stalken om over de situatie van ts te kunnen klagen.
Maar goed, nu weer on topic en hoop ik dat de azijnzeikerds zich verwijderen uit dit topic..

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:06

pfff Art, je weet het mooi om te draaien. NIEMAND hier veroordeelde je om je crowdfunding. Nu niet iig.

Totdat je zelf commentaar begon te leveren op ts.

Toen was iemand zo wakker om je daarmee te confronteren.

en dan zeg je dat mensen niet over jou mogen oordelen. Nee, klipt. Maar jij dus ook niet over ts.

En ff geheel off topic:dat je vermeld dat de 3000 euro geleend was, maakt je verhaal niet inerns beter. Sterker nog:ik vind het schandalig dat je wel leent voor een zadel, maar je paard niet de noodzakelijke zorg kunt geven.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:10

Ik denk dat het wijs wordt om langzaamaan weer on topic te gaan.

Hier wordt het nu een soort spel van wie basht wie, wie is het meest fout, wie heeft recht om wie aan te spreken. Lijkt me niet echt de bedoeling.

Ik hoop iig dat het weer terug on topic kan, nl hoe het met de gevonden valk (nu Misterio) gaat.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:13

Kunnen jullie alsjeblieft stoppen met over en weer steeds opnieuw te beginnen over wie wat zei en deed? Ik lees graag mee over het paard, maar niet het geneuzel van de laatste pagina's.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:13

Femke_Tweety schreef:
Ik denk dat het wijs wordt om langzaamaan weer on topic te gaan.

Hier wordt het nu een soort spel van wie basht wie, wie is het meest fout, wie heeft recht om wie aan te spreken. Lijkt me niet echt de bedoeling.

Ik hoop iig dat het weer terug on topic kan, nl hoe het met de gevonden valk (nu Misterio) gaat.

Helemaal mee eens. Ik lees van in het begin mee omdat ik benieuwd ben hoe het met Misterio verder gaat, maar als jullie zo verder doen, wordt dit topic straks nog op slot gegooid. :(

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:16

Maar hij heeft dus mogelijk in Duitsland gestaan of heb ik dat verkeerd begrepen. Zo ja, heb je al eens een oproepje geplaatst op een duitse site. En dan bedoel ik dus puur of iemand hem kent en meer over hem kan vertellen. Niet het eerste bericht toen je hem net gevonden had. Er zijn ook duitse facebook pagina's voor dit soort zaken.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:20

Persoonlijk vind ik in dit geval van het onverwachts opvangen van een paard, niet gekozen, niet gezocht maar onverwachts op je pad gekomen, het helemaal niet verkeerd om crowdfunding te doen.
Zo kunnen mensen TS ondersteunen in de onverwachte kosten die ze heeft. De inzet voor dit paard is heel goed en allemaal gedaan door TS.
En bokt volgt het allemaal graag want het is ook een bijzonder verhaal. En wie wil helpen kan dan geld overmaken.
Imo is dit heel wat anders dan iemand die gekozen heeft een paard te kopen en dan om financiële ondersteuning vraagt.

Zelf verwacht ik ook dat er iets met het paard is waardoor het is vrijgelaten. Ergens hoop ik dat de oud eigenaar dit topic gevonden heeft en het a la mozes in een rieten mandje stilletjes volgt.
De oud eigenaar zag blijkbaar geen andere optie dan het paard vrij te laten. Misschien was dit om slacht te voorkomen.
Ik vind het fijn om te zien dat het paard opknapt en zo goed verzorgd wordt, dikke pluim voor TS die dit ook maar ineens onverwacht moet zien vol te houden, en zich zo voor het paard inzet waar ze misschien verwacht had dat het heel tijdelijk zou zijn.

Dampigheid was vroeger sws een koopvernietigend gebrek. Maar het paard is er nu al een tijdje en leeft, en zal nog wel een tijd blijven leven waarbij de juiste manier van houden en goede medische ondersteuning van belang blijven en daardoor alles toch nog goed kan blijven gaan en hij alsnog een leuk paardenleven heeft.
Dit hele avontuur had voor het paard heel anders kunnen hebben afgelopen..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:22

Een soort vorige eigenaar gezocht, dreamboy? Dus niet iets over paard gevonden en eigenaar gezocht, maar gewoon ik heb paard x zie foto. Is er iemand die hem herkent en iets weet over verleden?

Zoiets zou idd kunnen. :j

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:24

MyWishMax schreef:
Een soort vorige eigenaar gezocht, dreamboy? Dus niet iets over paard gevonden en eigenaar gezocht, maar gewoon ik heb paard x zie foto. Is er iemand die hem herkent en iets weet over verleden?

Precies. Nooit geschoten is altijd mis.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:25

Wat een gedoetjes hier, fijn dat Misterio zich er niks van aantrekt.

Je doet het hartstikke goed ts en ik moest wel een beetje grinniken om je stichting ervaring :=

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 10:26

Dreamboy schreef:
Maar hij heeft dus mogelijk in Duitsland gestaan of heb ik dat verkeerd begrepen. Zo ja, heb je al eens een oproepje geplaatst op een duitse site. En dan bedoel ik dus puur of iemand hem kent en meer over hem kan vertellen. Niet het eerste bericht toen je hem net gevonden had. Er zijn ook duitse facebook pagina's voor dit soort zaken.

Hij heeft in Duitsland gestaan ja, 100% zeker 11/10 jaar geleden. Deze beste man zijn naam weet ik ook en ik heb het telefoonboek (Online) gevonden met twee dezelfde namen, zowel voor- als achternaam. Beide gebeld en kreeg eigenlijk beide keren twee mensen aan de telefoon die zoiets hadden van: "Eh.. wie ben jij, waar heb je het over, nee..." en allebei de gesprekken duurde nog geen minuut samen. :Y)

Ook ken ik wat pensionklanten in Duitsland en ook hun hebben allen aangegeven dat hij niet van de stal komt waar zij staan. Er is nog een oudere boer naar een Ponyhof gegaan voor mij in Duitsland, want daar was toevallig een paard ontsnapt maar dit ging over een heel ander paard. Die trouwens weer is gevonden(!).

Ik heb via een mevrouw die ik ken toen al een oproep in een Duitse Facebook groep laten plaatsen. Soort paarden detective, maar dan op z'n Duits. Maar ook daar is niets uit gekomen.

Dan heb ik ook meteen de Duitse Politie gebeld, de dag na dat ik hem gevonden had al, zo ook de Nederlandse Politie. Maar bij beide autoriteiten is er geen melding gedaan en hun zouden mij bellen zodra dit veranderd. Ik heb zelf herhaaldelijk contact opgenomen om te vragen of ze al iets wisten, helaas niet het geval. Nou, "dan hoor ik het wel". Blijf natuurlijk niet wekelijks met de Politie bellen... Jarenlang gedaan voor het werk, hoeft niet ook privé hahaha. :-p

Dus tja.. Geen idee wat nog zou kunnen. Echter, ben ik inmiddels ook wel van mening dat ik mijn best gedaan heb om een eigenaar te vinden en dit niet mijn verantwoordelijkheid (meer) is. Ook is het niet zo dat ik alles geheim hou, zo is er nu zelfs een Instagram account, dus hij zal altijd Online zichtbaar blijven en je zou denken dat dan toch ooit iemand hem zou moeten herkennen. & misschien hebben ze het allang gezien, meegelezen en gedacht "Hé.. hij is tenminste gevonden en ik ben er vanaf (om welke (goede) reden dan ook)" en hoor ik daarom niks van een eigenaar. Máár, dit is gissen en daar moet ik zelf ook eens mee stoppen, hoe moeilijk dat ook is. Want de situatie is gewoon onbegrijpelijk en bizar.

Had het gisterenavond nog erover met een stalgenoot, het lijkt wel alsof hij uit de lucht is komen vallen. "Voilá, hier ben ik." :') Spookpaard.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:26

Wat een popcorn topic is dit geworden.. Beschuldigingen, kritiek, blijken die bokkers ook al crowdfunding te hebben gedaan, ... :')
Elk huisje heeft zijn kruisje...

Jammer dat we al reeds op pagina 57 zitten en zoveel tijd later zijn en eigenlijk nog niet veel meer weten over Misterio. Klinkt misschien stom, maar Felinehoi zocht ook de geschiedenis van haar paard en heeft dit uiteindelijk gevonden. Misschien kan je via haar meer tips krijgen ivm de zoektocht of kan zo'n bekende vlogger je wel helpen?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:28

Jeetje zeg. TS heeft aan niemand verantwoording af te leggen en die crowdfunding kun je voor kiezen om wel of niet aan te doneren. Als je het niet "vertrouwd" geef je niks en als je er wel een goed gevoel bij hebt kun je wat geven.
TS heeft al eerder aangegeven te stoppen met hier updaten. En toch komt ze weer terug om het wel te doen en moet vervolgens voor iedere poep en scheet uitleg geven. Je hebt oprechte interesse en je hebt sensatiezoekers. En nee je hoeft niet met haar mee te praten en volgens mij staat ze best open voor adviezen en inzichten maar sommige heb je het gevoel bij dat Rome in 1 dag gebouwd is. Alle goeds komt langzaam.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 10:31

Farjen schreef:
Wat een popcorn topic is dit geworden.. Beschuldigingen, kritiek, blijken die bokkers ook al crowdfunding te hebben gedaan, ... :')
Elk huisje heeft zijn kruisje...

Jammer dat we al reeds op pagina 57 zitten en zoveel tijd later zijn en eigenlijk nog niet veel meer weten over Misterio. Klinkt misschien stom, maar Felinehoi zocht ook de geschiedenis van haar paard en heeft dit uiteindelijk gevonden. Misschien kan je via haar meer tips krijgen ivm de zoektocht of kan zo'n bekende vlogger je wel helpen?

Nacho ja, had ik ook gezien! :D Wat tof voor haar, alleen is dat ook weer een hele andere situatie.
Zo'n oud-eigenaar wil gevonden worden. Ik heb zo'n gevoel dat in dit geval, de eigenaar niet gevonden wíl worden. Misschien bang voor wat er daarna volgen zal..schaamte.. weet ik veel. < Diana, nu doe je het weer... stop met gissen, hahahaah. }:0

Maar ehm, ja. Het heeft op Hoefslag gestaan (2x) dat kent bijna iedereen wel in de Paardenwereld. Het heeft in het nieuws gestaan (1Limburg) en het is toen der tijd echt meer dan 10.000 keer gedeeld op Facebook. Het heeft al best veel 'media-aandacht' gekregen. Denk dat Felinehoi dezelfde doelgroep heeft als deze platformen en mijn eigen Instagram account(wellicht minder volgers, maar toch).

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 10:35

MyWishMax schreef:

Ik denk alleen dat inmiddels iedereen dan weet dat het om 'het gevonden paard' gaat. :')

Ik heb vorige week wel zijn volle zus gevonden en twee oud-eigenaren daarvan, hun wisten niet eens dat ze een (levende) broer had. Dus dat bracht verder ook niet veel. Ook was reden tot inslapen heel anders dan een luchtwegprobleem.

De beste kans ligt bij die ene meneer.. die weet (hopelijk) aan wie hij hem toen verkocht heeft óf misschien had hij hem zelf nog al die jaren. Hij heeft hem zelf zadelmak gemaakt en was in het begin (aldus vrouw waar hij Misterio van had gekocht) super blij met hem. > Ik ga trouwens een vragen of ze hier nog foto's van kan terugvinden of whatever. Al denk ik dat ze die dan allang had gestuurd. < EDIT: Nu net gevraagd.

Vermoeden is ook dat als hij eenmaal zo 'ver' Duitsland in verkocht is, hij niet 1,2,3 terug naar Nederland zal zijn verkocht. Máár, dat kan.. Geen idee.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 10:37

LadyDii schreef:
Nacho ja, had ik ook gezien! :D Wat tof voor haar, alleen is dat ook weer een hele andere situatie.
Zo'n oud-eigenaar wil gevonden worden. Ik heb zo'n gevoel dat in dit geval, de eigenaar niet gevonden wíl worden. Misschien bang voor wat er daarna volgen zal..schaamte.. weet ik veel. < Diana, nu doe je het weer... stop met gissen, hahahaah. }:0

Maar ehm, ja. Het heeft op Hoefslag gestaan (2x) dat kent bijna iedereen wel in de Paardenwereld. Het heeft in het nieuws gestaan (1Limburg) en het is toen der tijd echt meer dan 10.000 keer gedeeld op Facebook. Het heeft al best veel 'media-aandacht' gekregen. Denk dat Felinehoi dezelfde doelgroep heeft als deze platformen en mijn eigen Instagram account(wellicht minder volgers, maar toch).

Als ik naar mezelf kijk, tijdschriften lees ik niet, het Nederlandse nieuws volg ik niet (ik ben van België)
Maar ik kijk wel naar vlogs :D Er zijn nog wel instagrammers die veel volgers hebben, al was het gewoon een vermelding in hun story om zo nog meer bereik te krijgen.
Maar het is geen kritiek hoor, ik vind dat je inderdaad al heel veel hebt ondernomen :j

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 10:42

Heb Feline een berichtje gestuurd hoe ze het aangepakt heeft. Wie weet.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 10:47

Heb een verzoek gestuurd naar twee Duitse Facebookgroepen met 32.7k leden. Eens kijken of ik daar een post kan plaatsen.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 11:24

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:25

LadyDii schreef:
@ Spenk

Ventipulmin 30 dagen :)

En 10 dagen corticosteroïden.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-22 11:30

Spenk schreef:
LadyDii schreef:
@ Spenk

Ventipulmin 30 dagen :)

En 10 dagen corticosteroïden.

Oh oké, ventipulmin heeft Misterio dus 10 dagen gehad.

Corticosteroïden is de volgende stap als het na deze week met enkel zoutoplossing niet verbeterd. Máár, als het allemaal niet verbeterd (wat het trouwens wel al doet, sinds gisteren al voor de verneveling) overweeg ik toch zeker eerst een scopie. Hoop alleen dat dit aan huis kan.. Komt goed. ;-)