LadyDii schreef:Spenk schreef:Wat is de reden dat de dierenarts kiest voor een supplement wat respimin is in plaats van een geneesmiddel om de longen schoon te krijgen?
En dit is niet betweterig of dat je je verantwoorden moet. Maar puur omdat ik, en anderen hier, ook een astma paard hebben dan leer je er van
Mijn dierenarts gaf namelijk aan dat respimin een supplement is dat niks bewezens doet. Maar het is een stuk goedkoper dan medicatie dus bij terugval kan het interessant zijn dus ik ben benieuwd naar zijn achterliggende visie hierop ipv reguliere medicatie.
Hij heeft 10 dagen lang juist wél middelen gekregen om longen schoon te krijgen. Dus dat is al gedaan, alvorens dat ik zelf de DA heb gevraagd of Respimin kan (n.a.v. een advies) en hij zei dat dit geen kwaad kan en hem alleen maar zou kunnen helpen. Baat het niet, schaadt het niet.
Nu is het zo: 1 week vernevelen met zoutoplossing (nCal 0,9%), geen verbetering dan komen er weer medicatie bij > of om te vernevelen of spuiten.
Dat advies volg ik dan ook graag op!
Ik wou ook dat het gisteren opgelost was in plaats van vandaag.. Maar goed. Sommige kaarten heb je zelf niet in de hand, we hadden dit allemaal niet zien aankomen.
Helder ik moest dat 30 dagen geven vandaar!