Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:36

MISTRAL94 schreef:
Ja misschien had het wel zo moeten zijn. Voelt nog niet zo :n

Ik denk dat je uiteindelijk blij moet zijn dat het niets geworden is. Persoonlijk word ik van het filmpje niet heel erg blij bij het paard en denk ik dat de aanleuning nog weleens een probleem kan gaan vormen.

Ik weet niet wat je budget is en je eisen zijn maar er moet zeker wat te vinden zijn.

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:06

@Mistral

Ik lees net wat je zoekt voor paardje, heb je ook een bepaalde leeftijd waarin je zoekt?

Update. Ik heb je een pbtje gestuurd :)

Ketly

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:05

Ik vind op dit moment de paarden nog steeds ontzettend duur. Ik zie zelfs kruisingen voorbij komen van 9000 euro.. :+ De goede sportpaarden zijn uiteraard wat prijziger, maar dat zelfs kruisingen bijna niet meer te betalen zijn heb ik nog niet meegemaakt.. Zijn er meer die dit zo ervaren?

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:12

Ketly schreef:
Ik vind op dit moment de paarden nog steeds ontzettend duur. Ik zie zelfs kruisingen voorbij komen van 9000 euro.. :+ De goede sportpaarden zijn uiteraard wat prijziger, maar dat zelfs kruisingen bijna niet meer te betalen zijn heb ik nog niet meegemaakt.. Zijn er meer die dit zo ervaren?

:Y) zie mijn eerdere bericht over ISH voor 10k

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:12

Ik zie dat zelfs voor paarden die niet meer gereden kunnen worden, zog. weidemaatjes, hoge prijzen gevraagd worden nu.Maar ik den k dat als deze crisis voortgaat dat de prijzen aanzienlijk zullen dalen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:44

Ja abnormaal. Ik ben echt benieuwd of de prijzen gaan dalen. Er is momenteel naar mijn idee ook niet veel aanbod, dit zal na de crisis vast ook weer aantrekken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:47

Ketly schreef:

Ik vind de prijzen voor paarden ook belachelijk hoog worden. Aan dit tempo kan je straks je grasmaaier alsnog voor 4000 euro verkopen, "want voor dat geld vind je geen gezond paard".

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:42

Ketly schreef:

Eens, ik had eerlijk gezegd verwacht (en gehoopt) dat de prijzen juist gingen dalen vanwege de crisis. Maar voorlopig is dat niet aan de orde. Heb eerder het idee dat er veel minder te koop aangeboden wordt

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:52

Misschien als het aanbod groter wordt dat de prijzen ook weer dalen. Momenteel kan er ook niks geïmporteerd worden dus daardoor zal het aanbod misschien ook wel wat minder zijn..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:54

Ik vind het aanbod ook gering op dit moment. Mijn merrie staat helaas nog steeds te koop. Klinisch en röntgen helemaal goedgekeurd vorige maand incl rug/hals. Maar ze valt net een beetje tussen 2 doelgroepen in. Ze kent de oefeningen tm de M, maar voor echte wedstrijd ruiters misschien te onervaren en te oud. Voor recreatie ruiter is ze misschien net te sensibel.

Komen wel mensen kijken, maar haken af doordat ze als ze voor de 2e x terug komen te gevoelig is op de ruiter. Ze moet altijd even wennen aan een nieuwe ruiter, doet niet gek maar wordt wel wat schieterig helaas. Nu met die corona maakt het het extra lastig omdat veel mensen nog afwachten.

Lillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:45

Ik ben normaal een stiekeme meelezer maar besloten eens onder mijn steen uit te komen. Bij deze dus mijn eerste post op Bokt in iets van vijf jaar tijd *D

Heb in februari mijn D-pony projectje verkocht en sindsdien paardloos. Begin het nu wel een beetje te missen.. Mijn ouders zouden per september weer terug naar Nederland komen (zijn expats) en wilde daar graag op wachten. Vind ik handiger met opslagruimte en auto, dat heb ik als student namelijk geen van beide :+. Nu met Corona is het alleen allemaal heel onzeker geworden of/wanneer ze naar Nederland komen. Heb mezelf gezegd dat ik écht even moet wachten tot er meer duidelijkheid is, maar ken stiekem heel sporthorses en marktplaats al uit mijn hoofd :')

Zoek tzt een allround sportpaard, ~1.60-1.75, 2.5-8 jaar oud en liefst <7500. Niveau/kleur/geslacht niet van belang. Tot die tijd lees/klets ik gezellig mee :o

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:49

Ik zat gisteravond op België te kijken en spontaan een leuk dier gezien.
Vanmiddag toch België gegokt of we binnen kwamen met trailer en dat kwamen we, paard valt tegen in echt. Meer werk aan dan verwacht, maar toch maar meegenomen na 2,5 u rijden ga je eigenlijk niet leeg terug.
Even kijken hoe dit dier uitpakt, en anders vind het tegen die tijd wel weer een baasje.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:44

Ik vind de prijzen ook bizar hoog. Zag een gaaf dier op sporthorses maar dan toch nog lastig in het rijden ondanks het gedrag nog 6000 euro. Misschien gaan de prijzen zakken maar verwacht dat volgend jaar de prijzen weer omhoog gaan mede door een grotendeels mislukt dekseizoen. Krijg je toch minder paarden ook op de markt.

Spaansepony wat voor 1 heb je gekocht? Ondanks dat het dier tegenviel? Kwam je de grens zo over?

Welkom Lillz!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:55

MISTRAL94 schreef:
Ik vind de prijzen ook bizar hoog. Zag een gaaf dier op sporthorses maar dan toch nog lastig in het rijden ondanks het gedrag nog 6000 euro. Misschien gaan de prijzen zakken maar verwacht dat volgend jaar de prijzen weer omhoog gaan mede door een grotendeels mislukt dekseizoen. Krijg je toch minder paarden ook op de markt.

Spaansepony wat voor 1 heb je gekocht? Ondanks dat het dier tegenviel? Kwam je de grens zo over?

Welkom Lillz!

Ja kwam de grens over met dat ik een paard moest ophalen (had trailer bij me) en ze wilde bewijsje zien of we er echt heen gingen. Ik had whatsapp gesprek met adres erin. Dus mocht zo door.

Het is een oldenburger, leuk dier 5 jaar jong. Maar staat een jaar stil, daardoor flink slap. Maar braaf karakter wat we nu al merken. Goed papier erop en eraan. Alleen noet vermeld dat hij een chipje heeft gehad en daaraan geholpen is en dat er wat littekenweefsel is gegroeid daar. Maargoed prijs was dusdanig laag dat je het kan proberen. Was wel zuiver op volte en op harde.
En er zit rontgen foto’s bij ervan dus durfde de gok wel te nemen.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:05

MISTRAL94 schreef:
Ik vind ook dat er verkopers zijn die zo bot uit te hoek komen. Of een plek heel belangrijk vinden maar als puntje bij paaltje komt, is geld toch ineens weer belangrijker.
Ja precies. Er zijn er veel die zeggen dat een goede plek en match erg belangrijk is, maar er zijn er maar weinig die daar ook echt naar handelen als het er op aan komt :$

Ik heb trouwens ook het idee dat er minder aanbod is. Ik zie op de Bokt Markt ook allemaal 'gezocht' advertenties staan. Dat was eerder ook niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:10

Ik ben ook met wat bezig maar schiet nog niet zo op. Hopelijk deze week nog wat meer bekend.

Staat via een ruiter te koop. Van het weekend nog gesproken en hoop er deze week nog eens langs kan.

Ben ongeduldig haha.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:21

Klinkt wel goed, heb je al foto's Spaansepony? Lijken de regels wel te versoepelen dan.

Marlies1 mee eens helaas. Al zal dit niet iets van de laatste jaren zijn denk ik. Maar geld doet rare dingen.

PsvanLot spannend waarom kun je niet eerder kijken?

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:22

PSvanLot schreef:
Ik ben ook met wat bezig maar schiet nog niet zo op. Hopelijk deze week nog wat meer bekend.

Staat via een ruiter te koop. Van het weekend nog gesproken en hoop er deze week nog eens langs kan.

Ben ongeduldig haha.

Spannend! Wat voor paard is het?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:34

manolito10 schreef:
PSvanLot schreef:

Ben ongeduldig haha.

Spannend! Wat voor paard is het?

Een driejarige merrie. Net zadelmak.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:49

PSvanLot die staat ook in België toch? Waar moet je op wachten?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:00

MISTRAL94 schreef:
PSvanLot die staat ook in België toch? Waar moet je op wachten?

Klopt. Maar die moet nog op röntgen en dat is daar nu moeilijk. Als ze er over tijdje nog staat kan het alsnog.

Deze staat in Nl. Komt uit een predikaatrijke merrielijn wat haar wel interessant maakt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:14

Oh dit is wel een andere dan waar je eerst mee bezig was, spannend!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 00:56

MISTRAL94 schreef:
Klinkt wel goed, heb je al foto's Spaansepony? Lijken de regels wel te versoepelen dan.

Marlies1 mee eens helaas. Al zal dit niet iets van de laatste jaren zijn denk ik. Maar geld doet rare dingen.

PsvanLot spannend waarom kun je niet eerder kijken?

Mwah, denk omdat er meer geen verbod is op vee en transport ervan dat ze je doorlaten. Denk niet dat ik de grens zonder trailer overkwam.

Er is sowieso weinig in en export op dit moment, handelaren kampen met zelfde probleem. Overal weinig tot niks te vinden en wat ze vinden is al duur om aan te kopen dus word de prijs nog hoger.
Vraag en aanbod, en mensen vervelen zich door de Corona dus willen aanschaffen, plus mooi weer ...

Zelfs alle slachtpaard gaan op dit moment slecht tot niet op transport, en staan nog op stallen bij handelaren. Dus alles word duurder.
Hoop dat het gauw een beetje instort, een normaal paard voor B/L proef kost tegenwoordig al gauw 7/8 duizend. Een simpel dier

@mistral, lekker opgevouwen in de box. Zal morgen eens goede stand foto maken.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:21

Dat viel mij ook op inderdaad, heel weinig aanbod.
Ik was al vanaf september/oktober aan het rond neuzen en vanaf december echt actief op bezoek met bezichtigingen. Uiteindelijk half februari wat gevonden.
Ik heb wat dat betreft geluk gehad dat dit nog net voor de corona tijd hier was, maar ik hou het aanbod nog steeds in de gaten (kennis is op zoek) maar het aanbod is erg schaars en de prijzen zijn hoog.

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:31

Ik hoop ook dat de prijzen straks wat gaan instorten. Weinig aanbod en wat er is, is enorm duur.