Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:13

Oh wat een knappe paarden weer allemaal! Mooi eigenlijk he, die laten zich niet tegenhouden door corona oid, ze groeien gewoon door en geven er niks om.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 15:42

Heeft iemand een idee hoe het kan komen dat Duke wérkelijk overal op wil bijten?
Als ik hem vast zet met zijn halster, bijt hij op het ijzeren deel van het halstertouw (bij de haak zeg maar). Als ik zijn halster af doe en nog even in de wei blijf kroelen, gaat hij dat halster halen en bijt hij op het halster. Emmers, teugels, alles wat in de buurt van zijn mond kan daar gaat hij op bijten. En ik heb vandaag weer wat met hem 'gereden' en toen bleef hij ook hele tijd op het bit bijten.

Hij wordt er 4 in juni, kan het zijn dat hij nog wisselt? Of is hij gewoon happig?

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:50

Wat een leukerds allemaal!

Beetje ego-post nu :+ , maar ik ga proberen in het vervolg wat vaker te reageren!

Twee weken geleden voor het eerst begonnen met longeren. Echt super braaf. Dus afgelopen weekend het zadel er voor het eerst opgedaan. Hij gaf echt geen kik :D.

Vandaag kon ik het niet laten er even op te hangen. Vond het allemaal wel prima en zelfs een paar rondjes gestapt tijdens het hangen.

Afbeelding
Afbeelding
Hij ziet er echt niet uit nu met z’n berenvacht, hopelijk is die daar snel uit!

Longeer hem nu om de 2/3 dagen en dan ongeveer 10 minuutjes. En dan gewoon nog zonder bijzet o.i.d..

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:51

Granoek schreef:
Heeft iemand een idee hoe het kan komen dat Duke wérkelijk overal op wil bijten?
Als ik hem vast zet met zijn halster, bijt hij op het ijzeren deel van het halstertouw (bij de haak zeg maar). Als ik zijn halster af doe en nog even in de wei blijf kroelen, gaat hij dat halster halen en bijt hij op het halster. Emmers, teugels, alles wat in de buurt van zijn mond kan daar gaat hij op bijten. En ik heb vandaag weer wat met hem 'gereden' en toen bleef hij ook hele tijd op het bit bijten.

Hij wordt er 4 in juni, kan het zijn dat hij nog wisselt? Of is hij gewoon happig?

Ja doet mijne ook, maar eigenlijk al een sinds we hem hebben. Dat is nu ongeveer een jaar..

Granoek

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 15:51

Ja duke heeft het vroeger wel heel lang gedaan, een jaar of 2 geleden. En toen eigenlijk niet meer?
En nu sinds een week terug heel veel

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:54

Pinda heeft ook van die vlagen, laatste keer dat ze zo happerig was kwam de tandarts toevallig. Toen (eind afgelopen December) bleek ze een beste dop te hebben zitten, de tandarts gaf aan dat het happerige zeker samen kon hangen met wisselen. Na verwijderen van die dop en wat haakjes was het vastpakken van alles wat ze kan ook spontaan over, dus dat het door het wisselen komt zou me dat niet verbazen.

Wat braaf van hem Yakari!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 15:56

Ja ik wilde ook een tandarts laten komen maar dat wordt hier volgens mij niet gezien als noodzakelijk dus ik gok niet dat het mag.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:59

Nee dat is lastig in deze situatie nu -O- Meestal lost de last van het wisselen zich vanzelf wel weer op wanneer de dop eruit valt hoor, maar niet altijd...

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 16:01

Ik hou het in ieder geval even in de gaten, hij eet nog (meer dan) oké :') en hij heeft ook nog genoeg praatjes

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:22

Wat gaan jullie hard! 2 pagina's alweer sinds gisteren. Iedereen thuis aan het werk?

Ik hoop dat Guinness net zo reageert op alles als dat Pinda doet, wat een verademing moet dat zijn. _/-\o_ Mijn merrie is namelijk echt een zeikerd en laat dat ook nog eens heel erg van haar mood en het weer af hangen. Gisteren was ze zowaar weer lekker rustig tijdens onze buitenrit en heb ik eindelijk kunnen galopperen zonder een ontploffing tussendoor (dat was een half jaar geleden).

Dat bijten op vanalles doet Guinness ook heel erg, die moet alles met zijn mond vastpakken en vindt alles ook interessant. Laatst waren mijn handschoenen uit mijn zak gevallen toen ik met mijn andere paard ging rijden en die lagen dus nog in de wei. Toen ik terug kwam, waren er enkel nog stroken in de kleur van mijn handschoenen over.. >;)

Het klinkt alsof iedereen lekker vooruit gaat. Ik moest ook echt om die bloesemfoto lachen. Heerlijk zulke foto's in deze tijd. Ik hoop dat ik snel ook weer wat foto's kan plaatsen, dat betekent namelijk dat ik naar mijn vriend toe kan.

Het weer is in ieder geval heerlijk en alles is weer opgedroogd, dus wat dat betreft kan hij terug komen hoor! *\o/*

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:27

Hm dat bijten.. Tiësto doet dat ook wel een beetje. Zit óveral aan

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:28

Lieve mensen, ik ga me even onder n diepe meeleessteen verstoppen...

Met Gentle gaat alles zn gangetje maar wij hebben vanmorgen afscheid moeten nemen van zijn mama (wat echt mijn hartpaard was) en ik ben gebroken...

Heb in mn onderschrift de link naar haar IM topic staan...

Kom over n tijdje wel weer actief mee kletsen maar kan mezelf daar nu even niet toe zetten.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 19:36

Ahh sterkte CL :(

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:37

Heel veel sterkte CubaLibre, neem alle tijd. Y;(

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:35

Jeetje CubaLibre, heel veel sterkte! Y;(

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:04

Heel veel sterkte, CL!

Ze zal voortleven in haar nakomelingen!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:05

Ahh nee CubaLibre wat erg.. heel veel sterkte..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:19

Joya zit ook overal aan met haar mond aan maar zij heeft als excuus dat ze nog aan het wisselen is. Zij is bijna vijf dus wel aan de late kant.

Je hangt er vrolijk bij Yakari123

Ik heb vandaag weer even gereden in de megagrote buitenbad van 80 bij 60, zonder omheining.
Ze heeft inmiddels door dat ze gewoon moet blijven stappen tot ik Ho zeg.
Sturen ging ook aardig. Ben echt tevreden en dan ook nog superlekker lenteweer.
Daarna nog een buitenrit met bijrijdpaard dus genoeg frisse lucht.
Op dat soort momenten vergeet je even de hele coronacrisis. Daar is vitamine P toch echt goed voor *\o/*

Afbeelding
Vermoeid denkhoofd na afloop

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:07

Joya is goed bezig! +:)+
Alleen op de bloesemfoto moet ze wel wat leuker kijken. _O-

Kruimellover hihi handschoenen opgevreten.. :')

Yakari, super zo braaf!

Granoek, mijne hadden een tijdje geleden opeens vreselijke zin om aan de hekken te knagen, ik begrijp ook nooit waarom.
Maar nu is dat weer voorbij.
Geef hem anders wat takken te knagen.
Malik bijt trouwens wel overal op, dat is ook wel een jonge paardending, maar als het opeens is zal het wel een bepaalde behoefte zijn..

Haha Vientje Malik had vorig jaar een net wat over een open vrachtwagen zat kapotgescheurd.. :x
Ach ja ze slopen wat dingen maar verder zijn ze superbraaf! :D

Malik deed het ook zo knap vandaag!
Eerst thuis wat oefeningen gedaan, dacht, probeer ook een travers en dat deed hij gelijk, knapperd!
Toen gewandeld, kwamen een paar onbeschofte honden tegen die hem flink aan het af blaffen waren, (ern vrouw had ze vast maar ze kon ze bijna niet houden.. :roll: ) maar hij bleef heel rustig staan.
Dus ik ben supertrots op hem!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 01:04

Wat een droevig nieuws CL, sterkte :(:)

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:00

Heel veel sterkte CL!

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:10

Sterkte Cuba Libre!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:06

Wat een vreselijk nieuws CL, heel veel sterkte :(:)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:32

Sterkte CL! Begrijpelijk dat je hoofd er dan even niet naar staat...

Leuk Dije en Feyre allebei in uitgelicht vandaag :)

Leuk filmpje van Duke, al zou ik het zelf wel vervelend vinden dat hij steeds om snoepjes 'vraagt' :P Heb het geluid even uitgezet, mijn vriend werkt vanuit huis en ik heb geen oortjes bij de hand.
Wisselen van de tanden kan inderdaad nog wel even doorgaan, volgens mij zijn ze pas met 4,5/5 helemaal klaar met wisselen (zo uit mijn hoofd).

Ben benieuwd naar het filmpje van Malik, die heb ik nog niet voorbij zien komen. Mooi zijn staart gewassen, ik ga Koda vandaag ook even wassen, we hebben hier nog warm water :)
Knap dat hij de travers ook snapte, ik weet zelf niet zo goed hoe ik dat moet doen dus waag me er nog maar niet aan :P

Phuddle hoe lang moet je nog tot de bevalling?

Wat een prachtbaby Noisy!

Leuk dat Marie zo vooruitgaat en fijn dat het hoofdstel past.

Pinda ook lekker bezig! Met Koda durf ik nog niet langs de weg totdat het stuur iets meer bevestigd is. Heerlijk dat ze zo stoer is ook met dat duplo blok :D

Ook met Joya lekker bezig! Knap in die bak zonder omheining :)

Gister weer even zonder zadel op Koda wat rondgetuft door de longeerbak. Heel relaxed het sturen wat geoefend enzo. Op gegeven moment stonden we stil en begon hij aan zijn achterbeen te krabben (met mij erop dus) :') Hij is in ieder geval lenig, in balans en comfortabel met mij op zijn rug ;)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 10:37

s1993 schreef:
Sterkte CL! Begrijpelijk dat je hoofd er dan even niet naar staat...

Leuk Dije en Feyre allebei in uitgelicht vandaag :)

Leuk filmpje van Duke, al zou ik het zelf wel vervelend vinden dat hij steeds om snoepjes 'vraagt' :P Heb het geluid even uitgezet, mijn vriend werkt vanuit huis en ik heb geen oortjes bij de hand.
Wisselen van de tanden kan inderdaad nog wel even doorgaan, volgens mij zijn ze pas met 4,5/5 helemaal klaar met wisselen (zo uit mijn hoofd).

Ben benieuwd naar het filmpje van Malik, die heb ik nog niet voorbij zien komen. Mooi zijn staart gewassen, ik ga Koda vandaag ook even wassen, we hebben hier nog warm water :)
Knap dat hij de travers ook snapte, ik weet zelf niet zo goed hoe ik dat moet doen dus waag me er nog maar niet aan :P

Phuddle hoe lang moet je nog tot de bevalling?

Wat een prachtbaby Noisy!

Leuk dat Marie zo vooruitgaat en fijn dat het hoofdstel past.

Pinda ook lekker bezig! Met Koda durf ik nog niet langs de weg totdat het stuur iets meer bevestigd is. Heerlijk dat ze zo stoer is ook met dat duplo blok :D

Ook met Joya lekker bezig! Knap in die bak zonder omheining :)

Gister weer even zonder zadel op Koda wat rondgetuft door de longeerbak. Heel relaxed het sturen wat geoefend enzo. Op gegeven moment stonden we stil en begon hij aan zijn achterbeen te krabben (met mij erop dus) :') Hij is in ieder geval lenig, in balans en comfortabel met mij op zijn rug ;)

Ja dat is ook ontzettend vervelend en die krijgt hij dus ook niet meer haha
Weet ik dat ook weer voor mijn volgende veulen AHUM NOOIT MEER _O-