Equus veulenopfok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:26

André liep ook verbazingwekkend makkelijk Cas de trailer op := stond wel even met mijn mond vol tanden. Ik was al helemaal aan het bedenken hoe ik die trailer die stal in zou sturen met de klep naar binnen, maar allemaal niet nodig. *\o/*

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Equus veulenopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:31

Andre kan dat zo goed, echt....Ik verbaas me daar ook steeds over !

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:35

Doet andre ook zadelmak maken eigenlijk ;-) Laat ik ibbeltje mooi nog even tijdje achter daar...

Ze stond op de lijst voor Featherlight maar daar kreeg ik 2 weken geleden een nieuwe prijslijst van binnen...nou...die prijsverhoging en alle modules die ik erbij wilde afnemen werd me toch echt te gortig. Bizar. Heel jammer...stond er al 2 jaar op de wachtlijst maar ga nu dus rustig op zoek naar nieuw adresje. Heb al wel wat gevonden waar ze klaar gemaakt kan worden voor de keuring en daarna evt zadelmak maken.
Mocht iemand nog een super adresje weten ik vind het leuk me hierin te orienteren.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:05

Ik heb het vroeger eigenlijk altijd zelf gedaan (mijn moeder of een vriend van mij ernaast en ik erop) en de laatste heb ik samen met Silly gedaan (ik ernaast en zij erop). Inrijden doe ik nu niet meer zelf, maar Silly helpt mij gewoon en ik haar straks als Cas weer helemaal opgeknapt is. Ik ernaast en zij erop ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:28

André maakt inderdaad ook zadelmak. In de basis werkt hij vanuit de Monty Roberts methode in de cirkel en van daaruit wordt het uitgebreid.
Ik ga volgend jaar ook samen met hem Noortje zadelmak maken... Hij heeft er nu al zin in ;)

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:36

Oh, ik had m gevraagd voor Mighty. Maar hij gaf aan dat niet meer te doen.
Maar misschien anders voor jou, omdat jouw paarden daar allemaal op stal staan?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:40

Dat zou dan inderdaad de uitzondering kunnen zijn, sorry dat wist ik niet...
Heb ik even geluk dan ;)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:41

Timmie06 schreef:
Doet andre ook zadelmak maken eigenlijk ;-) Laat ik ibbeltje mooi nog even tijdje achter daar...

Ze stond op de lijst voor Featherlight maar daar kreeg ik 2 weken geleden een nieuwe prijslijst van binnen...nou...die prijsverhoging en alle modules die ik erbij wilde afnemen werd me toch echt te gortig. Bizar. Heel jammer...stond er al 2 jaar op de wachtlijst maar ga nu dus rustig op zoek naar nieuw adresje. Heb al wel wat gevonden waar ze klaar gemaakt kan worden voor de keuring en daarna evt zadelmak maken.
Mocht iemand nog een super adresje weten ik vind het leuk me hierin te orienteren.

Ik ben wel eens benieuwd naar die prijzenlijst ? Had ook in gedachten om daar op de wachtlijst te gaan, maar als ik dat zo lees dan denk ik dat ik maar even verder ga zoeken

Hier geen goede ervaringen met paarden wegbrengen voor beleren, er gebeurd altijd wel iets raars. En ik ben er helaas zelf niet handig genoeg in, wel het zadelmak maken enzovoorts maar niet het daadwerkelijke erop zitten. Gelukkig nu fijne bijrijdsters die dit wel aandurven

Andre doet het idd niet voor buitenstaanders volgens mij, had het toen ook gevraagd voor Idunn maar dat deed hij niet meer gaf hij toen aan

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:45

Nickeltje schreef:
André maakt inderdaad ook zadelmak. In de basis werkt hij vanuit de Monty Roberts methode in de cirkel en van daaruit wordt het uitgebreid.
Ik ga volgend jaar ook samen met hem Noortje zadelmak maken... Hij heeft er nu al zin in ;)

Hij zei tegen mij dat hij dat niet meer doet omdat hij daar geen ruiter meer voor heeft.
Maar dan ben jij natuurlijk de ruiter voor jouw paard.

Ik doe Cas zelf met Mer dan natuurlijk.

Paardenvreugd in Eemnes is een hele fijne om zadelmak te maken.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 15:06

Ik was laatst bij een dag van Wintec bij iemand net over de grens bij Tilburg die op een heel vriendelijke manier zadelmak maakte. Zal vanavond even opzoeken hoe ze heet.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:58

Solvej Rob in Zuid-Limburg is ook heel fijn met jonkies. Op haar FB pagina zijn wel wat filmpjes te vinden van haar werkwijze. Ze heeft sinds kort haar locatie uitgebreid en ze komen er ook veel buiten etc.
Heb zelf wel eens bij haar gelest.
Alleen de afstand is wellicht een ding voor sommigen maar goed, als ze goed staan... :)

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:32

Cheytjuh schreef:
Timmie06 schreef:

Ik ben wel eens benieuwd naar die prijzenlijst ? Had ook in gedachten om daar op de wachtlijst te gaan, maar als ik dat zo lees dan denk ik dat ik maar even verder ga zoeken

Hier geen goede ervaringen met paarden wegbrengen voor beleren, er gebeurd altijd wel iets raars. En ik ben er helaas zelf niet handig genoeg in, wel het zadelmak maken enzovoorts maar niet het daadwerkelijke erop zitten. Gelukkig nu fijne bijrijdsters die dit wel aandurven

Andre doet het idd niet voor buitenstaanders volgens mij, had het toen ook gevraagd voor Idunn maar dat deed hij niet meer gaf hij toen aan

Featherlight heeft een wachtlijst van 5 jaar stond in de mail, extra personeel, nieuwe locatie/stallen enz gaf noodzaak voor deze nieuwe prijzen.
Kort door de bocht gaan ze uit van 2 maanden training (en daar is mijn rekensom dan ook op gebaseerd) en incl de extra lessen enz die ik er graag bij wil ( zoals bijv training in het bos, training voor de trailer) kwam ik tussen de 3500 en 4000 uit voor 2 maanden ibbeltje in training bij Featherlight. Dat vond ik persoonlijk to much...wil heel graag de tijd ervoor nemen en vind het ook niet erg hierin te investeren maar dit is mij te gortig helaas.
De basis zadelmaktraining is een vanaf prijs van 1550 per maand

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:32

Jammer dat Andre het niet meer doet voor buitenaf..maar gelukkig nieuwe tips hierboven. Thx

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 16:36

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:40

Wow wat een prijzen!!
Ik hoor alleen maar prijzen van tussen de 600-800 euro p.m.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:56

Nou precies...in die categorie zitten de meeste. Ik had wel bedacht dat deze training wat meer zou kosten en toen ik me 2.5 jaar geleden op de lijst liet zetten hanteerde ze ook echt andere tarieven...ik vind het wel heel erg jammer, had ibbeltje er graag laten trainen.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:56

Silly, hoe gaat het met Cas vandaag??

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:00

Timmie06 schreef:
Featherlight heeft een wachtlijst van 5 jaar stond in de mail, extra personeel, nieuwe locatie/stallen enz gaf noodzaak voor deze nieuwe prijzen.
Kort door de bocht gaan ze uit van 2 maanden training (en daar is mijn rekensom dan ook op gebaseerd) en incl de extra lessen enz die ik er graag bij wil ( zoals bijv training in het bos, training voor de trailer) kwam ik tussen de 3500 en 4000 uit voor 2 maanden ibbeltje in training bij Featherlight. Dat vond ik persoonlijk to much...wil heel graag de tijd ervoor nemen en vind het ook niet erg hierin te investeren maar dit is mij te gortig helaas.
De basis zadelmaktraining is een vanaf prijs van 1550 per maand

1550 PER MAAND :wow: :wow: :wow: :wow: wow wat een geld niet normaal zeg :=

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:56

Mer zullen we samen een zadelmakmaak bedrijf beginnen? _O-

Ja volgens mij wel goed, maar moet nog gebeld worden door de arts.
Maar waren voor nu volgens de receptie geen bijzonderheden te melden.
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 15-04-20 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:13

Wat een geld inderdaad...
Ze hebben inmiddels natuurlijk een goede naam ontwikkeld en ze hebben goed ingespeeld op de markt. Als je een wachtlijst van 5 jaar hebt dan doe je wel iets goed. Dan mogen de prijzen ook wel exclusiever.
Net als lesgeld voor een uurtje prive les bij een dure trainer: zolang mensen het betalen is er blijkbaar vraag naar...
Ik heb wel de indruk dat ze ook een beetje een hype geworden zijn :o Er zijn wel meer mensen die dezelfde methodes toepassen of heus je paard wel mee het bos in willen nemen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:36

Oh ik snap best dat het dan wat duurder is, maar 2x zoveel??
Dan is het voor de gewone man niet meer te betalen

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:54

Ik had Auryn ook op die wachtlijst staan, maar dit bizarre bedrag wil ik er niet voor betalen! Ik vind het best lastig om iets fijns te vinden hoor! Wil haar graag de beste start geven, dat is het halve werk. Gelukkig heb ik nog wel even om wat te vinden :o

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:24

Wat een teleurstelling he Evita!! Voor mij ook hoor...zeer bewust gekozen voor featherlight..ik had er ook graag wat extra's voor betaald....ze stond al op de wachtlijst toen ik met haar moeder les had van Yvet en ze nog geboren moest worden..dus ja.... voor de meeste paarden mensen zal dit echt een tikkeltje to much zijn en dan schiet je in mijn ogen je doel voorbij.

We vinden vast wat anders...we hebben nog even ;-) en gelukkig genoeg ervaringen hier te vinden van andere goede optie's.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:31

Ik vind het trouwens wel super geruststellend dat jullie allemaal zo lovend zijn over Andre. Die indruk had ik zelf ook al maar een fijne bevestiging. En prettig vooruitzicht, zelf heb ik weinig ervaring met jonkies laden :=

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:03

Hij nam Cas zonder te vragen over en zetten hem op de trailer, laatste stukje vond Cas wat moeilijk, maar hebben hem letterlijk ingeduwd.
Scheelt dat Cas geen losse benen heeft.
Was echt wel fijn.