Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deempjexxx

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:49

Ik heb een vraag.
Hoelang houden jullie het longeren voor het rijden aan in stand?
Ik longeer Kamea nu nog altijd even kort voor het rijden, daarna paar rondjes aan de longe en daarna los.

Wanneer beginnen met gewoon gelijk opstappen zonder loge, of hoe bouwen jullie dit af? Ik vind het een beetje lastig. Met het opzadelen staat ze er altijd al als een dweil bij dat je denkt nou daar zit al geen leven in :')
En dan longeer ik haar maar eigenlijk nooit een uitbarsting ofzo.
Maar dan heb ik weer zoiets, ja zul je zien ik longeer haar niet heeft ze het wel nodig gehad...

Dilemma's :?

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:53

Als ze tijdens het opzadelen rustig is en met longeren normaal nooit uitbarst zou ik het gewoon eens doen... Meestal doe ik dan aan de hand even een paar rondjes lopen om te voelen hoe ze zijn, voelt het goed dan erop. Voelt het toch niet vertrouwd na een paar rondjes stappen dan er weer af en tóch even aan de longe voor je er opnieuw opklimt

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:58

Ik heb Aliaa nooit gelongeerd voordat ik erop stap. :') Nu zijn wij ook nog niet echt aan het rijden, maar lift ik gewoon mee als ik haar via stemcommando vraag om te stappen. Meestal test ik haar stemming wel via grondwerk, wijken voor druk ed voordat ik opstap. Maar ik heb de indruk dat zij erg voorzichtig is met mij als ik op haar zit.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:00

Bij de 1 is het een jaar nodig en bij de ander 3x.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:45

Fransje, gelukkig staat Malik niet alleen achter draad maar ook nog met hekken en slootjes want anders zou het niet veilig zijn. :')
Leuk dat je met het blok oefent, deed ik eerder ook met mijn kleine pony maar ik heb op het moment geen blok, zat er toevallig aan te denken om weer eens één te maken!
Wat goed dat ze zo rustig blijft met de zwabberende noodles!
Zelf doe ik geen bodyprotector aan, Malik wordt mijn eerste paard die ik met cap ga inrijden. :x

Isabel, ik wacht ook altijd een aantal dagen met kreupelheid, als hij gewoon rondrent zal het zeker wel meevallen.

Retje, mooi zadel!
En zit het ook lekker? :))

Deempje, is gewoon wanneer het goed voelt, als ze ontspannen is en jij ook gewoon doen.
Zelfde als Dunkeedoo, loop ik er dan eerst ff naast, dan merk je snel genoeg hoe de vlag erbij hangt.

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:23

Ik lees hier lekker mee, vast handig voor volgend jaar haha

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:35

Hier nooit gelongeerd van te voren. Gewoon koud er op.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:38

MirandaFuego schreef:
Retje, mooi zadel!
Ja hij zit heerlijk! :D Een van de zachtste western zadel die ik al onder mijn kont gehad heb (niet dat ik zo extreem veel western zadels onder mijn kont gehad heb). :P Nu zit de nieuwe iets minder goed dan degene die ik getest heb, maar die is dan ook al goed ingereden. :') Komt wel goed! :))
Het zit ook heel stevig, ik kan niet zeggen dat ik een verschil gemerkt heb met een boomzadel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:24

Mooi zadel, Retje! De kleur is ook mooi en staat goed bij je paard :j

Blok vindt ze erg leuk om op te staan, ze kijkt dan ook trots. Leen dit blok van een stalgenoot, is ook erg degelijk.

Ik heb met rijden wel altijd een cap maar nog nooit met bodyprotector gereden. Twijfel nu om er wel of niet een aan te schaffen als ik ga beginnen met inrijden. Ben geen 18 meer en dus ook iets minder soepel :=

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 02:16

fransje23 schreef:
maar nog nooit met bodyprotector gereden. Twijfel nu om er wel of niet een aan te schaffen als ik ga beginnen met inrijden. Ben geen 18 meer en dus ook iets minder soepel :=

Hier ook. Nooit mee gereden, wel cap, en ook de jongste niet meer. Ik heb me er al in verdiept maar nog geen gekocht.
Is belangrijk om het level te weten. De laagste bieden niet echt optimale bescherming, maar lijken me wel lekkerder te zitten. Maar heb het idee dat die dingen niet voor vrouwen gemaakt zijn. (Borsten) Niet dat ik gezegend ben met een grote cup, maar toch. Alles wat ik pas zit gewoon niet lekker. Misschien heeft het tijd nodig om naar je lichaam te gaan staan?

Ga er zeker 1 kopen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:27

Stalgenoten hebben van die air-vesten, dat is gewoon een bodywarmer die zichzelf opblaast als je valt. Die zijn wel comfortabel en werken goed (heb ik gezien) maar wel prijzig :$ a is het voorkomen van een dwarslaesie natuurlijk onbetaalbaar..

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:24

Ik heb een body Protector. Ik ben fan. :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:37

Mijn vorige paard was een rodeomodel en ik ben er een aantal keer afgeklapt maar toen had een bp niks uitgemaakt, terwijl ik wel een paar keer flink geblesseerd van ben geweest.
Ook vind ik het verschrikkelijk om zo strak ingepakt te zitten, vind een winterjas al vervelend met rijden. :')
Maar als je je er prettig bij voelt, gewoon doen!

Retjethorse schreef:
MirandaFuego schreef:
Retje, mooi zadel!
Ja hij zit heerlijk! :D Een van de zachtste western zadel die ik al onder mijn kont gehad heb (niet dat ik zo extreem veel western zadels onder mijn kont gehad heb). :P Nu zit de nieuwe iets minder goed dan degene die ik getest heb, maar die is dan ook al goed ingereden. :') Komt wel goed! :))
Het zit ook heel stevig, ik kan niet zeggen dat ik een verschil gemerkt heb met een boomzadel.

Super!
Staat idd ook heel mooi bij je paard.

Kreeg dit filmpje op fb, van met mijn vorige paard, dat hoop ik binnenkort ook met Malik te gaan doen!
Wel leuk allemaal die vooruitzichten, zin in! :))

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:56

Dat ziet er heerlijk uit MirandaFuego! Zoiets hoop ik ook te (kunnen) doen met Aliaa! :))

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:08

Hebben wij afgelopen zomer ook gedaan! Deze zomer weer als het warm weer is :j

Afbeelding

Ik heb wel altijd vrij hete,kijkerig en springerige paarden gehad en die gewoon gereden metal maar zonder extra bescherming. Joya lijkt de coolste tot nu toe, daarom twijfel ik wat over die bodyprotector.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:59

Dit filmpje was in februari! :D
Wij hebben hier op vijf minuten lopen allemaal meertjes, het grote meer is wat verder, daar ging ik dan met de fiets heen, daar longeerde ik regelmatig, zit een groot strand bij.
Zwemmen gaan we sowieso doen, zin in! :))

Ja ik weet niet, als je het alleen ook in het begin aan wil trekken is het wel een hele aanschaf, misschien kun je 'm lenen?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:28

fransje23 schreef:
Stalgenoten hebben van die air-vesten, dat is gewoon een bodywarmer die zichzelf opblaast als je valt.

Weet je hoe lang dat koortje is? Dat zit aan het zadel toch? Heb het idee dat wanneer er een flinke bokkert komt, ik alsnog stuk uit het zadel kom, en dan opeens dat vest "afgaat". Volgens mij schrikken we ons samen dan te pletter...
('te pletter' niet letterlijk bedoeld :+ )

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:31

Dat koord Is nog best lang, volgens mij :j
Denk dat als het afgaat als je op je paard zit het best meteen daarna kunt testen inderdaad!

Meertje van de foto is 2 minuten lopen van stal maar het strand en de zee is 4 kilometer. Hopelijk binnenkort een keer heen!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:27

Wat heerlijk fransje dat je ook zo dichtbij zit!
In Groningen kun je niet naar het strand maar dit is ook geweldig. :))

Vandaag regen, valt een beetje tegen na dat mooie weer. :=

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:31

Rivano schreef:
fransje23 schreef:
maar nog nooit met bodyprotector gereden. Twijfel nu om er wel of niet een aan te schaffen als ik ga beginnen met inrijden. Ben geen 18 meer en dus ook iets minder soepel :=

Hier ook. Nooit mee gereden, wel cap, en ook de jongste niet meer. Ik heb me er al in verdiept maar nog geen gekocht.
Is belangrijk om het level te weten. De laagste bieden niet echt optimale bescherming, maar lijken me wel lekkerder te zitten. Maar heb het idee dat die dingen niet voor vrouwen gemaakt zijn. (Borsten) Niet dat ik gezegend ben met een grote cup, maar toch. Alles wat ik pas zit gewoon niet lekker. Misschien heeft het tijd nodig om naar je lichaam te gaan staan?

Ga er zeker 1 kopen.

ik ben zelf met een D/E cup heel erg blij met de bodyprotector van Airowear. er is een vrouwen model (ronde borstvorm) en het is ook nog eens goed verstelbaar dus je kunt zelf aanpassen hoeveel ruimte je precies hebben wilt.
hiervoor had ik een Sir lancelot en daar ben ik mee verongelukt. die zat qua model echt NIET fijn. was gewoon een borstenpletter...

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:01

MirandaFuego & fransje23: Wat heerlijk dat jullie zo dicht bij stal water hebben om in te ploeteren met de paarden! :oo
Daar ben ik echt jaloers op, zoiets hebben wij jammer genoeg niet. :P

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 20:10

Nee wij ook niet... Echt jammer! We hebben wel strand op 10 minuten trailerrijden :o

Vandaag voor het eerst zelf aan de slag met de dubbele lijnen *\o/* . Ondanks de wind en striemende regen was Joy zo braaf! <3 vetragen, versnellen, ontspannen op druk van enkel het halster, van hand veranderen, alles ging super! Nu meters maken en dan over 3 weken ofzo een keer het zadel erop. :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:30

Ik had dit topic per ongeluk ontstipt :oo

Bodyprotector gebruik ik niet. Ik kan me daar minder goed in bewegen en val dus sneller. Dan blijf ik toch liever maar gewoon zitten :+ Alleen als het moet bij crossen of zo doe ik hem aan. Cap draag ik wel altijd.

Hier inmiddels trainingspaardje het zadel opgedaan. Gaf ze geen kik op, dus dat is super! Van de week maar eens met het zadel klapperen en een beetje hangen en kijken hoe dat gaat.

Mag ik deze hier nog even spammen? Zal dit jaar nog niet beleerd worden, maar is wel überschattig <3 [KS-ITP] Arabisch Volbloed Neyfir, een week op de wereld

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:46

goldenarrow schreef:
Mag ik deze hier nog even spammen? Zal dit jaar nog niet beleerd worden, maar is wel überschattig <3 [KS-ITP] Arabisch Volbloed Neyfir, een week op de wereld

<3 Zeker schattig! Mooie moeder ook, heeft wel wat weg van de arabier die ik twee jaar hier heb gehad. Het brilletje is ook al duidelijk te zien maar met twee schimmelouders is de kleur geen verrassing, volgens mij?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:49

Zijn vader is alleen een bruine :+ Maar kans op schimmel is 50% ja, al vind ik vos een super mooie kleur, dus baalde wel dat ie schimmel wordt. We hebben nu 3 paarden uit deze combi, waarvan 1 vos en dan 2 schimmels.