Jiill_ schreef:Jotoma schreef:@jill: iets voor een volgend vlog: ik zou het interessant vinden als je iets wil delen over de aankoop van je ponies en paarden. en dan met name Armani, Zamacho en Enzos. Ik denk dat basis-dressuur voor de meeste paarden haalbaar moet zijn, maar ik denk dat het hoogste niveau niet voor elk paard haalbaar is.
Ik denk dat oa de combi van jou gevoel voor paardrijden, het harde werken en de aanleg van de paarden voor het hogere werk heel goed werken.
Maar hoe heb jij daar de juiste paarden bij gevonden?ik moet altijd een beetje lachen als ik dit lees. Ik heb geen magische paarden-scout-skills laten we dat voorop stellen.
Ieder gezond paard met 3 normale gangen kan de lichte tour halen in mijn ogen, daar hebben ze echt geen speciale skills voor nodig die niet ieder paard zou kunnen leren. Het ligt voornamelijk aan ons als ruiters dat dat er niet uitkomt. Dat laatste stukje talent voor de grand prix is in mijn ogen wel bijzonder, dat is ook een beetje een gok, maar ik heb het idee dat ik goed gok omdat ik toevallig van compacte, sensibele beestjes hou met goede reflexen ( en soms beetje boefjes)
Haha nou klinkt het zweverig, terwijl ik het juist heel nuchter bedoel. Ik zou het persoonlijk zelf heel lastig vinden om uit alles wat aangeboden wordt te kunnen zeggen; ja, dát paard beschikt over gp kwaliteiten! Zeker op hele jonge leeftijd.
Ik kan me er overigens wel in vinden in wat je zegt, dat het grotendeels aan de ruiter ligt. Aan de andere kant denk ik; zouden de grote ruiters nou elk willekeurig paard naar lichte tour krijgen?
Never the less, is een andere discussie die ik niet wil aanwakkeren

Was maar een idee