Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:08

Babootje, ik ga heel misschien naar prinsenstad .. Laat ik het zo zeggen we trainen er naartoe .. Is hij er klaar voor is hij er klaar voor , zo niet of hij is niet leuk genoeg ( om het zo maar even te zeggen ) dan gaan we niet ;)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 21:04

Zo doe ik het nu ook precies Moniek, tegen die tijd kijk ik hoe Hinde ervoor staat. Ga jij eventueel Leonie?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:06

leuk hoor! is een hele belevenis.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:17

Ik weet het nog niet. Hij is nu nog niet ver genoeg.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:15

Dat geloof ik fokfanaat, we zijn vorig jaar geweest om te kijken hoe en wat.. Zoveel te zien voor die dieren.. Al denk ik dat Hudson nergens om geeft.
Had van de week een skippybal gekocht voor afleiding.. Hij was niet onder de indruk, kon hem tegen m aangooien op z'n rug tegen z'n schouder tegen z'n benen .. Gaf nergens om dat malle dier.. Had hem toen maar in z'n stal opgehangen ( de rest was in de paddock ;) ) de volgende ochtend hing alleen het hengsel er nog hahahaha hij had wraak genomen denk ik :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:34

Spannend, jonge paarden competities.

Mooie fotos yeentl. Ik wil ook nog graag op de foto met mijn jonkie voor hij een wintervacht krijgt. Die zitten hier niet in de planning. Maar ik heb dan ook niet echt een dressuurpaard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:58

Lekker he Moniek21, zo'n koel koppie.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:53

Heerlijk babootje , ben echt gek op hem aan het worden.. We beginnen aan mekaar te wennen :D

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:07

Afbeelding

Hier nog eentje <3

Hem wat gelongeerd in vrijheid met zadeltje op (ik longeer hem zonder longe, gewoon op lichaamstaal, hij heeft geleerd in vrijheid rondjes te lopen rond me, kleiner of groter afhankelijk van lichaamstaal en dan stap-draf- tempowisselingen). Hij huppelde rond of hij heeft altijd al met zadeltje rond gelopen. Dat gaat wel vlotjes. Normaal moet een paard toch beetje wennen aan die stijgbeugels die heen en weer slingeren en het gewicht van het zadel?

Aahh nu jeuken mijn handen nog meer om hem toch voor het zadel te beleren dit jaar.. Eigenlijk wou ik enkel zadel mak maken en ons verder op ons grondwerk focussen.. Maar jeukt toch wat.. Lijkt me zo leuk om met mijn "veulen" (is al bijna 4 jaar, een veulen is hij niet meer te noemen.. maar blijft toch eeuwig "mijn veulen" ) te gaan boscrossen... :+

j_vdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:09

Dit is Zarro. Ik heb hem 2 maandjes geleden gekocht als "projectje". Zarro is een 7 jarige pre ruin.
Toen ik hem kocht was hij heel erg kopschuw en ze wisten niet goed wat het paardje wel of niet kon.
De eerste weken heeft hij mogen herstellen van zijn casteratie en hebben we alvast een beetje aan elkaar kunnen wennen. Nu zijn we langzaam aan wat dingetjes aan het oppakken. Het longeren pakt hij super op en ik ben onderhand ook af en toe aan het oefenen met het hangen op hem.Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:13

Wat een leuke plannen heeft iedereen! Is prinsenstad net zoiets als de noord-holland cup in barsingerhorn? Daar wil ik waarschijnlijk aan mee doen.

j_vdm.....mooi hoofd! Komt hij uit spanje?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:32

Fjordhorse, wat een leukerd ... Snap dat het jeukt als hij zo braaf is ;)

Carmuh, de Noord Holland cup rijd je een soort van ibop proef , en bij prinsenstad doe je gewoon op aanwijzing stappen draven en galloperen, misschien dat ik daar heen ga is vrij gemoedelijk vind ik ..( prinsenstad weet ik nog niet zeker , is best een stuk rijden en weet niet of hij goed genoeg is ;) )

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:45

Mijn Hummer puppy is nu 4 weken bij de zadelmak maker.. Het gaat helaas nog niet zo snel. ik merk dat ik geen geduld heb.. hihi stiekem mis ik hem gewoon ontzettend. Hoe vulden jullie de leegte als jullie topper tijdelijk weg was?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:01

Hmmm zo'n jonge paarden proeven hebben we niet echt in Belgie, je kan gewoon aan wedstrijdjes van hun leeftijdscategorie meedoen in de zomer en in de winter doe je eigenlijk wat je zelf wil :)

Hier nog 3 eigen paarden en enkele "adoptiepaarden" welke de aandacht opeisen, dat echt tijd om te missen heb ik niet :) ben eerder ongeduldig :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:50

Vervelend is dat het Ulysses, mijne is nu ook al zeker 6 weken weg, zit helaas ook tegen, lijkt puur door singeldwang te komen. Gelukkig gata het nu de goede kant op.
Ik mis hem ook, maar het lijkt me ook wel weer eng als hij straks terug is en we moeten het alleen rooien (het rijden)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:54

Moniek....bedankt voor je info, helaas is prinsenstad voor ons echt een stukje rijden.
Ulysses....lijkt me inderdaad heel vervelend om je paard te moeten missen.

Heb hum vandaag opgegeven voor de thuiskeuring in september, ben benieuwd. Daarna kijken of we de ibop gaan doen of niet.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:20

Ik snap dat missen heel goed Ulysses en fokfanaat... En dan idd het moment dat je ze straks weer thuis hebt en je er voor het eerst thuis op gaat dat is zeker een spannend moment.

Ik twijfel ook nog hoor Carmuh , het is voor mij ook een heel eind ik denk zelfs een paar km verder hihi Hudson staat in de noord Beemster ;)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:27

moniek21 schreef:
Ik snap dat missen heel goed Ulysses en fokfanaat... En dan idd het moment dat je ze straks weer thuis hebt en je er voor het eerst thuis op gaat dat is zeker een spannend moment.

Ik twijfel ook nog hoor Carmuh , het is voor mij ook een heel eind ik denk zelfs een paar km verder hihi Hudson staat in de noord Beemster ;)

Meen je niet! Staan we zo dicht bij elkaar? Hum staat in de westbeemster, heb daarvoor in de noord beemster gestaan met peer.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:11

Haha wat grappig he, ik sta bij de Hertenhof :) waar sta jij ?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:25

moniek21 schreef:
Haha wat grappig he, ik sta bij de Hertenhof :) waar sta jij ?

Echt he haha sta nu bij de belthoeve en daarvoor tijdens mijn zwangerschap bij bon ami gestaan.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:21

Vonden jullie het ook zo spannend om ze "naar school" te doen. Heb wat research gedaan naar makmaken in de omgeving en voor elke stal zijn er voor en tegenstanders te vinden.. nu min of meer de keus gemaakt maar heb er wel de kriebels van haha. Je weet gewoon niet vooraf of dat je het goed doet. Longeren gaat inmiddels prima ook in een gewone baan, hoofdstel over de oren nog wat spannend maar krijg het nu wel alleen gedaan. Het hele rille lijkt er ook een eind af. Voordat hij gaat nog een keer een singeltje en zadel erop en dan mag hij mak gemaakt worden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:24

Ja ik vond het ook een zoektocht, vond het heel belanrijk dat hij ook op de wei zou komen, en dat het er rustig aan toe zou gaan. Was bij een bekende in de buurt beland, maar helaas ging het zo moeizaam dat die het in overleg uitbesteedt heeft aan een lesklant van hem, die jonger en handiger is.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:29

Oh dat is dan fijn geregeld! Ik wilde een handige makkelijke (voorkeur spring) ruiter en niet te voorzichtig persoon. Want hij is vrij ril en die scherpe kantjes zullen er toch af moeten wil ik er fijn mee kunnen rijden. Aan de andere kant zou het ook averechts kunnen werken.. nou ken ik veel mensen die daar paarden gehad hebben en heel tevreden zijn, maar uiteraard ook mindere ervaringen. Mag er daar gewoon op komen rijden als ik denk erop te kunnen. De andere klommen ze er 7x per week op wat ik vrij veel vond en dan kun je zjtten, rem stuur. Heel basic mak.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:17

Carmuh, de belthoeve zegt me niks :o ... Bon ami heb ik ook even gestaan met mijn vorige paard Verdi ,

Vennegoor, ik had iemand gevonden die het aan huis deed.. En na m'n val heb ik hem wel 4 wk weggebracht.. Ik denk dat je dat stukje ook een beetje moet " los kunnen laten " ... Vond het ook moeilijk maar het was op dat moment de beste keuze.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:32

Vencedor: is ook spannend idd! Je weet niet waar je ze achterlaat natuurlijk. Waar ik Rico morgen! :D heenbreng staat hier in de buurt onder ervaren paardenmensen als heel heel bekwaam te boek. Heb zelf een paard gereden welke 2 weken zadelmak was en die was dood en doodbraaf terwijl het absoluut niet de simpelste is qua rijden. Maar wel doorbraaf. Ook hebben 2 vriendinnen hun jonge paard naar deze man gebracht en die dieren zijn ook echt met veel vertrouwen en rust opgeleerd.
Ik heb nog geen enkele gezien welke van daar kwam die niet braaf was, en daar bedoel ik mee, dat het dier vertrouwde op de ruiter en geen angst had voor het rijden zelf.
Normaal blijven de paarden hier een maand en hij doet alles alleen. Als hij het niet alleen kan (opstappen, zadelen, enz) dan vind hij dat het dier er niet klaar voor is en wacht hij gewoon wat langer. Na die maand heb je rem, stuur, gas en kunnen ze en overgangetje rijden en een klein sprongetje maken. Als hij vindt dat ze nog niet klaar genoeg zijn houdt hij nog wat langer, alles in overleg natuurlijk.
Ik heb er geen moeite mee om hem weg te brengen, ik wil hem de beste basis geven en dat kan deze meneer in mijn ogen perfect.
De stal is gelegen in Echt.

Vanavond nog even Rico toiletteren, gisteren is het er niet van gekomen met het z**kweer hier!