[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: [VOLG] Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:08

Lastig hoor. Maar heeft je nu al zoveel gekost, dat is ook niet best en het stopt een x...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:56

Wat onwijs irritant dat er maar niks te vinden is... -O- ik snap je heel goed hoor, ik zou waarschijnlijk nog eerder afgehaakt hebben dan jij ;) Dus niets dan respect voor jou.

Misschien is het verstandig om een bokker te vinden waar hij als weidemaatje lekker kan aanmodderen. Iemand die betrouwbaar is en evt hem nog op kan pakken maar ook durft er kosten aan uit te geven.
Die zijn schaars, dat snap ik, maar ik denk dat het mogelijk is.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 14:03

Joolien schreef:
Wat onwijs irritant dat er maar niks te vinden is... -O- ik snap je heel goed hoor, ik zou waarschijnlijk nog eerder afgehaakt hebben dan jij ;) Dus niets dan respect voor jou.

Misschien is het verstandig om een bokker te vinden waar hij als weidemaatje lekker kan aanmodderen. Iemand die betrouwbaar is en evt hem nog op kan pakken maar ook durft er kosten aan uit te geven.

Maar dan wil ik eerst zeker weten dat hij nu ook pijnloos is, want hij heeft nu nogsteeds last van zijn rug ondanks pijnstillers en hij is niet eens meer belast geweest..
Dus kan hij wel pijnloos rondscharrelen? Dat wil ik ook zeker weten.
Mocht iemand zich geroepen voelen en kennis willen maken met Fie, en hem dus nog een kans willen geven.. dan mag diegene zich zeker melden via PB :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:51

Dreamy schreef:
Joolien schreef:

Maar dan wil ik eerst zeker weten dat hij nu ook pijnloos is, want hij heeft nu nogsteeds last van zijn rug ondanks pijnstillers en hij is niet eens meer belast geweest..
Dus kan hij wel pijnloos rondscharrelen? Dat wil ik ook zeker weten.
Mocht iemand zich geroepen voelen en kennis willen maken met Fie, en hem dus nog een kans willen geven.. dan mag diegene zich zeker melden via PB :j

Ja dat is lastig, dan kun je hem eens een weekje op pijnstillers zetten, kijken of zijn gedrag verandert.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 14:54

Die pijnstillers/ontstekingsremmers heeft hij anderhalve week geleden gehad en hij reageert nogsteeds gevoelig op de rug. Ondanks deken (dus kou op de spieren lijkt me niet) en geen belasting op de rug en minimaal ernaast (stappen en paar x laten draven, maar dat laatste minimaal omdat hij nogsteeds onzuiver liep/loopt)..
was juist de bedoeling dat we daarmee toch nog konden gaan oppakken..
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 13-01-17 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:55

Dreamy schreef:
Die pijnstillers/ontstekingsremmers heeft hij anderhalve week geleden gehad en hij reageert nogsteeds gevoelig op de rug. Ondanks deken (dus kou op de spieren lijkt me niet) en geen belasting op de rug en minimaal ernaast..
was juist de bedoeling dat we daarmee toch nog konden gaan oppakken..

Oh, dat is dan wel weer een andere zaak... Pfff wat frustrerend zeg... Vooral omdat je niet goed kunt vnden waar het vandaan komt.
Hals ook op de foto gehad? Bekken? Knieen achter?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:57

Let wel dat weg weg is en je daarna niet de zekerheid hebt dat er niks met m gedaan wordt. Ookal is die ene wel te vertrouwen die kan ook door wat voor reden dan ook hetzelfde moeten besluiten.

Heel eerlijk denk ik dat de kans ontzettend groot is dat een jong paard wel meer mee gedaan gaat worden.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 15:04

Heb dierenarts (eigenlijk altijd allemaal) toen de vrije hand gegeven en die heeft geen aanleiding gevonden die dingen toen op de foto/scan te zetten. Als ze hadden gedacht dat het daar vandaan zou komen, lijkt het mij dat ze dat uit zouden sluiten.

Momenteel is verder onderzoeken en behandelen financieel bijna onmogelijk. Heb nooit bespaard in hulp qua geld, maar mijn potje is nu op en zal mijn laatste spaargeld moeten gaan aanbreken voor dinsdag..
Bovendien begint het emotioneel echt op te breken en mijn werk begint eronder te lijden (wat ik me niet kan permiteren, gezien de grote risico's en gebeurtenissen in deze tijden.. ik werk in de beveiliging op een luchthaven), dus ik heb besloten hier niet meer mee door te gaan.
Ben al 3,5 jaar alles voor hem aan het doen, al mijn geld gaat elke maand naar hem. Dit gaat niet meer.

Hoop ook zeker iemand te vinden, dat als ie wel "weer" goed blijkt dinsdag, die hem nog meer kansen kan geven.

@Mondy; ja, daar ben ik mij bewust van. Maar er is ook kans dat hij misschien wel opknapt en een mooie frisse nieuwe start kan krijgen. (Al schat ik die kans wel klein, maar niet onmogelijk)
Ik doe hem ook niet zomaar naar iemand, heb eerst mijn naasten gecontact maar niemand wilt zijn handen eraan branden..
Maar zal sowieso alles met de dierenarts bespreken..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:09

Wat niet gaat..gaat niet !
En wat je moet blijven onthouden is dat het nog altijd je hobby is ;)
Je hobby doe je alles voor maar niet ten koste van alles.
Je hebt echt al t mogelijke gedaan :(:) eerst dinsdag maar eens afwachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:14

Snap het ook wel hoor. En heel eerlijk, zo'n paard laten inslapen zou ik ook nog kunnen overzien. Het Is niet dat je niks hebt gedaan om uit te vinden wat het is.
Balen dat het je hele leven zo op zijn kop zet...

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:06

Pff Cherry, wat balen zeg :(:) Na zo'n lange tijd, zóveel geprobeerd.. Ik zou het heel moeilijk vinden zo'n jong paard op te geven en in te laten slapen, maar hier ga je zelf aan onderdoor. Dat is ook niet de bedoeling!
Sterkte met je beslissing, je hebt er in ieder geval alles aan gedaan dit paard een goed leven te geven (je bent verder gegaan dan menig ander durf ik wel te stellen..)!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:04

Wat jammer dat het nu toch weer zo opbreekt.. Ik snap je beslissing hoor. Veel sterkte.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:41

Ik heb je al die tijd al gevolgd, vanaf je vorige topic. Ik weet niet of ik al eens gereageerd heb, maar nu wil ik dat toch wel graag doen.
Jij hebt je zo lang als je hem hebt, volledig voor hem ingezet en er eigenlijk alles aan gedaan om hem goed op de rit te krijgen. Dat dat nog steeds niet goed gaat ( of eigenlijk weer niet goed), geeft voor mij aan dat er toch ergens lichamelijk iets niet goed zit bij hem. Dan moet je je afvragen of het wel verstandig is om hem naar iemand anders over te doen, hoe goed dat ook bedoeld is. Er bestaat een ( redelijk grote) kans dat hij toch problemen in het hals gebied heeft, hetzij hoog in de hals, hetzij laag in de hals. Als hij onbelast pijnvrij is kan hij inderdaad nog wel als gezelschapspaard verder, maar de kans dat dat gebeurt met een zo jong paard is niet zo heel groot vrees ik. Hoe goed je bedoeling daarmee ook is, ikzelf zou er dan toch voor kiezen om hem dat definitief te besparen... Hoe moeilijk ook, maar beter dat dan toch weer zien dat je paard bij een ander in de problemen komt...
Ik snap dat er een einde komt aan je rek hoor, zowel financieel als psychisch, ik heb dat ook gehad met mijn vorige paard. Die was dan wel ouder, maar ook daar heb ik zo'n beslissing voor moeten maken.

Ik wil je heel veel sterkte en wijsheid toewensen in deze moeilijke kwestie, het is wel jouw lieverd waar je 3 1/2 jaar voor gevochten hebt!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:36

Wat ontzettend k.u.t voor je zeg dat het nog niet goed gaat.
Wel fijn dat je de maag hebt kunnen uitsluiten maar ja daarmee is het nog niet opgelost natuurlijk. Je had de rug op de fotos gehad maar heb je de rug ook op de echo gehad? Want bij mijn Indorado was de rug met de echo het ergst, zaten grote gaten in de ligamenten en troebel op de dwarsuitsteeksels en vraag mij af of hij misschien niet het zelfde heeft...
Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen en wat je ook beslist volg je gevoel.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 10:52

mala26 schreef:
Wel fijn dat je de maag hebt kunnen uitsluiten maar ja daarmee is het nog niet opgelost natuurlijk. Je had de rug op de fotos gehad maar heb je de rug ook op de echo gehad? Want bij mijn Indorado was de rug met de echo het ergst, zaten grote gaten in de ligamenten en troebel op de dwarsuitsteeksels en vraag mij af of hij misschien niet het zelfde heeft...
Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen en wat je ook beslist volg je gevoel.

De eerste keer dat ik ging, ging ik ook echt specifiek voor de rug en heeft hij iig foto's gemaakt en is hij ook naar binnen gegaan om o.a. bij het SI-gewricht een scan te maken. Weet niet of hij ook ge-echo't heeft toen, volgens mij niet.
We wachten vanmiddag af...

Hoe is dat met jouw paard afgelopen? Wat voor een traject moet je dan in?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:26

Succes vanmiddag :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:14

Succes vanmiddag :(:)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:25

Succes Cherry!!! Heel Vervelend :'(

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:40

Succes vanmiddag Cherry xx

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:29

Dreamy schreef:
mala26 schreef:

De eerste keer dat ik ging, ging ik ook echt specifiek voor de rug en heeft hij iig foto's gemaakt en is hij ook naar binnen gegaan om o.a. bij het SI-gewricht een scan te maken. Weet niet of hij ook ge-echo't heeft toen, volgens mij niet.
We wachten vanmiddag af...

Hoe is dat met jouw paard afgelopen? Wat voor een traject moet je dan in?

Helaas was dit niet het enigste wat ze had.. Dus de beslissing genomen dat het klaar was. Ze was pas 8.. Kon er geen veulen uithalen want het grootste gedeelte was erfbaar en dan nog wil je een merrie dat aandoen die zon slechte rug heeft. en ze stond niet helemaal pijnvrij in de wel, dus dan is het voor mij een "simpele" beslissing.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:33

Succes vandaag :(:)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:34

veel succes

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 16:08

Het inladen ging iig vreselijk k*t. Hij liep normaal altijd de trailer op zonder enige moeite, helemaal uit zichzelf.. vandaag 20 minuten "vechten" ;(
Maar we zijn onderweg..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:10

Sterkte meis... :(:)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:53

Ben benieuwd hoe het gelopen is. Niet al te oliebol hopelijk.