Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:56

Evelien_1987 schreef:
denk inderdaad zelf ook dat de begrippen laag, normaal en hoog afhangen van je eigen budget. ook valt het me op dat de vraaagprijs in overleg of naderovereen te komen vooral bij handelsstallen en fokkerijen veel voorkomt. Prijs op aanvraag schrikt mij ook al snel af, zal wel erg duur zijn denk ik dan, terwijl dat misschiel helemaal niet zo hoeft te zijn. Ook merk ik dat er soms stiekem ( zo lijkt het) over een vraagprijs gedaan wordt. Alsof de buren niet mogen weten wat zij verdienen aan hun paarden.

Nee, ze willen niet openbaar maken hoe ze hun zwarte geld witwassen...... }:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:57

Waar ik al helemaal niet tegen kan, is dat soms verkopers pas de prijs willen zeggen als je er bent..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:58

Geryon schreef:
Waar ik al helemaal niet tegen kan, is dat soms verkopers pas de prijs willen zeggen als je er bent..

Dan kom ik niet.........

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:58

ikke schreef:
Geryon schreef:

Dan kom ik niet.........

Dan heb ik ook inderdaad meteen geen interesse meer..

Pattypaard

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:00

Iedereen nog gefeliciteerd met hun nieuwe paarden! :)

Dat verkopers de prijs pas willen zeggen als je er bent vind ik er apart. Dan zou ik er never nooit heen gaan.. Je wil toch van te voren weten waar je ongeveer aan toe bent. Als de vraagprijs veel te hoog gegrepen is hoef je toch sowieso niet te gaan kijken lijkt mij. Erg raar dat er verwacht wordt dat andere mensen zo dan hun tijd(en geld) 'verdoen' aan iets waar ze mogelijk sowieso niets aan hebben.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:09

Het niet plaatsen van de prijs heeft ook voordelen............de buurman weet niet wat jij voor je paard betaald hebt ! Want als ze maar even weten wat je gekocht hebt, gaan ze direct op de advertentie kijken...

Vooraf geen prijs noemen voor dat je komt kijken vind ik ook krom. Wie zegt dat ik hem betalen kan ?

Ik zie het niet als negatief

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:43

ik zet er wel een prijs klasse bij de echt prijs is naar interesse en zeker voor dat mensen gaan kijken toch zoncde van beide kanten zn tijd als je niet weet of je uit de prijs komt. Net of ze hopen dat je verliefd word en dan dus meer gaat betalen :(

de prijsklasses deel ik als volgd in

lage tot 4000
normale van 4000 tot 8000
hogere van 8000 tot 15000
(en dan heb je nog een hoge prijsklasse vanaf 15000)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:06

Pletje123 schreef:
Geen projectje voor mij :)

Die Oscar x LA is leuk! Wat een leuke kop zit erop :D Zou er zo gaan kijken als ik mijn paard al had verkocht en ze goed doorgereden was. Maar dat is allemaal nog niet zo :+

Ga ik haar leuk doorrijden voor je. Koop je haar van mij (moet ie wel meer kosten :D :D :D :D ). Ik vind het een mooi in proportie dier. Mooie hals (hou ik van). Echt een Wolfgang hals. Een Nabuur nakomeling heeft een vriendinnetje ooit van mij gehad. Beste beweging. Daar kan volgens mij een echt leuk (dames)sport dresuurpaardje van komen. Oscars zijn soms traag, maar ik kom errug in de verleiding om te gaan kijken. Ik woon er nl. kort bij. Iemand interesse? Dan ga ik wel kijken.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:05

Ool heel irritant vind ik als je informeert naar een prijsindicatie je de vraav terug krijgr ; wat heb je te besteden?
Jeb dan gelijk het idee dat ze aan de hand daarvan de prijs bepalen. snap best dat ze reacties krijgen van mensen die ee gwwn kijk op hebben en veel te weinig budget ofzo maar vindt het zo irritant dat je gelijk zo'n weder reactie krijgt dat vroeg ik toch niet..

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:07

Iemand nog interessen in een jong talentvol goed doorgereden dressuurpaard...Donkerbruin Samba Hit x Ferro X Doruto.. Serieuze interessen graag pb..

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:35

KletsKoekje schreef:
Ool heel irritant vind ik als je informeert naar een prijsindicatie je de vraav terug krijgr ; wat heb je te besteden?
Jeb dan gelijk het idee dat ze aan de hand daarvan de prijs bepalen. snap best dat ze reacties krijgen van mensen die ee gwwn kijk op hebben en veel te weinig budget ofzo maar vindt het zo irritant dat je gelijk zo'n weder reactie krijgt dat vroeg ik toch niet..

Dat is ook zoiets aparts inderdaad.. Alsof ze het daaraan aanpassen :=
Als ik een advertentie zie zonder prijs, is dat ook hetgene wat ik vraag in mijn eerste mail.. Vind het best stom om gelijk te vragen, maarja moet wel weten waar ik aan toe ben :P Anders ga ik eerst allerlei vragen stellen, wordt ik straks al helemaal verliefd, en is de vraagprijs véél te hoog voor mijn budget :P

Ben zo benieuwd naar morgen :o Kan niet wachten. Het is deze knapperd trouwens:

Afbeelding
Afbeelding

(Even wat foto's van je gepikt hoor Nati! Hihi :D )

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 10:55

Lage prijsklasse is voor mij tot 2500/3000.
Normale tot 6000 en hogere alles daarboven.

Leuk om te lezen dat er een bokker naar een bokker gaat voor een paard! :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:36

KletsKoekje schreef:

Als iemand mij belt en vraagt wat de vp is en vervolgens aangeeft dat het boven het budget is, dan vraag ik vervolgens wel wat het budget dan is. Dan kan ik nagaan of we wellicht toch bij elkaar kunnen komen als het klikt ;)

Gisteren had ik iemand aan de lijn die 3.000 minder te besteden heeft dan de vp die ik voor mijn merrie heb. Ja... dan gaat het over.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:46

Dat snap ik wel :j

Maar als iemand inderdaad eerst naar je budget vraagt zonder een vraagprijs te geven, dat is wel apart..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 11:49

Precies Pletje, wellicht kunnen verkoper en koper het alsnog eens worden.
Ik had gewoon de vp op internet staan, want had daarvoor al enkele mails gehad over alleen de vp waar je nooit meer wat van hoort. Die moeite kan ik mezelf wel besparen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:59

Dahlia schreef:
Dat snap ik wel :j

Maar als iemand inderdaad eerst naar je budget vraagt zonder een vraagprijs te geven, dat is wel apart..

Dat is zeker apart. Handel is een spel, dan is het wel fijn als er iig duidelijkheid is over de prijs. Anders heb je geen idee waar je nou over praat :+

Daarom vind ik het ook naar als iemand belt en na het horen van de vp gewoon op hangt.

Mijn merrie zit in de normale prijsklasse, ook als je de filosofie van verschillende bokkers bekijkt :)

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:11

vanaf nu ben ik stiekeme meelezer (:

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:49

Ik vind het fijner als een geeintereseerde voor een paard belt dan dat hij/zij mailt.
Je kunt dan het veel beter elkaars doelstellingen aftasten.
Vraagprijs geef ik altijd als daar naar gevraagd wordt, in de advertentie een richtprijs.

Soms geeft iemand aan dat het boven hun budget ligt terwijl na doorvragen blijkt dat ze 500 euro minder te besteden hebben dan de vraagprijs.
Ik vraag dus wel naar hun budget als ze na het horen van de vraagprijs afhaken, soms weet ik ook paarden te staan die dan wel bij dat budget passen.

Ik lees hier al een tijdje mee en vind soms wel dat er flinke eisen gesteld worden aan een paard wat betreft de kwaliteit: hoogte, beweging, front, geklasseerd etc terwijl je voor het budget wat dan genoemd wordt alleen maar een heel gewoon paard aangeschaft kan worden, of een paard met wel die kwaliteiten maar die dan niet gezond is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:54

Dat vind ik ook Diega.
Als ik een paard te koop heb zet ik ook altijd in de advertentie dat ik alleen telefonische reacties wil en niet op e-mail reageer.
Dat scheelt ook een hoop vragen van mensne die alleen maar nieuwsgierig zijn naar de prijs.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:56

Ik krijg sowieso meer telefoontjes dan mailtjes. Heb nu 3 mailtjes gehad oid en beduidend meer telefoontjes. En ik heb erbij staan dat ze mogen mailen :)

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:20

Toch blijf ik een prijsinschatting aan de hand van een advertentie moeilijk vinden. Zeker omdat ik geen ervaring in de aankoop van een paard heb. Ik heb geen verstand van fokkerij en beoordeel een paard op omschrijving of puur welke ik leuk vind. Daarna schakel ik hulplijntjes in. Daarom vind ik dit topic ook interessant. Vind het knap dat jullie zoveel kunnen zien aan de hand van foto's of een filmpje.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:45

Ik heb me daar vaker over verbaasd, dat kopers maar bar weinig weten over fokkerij....
Een beetje basiskennis over afstammingen en predikaten mag wel hoor.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:56

Waarom, heel veel mensen willen enkel rijden dus die hebben die kennis niet nodig.

Ik daarin tegen pluis alle lijnen volledig uit ik vind dat vreselijk interesant en voor mij zegt dat ook veel over het paard.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:07

Seven schreef:
Waarom, heel veel mensen willen enkel rijden dus die hebben die kennis niet nodig.

Ik daarin tegen pluis alle lijnen volledig uit ik vind dat vreselijk interesant en voor mij zegt dat ook veel over het paard.

Ikzelf vind zoiets ook best interessant, maar ik heb gewoon geen verstand van zulke dingen x)
Al wat ik zie zijn namen van paarden, meer weet ik er niet over :+

Hier even de afstamming van mijn nieuwe aanwinst:
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1505823
Mensen die mij hier meer over kunnen vertellen, stuur me maar een pb'tje :) Ik wil eventueel ook de kaart inscannen en doorsturen die bij haar papieren zat ;)

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:09

als ik weer even naar mezelf kijk. ik hoef niet op gp of z niveau te rijden. Ook wil ik niet aan de slag gaan met fokken. Dan is het bloed alleen belangrijk voor het karakter en erfelijke gezondheidsklachten belangrijk. Voor een leuk recreatief paard is het niet uiterst belangrijk. Maar wel interessant natuurlijk.