Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:48

Thanks! Officieel heet hij Hugo Christian, maar zijn roepnaam is dus Hugo :j Vinden het een stoere naam, voor een stoere knul :D

Oke, nu weer genoeg babypraatjes hahaha!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:55

hoeveel punten had ze dan? mag ook pb :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:58

Eventjes off-topic.
Ik kwam net een site tegen waar ik mijn instructrice 's account op zag. Dus ik neus er een beetje fuseeen en lees al die reactie's van andere mensen... Zo leuk :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:01

leuk optisana!

ik mag graag paarden kijke :) kom in deze tegen > *link geknipt* deze merrie heb ik vaker voorbij zien komen maar nu staat ze te koop :o zou iemand dat nou kopen?
Laatst bijgewerkt door Leo op 27-07-12 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd ivm bespreken advertentie

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:04

lisch schreef:
leuk optisana!

ik mag graag paarden kijke :) kom in deze tegen > *knip* deze merrie heb ik vaker voorbij zien komen maar nu staat ze te koop :o zou iemand dat nou kopen?

Ik zou die merrie best wel een kans willen geven als ze voor beginners geschikt zou zijn...
Ze heeft wel een enorm mooi koppie <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:06

lisch schreef:
leuk optisana!

ik mag graag paarden kijke :) kom in deze tegen > *knip* deze merrie heb ik vaker voorbij zien komen maar nu staat ze te koop :o zou iemand dat nou kopen?

Nee, het % dat het fout gaat zou te groot voor mij. Ellende moet je niet kopen, dat krijg je vanzelf :=

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:07

MyWishMax schreef:
lisch schreef:
leuk optisana!

Nee, het % dat het fout gaat zou te groot voor mij. Ellende moet je niet kopen, dat krijg je vanzelf :=

Das wel waar... Maar sommige knappen enorm op.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:08

Ja, opknappen is er niet bij hoor? Zo'n blessure knapt niet meer op, dat is imo een tikkende tijdbom.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:08

lisch schreef:
leuk optisana!

Jammer dat die merrie weer verkocht wordt. Heeft destijds ook op bokt te koop gestaan.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:09

nou mijn gedachten! ik heb ook meer gehoord over die merrie en ik zou die niet eens willen krijgen :o
nu is die merrie ook niet echt mijn smaak :) die merrie komt bij kim telgen weg die heeft me ook wel het verhaal van die merrie verteld :j

ohh dikke regen hier -O- zo veulen maar even gauw naar binnen doen! die vind ik met 3 weken nog wat te jong voor dit weer :n

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:11

MyWishMax schreef:
Ja, opknappen is er niet bij hoor? Zo'n blessure knapt niet meer op, dat is imo een tikkende tijdbom.

Das waar.
Maar ik bedoel met opknappen dat die geen last heeft van de blessure.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:13

het is zeker, gisteren bij een jaarling gaan kijken. vannacht er een nachtje over geslapen en zojuist de beslissing gemaakt, ik neem hem :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:14

Optisana schreef:
MyWishMax schreef:

Das waar.

Dat is met 5% kans nogal een gok.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:18

lisch schreef:
nou mijn gedachten! ik heb ook meer gehoord over die merrie en ik zou die niet eens willen krijgen :o
nu is die merrie ook niet echt mijn smaak :) die merrie komt bij kim telgen weg die heeft me ook wel het verhaal van die merrie verteld :j

Das toch Nimber op bokt

Somebody_

MyWishMax schreef:
Optisana schreef:
Das waar.

Dat is met 5% kans nogal een gok.

Wij zouden daar iig nooit aan moeten beginnen! :D

KarinvdM

lisch schreef:
ohh dikke regen hier -O- zo veulen maar even gauw naar binnen doen! die vind ik met 3 weken nog wat te jong voor dit weer :n

Ja apart, het was maar een klein vlekje op de radar. Ik wilde gaan rijden, maar Winston moet eerst maar weer even opdrogen...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:19

jajaj doe je veulen naar binnen :P

Die merrie naar aanleiding van dit verhaal is ze denk ik wel verkoopbaar, gewoon op MP en dan niks erbij zeggen. Is niet netjes maar er zijn zoveel dingen niet netjes. Mochten mensen haar willen keuren gewoon verhaal vertellen.

Maar ik denk wel dat ze verkoopbaar is kwa uiterlijk vertoon.

Kijk dat er blijkbaar nog meer aan de hand is, is jammer maar hoop dat ze geen pijn heeft.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:24

Ik schrik toch wel van jou reactie Tita!
Gewoon op mp en dan niks erbij zeggen?! Gelukkig bestaan er toch nog eerlijke mensen..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:25

Toch gebeurt dat erg veel Patty...
Bij iedere verkoop wordt denk ik wel iets negatiefs er niet bij verteld of iets positiefs wordt beter voorgedaan dan het is.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 09-07-12 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:26

Pattypaard schreef:
Ik schrik toch wel van jou reactie Tita!
Gewoon op mp en dan niks erbij zeggen?! Gelukkig bestaan er toch nog eerlijke mensen..

Maar het gebeurt wel en ook vaak zat.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:27

jawel vast... (ikke) maar inmiddels al zoveel gezien en meegemaakt dat...als je eerlijk bent het topje van de ijsberg.

die merrie is iid van Nimber geweest en zij heeft haar verkocht omdat ze het rijden niet aan durfde...maar daar is dus de ellende begonnen..voor de merrie

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:27

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:29

Had ze r beter in kunnen laten slapen. Nu gaat dat dier dus van hot naar her.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:30

tita schreef:
die merrie is iid van Nimber geweest en zij heeft haar verkocht omdat ze het rijden niet aan durfde...maar daar is dus de ellende begonnen..voor de merrie

Nou, het is bij Nimber bekend geworden maar om nou te zeggen dat het daar begonnen is.
Nimber was tenminste zo eerlijk om het dier met opgaaf van reden van de hand te doen.
Gelijk wat de huidige verkoper trouwens doet. Ik vraag me alleen af... waarom zou deze Curlingh nu te koop zijn? Want de huidige verkoper heeft gekocht met kennis van het grote gebrek. Dat kan nu de reden dus niet meer zijn.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:31

Ja het zal zeker veel gebeuren. Maar ik kom er met mijn hoofd niet bij dat mensen dit doen en zelf ook zo op internet zetten als 'optie'.
Snap wel weer dat er zo over nagedacht kan worden maar niet dat dit ook een werkelijke optie zou zijn. Maar niet iedereen zit hetzelfde in elkaar ;).

Ben het er natuurlijk wel mee eens dat de merrie op uiterlijk vertoon best verkoopbaar zal zijn. Kan het alleen maar prijzen dat de mensen het verhaal erbij vertellen (wil natuurlijk ook niet zeggen dat dit het hele verhaal is maar toch).
Ik zou zelf niet graag bij een paard gaan kijken en op het moment dat we over keuren praten er zoiets boven water komt. Dan is het al helemaal een no go.
Zo vind ik het verkoop technisch ook geen slimme zet. Zo zou ik haar zelf ook niet te koop zetten als rijdier maar evt als fokmerrie/weidepaard.