Ik ben blij dat het uiteindelijk 'maar' een hoefzweer is, kan me je zorgen goed voorstellen! Maar ik wil toch zeggen dat ik jullie een geweldig stel vind, wordt altijd weer blij van foto's van jullie samen.
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-15 11:54
Ik heb me opgegeven voor concours. We moeten 45 minuten wandelen om er te komen, dus dat is nog te doen. Tijdens de proefwandelingen heeft Frum de zweer opgelopen, dus ik vind het niet helemaal ideaal, maar trailer is geen optie. Daarnaast weet ik nu alleen dat ik er aan de hand met hem kom. Maar dan loop ik dus met hem aan de hand naar een weiland. Straks wemelt het daar van de trailers, mensen, paarden, luidsprekers, hekjes, etc. En als klap op de vuurpijl staat de kermis ernaast. Geen idee of hij dat trekt. Of ik er wel op kom... Je zou bijna denken dat ik levensmoe ben. Frum staat ook nog steeds op rust en het concours is over anderhalve week.
Plan B is de pony mee i.p.v. Frum (toch dezelfde klasse), maar die is half ingereden en is nog nooit op concours geweest, dus dat is ook niet ideaal.
Anyway, jullie lezen later wel wat het is geworden, of we nog leven, etc.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 13-05-15 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb volgens mij ooit wel eens gereageerd in dit topic, maar ik ben nog steeds een stille meelezer. Ik vind het onwijs leuk om te lezen hoe relaxt jij met je paarden omgaat, en wat een geweldig vertrouwen er tussen jou en Frum is Succes alvast op concours, hoe is Frummel z'n pootje inmiddels?
cam
Geplaatst: 13-05-15 12:55
Vind het wel heeeeeeel dapper van je. Fijn dat het beter gaat met zijn hoefzweer. En ben heel benieuwd hoe het afloopt.
Misschien voor de zekerheid even proppen in in de oren doen? dan houd je hem misschien net iets minder gespannen.
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-15 14:20
Daar had ik echt nooit aan gedacht. Geen idee of dat zou schelen of dat hij gek wordt. Doe je daar dan watten in?
Anoniem
Geplaatst: 13-05-15 14:21
_Lorette_ schreef:
Daar had ik echt nooit aan gedacht. Geen idee of dat zou schelen of dat hij gek wordt. Doe je daar dan watten in?
Ja goed dik watten erin, ik zou m er even aan laten wennen en dan een oornetje erover. Ik heb met dravers gewerkt en er waren dravers die niet te hanteren waren als ze geen proppen in hadden zo druk waren ze anders. Met proppen waren ze braaf en rustig
ik weet niet wat nu de regels zijn met watten en oornetjes.
FriesWytske
Geplaatst: 13-05-15 14:31
Dat wordt niet toegestaan op wedstrijden. Oornetje mag wel, maar je mag geen watten in de oren doen. Dan zou je de volgende misschien moeten nemen, die is geluidsdempend.
Zou het risico niet nemen. Straks leest haar jury hier mee. En denkt, hé ze heeft een oornetje. Wil dat toch even controleren. Want in haar topic stond dat ze er watten in zou doen.
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-15 14:37
Ik hoop toch van niet! Dan weet de jury ook dat het een spastische mafkees is en ik wil een objectieve beoordeling, haha.
Maar dan misschien beter gewoon bloot. Hij kent niet anders en ik durf op het laatste moment niet goed iets te veranderen. Ik kan het later dit jaar altijd nog eens uitproberen met netje. Ben wel nieuwsgierig of het uitmaakt of dat het helemaal niets doet.
Hele topic doorgelezen omdat ik niet kon stoppen met lezen en ik zo benieuwd was hoe het allemaal is gegaan. Wat heb jij het goed gedaan en wat is Frummel een top paardje! Een hele boel pech gehad maar hij is er nog, en hoe .... Heel veel succes alvast op concours!
KarinvdM
Geplaatst: 13-05-15 22:25
Nee watten in de oren zijn inderdaad niet toegestaan. Maar eerlijk gezegd heb ik het nog nooit gecontroleerd en ik ben er zelf ook nog nooit op gecontroleerd...
Vandaag voor het eerst weer gereden en ben er meteen afgevallen. De eerste keer. Ik was nog niet eens van de oprit af. Maar voor een val op steen ging het gelukkig erg zachtjes. Ik kneep 'm wel even toen ik de grond zag naderen. Helaas niet een jaar valvrij gebleven, terwijl ik nog wel zo mijn best heb gedaan! In de bak nog drie keer bijna gevallen om de kleinste dingetjes (o.a. een tjilpend vogeltje). Hij is zo vreselijk kijkerig en spastisch. Ik overweeg spontaan dat Equiline oornetje, want ik kan nu wel alle hulp gebruiken.
Jet
Geplaatst: 16-05-15 22:35
Jeetje Lorette, wat balen dat je gevallen bent. Gelukkig kon je de keren daarna uitzitten, maar dat moet toch wel schrikken zijn geweest. Hoe is het nu met je rug? Trouwens wel herkenbaar hoor, van Lou ( mijn vorige paard) viel ik de eerste jaren echt heel vaak af, meestal zonder letsel, maar ik heb het in 14 jaar niet gered 1 jaar niet te vallen... Nu heb ik Elvee twee jaar en daar ben ik vorig jaar in januari/februari afgegaan, daarna niet meer, maar de eerste tijd zat de schrik er bij mij wel weer heel erg in... Jammer dat Frum zo kijkerig en spastisch was, alsof hij het weer kwijt is na een tijdje niet rijden.
Pas je een beetje op??? Een netje is natuurlijk altijd te proberen. Bij mij werkte het, in ieder geval tussen mijn oren.
_Lorette_
Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-15 23:00
Eigenlijk is hij altijd zo. Ik heb al wel veel erger met hem meegemaakt. Geen idee waarom ik het nu niet uitzat...Na een poos rust is het eerder beter dan slechter. Hij is wel gevoelig voor weersveranderingen en aangezien het nu een stuk frisser is.... Om de zoveel weken doet hij het spel 'de oprit is van lava'. Dat betekent meestal heel veel steigeren en snelle draaien, vaak gecombineerd met gekke sprongen en sprintjes. Dan kost het enige overredingskracht om weg te komen. Na mijn buitenrit was dat drie weken vaste prik, want dan is hij zenuwachtig voor eventuele nieuwe dingen en moet hij eerst weer vertrouwen krijgen. Maar soms is het ook spontaan, zoals vandaag. Dat hoort bij Frum. Het was niet eens zo erg, maar vandaag zat ik het niet uit.
Ben heel zachtjes gevallen. Niet eens een blauwe plek, totaal niet stijf, alleen schaafwondjes op mijn knieen. Rug is helemaal niets mee aan de hand. Die voelt juist heel goed. Ik vind het ook totaal niet eng. Was niet boos (meestal ben ik boos ) of geschrokken. Maar het was wel voor het eerst dat ik dacht: pleeaaasseeee laat me gunstig terechtkomen.
Ik heb nog wel mijn twijfels bij mijn geweldige plan om op concours te gaan.
Jet
Geplaatst: 16-05-15 23:10
Fijn dat je zelf niets hebt. Jammer dat je niet weet waarom je het nu niet kon uitzitten, maar goed, de andere keren lukte het je wel weer. Schaafknieën zijn te overkomen . Mooi dat je het niet eng vindt, op naar de volgende rit! Wanneer zou je ook al weer op concours?
Tjee , Lorette: schrikken, zeg. Gelukkig ben je ok . Kan me voorstellen dat er wat twijfels bij gekomen zijn m.b.t. het concours; deze week maar even afwachten; je weet zelf het beste wat jullie aan zouden kunnen