het ijzer smeden wanneer het heet is, heet dat geloof ik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
grauwman schreef:Gefeliciteerd Nanno met je nieuwe aanwinst.
@alano ben je al bij DWH geweest in Obdam, staan leuke paarden en vallen zeker binnen jouw budget.
@ Vonneke, ik ben erg benieuwd naar de merrie.
Pletje123 schreef:Alano, jee wat een geld voor zo'n paard! Of was ie bloedje mooi en in beweging heel apart?
Alja, hoger starten hoeft inderdaad geen probleem te zijn
Yelly schreef:Wat heb jij nu besloten, Bertine?
alano schreef:Pletje123 schreef:Alano, jee wat een geld voor zo'n paard! Of was ie bloedje mooi en in beweging heel apart?
Het was zeker een mooi paard maar dat zijn bijna alle paarden daar vind ik.
Hij had helemaal geen bijzonder papier en zijn bewegingen waren goed maar niet overdreven goed.
alano schreef:Pletje123 schreef:Alano, jee wat een geld
voor zo'n paard! Of was ie bloedje mooi en in beweging heel apart?
Het was zeker een mooi paard maar dat zijn bijna alle paarden daar vind ik.
Hij had helemaal geen bijzonder papier en zijn bewegingen waren goed maar niet overdreven goed.
loriene schreef:We hebben ook niet veel haast.![]()
Dochter wil toch graag tot eind dit jaar bij de pony`s blijven rijden.En alletwee nog in het Z2 starten.
Bij die mensen waar we zouden gaan kijken lopen er ook nog 2 jonge hengsten in het land,ben ik ook wel benieuwd naar.
Veel mensen die we op wedstrijd tegenkomen zeggen dat we een paard moeten gaan zoeken die al wat ervaring heeft in de wedstrijden.Beweren dat de overstap van pony naar paard toch wel groot is.
Heeft iemand hier daar ervaring mee?
Ikzelf heb er nooit moeite mee gehad,ben ook met een groen paard begonnen.
bertine37 schreef:Yelly schreef:Wat heb jij nu besloten, Bertine?
Ik heb in zoverre besloten dat ik vrijdag naar het paard terug ga en zelf kijk hoe hij loopt op het harde. Het verhaal van de kliniek klopt in mijn opinie nl. niet. Als het de kalk op de pees was geweest had hij zeker op het zachte moeten kreupelen en dat deed hij echt niet. Ook rechtuit op het harde liep hij rad. Ze hebben een groot hard iets uit zijn hoef gehaald wat er volgens de dierenarts al langer zat en het kreupel lopen op de harde volte kan verklaren. Dat moet in mijn opinie na een week wel verbeterd zijn. Natuurlijk is kalk op een pees geen goed vooruitzicht, maar bij licht gebruik op een zachte ondergrond hoeft het geen problemen te geven. Ook denk ik dat ik geen oudere ervaren tinker ga vinden zonder enig probleem.
Wat ik in ieder geval wel weet is dat hij geen artrose heeft en geen hoefcatrol.
De eigenaren zijn ontzettend schappelijk en geven het paard bijna weg. ik mag hem ook nog eens op proef. Dus als hij vrijdag beter is dan afgelopen vrijdag..... dan ga ik de gok wagen. Misschien krijg ik spijt van deze keuze. Dat weet ik niet, noem me eigenwijs en dom, maar ik ga mijn hart volgen en misschien heb ik weer pech. Ik vind het dier te leuk om hem zo maar te laten gaan. Ik vind geen enkel dier leuk meer. De mooiste tinker kan niet meer tippen aan deze. Ik ga uit van het slechste en hoop op het beste..... heel erg "penny"ha..ha..