Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:59

Duijfje schreef:
Ulfeino schreef:
Iedere dag keek ik op MP en dergelijke niet echt zoekende, maar gewoon voor de leuk, als ik al iets zag wat me aanstond was het of veel te ver weg of het was een ruin (ik wil een merrie) of ik vond het paard te oud of het had staart- en manen eczeem of veel te duur voor mijn budget :(.

Aan het einde van de middag keek ik weer eens even dit keer op speurders.nl en ineens zag ik haar staan.
Een 4 jarige friese merrie niet al te groot en ook nog eens heel dicht bij ons in de buurt.
Heb gebeld en ga morgenmiddag kijken :)

Als je ietsje eerder was geweest had je mijn merrie kunnen kopen voor een kleine prijs :)

@ Pollux

Welke Vivaldi ruin??

Via een kennis. Schijnt een fijn paard te zijn. Verder weet ik eigenlijk niet veel. Dus ga volledig blanco kijken zaterdag.

Duijfje

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:02

Oke :)

Omdat ik namelijk ook bij een ruin wilde kijken en de heet toevallig ook vivialdi...
Veel plezier :)

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:06

Duijfje: heet het paard vivaldi of is het een vivaldi nakomeling? "Mijn" vivaldi is een nakomeling. Weet niet hoe het paard heet.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:17

Oh oke, dan zal het hem niet zijn, het paard heet Vivaldi.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:31

Jij ook veel plezier met kijken. Ga je dit weekend?

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:48

Ik?

Jep ga zondag :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:51

ElanII schreef:
Ik ben helemaal niet op zoek maar lees gezellig mee in dit leuke topic. Aangestoken door jullie zoektocht ook maar eens gaan kijken en ik vond deze (misschien is hij allang voorbij gekomen hoor): http://www.bokt.nl/markt/ad/12342/mooie ... himmelruin
Ik val helemaal niet op schimmels normaal gesproken, maar ik vond dit toch wel een heel leuk paard voor iemand die lekker fanatiek wil rijden, misschien een goed leerpaard zoekt. Volgens mij heeft dit paard al de hele wereld gezien en maak je hem de pis niet meer lauw ;)

Hij lijkt me erg leuk. :j
Maar ik wil toch wel af en toe een wedstrijd rijden.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:48

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:42

Needje schreef:
ElanII schreef:
Ik ben helemaal niet op zoek maar lees gezellig mee in dit leuke topic. Aangestoken door jullie zoektocht ook maar eens gaan kijken en ik vond deze (misschien is hij allang voorbij gekomen hoor): http://www.bokt.nl/markt/ad/12342/mooie ... himmelruin
Ik val helemaal niet op schimmels normaal gesproken, maar ik vond dit toch wel een heel leuk paard voor iemand die lekker fanatiek wil rijden, misschien een goed leerpaard zoekt. Volgens mij heeft dit paard al de hele wereld gezien en maak je hem de pis niet meer lauw ;)

Hij lijkt me erg leuk. :j
Maar ik wil toch wel af en toe een wedstrijd rijden.

Wat leuk dat m'n bink hier voorbij komt! Hij kan prima nog eens een wedstrijdje lopen :j, maar we gunnen hem meer aan iemand die dat 'erbij' doet dan wanneer het een hoofdzaak is. Hij heeft genoeg hard gewerkt en vind juist de afwisseling zo leuk! Het is wel een subliem leerpaard, alle knoppen zitten erop, maar je moet 'm wel wat te doen geven en krijgt het niet zomaar cadeau!

Je kunt me altijd pb'en voor meer info!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:47

Ik zou juist een paard willen wat alles kan. Wil lekker springles kunnen meerijden. We hebben het bos op rijafstand, dus wil daar ook heen kunnen. En ja, ook dressuur in de bak. Gewoon vanalles!

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:48

Die is mooi Nobel, maar kan het toch niet maken een schimmel te kopen als ik de schimmel bij ons op stal afkeur vanwege haar kleur :o ...

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:50

Needje schreef:
Ik zou juist een paard willen wat alles kan. Wil lekker springles kunnen meerijden. We hebben het bos op rijafstand, dus wil daar ook heen kunnen. En ja, ook dressuur in de bak. Gewoon vanalles!

Nou, dan kom je maar een keer langs hoor, dat zoeken we voor 'm :Y)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:52

coroosje schreef:
Die is mooi Nobel, maar kan het toch niet maken een schimmel te kopen als ik de schimmel bij ons op stal afkeur vanwege haar kleur :o ...

Je moet een paard niet afkeuren op de kleur ;) ik zei ook altijd schimmels komen er niet in maar had er toch echt 1 ;)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:54

Die schimmel spreekt verder zeker wel aan! Jammer dat ie voor mij te klein is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:55

coroosje schreef:

:j welles sommige hebben een geweldige uitstraling, ik vind schimpies niks maar voor tristan zou ik zo een uitzondering maken helemaal als ie paar jaar jonger was geweest

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:31

@Snoekiej: Is deze wat voor je? Klinkt als een die aan jouw lijstje voldoet: http://www.bokt.nl/markt/ad/17859/talen ... portmerrie

Heb nog gevraagd aan vrouw bij mij op stal of ze een goede allrounder wist, maar helaas op dit moment weet ze niets. Als ze iets hoort, dan laat ze weten.

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:48

hallo,

Ook ik meld me als zoekende.
Ben op zoek naar een E pony of klein paard waar je recreatief als een dressuurproefje mee kan rijden.
Moet super braaf zijn mijn nichtje met een beperking wil er ook mee rijden.
Max 3500 euro

Iemand tips

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:55

Snoekiej wil een jong dier toch?

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:00

Volgens mij tot 6 jaar. Ik dacht dat ene jaartje kan er misschien nog wel bij. Het klinkt als een fijn paard!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:37

Thank Pollux. Ik zoek idd wel echt een jonkie, max 5, dus dan is deze eigenlijk al te ver doorgereden. Wel een leuk paard!

Ik ben gister wezen kijken bij een paard, en weet het niet zo goed. Het is een paard met een heel lief koppie, hij is heel aanhankelijk. Nog maar een half jaartje onder het zadel, wist ik niet maar ook prima, omdat ik een jonkie wil. Qua rijden is hij nog groen, wel braaf en schrikt nergens van, maar hij kent nog niet zoveel, en loopt nog niet constant aan de teugel. Hij wad heel gevoelig, vlug voor mijn been en werkwillig. In de mond ook heel gevoelig, en daar was ik nog aan het aftasten hoe veel/weinig druk hij aan kon. Daarom zakte hij maar af en toekleine stukjes in mijn hand. Vind het moeilijk om te zeggen of het qua rijden echt een klik was, want ik zit er de eerste keer altijd afwachtend op. Wilde eigenlijk nog een keer gaan kijken. Maar nu thuis de filmpjes gezien, en het beeld is toch anders dan het voelde. Hij beweegt niet super, loopt echt veel met z'n kop in de lucht bij mij, en ik zou ook toch wel een groter maatje mogen hebben. Al is hij 4 (wordt dit jaar 5), en pas afgelopen voorjaar geruind, dus wie weet groeit hij nog wat. Ook mijn instructrice was niet echt onder de indruk. Heel moeilijk dus. En er liggen meerdere kopers op de loer, dus ik heb niet alle tijd om te beslissen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:39

Bij twijfel niet doen! als het wow gevoel er de eerste keer niet is, gaat het ook niet komen :n

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:44

themuisje schreef:
Bij twijfel niet doen! als het wow gevoel er de eerste keer niet is, gaat het ook niet komen :n

Vind ik onzin ik heb mijn paard 3x bekeken en bleef mijn twijfels houden en toch gekocht
Uiteindelijk keek ik naar het doel, en geef haar ruim jaar te tijd om te ontwikkelen en dan zie ik wel verder.

wow-gevoel moet je gaan ontwikkelen tenzij je een bepaald sportpaard koopt die geweldig kan lopen of al veel verder is dan de ruiter.
Net als een band of klik zoiets kan niet ineens ontstaan je kunt een paard leuk vinden en lief en een soort van klik voelen maar die is er opdat moment helemaal niet zoiets moet groeien.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:46

@themuisje.
die pony die in je onderschrift staat, hoe groot is die?
en wat is de prijs...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:47

Roy is nu 2 jaar achtereenvolgend gemeten op 1,54m :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:49

tita schreef:
themuisje schreef:

Vind ik onzin ik heb mijn paard 3x bekeken en bleef mijn twijfels houden en toch gekocht
Uiteindelijk keek ik naar het doel, en geef haar ruim jaar te tijd om te ontwikkelen en dan zie ik wel verder.

wow-gevoel moet je gaan ontwikkelen tenzij je een bepaald sportpaard koopt die geweldig kan lopen of al veel verder is dan de ruiter.
Net als een band of klik zoiets kan niet ineens ontstaan je kunt een paard leuk vinden en lief en een soort van klik voelen maar die is er opdat moment helemaal niet zoiets moet groeien.

Een klik kan er zeker wel zijn na de eerste onmoeting, niet dat dat een garantie is, maar ik persoonlijk vidn het wel fijner om te werken met een paard waar je wat mee hebt. Zal ook wel per mens verschillen :j