Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:12

Heb gebeld voor de Tuschinski (was toch benieuwd...). Vraagprijs is 7500,- Volgens verkoper een heel fijn paard wat fijn te rijden is met een fijn karakter. Heb mijn twijfels over Tuschinski nakomelingen geuit, maar volgens verkoper heeft hij een eerlijk en goed karakter. Volgens verkoper wel een bloederig type. Tsja... misschien maar eens gaan kijken.

jolanda20

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:17

pffooee best bedrag vragen ze ervoor!!!

Tuschinski is niet makkelijk.. en alle nakomelingen die ik ken ook niet. ze worden vervelend zodra het moeilijk wordt en doen dan rare dingen.. maargoed.. hij is nog jong..

kijken kan altijd.. dan weet je hoe hij is.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:17

driebergen schreef:
Gisteren leuke dag gehad!!!
Gezellig met mijn vriend en een vriendin, het vaste clubje om paarden te kijken.

-1e paard was leuk! een merrie met een lieve blik, eerlijk karakter. ik reed er fijn mee weg. was soms wat kort in de gangen en ik twijfel over haar bouw. mijn instructrice buigt zich nu over het filmpje ;)
-2e paard was van een bokker. leuk dier met een schattig kopje, maar voor mij te iel en te slungelig. dat past niet bij mijn postuur en helaas, die heb ik laten staan.
-3e een leuke 3-jarige! lijkt mij een stabiel paard, goed qua bouw en karakter lijkt echt goed, nog jong natuurlijk. zeker een om te onthouden. ik ben alleen een mietje... heb weinig ervaring met het beleren van een 3jarige. Hoewel ik goede hulp heb op de stal waar ik naar toe wil, vind ik dat nog een beetje spannend. maar ga er zeker over nadenken!
-4e sprak me niet aan in bouw en beweging.

Tja, soms moet je paarden gewoon zien voor je er iets over kan zeggen. Dat blijk maar weer na zo'n dag.
Ik geloof dat als ik een paard heb, ik de gezellige kijk-dagjes ga missen! :D

Stiekem even gelezen driebergen. Leuk dat je zo positief over Leroy bent.
Laatst bijgewerkt door ismy op 16-01-12 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:20

Carolientjex schreef:
http://www.equitop.be/nl/paard_detail/79
Wat vinden jullie van dit paard?

Beetje pony-achtig. Nogal weinig lengte en formaat. Bloederig is niet erg, maar deze gaat ook echt niet langer worden en niet meer vooreind krijgen en dat is wel jammer.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:30

@Jolanda: dat is precies wat ik ook weet van Tuschinski nakomelingen. Zodra het moeilijk wordt, haken ze af. Ik kan me dat bij deze eerlijk gezegd ook voorstellen dat dat kan gebeuren. Er hoeft nu nog niet zoveel natuurlijk en zal hij braaf zijn. Ik moet gewoon gaan kijken natuurlijk, maar het is altijd wel lastig in te schatten hoe een paard het zal doen als het werk wat lastiger gaat worden voor ze.

@Tjuppie: Ik houd wel van een compact paardje en gezien mijn eigen lengte moet ik een kleintje hebben. Ik kan daar zelf beter mee overweg dan een lange. Vraag me idd wel af of hij niet te kort is aan de voorkant en of het moeilijk zal worden om hem op lengte te krijgen.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:40

Laatst bijgewerkt door Pollux op 16-01-12 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:41

Silly1972 schreef:
oehh deze is leuk! http://www.equitop.be/nl/paard_detail/78 ook iets voor jou snoekie ;-)

Ook een leuk dier idd, kan fijn lopen, maar ik moet een allrounder hebben, want ik wil weer terug de SGW in. En hij zal denk ik ook wel aardig wat kosten..
De site van Lauw van Vliet houd ik ook in de gaten idd, want daar kom ik ook nog wel eens leuke dieren tegen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:42

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:46

Hallo :wave:
Ik lees hier al een tijdje mee, vind het stiekem leuk om te kijken hoe ver iedereen staat met z'n zoektocht! Zelf wil ik ook weer op zoek gaan naar een nieuw paard. Pony staat nu al enkele maanden te koop dus die moet eerst de deur uit zijn, maar ik kijk toch al lekker mee in verschillende topics :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:10

Pollux schreef:
Deze heb ik ook nog op het oog. Hier ben ik stiekem wel een beetje verliefd op. Ik weet wat ze er werkelijk voor willen hebben, maar dit is momenteel nog te hoog.
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/51 ... mb_click=1#photoGallery

Poeh die is inderdaad aardig aan de prijs, dat zou ik ook niet hebben hoor ;-)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:11

Snoekiej schreef:
Silly1972 schreef:
oehh deze is leuk! http://www.equitop.be/nl/paard_detail/78 ook iets voor jou snoekie ;-)

Ook een leuk dier idd, kan fijn lopen, maar ik moet een allrounder hebben, want ik wil weer terug de SGW in. En hij zal denk ik ook wel aardig wat kosten..
De site van Lauw van Vliet houd ik ook in de gaten idd, want daar kom ik ook nog wel eens leuke dieren tegen.

Ooh ja das waar, vergeet dat SGW helemaal haha

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:12

Citaat:
Hè wat leuk dat je ook een paard van Henk en Helga hebt! Ben benieuwd!
Citaat:
ken je hun goed??

nee, ken ze niet erg goed. heb er 1.5 week geleden mijn paard gekocht en ben er toen 3 keer geweest.
wel kennen m'n beide instructeurs ze, vond het hele leuke mensen! :)

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:39

Pollux schreef:
@Tjuppie: Ik houd wel van een compact paardje en gezien mijn eigen lengte moet ik een kleintje hebben. Ik kan daar zelf beter mee overweg dan een lange. Vraag me idd wel af of hij niet te kort is aan de voorkant en of het moeilijk zal worden om hem op lengte te krijgen.

Ah oke :) Wat voor paard zoek jij ook al weer verder? Qua karakter e.d.? Weet er namelijk nog wel eentje.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:51

@Tjuppie: ik zoek een ruin of hengst die gecastreerd mag/kan worden. Geen merrie (!) Dressuurgefokt, braaf, nuchter en werkwillig karakter met aanleg en goede bewegingen. Budget is momenteel 6000,- (groeit gestaag elke maand dat ik geen nieuw paard heb). Alleen voor mijn absolute droompaard ben ik bereid om "veel" geld uit te geven. Leeftijd tussen 3 en 7, zadelmak en minstens 2 maanden doorgereden. Niveau naar leeftijd. Ben benieuwd wat je weet...

Oh ja; stokmaat uitgegroeid niet hoger dan 1.65 en bij voorkeur dus een wat compacter paardje.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:01

Oke, dat is dan weer jammer. Heb een erg fijne (4jr) merrie gezien (maar zeker niet zeikerig) die enorm kon bewegen (ook al voorl. keur), maar voor mij te klein. Wel veel looplust, maar ik vond dr absoluut braaf (windkracht 7 in een buitenbakkie).

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:10

@Tjuppie: ben toch wel nieuwsgierig. Zoek geen merrie, maar als mijn droompaard onverhoopt toch een merrie is, zal ik haar daarom niet laten staan. Dus als je me wilt laten weten graag.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:15

Ik ben op zoek naar een leuke, lieve knuffelpony pony voor een 8jarig meisje. Haar pony heeft helaas een peesblessure en mag met pensioen. Ze zijn echt op zoek naar een bomproef beessie wat makkelijk in de omgang is. Stokmaat tussen 1.47 en 1.57 ongeveer, leeftijd ongeveer tussen 6 en zo'n 13 jaar. Karakter belangrijker dan afstamming of dressuur/spring kwaliteiten, zal af en toe een onderling wedstrijdje starten maar geen serieuze wedstrijdambities verder. Paardje zal een zeer liefdevol en goed tehuis krijgen, is het dochtertje van onze staleigenaar, paarden staan dus aan haar huis en zal volop liefde en aandacht krijgen. Overdag in eigen paddocks en in de zomer weidegang geboden. Weet je iemand die misschien overstapt naar de paarden of gewoon een leuke lieverd te koop heeft? Eventueel is ruil met 6 jarige 1.60 KWPN ruin mogelijk. Dit paard kan echt leuk lopen met de juiste ruiter, maar is voor dit meisje niet geschikt gebleken. Ruin is/was luchtzuiger. (nu hij dagelijks in paddock staat nauwelijks meer) en heeft een bokvoetje.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:22

@HalloDan : wat is je budget? :) mijn pony staat te koop en past echt binnen je eisen. hij heeft enkel wel veel wedstrijdervaring waardoor z'n prijskaartje meteen wat hoger ligt..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:25

Wedstrijdervaring, of hoger niveau dan ook?
Want 300x op wedstrijd en een enkele keer een puntje/prijsje is natuurlijk anders dan hoger niveau

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:27

@MelanieB : hij loopt springen Licht hier in België, dat staat gelijk aan M in Nederland. Heeft ook regelmatig al prijs gereden :j

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:49

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:51

vond dat ze bij dwh stables ook altijd ontzettend knappe paarden te koop hebben, wel echt dressuur.
http://www.dwhstables.nl

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:53

Leuke tip, MarvinSgatJ. die houd ik in m'n achterhoofd! :)

Vind het alleen lastig als er op sites geen prijsklasses bijstaan oid. vind het soms zo onvoorspelbaar wat ze vragen.
Zoals hiervoor al vermeld was dacht ik? professionele stallen kunnen al gauw de 7000-8000 opgaan voor een 3jarige :=

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:55

xchanel01 schreef:
vond dat ze bij dwh stables ook altijd ontzettend knappe paarden te koop hebben, wel echt dressuur.
http://www.dwhstables.nl

Goh daar heeft in een vorig topic een meisje een paard van op proef gehad geloof ik. Leuk paard toen maar werd afgekeurd omwille van kissing spines oid, weet ik niet meer precies. zij had iig wel een goede ervaring daar! alleen is dat wel een heel klein mini beetje boven mijn budget :+

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:55

Zover ik weet, hebben DWH héle mooie paarden te koop staan, met een mooi prijskaartje erbij. :=

De Olthof heeft idd mooie paarden, die 3-jarige Wup is wel een mooie!