Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mellis86 schreef:Mag ik jullie, collega angsthazen, om een gunst vragen? Aangezien angst met paardrijden ondertussen mijn interesse enorm heeft gewonnen en dan met name hoe ik (maar ook anderen uiteraard) er het beste van af kunnen komen heb ik een enquete gemaakt. Uiteraard heeft de enquete geen wetenschappelijk of commercieel randje en voldoet het in de verste verte niet aan alle officiele onderzoekseisen, maar zijn het meer algemene vragen mbt angst met paardrijden. De resultaten komen (bij voldoende deelname) op mijn website. Ik ben heel benieuwd hoe andere concreet met angst omgaan. Alvast enorm bedankt!
De link: http://enquetemaken.nu/r/6so5
Mellis86 schreef:Ja je hebt helemaal gelijk. Daarom zit er wel de vraag in over het grondwerk. Ikzelf heb precies hetzelfde. In de periode dat ik niet kon rijden (doordat ik aan het herstellen was van het ongeluk) heb ik een veel betere band met mijn paard opgebouwd en ben ik op hele andere dingen gaan focussen. Die band zorgt er nu mede voor dat het steeds beter gaat met de angst. Ik heb overigens ook nooit angst gekend in de omgang met mijn eigen paard.
Inoterry schreef:Ik ben ook niet bang als ik naast een paard sta. Dat kon/kan ik met een paard als Goldz ook echt niet gebruiken, die maakt daar zeer dankbaar misbruik van. Od is in de omgang veel braver. (er is er 1 jarig, hoera, hoera)![]()
. Maar ik weet wel dat de kans groot is dat ik minder bang ben als ik vaker kan rijden. Als ik eenmaal een passend zadel heb zal ik waarschijnlijk toch 5 keer in de week rijden.
Kaartje23 schreef:je hebt juist als manege klant tov pension extra veel mogelijkheden om buiten de les met de paarden bezig te zijn.Ik lees bij jullie nu ook veel over veel met een paard bezig zijn. Dat vind ik wel jammer van manegeruiter zijn dat je daar minder de mogelijkheid voor hebt. (al heb ik daar ook geen tijd voor, helaas).
Mellis86 schreef:Dit zijn speciale :p. Want anders bak ik er ook niets van. Ze wegen bijna 2 kilo en zijn extra groot. Daardoor kun je beter hoepelen. haha. Ik houd jullie op de hoogte hoe het gaat...
Edit: van de 'hoelahoep sport' ben ik iig niet bang, dus dat is positief