Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:43

Wat voor hoofdstel heb je gekocht? :D
Ik hoop dat m'n eskadron halster gaat passen, zal wel niet want is cob.. Maar heb daarom wel al een zwarte met bont gekocht tijdje geleden en wil nog een leren met gevlochten stukken gaan aanschaffen. :D Weet alleen nog niet welk kleurtje, bruin met goudachtig/oranje of zwart wit onderlegd met wit.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:47

Lioony schreef:
Wat voor hoofdstel heb je gekocht? :D
Ik hoop dat m'n eskadron halster gaat passen, zal wel niet want is cob.. Maar heb daarom wel al een zwarte met bont gekocht tijdje geleden en wil nog een leren met gevlochten stukken gaan aanschaffen. :D Weet alleen nog niet welk kleurtje, bruin met goudachtig/oranje of zwart wit onderlegd met wit.

Dit hoofdstel!
http://hypostore.nl/premiera-monaco-ron ... sriem.html
Ik heb er alleen een Dobert parelmour frontriem op zitten, blingbling hoor! Maar is wel gaaf op zwart zonder aftekeningen denk ik! :D

Ik heb dus een leren full halster gekocht, en ben bang datie te groot is haha! :D
Maar gevlochten? Heb geen idee wat ik daar bij moet denken! heb je een voorbeeld?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:48

Haha dat dacht ik al, wil ik ook gaan bestellen! :D Wit onderlegd? Die wil ik gaan nemen. :j
Van dat zelfde merk hebben ze ook leren halster, meot je maar ff kijken :P Wacht, zoek ze wel ff op!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:50

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:50

Laatst bijgewerkt door Lioony op 25-06-11 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:51

Lioony schreef:
Haha dat dacht ik al, wil ik ook gaan bestellen! :D Wit onderlegd? Die wil ik gaan nemen. :j
Van dat zelfde merk hebben ze ook leren halster, meot je maar ff kijken :P Wacht, zoek ze wel ff op!

Die wit onderlegde vind ik ook mega moou, maar [***] heeft geen aftekeningen en dat wou ik graag zo laten! :D Maar vergis je niet de neusriem is écht héél erg breed! :') zal van de week wel foto posten van de mijne!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:51

Hoe breder hoe beter! :D Groot paard dus kan wel wat hebben op z'n hoofd.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:52

Dat hoofdstel is echt prachtig Kaitlin! :D

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:54

Hele mooie halsters! Ik heb een 'gewoon' zwart halster, met hele mooie sluitingen enzo!
En lioony: Het ligt maar net aan je paard, zolang je maar in je hoofd houd dat de gewone zwarte versie ook al érg opvallend is! :P

Lauste: Bedankt! Ik heb dit hoofdstel ook in stang en trens (maar dan van Dobert a 500 euro.. had ik deze site maar geweten! :') ) en wou voor mijn nieuwe paard weer een rondgenaaide, en dat lak heeft ook wel iets apparts!

Waarschijnlijk ga in dinsdag even naar mijn topper in training :P kijken, ik zal dan foto's posten van het hoofdstel en het halster!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:56

Ga je nog niet zelf rijden? :P

haha ja dat weet ik! := Het ligt er ook beetje aan hoe het zit met de levering, ik ga namelijk niet lang wachten omdat ik persé die wit onderlegde wil :')

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:59

Lioony schreef:

haha ja dat weet ik! := Het ligt er ook beetje aan hoe het zit met de levering, ik ga namelijk niet lang wachten omdat ik persé die wit onderlegde wil :')

Nee hij blijft in training tot 15 augustus, hij is nog maar 4 en kort onder het zadel, en wil niet met hem gaan aankloten, heb liever dat een prof hem nog even doorrijd totdat we samen aan het werk kunnen! En dan thuis elkaar lekker leren kennen en na de zomer hem eens meenemen op concour!! :D (kan niet wachten hahaha!)

ik had mijn hoofdstel trouwens in 2 dagen! Dus ze zijn wel snel..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:00

@lauste: filmpje vd 4 jarige krijg ik morgen. Heb foto's aan instructrice laten zien, maar die heeft om diverse redenen in bouw afgewezen. Over de 6-jarige was ze wel enthousiast, dus daar ga ik contact mee zoeken! Gaan nu meerdere paarden in 't midden vh land bekijken. Kunnen jullie nog fokkerijen of srsllen in gelderland/flevoland/overijsel?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:02

Jotoma schreef:
@lauste: filmpje vd 4 jarige krijg ik morgen. Heb foto's aan instructrice laten zien, maar die heeft om diverse redenen in bouw afgewezen. Over de 6-jarige was ze wel enthousiast, dus daar ga ik contact mee zoeken! Gaan nu meerdere paarden in 't midden vh land bekijken. Kunnen jullie nog fokkerijen of srsllen in gelderland/flevoland/overijsel?

Van helvert horses in Liempde! :D Echt een aanrader!

Owja Lioony: Ik rijd hem daar wel hoor! Samen met die mensen 2x in de week, niet dat je denkt dat ik niks met hem doe haha! :D
En het is een uur rijden, dus helaas kan ik niet elke dag naar hem toe!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:03

Kaitlin schreef:
Lioony schreef:

Nee hij blijft in training tot 15 augustus, hij is nog maar 4 en kort onder het zadel, en wil niet met hem gaan aankloten, heb liever dat een prof hem nog even doorrijd totdat we samen aan het werk kunnen! En dan thuis elkaar lekker leren kennen en na de zomer hem eens meenemen op concour!! :D (kan niet wachten hahaha!)

ik had mijn hoofdstel trouwens in 2 dagen! Dus ze zijn wel snel..

Ja, maar wit onderlegd was er momenteel volgens mij niet.

Haha dat hoop ik ook, na de zomer op concour := Misschien ga ik wel eerder een keer voor de gein meedoen bij m'n eigen vereniging als 't al redelijk gaat, dan wel onderling. :)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:06

Ja precies! Heb de hele zomervakantie de tijd om vriendjes met hem te worden, en dan zo richting het einde van het jaar wil ik hem een aantal keer meenemen! Hij mag toch geen M lopen door zijn leeftijd, dus doe het lekker rustig aan! :D Wil denk ik vanaf de M1 Selecties gaan rijden volgend jaar, kijken wat hij doet op de grotere wedstrijden! Maar vind het belangrijk dat hij eerst went op kleine wedstrijden met veel rust!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:08

haha! :P Ik moet in de B beginnen en heb eigenlijk geen wedstrijdervaring verder (2 keer onderling gestart) dus dat zien we allemaal wel. :D Is geen haast bij, denk wel dat als de basis met dit paard na een tijdje wennen aan elkaar gewoon goed is we voorlopig even geen problemen hebben haha! Knopjes zitten er al op :D

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:11

Daarom! En ik heb altijd geleerd, als je een echte goede hebt ben je toch in een paar wedstrijden de klasse door, dus je kan beter de tijd nemen om een top combinatie te worden dan elke week op concour te gaan en gefrustreerd thuis te komen! :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:14

Ik ga toch niet op cc voordat ik bij m'n instructrice (is ook jury) dik winst rijd en die is vrij streng qua jureren. :D
Kan me altijd erg irriteren als ik mee ga schrijven aan mensen die officieel starten in de B, terwijl paard nog niet eens nagefelijk loopt.. Echt van die basisbasis dingen. Ik zou dan gewoon lekker thuis gaan kloteren, niet op wedstrijd. Ga dan eerst gewoon keerjte onderling meedoen om te kijken hoe het gaat en sowieso paar keer bij m'n vereniging rijden om te kijken hoe die daar reageert.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:03

Jotoma schreef:

In Flevoland (zeewolde) zit Sollenburg die verkoopt geloof ik wel leuke paarden, bij Veldboom in Zeewolde moet je niet wezen.
Verder zit er in flevoland in iedergeval niet veel.
http://www.sollenburg.nl/

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:17

Hoofdstel bestellen via internet lijkt me best spannend.

Ik heb trouwens net een paardje gezien die mij wel aanspreekt. Ze staat nog aardig dicht bij mij dus dan kan ik haar nog wel even bezoeken voor dat ik op vakantie ga :D

Iemand met mij mee kijken?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:21

heb je een advertentie?

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:23

Silly1972 schreef:
heb je een advertentie?

Ja :D doe wel even een PB.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:25

@Manou: pb me maar, ik kijk graag mee!

@Silly: thanks, ik heb ze ff een mailtje gestuurd, kon zo op de site niet vinden wat ze te koop hebben staan :)

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:29

manou ik wil ook pb tje hoor :)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:46

Ik ook!! :D ben erg nieuwschierig naar de 'smaak' van medebokkers! :P
En ik had me eerst goed ingelezen over het bedrijf dat het hoofdstel levert, en alstie niet past kan je m gewoon terug sturen! :D