Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:50

Lottie84 schreef:
Ik snap niet dat jullie denken dat jullie eisen kunnen stellen. Ook bij zulke bedragen komen paarden heel verkeerd terecht en worden zonder problemen (nadat ze volledig verziekt zijn) weggegooid als oud vuil. Helaas is het mij ook gebeurt met mijn kanjer... Ik ging er ook vanuit dat hij goed terecht kwam, een geweldig talentvol sprankelend jong dier. In werkelijkheid is hij is negen maanden volledig gesloopt, bestempeld als gemeen en gedumpt op een handelsstal in Amerika. Voor mij gaat er nooit meer een paard weg met het vertrouwen dat het wel goed terecht komt ‘omdat ‘ men er goed voor heeft betaald!

:(:) +:)+

eleni_vdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:52

nee die van mij gaan nooit meer weg.
ik vind als je een beest hebt moet je ervoor zorgen tot zijn dood. dat doe ik dus nee never voor geen miljoen dus!

ikbenjustin

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:15

Ja altijd voor een miljoen kan je leuke dingen kopen :))

Ieefooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:16

Jaa, 1 miljoen is heel veel geld :)

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:17

Nope, zekers niet! Al was ik blut.

maartjevdven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:30

Lottie84 schreef:
Onzin!!!!!!

Mijn paard is voor veel geld naar Amerika gegaan!! Hij as binnen 9 maanden volledig naar de knoppen gereden!!!! Hij staat nu op een handelsstal in Amerika, ik heb een filmpje van hem gezien, hij mist de sparkle in zijn ogen die hij altijd had. Ging me echt aan het hart om hem zo te zien.

OOK MENSEN MET GELD kunnen een paard verzieken.

Pff, heftig ;( sterkte!
Goed dat andere mensen waarschuwt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:33

Die van mij zou ook wel voor een half miljoen weggaan hoor. Met een dikke strik eromheen.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:23

Daar gaat ie zeker voor weg, daar mogen ze zelfs met zn 3en voor weg.
Mijn paarden zijn me veel waard, maar voor dit bedrag zou ik afscheid nemen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 01:43

Ik heb het er niet voor over. Die van mij zal bij mij sterven.
Momenteel zit ik aan de andere kant van de wereld voor 3 maanden, zonder mijn dieren. Ik heb hier alle luxe die je je kunt voorstellen: een gigantisch en modern huis met zwembad, sauna, hot tub, steam room, een Audi A6 Full option onder mijn achterwerk (en een Morgan), héél leuk werk, geweldige buren,...

Hier zijn ook paarden waar ik op mag rijden, maar niets is hetzelfde als mijn eigen diertjes. Met 1 miljoen kun je héél veel kopen en kun je ontzettend veel luxe hebben, maar als je eenmaal je zielsmaatje hebt gevonden, kan je er gewoon niet zonder.

Ik had er al vaak aan gedacht of ik mijn pony zou verkopen voor veel geld, maar nu ik hier zit met zo veel luxe, weet ik dat ik dit er niet voor over heb.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 04:18

die van mij gingen voor een miljoen zelfs naar de slacht.
ik zou ze heel hard missen en ben met een paardje opgegroeid en ze heeft mij door een moeilijke periode geholpen maar, als ik naar de toekomst kijk, zie ik niet mijn 2 pony's maar een baan, en huis en ...
ik zou liever later zeggen tegen mijn kinderen dat ze nu een goed leven hebben omdat ik mijn pony's wegdeed dan dat ze er nog staan en dat ik mijn kinderen niks kan gunnen.
als het om zo'n bedrag gaat kijk ik niet naar de liefde maar naar gemak, hiermee is mijn toekomst en ook die van mijn kinderen (later :D ) wel meer verzekerd. misschien egoistisch naar de paarden toe, maar zeker niet naar mijn toekomstig gezin. een paard denkt ook niet, ik had zo'n goede band met mijn baas en ze doet mij weg voor een miljoen.
en ja ik kan gelukkig zijn met mijn pony's en weinig geld, maar ik heb liever 1 miljoen en geen pony's. dat bespaart mij toch wat kopzorgen.

edit: ik denk dat het ook ligt aan hoe je bent opgevoed, sommige mensen moeten vaker dieren wegdoen (handel) dan andere. ik heb op een boerderij gewoont en je hecht je ook aan dieren maar zodra ze geen geld meer opbrengen gaan ze toch echt weg. (en stiekem iedereen die hier nee roept zou toch bezwijken onder 1 miljoen :+ , misschien een uitzondering daar gelaten)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 04:40

@ craiester: ik begrijp je helemaal, maar ik denk niet dat bijna iedereen dit ook zou doen.
Ok, een miljoen is heel erg veel geld, maar zoals ik net al zei: ik heb liever geen luxe maar wel dieren.
Ik zou ook niet zeggen dat ik kopzorgen heb met mijn dieren, ik vind het gewoon genieten. Ik wil mijn kinderen ook een super leven geven, maar dit krijgen ze niet door luxe. Zolang ze geen honger hebben en regelmatig nieuwe kleren krijgen (zodat ze er netjes uitzien), lijkt me dat voldoende. Een kind is ook niet gelukkiger met een kamer vol speelgoed, ik ging vroeger gewoon lekker buiten spelen met vriendjes, was helemaal gratis voor mijn ouders.

Vroeger dacht ik daar anders over, maar geld maakt écht niet gelukkig. Het is ontzettend handig, maar het zou me echt niet gelukkig maken. Geef mij maar de situatie zoals ik het nu heb (of ja, over 2 maanden toch), lekker dicht bij mijn diertjes en net genoeg geld om fatsoenlijk te leven.

Maar het is zoals je zegt, sommige mensen zijn opgegroeid met dieren die komen en gaan, en deze mensen hebben een andere gedachtegang. Ik ben opgegroeid met dieren voor het leven, wij hebben nog nooit een dier verkocht, iedereen is thuis gestorven of leeft nog steeds.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:49

@sander_lotte: ik begrijp de meeste hier ook die zeggen dat geld niet gelukkig maakt. maar ik hoop later een eigen bedrijf te starten en dan heb ik ook geld nodig. luxe hoeft voor mij ook helemaal niet, maar als je een miljoen hebt kun je wel eens op vakantie, en je kinderen veel laten zien, en natuurlijk sparen zodat ik mijn kinderen of vrienden kan bijschieten moesten ze in een lastig parket zitten. ik zeg wel dat ik makkelijk mijn dieren weg doe, maar zal ze dan verdomd hard missen maar nu op dit moment met de paardenmarkt op zijn gat, zou ik er geen 2 maal over nadenken moest iemand mij veel geld bieden voor een van mijn pony's

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:30

ja, als ik er nog een miljoen bij zou geven...

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:53

Als het aan mijn ouders ligt sowieso, maar ik zou eerst kijken of ze wel goed terecht komt. :j

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 14:56

Haha, die van mij wil niemand hebben hoor! Kreupele ouwe bolliewollie...

Maar neen, ik kan er dan wel niks meer mee maar zou haar voor geen goud kwijt willen. En ik wil eigenlijk niet rijk zijn (krijg je alleen maar gezeik van).
Bovendien heb ik haar - toen ik haar net had - beloofd dat ik haar nooit weg zou doen.

Daar heb ik me altijd aan gehouden, ook in de periode dat ik zelf amper geld had om te eten.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:01

NOOIT maar dan ook NOOIT, een paard is een vriend, een lieve vriend waarmee je een band opbouwt, je paard vertrouwt je, en dan voor geld weg doen?

Een vriend verkoop je niet ;)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:02

Ik sluit me bij je aan, maar ik heb heel veel mensen meegemaakt die hun paardje nooooit weg zouden doen. En dan zijn ze een paar jaar later toch weg.....

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:03

Ja maar ik doe dat echt niet hoor, je paard vertrouwt je en dadelijk krijgt hij een baasje waar hij zich lang niet zo blij voelt als bij jouw, en dan ben je helemaal alleen en ja, een vriend verkoop je toch ook niet..

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:08

Voor een miljoen krijgen ze allebei! Maar dat geeft niemand, dus blijven ze tot het eind bij mij!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:11

Ja hoor! Voor dat bedrag lever ik hem gestoken in een mooi setje en een strik eromheen graag af bij zijn nieuwe baasje (desnoods het slachthuis, maar zit niet gruwelijk veel vlees aan een shet :-)), ik zal hem wel missen maar voor een miljoen zeg ik hem graag gedag..

Misschien komt dit ook doordat ik toch wel zakelijk naar dieren kijk, ik doe er alle moeite voor en verzorg ze zeer goed maar alles is te koop als je er maar een goed bedrag voor geeft!

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:13

Denk dat ik mijn paard dan wel weg zou doen, maar dan moet ik wel zeker weten dat het een super goed huis voor haar is.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:17

Wat erg dat sommige dat zo HUP asjeblieft met een strik er omheen.

Ik zou persoonlijk echt nie weten wten wat ik zou doen.
Tuurlijk 1 miljoen, jeeutje! Kan je meteen leuk huis kopen en leuk leven.
Maar toch.. ik hecht mij enorm aan dieren.. mijn hond zou ik zelfs nooit verkopen voor 1 miljoen!
Dus ik denk mn paard ook niet :D

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:02

Woow vind het wel heftige reactie's hier: Huppa strik eromheen en desnoods naar de slacht! :? Ik heb dan wel geen paard maar als het echt mijn vriend zou zijn zou ik hem nooit weg doen!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:04

ik zeg ook strik er omheen en gaan:-) (bij 50.000 euro al hoor..)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:05

Mijn hart zal dan zeggen: NEE! Maar mijn verstand: JA! Een miljoen is erg veel geld, ik zou er een strik om doen en ze mogen hem meenemen. Het is mijn beste vriendje, maar voor dat geld gaat hij zeker weg.