Ja ik praat tegen paarden ook al praten ze niet terug het lijkt net of ze me verstaan
WikiMien
Geplaatst: 01-01-10 14:28
Ja ik praat ook tegen hen... Vanaf ik bij hen aankom tot ik vertrek Gaat van: 'Hallo, leuk dagje gehad,?' 'Wow jullie hebben d'r weer eens 'n troep van gemaakt!' En dan zie je die kopjes zo staren van: 'Wat brabbelt die nou allemaal?'
Als ik aankom bij mn paardjes roep ik : heeeeeeeeeeeeeeeee (metheelhoogstemmetje) en dan hinnikken ze gelijk.
Dan kom ik aan met broodje. Dan zeg ik tegen mn shetlander ; Voorzichtig doen anders krijd je een tikje . Dan doe ik het broodje in mn mond en zei hapt het zonder mij aanteraken uit mn mond.
Als ik dat niet zeg dan hapt ze mn hele gezicht eraf hahahaqq. Dus ik praat eigelijk HEEL VEEL tegen mn paardjes. En ze luisteren wel degelijk
Chanel
moelly
Geplaatst: 02-01-10 14:35
ik praat áltjd met mijn paard gewoon rustig en ook vaak om hem gerust te stellen;)
anneliesa
Geplaatst: 02-01-10 14:51
Ja ik praat met ze zonder er bij na te denken. Totdat een vriendin me daar op wees. Ja kweenie van kleinsaf gedaan.
Jilly__
Geplaatst: 02-01-10 14:53
Hele verhalen. Mischien dat hij daarom altijd zijn ogen half dicht heeft met poetsen
Hier ook hele verhalen! en nu knuffel ik dr ook nog eens extra veel omdat mijn vriend op vakantie is hahaha Vandaag zuchtte ze gewoon..... volgens mij wil ze dat vriendlief terug komt van vakantie hahaha stiekum vind ze die aandacht helemaal geweldig trouwens...... als ik de stal uit loop begint ze meteen aandacht te trekken!
tirry
Geplaatst: 06-01-10 10:05
jah ik vertel verhalen aan hem die niemand hoeft te weten
StippTwingo
Geplaatst: 08-01-10 14:04
ik praat eigenlijk altijd tegen hem, soms al hij een domme actie uithaalt (hij schrikt soms echt van de onnozelste dingen) dan scheld ik altijd ff op m, ik ben dan niet boos op hem hoor maar dan is het zovan: "beest doe normaal" of "mongool!" (zijn bijnaam is eigenlijk onderhand wel mongool Als ik alleen door het bos rij vind ik het zo stil dus ga ik maar zingen XD
Mijn paardje is nogal onzeker, dus bij alles wat hij doet hoort hij 10000x : "ja braaf", "knap paard" en "zie je wel het is niet eng" met zo'n dom slijm stemmetje Maarja het helpt wel.
annie1997
Geplaatst: 08-01-10 19:46
ik praat heel erg veel tegen mijn paard als mijn paard onrustig is praat ik tegen hem om hem te kalmeren en meestal helpt dat.
Ik praat ook tegen mijn pony, alleen dan geen hele verhalen. Als ik aankom zeg ik gedag en vraag ik hoe het gaat, als ik wegga zeg ik doei tot morgen. Tijden het poetsen vraag ik wel eens of ze doof is als ze niet luisterd. Als ze braaf is zeg is braaf, en als ze schrikt van iets doms zeg ik schijtbak. Als ze moet wachten zeg ik nee even wachten. Maar niet dat ik gesprekken voor ofzo.
KellyDV
Geplaatst: 09-02-10 19:26
Ik praat ALTIJD tegen mijn paard. als ik Dressuur rij van (Goedzoo braaf etc) en als ik byv met buitenrit ben praat ik ook altijd.
Ik klets de oren van z'n hoofd. Gelukkig rij ik op een manege dat er ook niet echt oortjes naast liggen;)
Maar mij lijkt het communiceren met een paard heel gezond.. Ze zullen zelf toch ook wel door hebben dat wij geen paarden zijn?
Bobbie456
Geplaatst: 09-02-10 19:39
Ja ik heb hele verhalen tegen me shetje , ook verhaaltjes voor het slapen ,en en dingen leren als hij een leuke merrie tegen komt , hij is net mijn babytjee
Ik praat ook tegen ons voltigepaard... Geeft een fijn en vertrouwd gevoel en daarnaast weet ze dat ze ook braaf is.
Chiron_
Geplaatst: 11-02-10 20:42
ik L*L soms hele verhalen tegen me paard hihi, soms slaaptie zels gewoon door, onbeschoft hoor
maar netzoals er hier al is gezegt zodra hij iets super knaps doet beloon ik wel met mijn stem en soms corrigeer ik hem ook met mijn stem, van he let op! bij sommige hoef je alleen al NEE! te zeggen en ze weten hoe laat het is, dus Ja ik praat tegen me paard