Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Probeer te accepteren dat niet iedereen idolaat is van Anky meid.
merrieveulen schreef:Cavalia was écht paardgericht, voor de show werden er al dingen bekend gemaakt, één paard had bijv. een rare penis, die er half uithing. het zag er heel zielig uit. van tevoren was men geïnformeerd dat dit dier dit te danken had aan een operatie geloof ik (iig ziekte), en dat het behandeld was, maar dat dit paard de penis niet meer terug kon trekken. fijn om te weten, want als je het zo zag zou je denken 'nou ja zeg, dat ze dat dier er zo bij laten lopen...'
er werden passages en galopwissels gereden zonder optoming en zadel, met enkel een touw om de hals, veel paarden liepen los en de hoofdtrainer speelde er gewoon mee voor het publiek. beetje rondrennen en om elkaar heen springen. paard had er lol in en die man ook, het publiek uiteraard ook. schitterend!
er werd ook met S&T gereden, maar gewoon netjes, zoals het hoort. niet dat spastische geruk om het paard langer op de achterbenen te laten staan bijv.
die paarden oogden heel anders. er werd niet getrokken, paarden bewogen écht los en soepel, niet zo afgedwongen als bij apassionata. helemaal aan het begin van de show lieten ze drie jaarlingen in de ring, die mochten daar gewoon even snuffelen en aan hobbelpaarden knabbelen. dat waren dieren die later opgeleid gingen worden, en zo los en samen met enkele trainers (die er gewoon bijzaten) aan het publiek enzo konden wennen.
al met al was het een heel andere show, met een heel andere boodschap, andere trainingswijze etc. ik vond het erg fijn om naar te kijken.
maar goed, dat is wat ik mooi vind om te zien.
we gaan een beetje offtopic nu geloof ik, hihi!
@ lara silver, ik begrijp wat je bedoelt, maar de meeste mensen kijken daar niet naar. er wordt gekozen voor een standaard bitje, of datgene wat de verkoopster (die het paard dus niet gezien heeft) adviseert. denk ook aan de 'regel': 'twee rimpeltjes in de mondhoek'. dat gaat dus nergens over. er moet gekeken worden naar breedte (verhouding) boven/ onderkaak, ligging, vorm en soort tong, waar staan de tanden/ kiezen, en hoe ziet het gebit eruit. zo zijn er veel factoren die meespelen bij de keuze van een bit. meestal wordt de maat genomen en een bit gekozen, de meeste eigenaren/ ruiters hebben de tanden, lippen, lagen en tong niet eens bekeken voor ze een bit kiezen.
anneve schreef:Citaat:Probeer te accepteren dat niet iedereen idolaat is van Anky meid.
Jij moet ook proberen te accepteren dat niet iedereen anti Anky is. Ik ben van niemand idolaat en vind jou toon buitengewoon ongepast.
anneve schreef:Citaat:Probeer te accepteren dat niet iedereen idolaat is van Anky meid.
Jij moet ook proberen te accepteren dat niet iedereen anti Anky is. Ik ben van niemand idolaat en vind jou toon buitengewoon ongepast.
Citaat:dit betekend niet dat ik geen kritische blik kan hebben op de Nederlandse 'top'. Dat is wat jij maar moet accepteren
detour schreef:Thanks!
Er is een aantal pagina's terug een petitie geweest waar je kunt tekenen, Esperanza!
Alle kleine beetjes helpen, toch? Als niemand iets doet gebeurt er sowieso niets...
anneve schreef:Lara Silver: Ben niet bij Cavalia geweest, heb van een vriendin gehoord dat het prachtig was. Maar heb niet begrepen dat het klassieke dressuur was. Je maakt toch ook niet de vergelijking tussen holiday on ice en kunstschaatsen op de olympics? Dat is appels met peren vergelijken. Lijkt me niet relevant voor dit topic.
Wanted2003 schreef:Ik reageer hier ook maar eens. Mijn excusses: heb niet alle 55 pagina's terug gelezen!
Ik vind de foto's van Anky vreselijk. Ik vind de hele Anky (en Sjef) vreselijk. Hoe erg het ook klinkt, de rel rondom P&P heeft gelukkig wel iets opgeleverd; mijn vader was standhouder bij de Paard en Passie beurs, Anky gaf daar een clinic en vermeldde daarbij dat er wel foto's gemaakt mochten worden, als het dan niet alleen foto's zijn van het kin-op-de-borst-getrek maar ook van de "ontspannen" momenten. Ze zijn in ieder geval op hun hoede.
detour schreef:Wanted2003 schreef:Ik reageer hier ook maar eens. Mijn excusses: heb niet alle 55 pagina's terug gelezen!
Ik vind de foto's van Anky vreselijk. Ik vind de hele Anky (en Sjef) vreselijk. Hoe erg het ook klinkt, de rel rondom P&P heeft gelukkig wel iets opgeleverd; mijn vader was standhouder bij de Paard en Passie beurs, Anky gaf daar een clinic en vermeldde daarbij dat er wel foto's gemaakt mochten worden, als het dan niet alleen foto's zijn van het kin-op-de-borst-getrek maar ook van de "ontspannen" momenten. Ze zijn in ieder geval op hun hoede.
Kijk, dat is niet voor niks, Wanted, kennelijk zijn ze zich ook bewust van de gevolgen die ze veroorzaken met LDR...
En dat ze zegt: Ook op de ontspannen momenten, geeft toch aan dat ze toegeeft dat er idd sprake is van dwang met de kin op de borst?
detour schreef:Idd. Alleen heeft die eprsoon geen medailles gehaald omdat zijn doel niet is om prijzen te winnen maar samen te werken met zijn paard en om daar het resultaat van te laten zien!!!
Tuurlijk heeft Anky wel gevoel, maar dat zijn er velen en het gaat erom wat je ermee doet en wat je wilt overbrengen aan de massa!
Wanted2003 schreef:detour schreef:Idd. Alleen heeft die eprsoon geen medailles gehaald omdat zijn doel niet is om prijzen te winnen maar samen te werken met zijn paard en om daar het resultaat van te laten zien!!!
Tuurlijk heeft Anky wel gevoel, maar dat zijn er velen en het gaat erom wat je ermee doet en wat je wilt overbrengen aan de massa!
Hij heeft een ander doel, maar bereikt hetzelfde.
Ik vind, en ben denk ik niet de enige, dat Anky een steeds slechtere indruk achterlaat bij de massa. Men gaat haar toch zien als een commerciële trekschuit. Dat zie je bijvoorbeeld wel aan de aantallen bezoekers van Horse Event en de populaire clinics van de familie Bartels over bewuster paardrijden en aan de clinics van Monty Roberts/Emiel Voest. Jammer voor Anky, maar ik denk ook dat het komt doordat ze zich teveel met Sjef in laat.