VOLG: de reis van overleven naar Leven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: VOLG: de reis van overleven naar Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 08:12

Ik bedoelde mijn stukje niet direct om dan te gaan behandelen.
Maar dat ze na een poos ontspannen wellicht zonder pijnstiller kan en dan toch voldoende pijnvrij is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 08:50

roekes schreef:
Ik verbaas me erover dat er een paar keer wordt voorgesteld om er een chiropractor, fysio of andere behandelaar bij te halen.
Als ts het paard vaak al bijna niet veilig kan benaderen dan zouden deze mensen al helemaal niks kunnen. Op een afstandje kijken zou nog mogelijk zijn.

Ik vind dat je erg goed bezig bent ts en je probeert echt alles wat in de mogelijkheden ligt om het aurora zo makkelijk mogelijk te maken!
Groot compliment +:)+

Op pijnstilling is het gedrag al enorm bij gedraaid (wat dus verklaart dat pijn er een grote rol in speelt), maar dat biedt perspectief op termijn na training dat dit wellicht wel mogelijk gaat kunnen zijn.

Maar het zou sowieso eerst wijs zijn dat ze vanaf een afstandje bekijken en beoordelen of ze uberhaupt denken dat een behandeling zou kunnen helpen. Niet geschoten is in ieder geval altijd mis.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 00:20

Ren compleet ander probleem bij het paard.
Mijn merrie veranderde qua gedrag en liep niet rad. Haar sprong had wat zwelling met name aan de buitenzijde in het kuiltje.
Da was op stal voor een ander paard en had even gekeken.
Die adviseerde een week rust, koelen en halve dosering metacam.
Ze werd eerder slechter dan beter.
Naar de kliniek gegaan. Da zag wat ik bedoelde omdat hij haar kent qua bewegen. Maar niet schokkend. Al zei al weg, ik weet dat ze kogelhard is en slecht toont.
Onder de streep, achillespees vol met horizontale en verticale scheurtjes en slijmbeursontsteking in sprong.
Geen goede prognose, was sws onherstelbaar. Hopelijk verbetering als de slijmbeursontsteking weg zou zijn.
Ingespoten en op volle dosering metacam.

Maar beterder niet.
Uiteindelijk liep ze enkel maar rondjes, de hele dag. Lopen om te lopen.
Ipv 24/7 buiten verplicht met de nacht op stal gezet. Enkel zo konden we het lopen stoppen.

Slijmbeurs zwelling werd wat minder. Maar niet wat we wilde.
Ze toonde echt met pijn en vreesde dat we haar moesten laten gaan.
Uit wanhoop d'r op kurkuma net zwarte peper gezet en de dosering metacam naar de helft.
En eigenlijk is ze toen pas beter geworden. Metadam gestopt.
We zijn nu zo'n 10 mnd verder en ze doet het echt wel redelijk goed. Zet af en toe de boel op stelten. Maakt de andere gek door lekker gek rond te rennen.
Ze staat verder lekker van haar pensioen te genieten al v8nd ze dat niks. Ze mag graag werken, heel af en toe onder het zadel rondje door de bak stappen maakt haar dol blij