Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:14

Ayasha schreef:
Maar ze heeft al straf: geen OS, zes maanden schorsing om te beginnen en een hele sociale media hetze die ze maar moet overleven. Sponsors kwijt.

Geen medelijden, nee sterker men wil zien dat ze nooit meer bij een paard komt (ja dat wordt letterlijk gezegd in het topic) Ieder mag dat denken en vinden he, begrijp me niet verkeerd.

Maar diezelfde bokkers klagen wel op FZ hoe gemeen bokt kan zijn. :+
Nou ga er maar aan staan dan als je denkt dat een bokt-relletje overleven zwaar is.
Ik denk dat er ook wel wat realistischer gekeken mag worden naar wat nu al bezig is tov Dujardin. Het is niet dat ze een aai over de bol en een koekje krijgt he.

Ze heeft een flinke straf en haar reputatie is flink naar de knoppen. Dat ze dit hopelijk deels kan gaan herstellen dmv educatie , laten zien hoe je daadwerkelijk een paard traint, omgang , ze heeft laten zien hoe het totaal niet moet. Ze zal hier zeker lering uit hebben getrokken. Hier moet ze wat mee doen.
Het zou zonde zijn door te gaan na haar straf zonder dit te negeren en het pad te vervolgen.
Ze heeft ook heel veel goede dingen . Laat het een signaal zijn naar de paarden (top) sport dat dit absoluut niet wordt getoleerd en zwaar afgestraft. Lering uit halen en hoop dat meerdere top ruiters hier in meegaan, een goed voorbeeld laten zien hoe ze tot prestatie zijn gekomen.

PSvanLot

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:21

Dit is op geen enkele manier goed te bestraffen vind ik.

Ja ze heeft zichzelf voor de wereld voor banketstaaf gezet, der sponsoren lopen weg, ze mag niet naar de OS, ze is voor een half jaar geschorst etc…

Maar ze kan thuis gewoon verder gaan waar ze gebleven is. Er zal geen straf opgelegd worden waarbij er altijd een vier ogen principe is.
Dus ja er is een ‘publieke’ straf, maar een tevoetstelling voor de thuis getrainde paarden of een gedragscursus, dat zie ik niet gebeuren en wie weet wat de publiekelijke’ straf dan verder oplevert? Vooral voor de paarden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:21

PSvanLot schreef:

Ja ze heeft zichzelf voor de wereld voor banketstaaf gezet, der sponsoren lopen weg, ze mag niet naar de OS, ze is voor een half jaar geschorst etc…

Maar ze kan thuis gewoon verder gaan waar ze gebleven is. Er zal geen straf opgelegd worden waarbij er altijd een vier ogen principe is.
Dus ja er is een ‘publieke’ straf, maar een tevoetstelling voor de thuis getrainde paarden of een gedragscursus, dat zie ik niet gebeuren en wie weet wat de publiekelijke’ straf dan verder oplevert? Vooral voor de paarden.

Wat dan? Levenslang? Elektrische stoel?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:25

Dat staat er niet :D

De vraag is gewoon een beetje of zij slecht is voor haar paarden in het algemeen en zoja, hoe moet je dan zo iemand in de gaten houden. Ik kan me voorstellen dat mensen niet willen geloven dat zij zo is, maar ik vraag me ook wel een beetje af hoor, hoe dat thuis gaat. Nogmaals; als je zo tekeer kan gaan op een paard, kan je toch moeilijk zeggen dat ze van paarden houdt.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:26

Ayasha schreef:
PSvanLot schreef:

Volgens mij zien sommige dit wel zitten.
En ondertussen liggen ze niet wakker van de talloze paarden/varkens en koeien etc in de slacht/vee industrie waar dagelijks honderden dieren aan gort worden gemept.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:29

PSvanLot schreef:

Maar dan moeten we oprecht iedereen dit gaan opleggen want ik schrik me nog dagelijks kapot van wat ik op wedstrijden en de gewone banen zie gaan.

Paarden die niet remmen en werkelijk van links naar rechts getrokken worden met handen op schouderhoogte en erna nog een flinke trap nakrijgen als ze stilstaan.

Paarden die helemaal de pest geslagen worden om een trailer op te gaan.

Zwepen die over paarden gaan omdat ze niet vooruit gaan terwijl ze met de handrem erop gereden worden

Als hier een fikse straf op moet komen dan moet dat voor iedereen gelden die op een paard zit

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:31

Lianne007 schreef:
En ondertussen liggen ze niet wakker van de talloze paarden/varkens en koeien etc in de slacht/vee industrie waar dagelijks honderden dieren aan gort worden gemept.

Waar lees je dat dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:32

lies schreef:

De vraag is gewoon een beetje of zij slecht is voor haar paarden in het algemeen en zoja, hoe moet je dan zo iemand in de gaten houden. Ik kan me voorstellen dat mensen niet willen geloven dat zij zo is, maar ik vraag me ook wel een beetje af hoor, hoe dat thuis gaat. Nogmaals; als je zo tekeer kan gaan op een paard, kan je toch moeilijk zeggen dat ze van paarden houdt.

Het gaat me er om dat ik me af vraag wat zo’n bokker vindt dat hier gepast is als straf. Laten we ook wel even realistisch blijven dat ze niet alleen maar slechte dingen gedaan heeft en zo wordt ze IMO beoordeeld door de extremere bokkers. Hoe je het ook draait of keert: samen met Carl heeft ze een nieuw tijdperk gestart binnen de dressuur.

En wb de rest:
Dat zal het onderzoek gaan uitwijzen lijkt me? Daarvoor is zo’n onderzoek gok ik. En op basis daarvan zal ook beslist worden of haar schorsing verlengd wordt bv.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:33

Ayasha schreef:
PSvanLot schreef:

Dat maak jij er van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:34

Nee ik vraag het je. Welke straf is zwaar genoeg?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:34

lies schreef:

Dat inderdaad.

Als ik dat filmpje bekijk, dan vraag ik me gewoon heel erg af of dit een eenmalig incident is geweest of dat dit een trainingswijze is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:35

Ayasha schreef:
Nee ik vraag het je. Welke straf is zwaar genoeg?

Dat weet ik niet en daar beslis ik niet over.

Deze ‘zo’n bokker’ zoals je me noemt, gaat geen straf bedenken, maar vraagt zich wel af hoe je zoiets buiten de ‘publiekelijke’ straf op zou kunnen lossen.

Het gaat me niet om het afmaken van een persoon, maar wel om het oplossen voor de paarden.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 26-07-24 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:35

Eens Lianne!

Ik geloof niet dat CD dit als normaal heeft gedaan of gezien. Ze wilde een gastles klant snel resultaat laten voelen. Dat paard was zo op de handrem gereden dat ze dit als enige keuze zag. Is het oke? Nee, maar ik geloof niet dat ze dit met haar eigen paarden doet. Dat is namelijk niet nodig, die zijn vanaf dag 1 goed getraind.

Maar misschien komt het wel dat ik zo redeneer omdat ik veel paarden ter correctie heb gehad waarbij ik ook dingen moest doen om ze weer aan de gang te krijgen die ik niet zo leuk vond. Maar de keuze was: Of slager of weer meewerken. En was het de schuld van die paarden, NEE! maar wel van die ruiters die al die afstompen hadden gecreeerd. Ik ben er mee gestopt 20 jaar geleden omdat ik weigerde om nog langer hard in te grijpen omdat de gemiddelde ruiter het zover liet komen. Ik haat het om een paard grof te corrigeren omdat de eigenaar/ruiter het zover liet komen. De fijnste paarden die na een keer duidelijk te zijn het weer begrepen en top te rijden waren, tot die eigenaar er weer 2 weken op liet te butsen en hangen.

Maar goed, kom maar met de veroordeling.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:36

GabberGill schreef:
PSvanLot schreef:

Maar dan moeten we oprecht iedereen dit gaan opleggen want ik schrik me nog dagelijks kapot van wat ik op wedstrijden en de gewone banen zie gaan.

Paarden die niet remmen en werkelijk van links naar rechts getrokken worden met handen op schouderhoogte en erna nog een flinke trap nakrijgen als ze stilstaan.

Paarden die helemaal de pest geslagen worden om een trailer op te gaan.

Zwepen die over paarden gaan omdat ze niet vooruit gaan terwijl ze met de handrem erop gereden worden

Als hier een fikse straf op moet komen dan moet dat voor iedereen gelden die op een paard zit

Yepp, dat MOET ook voor iedereen gelden, die op deze manier dan op een paard zit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:36

Het is zo dat CD zich samen met Carl altijd voor liet staan op het feit dat GP paarden een normaal paarden leven kunnen hebben, diervriendelijkheid stond bovenaan, dat is de reden dat ze nu zo van het voetstuk duvelt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:37

Eens Benzz, ik snap zeker wat je bedoelt en daarmee zeg ik niet dat het oké is.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:37

Cer schreef:
Lianne007 schreef:

Waar lees je dat dan?

Moet je dat overal lezen dan?
Scroll maar eens door de reacties van nieuws berichten wat haar wordt toegewenst, mensen in de omgeving die zich hier over uitlaten ; ondertussen in de avond wel een dikke kilo knaller burger op het bord. Ja ik dwaal nu heel ver af. Maar dat vind ik hypocriet. Ik vind het terecht dat ze geschorst is en sancties krijgt opgelegd daarna. We zullen wel horen in wat voor vorm. Maar laten we ook niet vergeten dat ze heel veel goeds heeft gedaan.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:38

Ayasha schreef:
lies schreef:

Het gaat me er om dat ik me af vraag wat zo’n bokker vindt dat hier gepast is als straf. Laten we ook wel even realistisch blijven dat ze niet alleen maar slechte dingen gedaan heeft en zo wordt ze IMO beoordeeld door de extremere bokkers. Hoe je het ook draait of keert: samen met Carl heeft ze een nieuw tijdperk gestart binnen de dressuur.

En wb de rest:
Dat zal het onderzoek gaan uitwijzen lijkt me? Daarvoor is zo’n onderzoek gok ik. En op basis daarvan zal ook beslist worden of haar schorsing verlengd wordt bv.

Dat klopt, ben ik ook helemaal voor.
Zoals ik al zei; wat een gepaste straf is, gaan wij niet over (gelukkig).

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:39

Lianne007 schreef:
Ayasha schreef:

Pardon?
Dat is je eigen invulling hè

Dierenmishandeling daar mag voor mij een zware straf op staan. Wat mij betreft levenslang houd verbod en als het je beroep is ook verbod op het uitoefenen van dat beroep. Om te voorkomen dat iemand dat weer doet. Maargoed zulke straffen hebben we niet.

Dat geldt voor mij voor dierenmishandeling in het algemeen dus ook in de bio industrie. Ook chauffeurs die op een hete dag van Polen naar NL rijden met een wagen vol varkens bijvoorbeeld.

Dat het hier over Charlotte gaat dat betekend niet dat we ineens geen oog meer zouden hebben voor al het andere.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:40

Lianne007 schreef:
Scroll maar eens door de reacties van nieuws berichten wat haar wordt toegewenst, mensen in de omgeving die zich hier over uitlaten ; ondertussen in de avond wel een dikke kilo knaller burger op het bord. Ja ik dwaal nu heel ver af. Maar dat vind ik hypocriet. Ik vind het terecht dat ze geschorst is en sancties krijgt opgelegd daarna. We zullen wel horen in wat voor vorm. Maar laten we ook niet vergeten dat ze heel veel goeds heeft gedaan.

Waaronder reacties als dat ze haar maar moeten dood slaan met de zweep. Dus er zijn er die effectief op doodstraf roepen. Dus mijn voorbeelden waren gewoon alternatieven op wat ik al voorbij heb zien komen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:41

Niet in dit toppic toch? Dus dat is niet relevant.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:43

Ik vind het interessant om te lezen dat mensen het gestraft willen hebben. En dat begrijp ik, maar de heftigheid waarmee het wordt bediscussieert geeft me het gevoel dat naast de gedane zaken er ook gestraft moet worden omdat het zoveel vertrouwen heeft beschadigd bij de liefhebbers. Ik weet het niet helemaal goed uit te drukken denk ik, maar ik heb het idee dat er het een en ander verwerkt moet worden voordat wij als liefhebbers van de sport kunnen gaan nadenken over een straf.

En straffen is natuurlijk belangrijk, maar daar zijn ook al de nodige onderzoeken naar gedaan. En niet elke vorm van straffen geeft de laagste kans op recidive...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:44

Ayasha schreef:
Lianne007 schreef:

Waaronder reacties als dat ze haar maar moeten dood slaan met de zweep. Dus er zijn er die effectief op doodstraf roepen.

Ah, zulke reacties heb ik gelukkig niet gelezen. Dat is wel heel extreem, maar dat is met alles zo sinds social media is ontploft heb ik het idee.

De vergelijking met situaties op slachthuizen ontgaat me overigens ook wel even, hoe ver wil je het door trekken. Die paarden, varkens en koeien eet ik ook niet. Maar heb onlangs wel een paar hanen moeten laten hemelen (wel haanwaardig gestorven :') ). Wanneer ben je een dierenmishandelaar cq hypocriet?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:46

Lianne007 schreef:
Scroll maar eens door de reacties van nieuws berichten wat haar wordt toegewenst, mensen in de omgeving die zich hier over uitlaten ; ondertussen in de avond wel een dikke kilo knaller burger op het bord. Ja ik dwaal nu heel ver af. Maar dat vind ik hypocriet.

Dat kan maar dat zijn imo verschillende dingen..

Citaat:
Ik geloof niet dat CD dit als normaal heeft gedaan of gezien. Ze wilde een gastles klant snel resultaat laten voelen. Dat paard was zo op de handrem gereden dat ze dit als enige keuze zag. Is het oke? Nee, maar ik geloof niet dat ze dit met haar eigen paarden doet. Dat is namelijk niet nodig, die zijn vanaf dag 1 goed getraind.

Ik vind dat best veel aannames .. eigenlijk

Daarnaast geloof ik niet dat je perse hard moet inkomen bij een paard wat verder niet levensgevaarlijk is (en dan nog is het de vraag). Maar.. dit paard was zeker niet levensgevaarlijk dus ik zelf zie het gewoon niet zo. Maar goed, ik heb dan ook niks met dressuur

Edit: Ohhh wat mensen schrijven op socials.. ja daar wordt sowieso van alles over iedereen geroepen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:01

Cer schreef:
Oh ik heb paarden echt wel beschadigd vroeger, toen ik als jeugd bij 1 van de betere trainers van Nederland reed :j ik ben er niet trots op maar ik kan het niet meer veranderen. Daarom weet ik ook dat ze helaas best veel kunnen hebben en dat paarden onder druk prima presteren. Ik heb daar later best veel strijd om gevoerd met mensen die het steeds maar goed bleven praten .. en daarna heb ik het niet meer mijn probleem gemaakt en ben ik gestopt met die sport. #zoekhetuit

Zo ben ik ook eens een half jaar gestopt met rijden en later zelfs mijn paard overgedragen aan mijn zus. Terwijl dat wel een paard was waar je heel correct op moest rijden, en daar had ik de begeleiding niet voor op dat moment. Uit frustratie werd ik dan oneerlijk.

Maar dat is het punt ook wel denk. Zelfreflectie is an sich heel belangrijk, maar vooral als je met dieren werkt. Een stap terug nemen als iets niet lukt, of gewoon afstappen. Ik ben niet heilig hè, en ik doe zelfs nu nog weleens dingen uit emotie waar ik gelijk spijt van heb. Maar zoals anderen al hebben gezegd, 24x meppen, vooral als er ook gewoon geen logisch doel is, is het gewoon pure mishandeling.

Edit: Als een Charlotte die zelfreflectie op kan brengen, dan zie ik niet waarom ze niet de sport terug in kan komen. Een Helgstrand die twee keer grof de fout in gaat, mag achter elkaar levenslang geschorst worden. Want dan heb je die zelfreflectie dus gewoon niet.
Laatst bijgewerkt door denisesilver op 26-07-24 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt