Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Swift

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 10:40

Nou echt hoor :roll: Dank je wel Celebi!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:48

Dit topic wordt ook wel een beetje een verslaving hier! Elke keer bokt openen om te kijken of er nieuws is! Ook als ik 's avonds laat of 's nachts nog wakker ben...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:55

Lucia88 schreef:
Dit topic wordt ook wel een beetje een verslaving hier! Elke keer bokt openen om te kijken of er nieuws is! Ook als ik 's avonds laat of 's nachts nog wakker ben...

Same for me!! Ik denk dat ik mijn gokje moet bijstellen, want ik droomde vannacht dat er een zwart hengstveulen naast stond… (dus geen vos merrietje :+ ) Hoe zo’n topic je bezig kan houden, hahaha _/-\o_

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:21

Gevoelsmatig gaat Skyla die baby zo lang binnen houden dat niemand er nog in geloofd en dan ineens verrassing hahaha, ik hoop nog steeds!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:57

Ze mag nu wel opschieten mocht mijn voorspelling nog uit moeten komen _O-

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:34

Morgen komt het.
Anders heb ik misgegokt. :D

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 14:40

Ojee Lucia88 dan maar heel hard hopen dat er een veulentje komt wat je kunt volgen zodat je niet cold turkey hoeft af te kicken :+

Jeetje zelfs al voorspellende dromen Zilfstar :D Ik heb zelf helemaal in het begin al eens gedroomd van een vos gestipt hengstje dus vandaar mijn gok :D

Dat zou wel net wat voor Skyla zijn Artimes maar ik hoop dat ze opschiet en binnenkort gewoon een veulentje krijgt. Ik meen me te verbeelden dat er wel iets met de uier gebeurt dus wie weet! Ik heb ook nog steeds hoop!

Nou dan moet ze wel opschieten inderdaad hagelslag! Maar wie weet, de dag is nog niet voorbij :D

Van mij mag het marga1! Kom maar op met dat veulen!

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:42

Ik heb even wat foto’s van het uier naast elkaar gezet. Het lijkt wel wat te doen hoor!

Afbeelding

Afbeelding

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 14:49

Wat goed Gwenvd! Er zit in iedergeval verschil in. Ik had bij de foto van vandaag het idee dat er toch iets vulling/vorm ontstaat en zo voelt het ook wel wat. Maar net als met alle "tekenen" die ik meen te zien is ze ook hierin weer niet heel duidelijk/overtuigend >;)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:53

Voelt ze zich terug beter vandaag? :)

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:39

Ik ging even kijken in het dikke buiten -topic voor peer support (geen appel!) van ervaringsdeskundigen. Staat in het eerste bericht dat langste (Bokt) dracht 388 dagen was!

Dat betekent, dat in het ergste geval (geen veulen) we nog voorpret kunnen hebben tot en met 14 maart *\o/* (23 dagen over één jaar vanaf 20 feb)

Ik zou je ts wel adviseren of voor 14 maart iig een paar nachten door te slapen. :+

Poekkie heeft een valide vraag, hopelijk zit er schot in de zaak 'veulen' of anders hopen dat Skyla weer rustig is. :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:56

Die uier veranderd idd. Spenen staan veel verder uiteen dan de eerste foto's bv.

Ik blijf dus ook stug in mijn team zitten... Veulentje :)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:25

Ponytante schreef:
Ik ging even kijken in het dikke buiten -topic voor peer support (geen appel!) van ervaringsdeskundigen. Staat in het eerste bericht dat langste (Bokt) dracht 388 dagen was!

Dat betekent, dat in het ergste geval (geen veulen) we nog voorpret kunnen hebben tot en met 14 maart *\o/* (23 dagen over één jaar vanaf 20 feb)

Ik zou je ts wel adviseren of voor 14 maart iig een paar nachten door te slapen. :+

Poekkie heeft een valide vraag, hopelijk zit er schot in de zaak 'veulen' of anders hopen dat Skyla weer rustig is. :)

Wow wat lang! En hoe zag die merrie er uit rond 340 dagen?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:27

Je zegt het zelf al, rond waarschijnlijk :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:29

ik zie gewoon een lege uier die door anders te staan anders toont....

Dit is een maiden merrie die maart moet bevallen. Uier op eerste foto is al in ontwikkeling op 280 dagen, en op 290 duidelijk vulling.
Afbeelding
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:30

Dar de uier veranderd kan ook komen omdat ze beter te eten krijgt , minder stress heeft en ze dus wat spekkies kweekt ( sorry ts)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:35

Poekkie schreef:
Ponytante schreef:

Helemaal niet zo dik en er kwam een heel klein veulentje uit

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:35

Poekkie schreef:

Geen idee, was dus benoemd in de inleiding van het dikke buiken topic. Waarschijlijk kun je wel fotos vinden als je lang genoeg graaft in oude dikkebuikjes. :P

Edit: Yvonne wist het al :)

Ik moet toegeven dat ik niet zo héél veel zie aan de tietjes. MAAR dat ik in kamp veulen zit heeft er uiteraard niets mee te maken :D

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:41

Druif_01 schreef:
Je zegt het zelf al, rond waarschijnlijk :D

Hahaha

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:45

Uhhhhh Ik heb het over een ander veulen. Dit stond vorig jaar in het dikke buiken topic

Marjoleine89 schreef:
Je ziet aan de foto’s het verschil al af in karakter, hele gave die van een maand oud

Mijn veulen was inderdaad na 404 dagen geboren, dysmatuur. Aan de placenta was niets afwijkends te zien maar waarschijnlijk wel de reden. Merrie was gewoon fit gedurende de dracht

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 16:52

Even een wat kortere reactie hoor, ik heb vandaag wat (potentieel) minder fijn gezondheidsnieuws te horen gekregen; de genetische aanleg voor de ziekte van Bechterew is uit het bloedonderzoek van de reumatoloog naar voren gekomen.

Skyla is nog niet helemaal zichzelf maar wel rustiger dan gister. Voor de uiers heb je inderdaad fantasie nodig en hoe ze staat heeft ook invloed (zoals ik steeds al heb gezegd). Ze kunnen inderdaad flink overdragen maar het zou wel heel ver gezocht zijn als Skyla de ene uitzondering op de andere stapelt :') Maar ik blijf hopen, dat kan ik vandaag wel gebruiken!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 17:05

:knuffel:

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 17:31

Oh, dat is geen goed nieuws. Ik heb zelf reuma en dat 8s ook geen lolletje. Met elke maand een spuit is het te doen maar nu blijk ik, behalve astma, ook interstitieel longlijden te hebben en volgens mijn pneumoloog komt dat van de reuma medicatie :(
Volgende maand moet ik naar het uv Leuven voor verder onderzoek. Stoppen met die medicatie had ik al eens gedaan vanwege een andere bijwerking en dat was geen succes. Ik hoop dat bij jou de medicatie wel goed aanslaat zonder bijwerkingen.

Volgens mij wacht het veulen tot het 1 februari is, dat klinkt gezelliger dan januari. Vannacht maar vaak spieken op de camera :D

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 17:50

Swift schreef:
Even een wat kortere reactie hoor, ik heb vandaag wat (potentieel) minder fijn gezondheidsnieuws te horen gekregen; de genetische aanleg voor de ziekte van Bechterew is uit het bloedonderzoek van de reumatoloog naar voren gekomen.

Sterkte!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 18:12

Sterkte Swift!