En toch heb ik vorig jaar een zeer koppig welsh cobxtinker veulen met voer geleerd te trailerladen. Elke keer als ik met die in de buurt van de trailer kwam ging er een anker uit. Ik werk veel meer met paarden die netjes reageren op druk i.p.v. de 'ezel stand' aanzetten

Ik denk dat je een goede ruiter/instructeur bent als je per combinatie kunt kijken wat past, en ook kan zeggen: dit is niet mijn manier, zoek een andere instructeur?
Over de focus erbij houden/sterk worden in de kaak, eerlijk, ik werk liever 5 minuten met een paard waarin ik dus wel korte ophoudingen maak en dus inwerk, dan dat ik 20 min twijfel/ half inwerk. Dan maar paar keer kort duidelijk maken wat ik wil.
Heb ik met mijn Fjord ook gehad met longeren, die sloeg de andere kant op/ging erin hangen. Dat doen we dus niet, dan werk ik in. Maar als ik eerlijk was ging ik gewoon te lang door, ze was het zat en pas 3, eigen schuld/dat probleem was ik zelf aan het maken

Maar het mooiste is als je natuurlijk kunt stoppen voor het focusverlies? Of is t al vanaf t begin?
De rest heb ik allemaal bijgelezen, leuke updates