Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Soms is van stro afhalen al een heel gedoe. Ik moest toen ook wachten tot er een box vrij was in de gang met zaagsel boxen. Eigen box mocht absoluut geen zaagsel. Dan ben je echt overgeleverd aan de stalhouder en kan echt frustrerend zijn als het om de gezondheid gaat,maar soms kan het niet anders.
Spenk schreef:Precies wat MyWishMax zegt. Er zijn maar weinig dierenartsen echt goed met longen. En aan laten klooien met enkel wat luisteren zonder scopie is geld klopperij en kan onherstelbare schade aanrichten. Misschien kan ts aangezien ze zo actief is op instagram, paarden dierenartsen iris van gulik en aimee de rooij gaan volgen. Hebben ook een podcast. Dan zal ze zien en horen waarom de werkwijze van haar da erg bijzonder is en waarom roepen dat die Astma heeft onmogelijk is zonder scopie.
En zolang het paard op stro blijft staan is het eigenlijk een gebed zonder einde. Gooi hem dan tijdelijk dag en nacht naar buiten.
996981 schreef:Pick your battles TS. Je bent door de officiële instanties capabel geacht voor dit paard te zorgen. Je staat niet onder toezicht van Bokkers. Adviezen zijn precies dat. Adviezen. Je bent niet verplicht die op te volgen of je te verantwoorden waarom je bepaalde adviezen wel of niet opvolgt.
MyWishMax schreef:Ik vind die crowdfunding gewoon een goed idee. Het is vrijblijvend en paard krijgt sowieso de medische begeleiding, dus iedereen kan zelf kiezen of ze doneren of niet. Ik ken stichtingen die om donaties vragen met verhalen die aan alle kanten rommelenDit zie ik, nu nog, ook gewoon als opvang paard die je kan helpen. En ts geeft wel veel meer openheid van zaken
MyWishMax schreef:Gewoon online laten staan, joh. Je verplicht toch niemand? En je hebt hem aangemaakt na vragen van mensen hoe ze kunnen helpen.
Alle gezondheidsadviezen zijn goedbedoeld en kunnen echt heel handig zijn, zelfs over aantal maanden nog.
Over de crowdfunding mag iedereen natuurlijk ook een mening hebben. Maar die zou ik naast me neer leggen, als ze niet willen doneren doen ze het niet en als ze wel willen helpen is er een manier. Punt.
LadyDii schreef:MyWishMax schreef:Gewoon online laten staan, joh. Je verplicht toch niemand? En je hebt hem aangemaakt na vragen van mensen hoe ze kunnen helpen.
Alle gezondheidsadviezen zijn goedbedoeld en kunnen echt heel handig zijn, zelfs over aantal maanden nog.
Over de crowdfunding mag iedereen natuurlijk ook een mening hebben. Maar die zou ik naast me neer leggen, als ze niet willen doneren doen ze het niet en als ze wel willen helpen is er een manier. Punt.
Adviezen zijn uiteraard altijd welkom.& ik snap dat Social Media / Online ook meningen, oordelen en afgunst met zich mee brengt. Maar soms krijg ik het gevoel dat de mensen boos zijn op mij en mij iets verwijten en niet de zogenaamde eigenaar die niet komt opdagen óf familie vrienden noem het maar op, áls de eigenaar zelf overleden is. Ze zijn allemaal even fout om weg te (blijven) kijken.
MyWishMax schreef:Gewoon online laten staan, joh. Je verplicht toch niemand? En je hebt hem aangemaakt na vragen van mensen hoe ze kunnen helpen.
IHN schreef:ts niet doen, hoor!! Lekker erop laten. En gewoon alle negativiteit negeren al is dat best lastig soms.
Verder qua scopie. Mijn reactie was niet omtrent de tips. Dat is juist fijn. Maar als ts dan aangeeft waarom ze het niet doet er maar over door blijven gaan is geen advies meer. Dat is drammen, omdat je perse wilt dat ts doet wat jij denkt dat goed is.
1x zeggen is genoeg.
Erover door blijvrn gaan krijg je een discussie waar ts niet om heeft gevraagd en ook niet op zit te wachten.
Art_Ificious schreef:Nou... Je kiest zelf wat je denkt over mij. Maar niemand kent mij écht en mijn financiële situatie kent ook niemand!!
Art_Ificious schreef:Goh ik slik alles. En maak me er echt niet druk om wat jullie denken of schrijven over mij. Want jullie kennen de waarheid niet
Art_Ificious schreef:Goh ik slik alles. En maak me er echt niet druk om wat jullie denken of schrijven over mij. Want jullie kennen de waarheid niet
Dat zadel bv is ook een lening voor afgesloten. Ik kan echt geen 3.000 in eenmaal betalen. En heb dit jaar met eigen gezondheid ook veel tegenslag en kosten gehad, dat was ook de reden dat ik het geld voor onderzoek van merho niet had.
Spenk schreef:Wat is de reden dat de dierenarts kiest voor een supplement wat respimin is in plaats van een geneesmiddel om de longen schoon te krijgen?
En dit is niet betweterig of dat je je verantwoorden moet. Maar puur omdat ik, en anderen hier, ook een astma paard hebben dan leer je er van
Mijn dierenarts gaf namelijk aan dat respimin een supplement is dat niks bewezens doet. Maar het is een stuk goedkoper dan medicatie dus bij terugval kan het interessant zijn dus ik ben benieuwd naar zijn achterliggende visie hierop ipv reguliere medicatie.
different1 schreef:Ik volg dit topic en ik volg Misterio op fb, maar ik denk erover dit topic te ontstippen.
Man man man, wat een ellendig gezeik hier!
Welles-nietus spelletjes, doneren moet dan overal en aan iedereen etc etc, paard is niet gezond bla bla bla.
De meesten weten het beter, en moeten dit ook flink door de strot douwen van de enige die dit paard heeft opgevangen en kosten noch moeite spaart om dat dier te helpen.
Een keer je bedenkingen uiten, een tip geven of wat dan ook, helemaal prima!
Maar jullie blijven echt vreselijk doorzagen en dat begint mij al te irriteren, laat staan andere meelezers en zeker de houder van het paard!
Diep respect wat ze voor dat dier doet, meer dan op de wei gooien en eten/drinken geven(basiszorg) is ze niet verplicht hè.
Kijk even wat ze daarnaast allemaal nog voor dat paard doet...
Niemand is verplicht te doneren, niemand is verplicht mee te denken, tips te geven en al helemaal niet om commentaar te geven!
Rontgenologisch laten keuren etc, kom op zeg
Art_Ificious schreef:Nou... Je kiest zelf wat je denkt over mij. Maar niemand kent mij écht en mijn financiële situatie kent ook niemand!!
Maar die crowdfunding van merho wou ik destijds weg halen... Alleen er stond nergens de optie om het te verwijderen. En ik had het geopend omdat iemand toen ook opperde van dan een crowdfunding te doen. Dus ik zou niet mogen en zij wel? Omgekeerde wereld.
Maarja typisch bokt. Kritiek mag niet, alleen ooh en aah mag gezegd worden.
Kleuterschool voor pennymeisjes is dit.
Anyway, ik volg wel graag nog mee. Klinkt al wel hoopvol dat het gisteren zo goed ging.
Maar wat bedoel je met dubbelslag? Iets in de ademhaling?