Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 10:04

Ga gewoon kijken Veraaah, neem iemand mee.. :)
Als hij naar Amerika had gemoeten en hij staat er nu nog kost hij per dag geld. Voor hetzelfde geld is die chip het enige verhaal.

Wees kritisch, neem iemand mee die er van een afstand objectief en kritisch naar kan kijken en maak afspraken over opnieuw keuren als het wat is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:06

JeanneV schreef:
tita schreef:
Hele verhaal van veraaa klopt niet zelfs in Nederland kost een kwaliteit paard voor subtop met chip gerust 250000€

Wat een onzin zeg!! Je kunt vandaag nog 10 paarden kopen voor een budget lager dan € 50 000 waarmee je overmorgen winnend zz zwaar of psg mee kunt rijden! Er zijn maar heeeeeeel weinig paarden die 250 000 kosten.

Ik wilde al zeggen, dat is wel verschrikkelijk overdreven.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 10:08

Klopt ook niet, maar als je van dat idee uit gaat kun je meer voor je eigen paard vragen als 'ie te koop staat. :)

Marktwerking in een bubbel, zeg maar.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:28

Veraaaaah schreef:
Ze vroegen er nu 6.500 voor. Bij het verhaal had ik ook al twijfels want waarom laten ze zelf die chip niet weghalen, als het paard dan daarna wel voor de topsport zou kunnen zijn. Ik ben dus bang dat er (veel) meer aan de hand is.
Ik twijfel of ik moet gaan kijken of niet. To good to be true verhaal I think.

Upendo: heel veel succes vandaag :D

Gewoon gaan kijken en zelf goed laten keuren als het iets is. Dus niet foto's overkijken maar gewoon vierkant incl rug en hals op de foto en klinisch goed bekijken incl. Bloedcheck. Mensen kunnen hier altijd zo overdrijven en dramatisch doen. Voor hetzelfde geld is de eigenaar het dier gewoon beu en wil het snel weg hebben. En als je er over twijfelt of geen goed gevoel hebt.... Dan gewoon niet doen.

Mijn paard is ook ver onder de markt waarde verkocht, ik gunde hem het beste en zijn nieuwe eigenaar kon dat bieden. Soms kun je ook gewoon geluk hebben....

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:29

Ik zou de foto's opvragen en laten beoordelen door een eigen dierenarts. Ondertussen wel een afspraak maken. Voor zelfde geldt valt het allemaal mee.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:36

Citaat:
Hele verhaal van veraaa klopt niet zelfs in Nederland kost een kwaliteit paard voor subtop met chip gerust 250000€

Wat een onzin zeg!! Je kunt vandaag nog 10 paarden kopen voor een budget lager dan € 50 000 waarmee je overmorgen winnend zz zwaar of psg mee kunt rijden! Er zijn maar heeeeeeel weinig paarden die 250 000 kosten.

Bedoel ook 25000€ :=
Maar je hebt geen toppaard voor 7000€

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:37

Veraaaaah schreef:
Ze vroegen er nu 6.500 voor. Bij het verhaal had ik ook al twijfels want waarom laten ze zelf die chip niet weghalen, als het paard dan daarna wel voor de topsport zou kunnen zijn. Ik ben dus bang dat er (veel) meer aan de hand is.
Ik twijfel of ik moet gaan kijken of niet. To good to be true verhaal I think.

Upendo: heel veel succes vandaag :D

Ben benieuwd om welk paard dit gaat, want dit verhaal komt me bekend voor.....

Als het niet om hetzelfde paard gaat dan wekt dit verhaalij mij ook argwaan, maar wellicht drijft de verkoper ietwat over met z’n amerike verhaal? Hoor wel vaker verkoper over het buitenland praten in de beginfase van info inwinnen, maar dan verderop in het contact blijkt soms dat de verkoper zelf dacht dat het paard potentieel buitenland-product was...... Dat wil niet zeggen dat alle verkopers hun paard te hoog inschatten, maar het gebeurt zel

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:48

tita schreef:

Jawel hoor... maar dan heb je eentje waar niemand op durft... die niet gezond is... of die rijtechnisch heel slecht is of nog veel moet leren...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:01

Het is dan de vraag of je dat een toppaard moet noemen. :P

5k vind ik in elk geval erg weinig voor een goed paard met chip.

Wat leuk, Upendo! Hopelijk een succesvolle keuring. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:27

tita schreef:
Citaat:

Het is maar net wat de defenitie van "top" is.

Ik weet niet hoeveel het daar verandert ondertussen is maar een bokker reed de NL-paarden eraf met een simpele Quarter die amper 1/10 kostte van die NL-paarden.
Dressuur stelde daar toen bar weinig voor.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:12

Hoi allemaal, vorig jaar had ik me ook gemeld in dit topic, maar in augustus 2020 mijn topper gevonden. Helaas heb ik hem vorige week moeten laten inslapen ;( Het doet enorm zeer, maar mis het ook enorm. Moet echt afkicken van het niet meer bij de paarden zijn. Ik houd mijn huidige stal aan, en betaal mijn stalgeld gewoon door. De stal is enorm gewild en er komt nauwelijks een plekje vrij. Daarbij is het op loopafstand van mijn huis. Dus dat heb ik er voorover. Dus daarom alweer redelijk snel opzoek naar een opvolger.

Sinds gisteravond eigenlijk weer een beetje aan het kijken omdat ik dus mijn stal aanhoud, maar ik vind echt helemaal niks leuk. Overal zie ik direct de minpunten van.... ik had een zwarte KWPN van 5 jaar oud, 180 groot. Maar ga nu opzoek naar iets heel anders.

- Ras geen voorkeur (liefst geen fjord of tinker)
- 3 en 12 jaar oud (mag nog werk aan zitten, of redelijk groen zijn)
- D/E pony of klein paard
- Later voor de wagen te beleren
- Ruin/merrie geen voorkeur
- Max 4.500/5.000 euro

Voorkeur gaat wel uit naar een grote maats D pony, omdat dit fijn te behappen is voor de wagen, maar ook onder het zadel. Maar ik zie al die paarden te koop staan en denk mijn hemel... dit gaat weer net zoals de vorige zoektocht een lange adem nodig hebben. Ik heb overigens 1 pony gezien waar ik van dacht, daar zou ik nog wel een autoritje op durven te wagen, tot ik erachter kwam dat de pony in kwestie 2 jaar geleden al te koop stond, en nu nog steeds of alweer. Dus meteen de alarmbellen weer af bij mij.

Afijn, ik hoop dat iedereen een leuk paard/pony tegen komt maar in deze markt is het puur mazzel/geluk hebben.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:25

Wat ontzettend vervelend Linsey :( Sterkte

Opzich hoeft het geen probleem te zijn dat een paard al eerder te koop heeft gestaan. Ik heb in het verleden ook een paard te koop gezet ivm aanhoudende financiële tegenslagen. Daarna weer uit de verkoop gehaald omdat ik financieel weer op de rit zat. Een jaar later is ze alsnog te koop gezet ivm een verhuizing en ik had niet genoeg ruimte voor 5 paarden en ik moest er 2 verkopen. Ze was vrij vlot verkocht. Ik zou als ik jou was even peilen hoe het verhaal is bij de pony die je leuk vindt :j

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:40

Hoi Linsey,

Ik zag je andere topic voorbij komen, wat een verdrietig verhaal met nare afloop, zo snel en onverwachts. Y;( Heel veel sterkte met dit verlies en succes met je nieuwe zoektocht

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:40

En bij pony's heb je ook nog eens te maken dat kinderen er af groeien, dus pony's veranderen relatief vaker van eigenaar dan paarden... Sommige gaan vanaf een C pony op bijv. 12-13 jarige leeftijd nog even over op een D pony, maar daar zullen ze vrij snel vanaf groeien. Dus ook dat is niet raar.
Maar.....goede leuke pony's zijn ook duur (maar zo leuk! ik ben ook overgestapt van een paard van bijna 1.80 naar een New forest pony)

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:32

Wat verdrietig Linsey! Succes met je zoektocht.

De eigenaresse van de merrie met kissing spines appte gisteren of ik zeker wist dat ik haar toch niet wilde kopen. Ze hadden een bod gekregen van 7000 euro maar wilde liever het paard aan mij verkopen omdat ze mij beter bij haar vonden passen. Ik was een beetje verbaasd maar een paard met kissing spines graad 3 voor 7000 euro vind ik vrij veel geld. Of zie ik dat verkeerd? Ik heb in ieder geval het aanbod opnieuw afgeslagen.

Ik merk dat ik even een dipje heb. Als ik al een leuk paard voorbij zie komen dan ben ik te laat met reageren. Ik kan alleen in het weekend komen kijken en wil mij niet laten opjagen.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:43

De gradaties bij kissing spines gaan van 0 tm 7!! Er is dus wel wat te zien op de foto maar het is allemaal niet zo spannend.... Goed laten keuren en het klinische beeld laten bepalen.... voor 7 000 kun je ook niet heel veel vewachten momenteel!!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:47

JeanneV schreef:
De gradaties bij kissing spines gaan van 0 tm 7!! Er is dus wel wat te zien op de foto maar het is allemaal niet zo spannend.... Goed laten keuren en het klinische beeld laten bepalen.... voor 7 000 kun je ook niet heel veel vewachten momenteel!!

Ja ik weet dat het tot graad 7 gaat. Maar 2 dierenartsen hebben onafhankelijk van elkaar mij het afgeraden om dit paard te kopen. Als je eenmaal moet gaan behandelen ben je veel geld kwijt. Ik vind 7000 euro erg veel geld, zeker als je niet weet in hoeverre het paard er last van gaat krijgen. Mijn mening toch? Je kan het geld maar 1 keer uitgeven.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:54

Levita schreef:
JeanneV schreef:

Ja ik weet dat het tot graad 7 gaat. Maar 2 dierenartsen hebben onafhankelijk van elkaar mij het afgeraden om dit paard te kopen. Als je eenmaal moet gaan behandelen ben je veel geld kwijt. Ik vind 7000 euro erg veel geld, zeker als je niet weet in hoeverre het paard er last van gaat krijgen. Mijn mening toch? Je kan het geld maar 1 keer uitgeven.

Nou inderdaad, mijn merrie is vorig jaar ingeslapen ivm Kissing Spines (na 2 jaar aangepaste training, therapieën, medicatie, dierenartsbezoeken en alle hoge kosten die daarbij kwamen kijken). Ik heb nog geen cent over voor een paard met Kissing Spines, het heeft mij en mijn merrie teveel pijn gedaan. Bij mij in de portemonnee en het verlies van het paard en mijn merrie kon op het laatst niet eens meer zelf opstaan na liggen := En iedereen die daar 7000,- euro voor wilt betalen is in mijn ogen niet goed snik :') Voor €7000,- mag je gewoon een gezond paard verwachten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:08

Aii, ik vind 7000 ook een behoorlijk bedrag hoor := voor wat ik zoek vind ik het zelfs veel voor een gezond paard :o Zou ik zeker niet uitgeven voor een paard waarvan ik al weet dat ie KS heeft

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:12

Levita schreef:
JeanneV schreef:

Als 2 dierenartsen het afraden dan lijkt het me al een duidelijker geval dan wat JeanneV voorlegt.
Waar JeanneV volgens mij op doelt is dat er genoeg paarden zijn met een 2/3 op de rug, die alsnog een positief advies krijgen op basis van het totale en klinische beeld.

De rug blijft volgens mij ontzettend lastig inschatten voor dierenartsen, omdat management ook zo'n grote rol speelt. Varierend van heeft nooit ook maar ergens last van tot binnen een paar weken kapot.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:47

HSMHorses/HS-Meijer heeft weer een paar knapperds te koop staan op hun Facebook pagina <3 Ik ben echt fan van hun paarden :))

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:56

Zou daar wel altijd goed keuren.. :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 15:00

Levita schreef:
JeanneV schreef:

Niet aan beginnen.

Laat je niet gek maken, er zijn echt gezonde paarden te koop voor dat geld.
Daar valt een jury misschien niet van in katzwijm, maar ik heb ook niet de indruk dat dat jouw inzet is.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 15:05

Hoe staan jullie tegenover Import paarden? Ik vind dat altijd zo tricky omdat je geen verleden weet. Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Ik zou inderdaad ook geen paard met KS kopen, problemen moet je niet kopen, problemen krijg je vanzelf.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 15:15

Import 100 % niet meer zelfs voor de handel wil ik ze niet meer