Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 09:09

_Olivia75 schreef:
Wat houdt voor jullie een vrije dag in?
Mijn paard heeft morgen een vrije dag maar ik wil toch graag even naar hem toe. Maar ja.. hij staat gewoon buiten en dan denk ik.. ja wat ga ik dan eigenlijk met hem doen?
Vrijdag en zaterdag grondwerkles gehad, was superleuk en leerzaam.
Dinsdag komt de zadelmaker en wordt er een zadel aangemeten.

Voor mij is een vrije dag een dag zonder geplande nieuwe prikkels voor hem. Als er dan ineens iets veranderd op de weg van z'n stal naar de paddock kan ik daar niks aan veranderen maar verder geen nieuwe impulsen. Ik heb een keer een onderzoek gelezen dat het effectief is om 3x per week iets te oefenen als je vaker gaat oefenen geeft dat niet meer progressie

Cheyenne0252

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 09:14

Voor mij is een vrije dag dat ik echt alleen langs kom voor de klusjes en een knuffel. Dus inderdaad echt zonder nieuwe prikkels. Ik train nu 2/3 per week en daarvan is maar 1x echt intensief. Maar naast het trainen ‘Spelen’ we nu ook 2x in de bak, dat is eigenlijk los gooien maar ze vindt achter me aan lopen zo leuk dat we daar een spelletje van maken. Dit valt voor mij niet onder trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 09:15

Als Lady een vrijde dag heeft dan blijf ik of thuis of ik ga alleen de wei mesten wat lekkers brengen en eventueel poetsen.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 09:25

Hier is vrije dagen idd ook helmaal 0 doen. Gewoon lekker buiten staan en koppie leeg maken.
Maandag is hier opstart dag dus dan op de aqua trainer/longeren of simpele rij dingen doen.

Mijn vriend <3
Afbeelding
lekker bekkie heeft ie toch

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:59

Vrij voor mij betekend echt helemaal niks doen. Maar ik hem mijn paarden aan huis, en de gene die net zadelmak is, is van iemand anders dus daar ga ik dan ook niet eens heen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:44

Vrij betekend voor mij er niet langsgaan. Ofira staat nog in de opfok en ik hoef daar verder ook niet wat te doen. Voeren is niet nodig en mest scheppen ook niet.

Gewoon even lekker paard zijn. Ik vindt dat nu zeker nog belangrijk , we werken in de toekomst nog genoeg samen. Straks komt er ook een grote verandering ( nieuwe kudde , beleren , een maatje van haar die straks ook weg gaat... ect) en wil haar nu nog zeker even twee maanden laten ravotten en lekker haar ding doen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:29

Vrij is bij mij of niks doen of even een borstel er over, meer niet. Ik sta doe het zelf en ben daarom zes ochtenden per week op stal. Op zaterdag hoef ik niet heen en ga ik dus ook echt niet heen, dan heeft hij als enige sowieso vrij. De andere dagen doe ik ongeveer 3x per week iets aan de longe en de andere dagen poetsen enz.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:52

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:05

Ik heb hem in de namiddag naar binnen gehaald en een beetje gepoetst op stal.
Verder hebben we niets gedaan.
Hij is er nu pas 8 dagen.

Afbeelding

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:46

_Olivia75 schreef:
Wat houdt voor jullie een vrije dag in?
Mijn paard heeft morgen een vrije dag maar ik wil toch graag even naar hem toe. Maar ja.. hij staat gewoon buiten en dan denk ik.. ja wat ga ik dan eigenlijk met hem doen?
Vrijdag en zaterdag grondwerkles gehad, was superleuk en leerzaam.
Dinsdag komt de zadelmaker en wordt er een zadel aangemeten.

Vrij bij mij betekent letterlijk vrij. Gewoon niks doen. Behalve borstelen en knuffelen. Woensdag gereden, donderdag gewandeld voor de eventuele spierpijn en vrijdag weer rijden, zaterdag helemaal niks gedaan en vandaag alleen geborsteld. Ik ben er wel voor eventueel zijn stal en om te kijken of alles goed gaat. Stal zit 5 min rijden met de auto

Vingino99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 19:44

Als mijn paarden vrij zijn ga ik alleen langs om iets lekker te geven en om even te knuffelen.

Vandaag Muppet voor de eerste keer thuis gelongeerd. Hij was bij de keuring ook gelongeerd, alleen hij kende het niet en vond het allemaal maar raar :') Hij was weer super braaf ( op een keer bokkend weg schieten na). Woensdag komt er weer een zadelmaker langs voor Luna. Ons huidige zadel past niet meer en ik heb tot nu toe nog niet echt iets gevonden wat zowel voor mij als voor haar goed zit. Hopelijk vinden we woensdag iets :))

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:16

Vrij betekend bij mij ook vrij, eigenlijk alleen even binnenzetten een aai en een wortel haha.

Hierbij ook even mijn verhuisupdate.
De dag begon rommelig aangezien de vrachtwagen die was geregeld ineens niet beschikbaar was :Y) Toen een trailer van een stalgenoot kunnen regelen, de auto van mijn moeder en de vriend van een vriendin die reed. Eerst hebben we zijn maatje weg gebracht en als laatste was Navaro aan de beurt. Ik had al beelden in mijn hoofd dat hij de trailer niet op zou lopen en dat we in de regen zouden staan te klooien, letterlijk zorgen om niets. :o Meneer liep zo de trailer op alsof het de normaalste zaak van de wereld was *\o/*

Eenmaal daar herenigd met zijn maatje was hij zo dapper! Als eerste de schuilstal inlopen en heerlijk op onderzoek uit! Vandaag zijn ze geintroduceerd aan de rest van de kudde, Navaro liep gelijk als de macho voorop. Nog iets nieuws ontdekt... hij is super gek op water :') Al met al is het heel geslaagd en heb hem nog nooit zo blij gezien haha

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:27

whaaa dat wordt draadje voor de sloten etc. vet cool

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:46

Cheyenne0252 schreef:
Voor mij is een vrije dag dat ik echt alleen langs kom voor de klusjes en een knuffel. Dus inderdaad echt zonder nieuwe prikkels. Ik train nu 2/3 per week en daarvan is maar 1x echt intensief. Maar naast het trainen ‘Spelen’ we nu ook 2x in de bak, dat is eigenlijk los gooien maar ze vindt achter me aan lopen zo leuk dat we daar een spelletje van maken. Dit valt voor mij niet onder trainen.

Herkenbaar, een vrije dag voor een jong paard is voor mij niets moeten. Dus je ‘moet’ ook niet op de poetsplaats om je geduld op de proef te stellen. Alleen naar buiten, spelen, en ik mest de stal wel uit.

Werken/trainen voor mijn merrie (in juli wordt ze 3) is op dit moment in de longeerton paar keer links en rechts aan het halster. Stemhulpen leren, netjes een poetsbeurt ondergaan, dat soort dingen. Nog niet meer dan 3/4 keer per week. Afgelopen weekend heb ik ze eens los gelaten in de springbak met wat hindernissen. Genoeg nieuwe indrukken en lekker rond gedraafd/ wat gegraasd. Dat ze dan na een paar rondes ontdekken weer even bij mij komt zie ik dan als vertrouwensband opbouwen.

Ik ben te weinig online om iedereen te volgen maar lees wel bij tussendoor :)
Nola in de springwei
Afbeelding

Nola in de longeerton na eerste keer los erin gewerkt te hebben.
Afbeelding

Ben benieuwd hoeveel ze nog gaat groeien, dan is het een puppy en dan lijkt ze weer volwassen. Foto’s zijn een dag na elkaar gemaakt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:49

Haha die Navaro in het water :') wat een dappere dodo!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:58

Rosemarin, wat een prachtig gezicht en wat heerlijk dat het zo soepel is verlopen. Genieten.

Whinnylando, je zou niet zeggen dat het een dag na elkaar is. Met Roos sta ik ook elke keer weer versteld. Dan is ze toch weer wat overbouwd en een week later zie je er niks meer van. Ik denk dan elke keer maar dat het goed is dat we rustig aan doen. Er gebeurt al genoeg in dat lijf.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:01

Hier ook heel herkenbaar, de ene dag lijkt hij al heel wat, de andere dag weer helemaal puppy. Daarom blijven we het rustig aan doen. Ookal is hij net vier geworden.

Hij is inmiddels zo safe, zonder (vooral voor mij psychologisch) vooraf longeren kan je er zo opklimmen en gaan rondsturen . Zelfs met de wind gisteren bleef hij super safe. Ook is hij nu een aantal keer als handpaard mee naar het bos geweest. Dat doet hij ook super!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:05

Hahaha wat een waterrat, mooi plekje daar zo te zien.

Meisje die M verder gaat beleren komt vrijdagavond voor het eerst langs. Ik ben reuze benieuwd! Eerste weken nog niet erop natuurlijk, maar toch.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:10

ik lees nog steeds bij. Alleen dat reageren. Maar ik lees bij hoor. Kan nu wel een update geven over maximus maar vind dat niet zo eerlijk.. mochten jullie het leuk vinden kan ja maximus (en stanley) volgen op mijn instagram @paard.dans.met.mij

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:47

Ja ik ben ook enorm blij met de plek! Thanks voor de leuke reacties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 17:37

Ohh wat heerlijk dat filmpje in het water <3

@whinnylando: je zou idd niet zeggen dat die 2 fotos 1 dag na elkaar gemaakt zijn.

@stitchlover: leuk dat het zo goed gaat!

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 18:50

Whinnylando schreef:
Cheyenne0252 schreef:

Herkenbaar, een vrije dag voor een jong paard is voor mij niets moeten. Dus je ‘moet’ ook niet op de poetsplaats om je geduld op de proef te stellen. Alleen naar buiten, spelen, en ik mest de stal wel uit.

Werken/trainen voor mijn merrie (in juli wordt ze 3) is op dit moment in de longeerton paar keer links en rechts aan het halster. Stemhulpen leren, netjes een poetsbeurt ondergaan, dat soort dingen. Nog niet meer dan 3/4 keer per week. Afgelopen weekend heb ik ze eens los gelaten in de springbak met wat hindernissen. Genoeg nieuwe indrukken en lekker rond gedraafd/ wat gegraasd. Dat ze dan na een paar rondes ontdekken weer even bij mij komt zie ik dan als vertrouwensband opbouwen.

Ik ben te weinig online om iedereen te volgen maar lees wel bij tussendoor :)
Nola in de springwei
[ [url=m/0Bw6q3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nola in de longeerton na eerste keer los erin gewerkt te hebben.
[ [url=m/58oMgF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben benieuwd hoeveel ze nog gaat groeien, dan is het een puppy en dan lijkt ze weer volwassen. Foto’s zijn een dag na elkaar gemaakt

Hey die stal ken ik haha. Mijn pony heeft ook op Heerendonk gestaan. Bevalt het?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:10

-.
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:59

wauw ze knapt wel enorm op zeg, fijn hoor zo'n nieuwe stal, zo fijn voor jullie dat je die plek hebt gevonden <3

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:18

Weer een grote post van mij om even op iedereen te reageren, sorry!

@Qimm – ik heb ook een sloper. Maar als ik zie hoe lomp hij is weet ik wel hoe hij aan al die wondjes komt :+ Ik ga er ook vanuit dat het de leeftijd is. Ik heb nog nooit met dubbele teugels gereden maar het idee spreekt me wel enorm aan!

@Kelly – Wel goed dat ze er in België wat strenger op zijn ook al gooit het veel roet in het eten. In Nederland hoor ik er in mijn omgeving maar weinig over eigenlijk. Wel fijn dat het de goede kant op gaat met het happen en je merrie zelfs al zadelmak is!

@Zebrastreep – Mijn paard gaat ook nog wel eens stilstaan. Hij doet dit als hij weet dat we wat stoms gaan doen, zoals voeten afspoelen en dan is het even doorvragen. Maar ook wanneer hij even wat moet verwerken, daar wil ik heb dan weer wel de tijd voor geven. Als ik hem daar niet de tijd voor geef bouwt hij ook meteen adrenaline op.

@Future_vet – Zo’n Wintec is heel fijn aanpasbaar dus dat komt vast wel goed! Body protector kan nooit kwaad, ik heb de mijne voor het crossen aangeschaft en dit deed ook altijd wel wat met mijn zelfvertrouwen.

@Rosemarin – Fijn dat het zo goed is gegaan! Lijkt me heerlijk zo’n waterrat, heb je straks waarschijnlijk ook geen problemen met plassen in het bos of als je wilt gaan zwemmen in de zee / meertje.

@Whinnylando – Hier verschilt het ook zo per dag. Hij is nu weer iets ingevallen voor mijn gevoel terwijl ik hem tijdje terug bijna mollig begon te vinden…

@Stichtlover - Wat fijn dat je zo ontspannen aan de slag kunt gaan!

@ Nobel – Wat een goede keuze om haar te verhuizen zeg! Ze knapt zeker heel fijn op!