Cheyenne0252 schreef:Voor mij is een vrije dag dat ik echt alleen langs kom voor de klusjes en een knuffel. Dus inderdaad echt zonder nieuwe prikkels. Ik train nu 2/3 per week en daarvan is maar 1x echt intensief. Maar naast het trainen ‘Spelen’ we nu ook 2x in de bak, dat is eigenlijk los gooien maar ze vindt achter me aan lopen zo leuk dat we daar een spelletje van maken. Dit valt voor mij niet onder trainen.
Herkenbaar, een vrije dag voor een jong paard is voor mij niets moeten. Dus je ‘moet’ ook niet op de poetsplaats om je geduld op de proef te stellen. Alleen naar buiten, spelen, en ik mest de stal wel uit.
Werken/trainen voor mijn merrie (in juli wordt ze 3) is op dit moment in de longeerton paar keer links en rechts aan het halster. Stemhulpen leren, netjes een poetsbeurt ondergaan, dat soort dingen. Nog niet meer dan 3/4 keer per week. Afgelopen weekend heb ik ze eens los gelaten in de springbak met wat hindernissen. Genoeg nieuwe indrukken en lekker rond gedraafd/ wat gegraasd. Dat ze dan na een paar rondes ontdekken weer even bij mij komt zie ik dan als vertrouwensband opbouwen.
Ik ben te weinig online om iedereen te volgen maar lees wel bij tussendoor

Nola in de springwei
[ [url=m/0Bw6q3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nola in de longeerton na eerste keer los erin gewerkt te hebben.
[ [url=m/58oMgF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben benieuwd hoeveel ze nog gaat groeien, dan is het een puppy en dan lijkt ze weer volwassen. Foto’s zijn een dag na elkaar gemaakt