Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:30

Dank Ymor,

dan had ik het alvast verkeerd begrepen. :o?
ik dacht dat de hele tekst er mocht staan, als de link er maar bij stond.

Niet dus :D

Voor de leesbaarheid van de topics vind ik juist een complete tekst fijner.
Maar dat mag dus niet.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:47

@DuoPenotti: Blijkbaar was ik hierin dus niet de enige die dat zo gelezen heeft :\

Maar goed, het is me duidelijk nu.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:24

Van wat ik begrijp mag je link + 1e alinea of een zin/alinea die beste overeenkomt met discussie plaatsen en dan in format :

Uit bron :
Citaat:
alinea uit bron

Of bron vermelding + eigen mening / samenvatting
Dus iets als :

Op basis van bron link :
Citaat:
bla bla

vindt ik/denk ik/etc. zus en zo.

Begin dus in elk geval al met de bronvermelding en bij quoten letterlijke tekst dat ook in quote tags plaatsen, zodat duidelijk is waarvandaan de quote komt en dat het een letterlijke quote is.

Auteursrecht is deel inkomsten reclames die anders niet bij de schrijver terecht komen en deel voorkomen plagiaat.
@Ymor :
Kan er een stukje komen in de help of regels over hoe een quote met bronvermelding er uit hoort te zien om geaccepteerd te worden op bokt?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:06

Ik moest opeens aan dit topic denken met die zoektocht naar de militair in Limburg.
In het Nationaal Park Hoge Kempen zijn in het verleden toch ook al wolven gesignaleerd als ik het mij goed herinner.
Nu al de 4e dag op rij dat het gebied daar met man en macht uitgekamd wordt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:08

Nou, die wolven daar zijn dan ook meteen vertrokken als je geluk hebt...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:47

Denk ik ook ja met al die herrie.
Maar dan zitten ze in een ander gebied wel met de gebakken peren natuurlijk.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:03

Wat mij het meeste stoort aan de hele wolvenproblematiek is dat de pro-lobby de enige zijn die de voorlichting mogen doen. Telkens wordt er enkel positief en romantisch over de komende aanwezigheid van wolven gesproken. Zoals op het journaal, als op ander media, bijv. voorlichtingsblaadjes van natuurmonumenten en staatsbosbeheer.

Vol zinnen als : 'de wolf is een schuw dier, U mag van geluk spreken als u een glimp opvangt etc.
Maar dat diezelfde wolf nú al naast schapen, ook kalveren, en veulens en huishonden pakt, dat staat er dan niet. Dat wordt afgedaan als 'wolvensprookjes'.

De enige oplossing is dat de media eerlijker wordt, en dat ook alle risico's en negatieve effecten ook voor andere wilde dieren in beeld gebracht worden.

p.s. in het blaadje "buitenleven' het blaadje voor vakantiewoningen van staatsbosbeheer, staan 2 halleluja verhalen over wolven. Met als sluitstuk: als de wolf merkt dat hij niets te vrezen heeft van mensen, kunnen we het geluk ervaren er een te zien. Nou, als het daar bij zou blijven, graag !

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:14

Zo met je eens!
De waarheid zeggen ze niet.
Dan zou het draagvlak ze hier te houden wel ineens anders worden.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:32

Daarom overweeg ik Hart v Nederland uit te nodigen als ik mijn omheining in orde heb (ze mogen me van achter filmen, wil niet met smoel op tv) en dan even dit soort dingen er uit te gooien op mijn subtiele manier, journalistiek waarde 0 maar wel groot bereik

Btw is er een doneer actie gaande voor spandoeken
Op nowolves als iemand concreet iets wil doen ( zal maar geen link plaatsen)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:14

Goed bezig Mist!
Hoop dat Hart v Nederland er oren naar heeft.
Het is goed dat mensen een beeld krijgen van de praktische gevolgen die de komst van de wolf heeft.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:24

Mist schreef:
Daarom overweeg ik Hart v Nederland uit te nodigen als ik mijn omheining in orde heb (ze mogen me van achter filmen, wil niet met smoel op tv) en dan even dit soort dingen er uit te gooien op mijn subtiele manier, journalistiek waarde 0 maar wel groot bereik

Btw is er een doneer actie gaande voor spandoeken
Op nowolves als iemand concreet iets wil doen ( zal maar geen link plaatsen)

Wil je hier ook foto’s plaatsen als je omheining klaar is.
Ik hoor zoveel verschillende manieren om mijn omheining “wolf” veilig te maken. Zie door de bomen het bos niet meer.

Zou gaaf zijn als hart van Nederland er een item van zou maken over onze problemen

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:54

Nou idd Mist, deel hier ook vooral je foto's.

Ik heb vorig jaar de wei met een mooie en degelijke houten omheining afgezet. Ziet er super uit en we krijgen er ook veel complimenten over.
Daar gaat binnen afzienbare tijd een tweede en onooglijke afrastering omheen geplaatst worden :(

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:01

Zal ik zeker doen, maar wacht nog op plaatsing 154m hek. Heb voor 75% al 2m hoog heras staan, behalve bij beukenhaag vd buren, dat wordt nu ook omsloten. Daarna 90graden gebogen zwaarschapengaas aan onderkant + stroomdraad op 20 cm, stroomdraad en aardedraad op 120 en 190cm + overhangend naar buiten nog 2stroomdraad en aardedraad. Pffff.....ik heb 1,5hectare

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:09

Wat zal het landschap er straks uitzien zeg :n

Onze nieuwe plek heeft ruim twee hectare land. Staat al hoog heras hekwerk omheen gelukkig, maar ja, dat ondergraven is wel een ding, dus ik kijk graag met je mee hoe jij dat gaat doen Mist.
We willen iig ook overal hagen met doornen aan de binnenkant van het heras hekwerk zetten. Lijkt me dat dat ook niet heel aantrekkelijk is om in te landen mochten ze proberen over het hek te klimmen :D . Misschien dat het ook wel helpt om ze het zicht te belemmeren op een mogelijke prooi?

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:52

Deze week is er 's nachts een wolf gespot en gefilmd in Keulen (Duitsland).

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:07

Geen lekker filmpje, maar in Zonnepark bij Brandenburg en omheind met 2 meter hoog hekwerk.
Dier wordt gewoon levend aangevreten (geen keelbeet)
Blijkbaar geen enkel probleem voor een wolf om daar binnen te komen:

https://fb.watch/5DXrB4Vpvw/

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:13

Mac schreef:
Mist.
We willen iig ook overal hagen met doornen aan de binnenkant van het heras hekwerk zetten. Lijkt me dat dat ook niet heel aantrekkelijk is om in te landen mochten ze proberen over het hek te klimmen :D . Misschien dat het ook wel helpt om ze het zicht te belemmeren op een mogelijke prooi?
ik weet niet of dat nuttig is (doornen) als je kijkt naar een hond dan is de neus belangrijker dan zicht. Heb ook windgaas overwogen aan de buitenkant omdat dat moeilijker klimmen is. Maar in mijn geval zou dat het zicht vd cameras op de weide ook beperken. Ik heb AI cameras en kan ze makkelijk instellen om mij alarm te geven als er een mens op de wei loopt. Ik ga kijken of ik die kan activeren voor hondachtigen. Die cameras volgen de paarden in de wei, doen het helemaal zelf dus moet kunnen denk ik

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:51

tigertjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:56

Gelukkig zal dit dan al snel als probleemwolf gezien worden waarna afschot zal volgen. (Pagina 17 Wolf en hond van het interprovinciaal wolvenplan.)
Dus normaal. Nee dat zal het niet worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:58

Ik hem hem na 2 seconde weggeklikt want ik denk niet dat ik dit wil zien

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:59

Goede reden voor mij om er dan maar helemaal niet op te klikken...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:46

tigertjheu schreef:
Gelukkig zal dit dan al snel als probleemwolf gezien worden waarna afschot zal volgen. (Pagina 17 Wolf en hond van het interprovinciaal wolvenplan.)
Dus normaal. Nee dat zal het niet worden.

Maar als je naar Duitsland kijkt dan is zelfs Gloria nog steeds geen probleem wolf! Afschotvergunning vorige week weer geweigerd dus mag ze doorgaan met koien en paarden te vermoorden. Het vastgestelde plan wordt nergens gevolgd.

De criteria worden steeds opgerekt https://www.aachener-zeitung.de/nrw-reg ... d-57859079

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:59

Ik vraag mij af hoe lang het duurt voordat er illegaal gejaagd gaat worden op dit soort wolven/alle wolven gezien de idioterie qua beheer en berekeningen (zijn die eigenlijk wel gedaan? nog afgezien van hoe realistisch) beschikbaar wild.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:02

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:15

DuoPenotti schreef:
Nadeel als ze de illegale jager pakken die die flink te klos.
Anders werd het wel meer gedaan denk ik.

https://www.ad.nl/buitenland/unieke-zaa ... ~a12a3ee2/

Dat gaat over een jager die een hond beschermde tijdens een jacht, niet over een jager die in stilte een wolf doodschiet en laat verdwijnen (gat graven en wolf er in kiepen). Verhaal illustreerd dat zelfverdediging bij accuut gevaar voor lijf en goed verboden is als de andere partij wolf is, niet over iemand die betrapt is bij het al dan niet doelbewust opsporen en doden van een wolf.
Verhaal is wel reden dat een aantal mensen niets zullen zeggen bij zo'n situatie in de toekomst, want jezelf of je dieren verdedigen tegen een roofdier mag duidelijk niet. In een groep wordt dat lastig(er), maar je gaat de kant op van niks zeggen en afschieten wat je kan. Helpt qua gebalanceerde wetgeving ook niks.