Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:@Mistral: Wat eigenaardig. Als jij het paard op jouw kosten hebt laten keuren en hem vervolgens kopen wil, maar hij wil hem niet meer aan jou verkopen, dan zou hij nu wel het geld van de keuring aan jou moeten terugbetalen vind ik. Heeft hij het rapport van de keuring ook? Zeker goedgekeurd en daarom nu duurder?
MISTRAL94 schreef:anjali schreef:@Mistral: Wat eigenaardig. Als jij het paard op jouw kosten hebt laten keuren en hem vervolgens kopen wil, maar hij wil hem niet meer aan jou verkopen, dan zou hij nu wel het geld van de keuring aan jou moeten terugbetalen vind ik. Heeft hij het rapport van de keuring ook? Zeker goedgekeurd en daarom nu duurder?
Nee ze is in eerste instantie afgekeurd op de buigproef. 2 week later wel goed gekeurd ( op zijn kosten) Ik heb geen keuringsrapport ontvangen. Wel heb ik de dierenarts een paar uur later gesproken. Ze kon voor een eventuele verzekering wel gegevens invullen mocht het nodig zijn dus ik heb het op dat moment daarbij gelaten.
MISTRAL94 schreef:Ik ben er zo naar van. Tot nu toe zijn alle bezoekjes die ik gedaan heb niet soepel verlopen. Van de bijrijder die niet op komt dagen en dus het paard niet voorgereden kan worden tot al 2 uur onderweg zijn en dan bericht krijgen dat het paard verkocht is. Nu heb ik gewoon behoorlijk wat kosten gemaakt en waren we zelfs overeen gekomen dat hij haar zou brengen. En je gewoon aan het lijntje houden ook! Ik vind het zo'n vies wereldje. Dat is geen verrassing natuurlijk maar je hoopt altijd nog een eerlijke in dit geval verkoper te treffen
Edit: wat voor project heb jij gevonden?
MISTRAL94 schreef:Estell_ leuk! Heb je al foto's van hem? Wat zijn je plannen wil je de wedstrijden in? Heb jij jouw merrie al verkocht?
Shanna7836 schreef:Ik vind de meeste verkopers echt bizar! Waar is de eerlijkheid en gunst gebleven? Ik heb vorig jaar mijn E pony verkocht. En heb zelfs de pony 3 weken voor haar vastgehouden zodat ze hem op kon halen als ze terug was van vakantie. Daarvoor wilde ze de vraagprijs betalen in plaats van de prijs bespreken. Was heel fijn om elkaar zo tegemoet te komen.
N0a schreef:Jeetje Mistral wat een ongelooflijke vieze streek van die verkoper... Ik zou er geen werk van maken, succes ermee. Paard gaat hij sowieso nu niet verkopen..
MISTRAL94 schreef:anjali schreef:@Mistral: Wat eigenaardig. Als jij het paard op jouw kosten hebt laten keuren en hem vervolgens kopen wil, maar hij wil hem niet meer aan jou verkopen, dan zou hij nu wel het geld van de keuring aan jou moeten terugbetalen vind ik. Heeft hij het rapport van de keuring ook? Zeker goedgekeurd en daarom nu duurder?
Nee ze is in eerste instantie afgekeurd op de buigproef. 2 week later wel goed gekeurd ( op zijn kosten) Ik heb geen keuringsrapport ontvangen. Wel heb ik de dierenarts een paar uur later gesproken. Ze kon voor een eventuele verzekering wel gegevens invullen mocht het nodig zijn dus ik heb het op dat moment daarbij gelaten.
MISTRAL94 schreef:N0a schreef:Jeetje Mistral wat een ongelooflijke vieze streek van die verkoper... Ik zou er geen werk van maken, succes ermee. Paard gaat hij sowieso nu niet verkopen..
Nee dat moet ook niet. Maar het is zo'n lief dier. Ze staat hele dagen op stal. Ik heb het te doen met haar. Maar de andere kant, zaken met zo'n persoon doen is niet verstandig, dat is wel gebleken. Gevoel en verstand staan nog lijnrecht tegenover elkaar.
Pernilla spannend zeg! Hopelijk weet je vrijdag meer. Houden ze het paard wel voor je vast?
Citaat:Jaa dat hoop ik ook! Ik houd jullie op de hoogte en anders mijn insta account @Zoe.x.horses (Komt een nieuw account als ze goedgekeurd word)
MISTRAL94 schreef:Ja paard is op mijn kosten gekeurd. Via de app ook al afgesproken dat hij haar zou brengen tegen een x bedrag. Maar toen kregen we te maken met de lockdown. Bericht gestuurd dat ik haar volgende week wil halen indien akkoord. Kwam geen reactie op, wel gelezen (lang leve de blauwe vinkjes) meerdere keren gebeld weer appje gestuurd geen reactie. Kijk vanavond op sporthorses staat ze voor 1000 euro meer erop.
MISTRAL94 schreef:Zonnebloem92 een buigproef kun je een paard mee maken en breken natuurlijk. Röntgenfoto waren wel goed maar de buigproef is natuurlijk voor de weke delen. Als je ziet hoe vol mp staat met paarden met gebreken. Die bemerkingen op foto's hebben..
Ketly een lief onbevangen paard. Waarmee ik dressuurmatig wat kan rijden en hopelijk van kan leren. Boven de 1.64 en bij voorkeur niet te breed. Geen schimmel, geen dravers, koudbloeden enz. Mijn hoofd zit zo vol dat ik niet eens meer kan beschrijven wat ik graag wil. Eigenlijk wil ik een dikke middelvinger naar de paardenwereld opsteken en stoppen maar ik weet dat ik daar ook onwijs ongelukkig van word. Ik vind het gewoon heel erg dat het zo'n smerig wereldje is. Dat heb ik natuurlijk altijd al geweten. Maar al die jaren eigenlijk weinig last van gehad doordat je je eigen dieren hebt en weinig te maken hebt met de "buitenwereld"