Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:43

@Mistral: Wat eigenaardig. Als jij het paard op jouw kosten hebt laten keuren en hem vervolgens kopen wil, maar hij wil hem niet meer aan jou verkopen, dan zou hij nu wel het geld van de keuring aan jou moeten terugbetalen vind ik. Heeft hij het rapport van de keuring ook? Zeker goedgekeurd en daarom nu duurder?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:44

Hij heeft zojuist een bericht gestuurd dat de herkeuring 60 euro was dat ze opnieuw op ijzers gezet is en 2 maand door getraind is. Dus dat ze niet meer voor het afgesproken bedrag verkocht zal worden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:47

anjali schreef:
@Mistral: Wat eigenaardig. Als jij het paard op jouw kosten hebt laten keuren en hem vervolgens kopen wil, maar hij wil hem niet meer aan jou verkopen, dan zou hij nu wel het geld van de keuring aan jou moeten terugbetalen vind ik. Heeft hij het rapport van de keuring ook? Zeker goedgekeurd en daarom nu duurder?

Nee ze is in eerste instantie afgekeurd op de buigproef. 2 week later wel goed gekeurd ( op zijn kosten) Ik heb geen keuringsrapport ontvangen. Wel heb ik de dierenarts een paar uur later gesproken. Ze kon voor een eventuele verzekering wel gegevens invullen mocht het nodig zijn dus ik heb het op dat moment daarbij gelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:58

MISTRAL94 schreef:
anjali schreef:

Nee ze is in eerste instantie afgekeurd op de buigproef. 2 week later wel goed gekeurd ( op zijn kosten) Ik heb geen keuringsrapport ontvangen. Wel heb ik de dierenarts een paar uur later gesproken. Ze kon voor een eventuele verzekering wel gegevens invullen mocht het nodig zijn dus ik heb het op dat moment daarbij gelaten.

Buiten dat de eigenaar een onbetrouwbaar figuur is, zou ik een paard die in principe werd afgekeurd niet kopen en verder zoeken.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:04

Wat zuur Mistral.. Maar met zo'n man moet je inderdaad geen zaken willen doen. Wat zocht je ook alweer precies? Misschien kunnen wij je helpen met een nieuw leuk maatje te vinden.. :D

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:05

MISTRAL94 schreef:
Ik ben er zo naar van. Tot nu toe zijn alle bezoekjes die ik gedaan heb niet soepel verlopen. Van de bijrijder die niet op komt dagen en dus het paard niet voorgereden kan worden tot al 2 uur onderweg zijn en dan bericht krijgen dat het paard verkocht is. Nu heb ik gewoon behoorlijk wat kosten gemaakt en waren we zelfs overeen gekomen dat hij haar zou brengen. En je gewoon aan het lijntje houden ook! Ik vind het zo'n vies wereldje. Dat is geen verrassing natuurlijk maar je hoopt altijd nog een eerlijke in dit geval verkoper te treffen ;(

Edit: wat voor project heb jij gevonden?

Ik vind het echt ronduit onbeschoft. Ook de reactie die hij later gestuurd heeft. Onvoorstelbaar hoe mensen zijn....

Ik heb een 3 jarige hengst gevonden. Nog beetje slap dus moet echt nog wel wat sterker worden maar met een beetje tijd komt dat vanzelf helemaal goed! Het is niet voor niks een project haha

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:17

Zonnebloem92 een buigproef kun je een paard mee maken en breken natuurlijk. Röntgenfoto waren wel goed maar de buigproef is natuurlijk voor de weke delen. Als je ziet hoe vol mp staat met paarden met gebreken. Die bemerkingen op foto's hebben..

Ketly een lief onbevangen paard. Waarmee ik dressuurmatig wat kan rijden en hopelijk van kan leren. Boven de 1.64 en bij voorkeur niet te breed. Geen schimmel, geen dravers, koudbloeden enz. Mijn hoofd zit zo vol dat ik niet eens meer kan beschrijven wat ik graag wil. Eigenlijk wil ik een dikke middelvinger naar de paardenwereld opsteken en stoppen maar ik weet dat ik daar ook onwijs ongelukkig van word. Ik vind het gewoon heel erg dat het zo'n smerig wereldje is. Dat heb ik natuurlijk altijd al geweten. Maar al die jaren eigenlijk weinig last van gehad doordat je je eigen dieren hebt en weinig te maken hebt met de "buitenwereld"

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:18

Estell_ leuk! Heb je al foto's van hem? Wat zijn je plannen wil je de wedstrijden in? Heb jij jouw merrie al verkocht?

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:01

MISTRAL94 schreef:
Estell_ leuk! Heb je al foto's van hem? Wat zijn je plannen wil je de wedstrijden in? Heb jij jouw merrie al verkocht?

Jawel heb wel wat foto’s!

Afbeelding

Afbeelding

Plannen zijn m vooral eerst ruinen :+ dan sterker zien te krijgen en dan mag die misschien een paar B proeven mee, maar het is de bedoeling dat die straks een fijn huisje krijgt!

Euh nee mijn merrie is drachtig als het goed is.

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:40

Ik vind de meeste verkopers echt bizar! Waar is de eerlijkheid en gunst gebleven? Ik heb vorig jaar mijn E pony verkocht. En heb zelfs de pony 3 weken voor haar vastgehouden zodat ze hem op kon halen als ze terug was van vakantie. Daarvoor wilde ze de vraagprijs betalen in plaats van de prijs bespreken. Was heel fijn om elkaar zo tegemoet te komen.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:27

Shanna7836 schreef:
Ik vind de meeste verkopers echt bizar! Waar is de eerlijkheid en gunst gebleven? Ik heb vorig jaar mijn E pony verkocht. En heb zelfs de pony 3 weken voor haar vastgehouden zodat ze hem op kon halen als ze terug was van vakantie. Daarvoor wilde ze de vraagprijs betalen in plaats van de prijs bespreken. Was heel fijn om elkaar zo tegemoet te komen.

Dat is netjes Shanna. Ik probeer ook beetje zicht op verkoper te krijgen via Facebook enzo. En een goed gevoel. Pony wordt voor mij ook 2 weken vastgehouden omdat wei nog niet klaar is. Heb wel (uit mijzelf) aanbetaling gedaan. Alles op goed vertrouwen (wel appjes) en gelukkig geen topbedragen. Maar je wilt inderdaad niet belazerd worden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:35

Estel_ Donkerbruin of zwart? Leuk veel plezier met hem. En succes straks met de verkoop. En gefeliciteerd met je merrie!

Shanna fijn inderdaad om elkaar zo tegemoet te komen. Dat heb ik naar hem ook gedaan vragen naar een contract of dat ik een aanbetaling moest doen. Om te laten zien dat ik haar wel degelijk graag hebben wil ondanks deze tijd. Daar ging hij niet op in misschien maar beter ook anders was ik dat geld nu ook nog kwijt geweest :roll:

Ik vind ook dat er verkopers zijn die zo bot uit te hoek komen. Of een plek heel belangrijk vinden maar als puntje bij paaltje komt, is geld toch ineens weer belangrijker. Ik ben meer een gevoelsmens. Daar zal al een hoop mis gaan in combinatie met de paardenwereld. Je moet het zakelijker bekijken alleen ben ik daar niet het type naar. Ik heb te snel vertrouwen in iemand.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:59

Jeetje Mistral wat een ongelooflijke vieze streek van die verkoper... Ik zou er geen werk van maken, succes ermee. Paard gaat hij sowieso nu niet verkopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 17:40

Pfff Mistral wat ontzettend naar joh... Niet alleen zonde van je geld, maar ook je tijd en moeite die je er in hebt gestoken. En je hebt je er natuurlijk op verheugd. Echt walgelijk zo’n actie.

Ik ben zojuist een paard wezen bezichtigen die ik al een tijdje op het oog heb... Vanaf de fotos die werden gestuurd dacht ik al wauw! Jou wil ik hebben. Vandaag langs gegaan en hij is nog gaver in het echt. Vrijdag ga ik nog een keertje kijken. Mocht het dan nog steeds bevallen, dan wil ik hem laten keuren. Is ie goedgekeurd, dan blijft hij daar nog een paar weken in training en dan mag hij mee! *\o/*

Probeer mezelf niet te lekker te maken, omdat het vorige keer last minute toch niks werd. Maar dit voelt zo goed, dat ik voorzichtig aan hele goede hoop durf te hebben. :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 17:56

N0a schreef:
Jeetje Mistral wat een ongelooflijke vieze streek van die verkoper... Ik zou er geen werk van maken, succes ermee. Paard gaat hij sowieso nu niet verkopen..

Nee dat moet ook niet. Maar het is zo'n lief dier. Ze staat hele dagen op stal. Ik heb het te doen met haar. Maar de andere kant, zaken met zo'n persoon doen is niet verstandig, dat is wel gebleken. Gevoel en verstand staan nog lijnrecht tegenover elkaar.

Pernilla spannend zeg! Hopelijk weet je vrijdag meer. Houden ze het paard wel voor je vast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:05

Ja ze houdt hem vast voor me! En in de tussentijd zal ze foto’s en filmpjes als update sturen. Super fijn dat het zo kan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:06

MISTRAL94 schreef:
anjali schreef:

Zoals ook Zonnebloem zegt,dit paard was dus bij de oorspronkelijke keuring afgekeurd. Wees blij dat de koop niet is doorgegaan,want dan had je een dikke kans gehad dat ze toch blijvend kreupel zou zijn.En daar komen heel veel kosten en veel verdriet van.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:57

Ja misschien had het wel zo moeten zijn. Voelt nog niet zo :n

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:41

Jeetje Mistral, wat balen en mega bijzonder... Achteraf waarschijnlijk beter, maar natuurlijk is het balen :(
Pernilla, wat leuk, spannend!! :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:50

MISTRAL94 schreef:
N0a schreef:

Nee dat moet ook niet. Maar het is zo'n lief dier. Ze staat hele dagen op stal. Ik heb het te doen met haar. Maar de andere kant, zaken met zo'n persoon doen is niet verstandig, dat is wel gebleken. Gevoel en verstand staan nog lijnrecht tegenover elkaar.

Pernilla spannend zeg! Hopelijk weet je vrijdag meer. Houden ze het paard wel voor je vast?

Ik vind het zo rot voor je :'(
Stiekem hoop ik nu dat verkoper niemand vind en baalt dat ie hem niet aan jou verkocht heeft

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:15

Mistral, kijk eens bij handelaar Jan van as, hij heeft momenteel echt ontzettend leuke dieren staan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:22

Elin_ dank je :*
Al hoop ik voor het paard wel dat ze snel gekocht is en buiten zal komen.

Spaansepony dank je wel ik ga kijken!

ZoeZav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:18

Info over de pony:
Merrie, 155, Spring en dressuur, bruin en 13 jaar

Citaat:
Jaa dat hoop ik ook! Ik houd jullie op de hoogte en anders mijn insta account @Zoe.x.horses (Komt een nieuw account als ze goedgekeurd word :) )

Nou hier ben ik weer haha! Gelukkig is ze helemaal goedgekeurd en ondertussen alweer meer dan een maand van mij <3 <3 We zijn 2 dagen geleden voor het eerst naar het strand geweest, waar ze ontzettend braaf was! ook hebben we een weekje geleden voor het eerst met haar gesprongen en dat deed ze ook echt super! Het hoogste was 2x 90! (Ik durf zelf maar tot de 60cm dus heb ik een stalgenootje gevraagd om erop te gaan haha) Daarna zelf ook nog 2x 60 gesprongen en ze geeft echt veel vertrouwen! Heel fijn
Hieronder nog 2 fotos
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ZoeZav op 21-04-20 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:27

MISTRAL94 schreef:
Ja paard is op mijn kosten gekeurd. Via de app ook al afgesproken dat hij haar zou brengen tegen een x bedrag. Maar toen kregen we te maken met de lockdown. Bericht gestuurd dat ik haar volgende week wil halen indien akkoord. Kwam geen reactie op, wel gelezen (lang leve de blauwe vinkjes) meerdere keren gebeld weer appje gestuurd geen reactie. Kijk vanavond op sporthorses staat ze voor 1000 euro meer erop.

Wat achterlijk!! ik heb de advertentie ook gezien maar hij staat al langer voor 6 te koop toch? of was het eerst 5?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:32

MISTRAL94 schreef:
Zonnebloem92 een buigproef kun je een paard mee maken en breken natuurlijk. Röntgenfoto waren wel goed maar de buigproef is natuurlijk voor de weke delen. Als je ziet hoe vol mp staat met paarden met gebreken. Die bemerkingen op foto's hebben..

Ketly een lief onbevangen paard. Waarmee ik dressuurmatig wat kan rijden en hopelijk van kan leren. Boven de 1.64 en bij voorkeur niet te breed. Geen schimmel, geen dravers, koudbloeden enz. Mijn hoofd zit zo vol dat ik niet eens meer kan beschrijven wat ik graag wil. Eigenlijk wil ik een dikke middelvinger naar de paardenwereld opsteken en stoppen maar ik weet dat ik daar ook onwijs ongelukkig van word. Ik vind het gewoon heel erg dat het zo'n smerig wereldje is. Dat heb ik natuurlijk altijd al geweten. Maar al die jaren eigenlijk weinig last van gehad doordat je je eigen dieren hebt en weinig te maken hebt met de "buitenwereld"

Een bemerking op de foto hoeft geen probleem te zijn, het ligt er heel erg aan wat het is en hoe oud het paard is. Soms kun je zo voor heel gewoon geld een super leuk dier kopen.

Vriendin van me verkocht haar 12 jarige ZZL paard met een bemerking voor €7500 euro. Die had gezond 40k op moeten leveren maar helaas. De bemerking gaat nooit veranderen en het paard zou er niet kreupel op worden maar werd wel waardeloos voor de handel.

Daar is nu iemand al 2 jaar super gelukkig mee en loopt opnieuw ZZL.

Dus laat een bemerking niet bij voorbaat al een no go zijn.