Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:49

Ze is echt heel mooi <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:51

Ohhhh, die is MOOI!! <3 :oo wat een prachtexemplaar :+: Wat zul jij trots zijn :D

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:01

Waauuwwieee dat veulen <3 <3

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:53

Oh Jolene is prachtig Noisy!!
Verder zit ik lekker in mijn bubbel hier, ik lees mee, doe her en der leuke dingen met Timmie en verder probeer ik zoveel mogelijk de wereld te negeren. Niks persoonlijks hoor! Maar al die negativiteit overal kan ik niet zo goed hebben.
Verder gaat het prima hier.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 17:00

Ohh gefeliciteerd met de baby! <3 Zo'n leuke naam ook!
Hier op stal van mijn schoonouders is vannacht ook de eerste mini reus geboren :)
Een trekpaardhengst(je), net 5 uur na haar uitgerekende datum haha.

Wat een super leuke foto van maylinn, zulke mooie appeltjes :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:12

Phuddle ach ook naar de bekkentrekker.. Ze zien er altijd zo zielig uit.. :')
Maar dat gras maakt een hoop goed! :9

Xutopia, mijn dierenarts is tandarts, das wel makkelijk.

Noisy, gefeliciteerd, wat een schatje! <3
Mooi diertje!

Mrs Midnight ja de mensen hebben nu nog meer tijd om vervelend te doen op internet.. :')
Fijn dat het verder goed gaat!

Granoek, gefeliciteerd!
Hebbie geen foto van het babyreusje?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 18:24

MirandaFuego schreef:
Phuddle ach ook naar de bekkentrekker.. Ze zien er altijd zo zielig uit.. :')
Maar dat gras maakt een hoop goed! :9

Xutopia, mijn dierenarts is tandarts, das wel makkelijk.

Noisy, gefeliciteerd, wat een schatje! <3
Mooi diertje!

Mrs Midnight ja de mensen hebben nu nog meer tijd om vervelend te doen op internet.. :')
Fijn dat het verder goed gaat!

Granoek, gefeliciteerd!
Hebbie geen foto van het babyreusje?

Ja een hele slechte :P
Het is een bruinschimmel met 1 witte achtervoet, net even niet wat we besteld hadden maar hij is heel fit en gezond en ACTIEF dus dat is het voornaamste :D En mama gaat ook super!

Afbeelding

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:07

Wat leuk! Twee knappe veulentjes! <3

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:15

Wel balen zo kruimellover :( Hopelijk is het snel voorbij en kan je je topper gaan halen.

Wat leuk Jodym! *\o/*

Zalig dat je paard 24/7 gaat buiten kunnen lopen en dat ook een stuk scheelt in de prijs Geryon, maar wel echt balen dat je nog steeds niet goed weet wat er aan de hand is. Hopelijk valt het mee en vinden jullie het snel. :(:)

Knap zo van Duke! Ziet er ook echt een vriendelijke reus uit }> Ik zou het niet durven zo, zonder iemand er bij, maar dat Dexter er dan bij is scheelt wel natuurlijk. Dat vinden ze toch altijd fijner. En dat praten tegen Duke kan ik alleen maar toejuichen, ik doe het soms te weinig.

Veel succes met je bevallig Phuddle! Wel een flinke tandartsbeurt zo te horen :wow:

Wat een prachtig veulen Noisy <3 Daar mag je trots op zijn!

En natuurlijk jij ook gefeliciteerd Granoek :D

Hier vandaag weer een stapje verder gegaan met Marie, internetshoppen is gelukkig niet nodig want Diallo zijn hoofdstel en bit past ook voor Marie! :D Denk dat Marie nog wel een halve centimeter kleiner mag voor een bit, maar voorlopig doen we het zo. Dat bitje was in het begin wel echt iets heel raar ( _O- ) maar ze kauwde er goed op. Longeerlijn nog niet vast gemaakt aan het hoofdstel, eerst nog met een touwhalstertje er over. En daarna de longeersingel al eens op haar rug gelegd en aangesingelt. Ik dacht, van zodra ze begint te lopen ga ik een springend en bokkend paard hebben, maar neen hoor! Ze heeft er maar miniem op gereageerd en was weer heel flink. Daarna even haar voetjes proberen afspuiten en dat was toch iets spannenders. Zeker op haar achterbenen heeft ze wel 20x naar het water geschopt maar ze bleef uiteindelijk wel goed stil staan. We kunnen weer verder +:)+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:43

Ahhh wat een schatje Granoek! <3
Is ook het belangrijkst natuurlijk dat het een gezonde knaap is en alles goed gaat.

Nou Calipsolover dat gaat allemaal prima zo! +:)+

Hier vanmiddag ook eens wat nuttigs gedaan. :D
Er hoeft geen voor -en na bij denk ik. :P

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:23

<3 <3 <3 veulentjes!

Te schattig!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:40

Nu de echte bijleespost, jullie gaan best snel :j

Sterkte Janntjuh, hopelijk gaat de nieuwe plek bevallen. Klinkt wel als een goede oplossing.

Vervelend dat de stal gaat sluiten, s1993. Wel fijn dat je al een nieuwe plek gevonden hebt.
Filmpje ga ik zo kijken.

Kruimellover, dat is nu wel flut dat hij in België staat -O-
Ik ben gelukkig, nog, niet ziek! Komt wel steeds dichterbij nu..

Goed bezig Jodym!

Balen Geryon dat hij nog niet rad is. Hopelijk vind je een oorzaak en is er iets aan te doen.
Lekker op wei en nog goedkoper ook is een goed plan!

Wat een tof filmpje, Granoek. Wat is hij braaf, af en toe even kijken :D

MirandaFuego, ik heb je filmpje gezien bij de challenge! Herkende jullie meteen :j
Heel grappig!

Tandarts is niet voor niets geweest bij Malik en Maylinn.

Sterkte met de laatste loodjes, Phuddle. Rare tijd nu, niet zoals je je kraamtijd voorstelt.

Gefeliciteerd Noisy. Jolene is prachtig! Zit nu wel met een liedje van Dolly Parton in mijn hoofd :+

Calipsolover, ze pakt het allemaal goed op he! Klinkt goed!

Je hebt eer van je werk, MirandaFuego! Herkenbaar.. :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:47

Joya en ik doen gewoon ons dagelijkse ding. Het gaat eigenlijk heel erg goed. Heb haar al gereden zonder vooraf te werken aan de hand. Gewoon na het opzadelen opstappen rijden.
Verder lekker veel gewandeld het is tenslotte prachtig weer.

Joya verhaard ook zo ontzettend. Ze had ook een beste vacht dus het einde is nog niet in zicht.

Paardendriedaagse waar we aan mee zouden doen is helaas afgelast vanwege de Corona -O-

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:52

Nou, dat is wel duidelijk Miranda haha! Je hebt eer van je werk *D

Dat gaat helemaal goedkomen met Marie CalipsoLover +:)+

Aah, een mooi tankje Granoek. Komen er nog meer veulens bij jullie? Bij ons op stal nog 2.

Ik sta gelukkig ook op een relatief kleine pension stal en wij houden netjes afstand van elkaar. Verder neemt iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid en als je verkouden bent of iets wat op covid-19 lijkt, blijf je thuis.

Vandaag heb ik Rudi ook weer opgepakt. Na de eerste keer erop hebben we niks meer gedaan ivm het veulentje.
Vandaag heb ik de dubbele longe erbij gepakt om eens te kijken hoe hij daar op reageert. Alsof hij nooit anders doet gewoon! Linksom, rechtsom, achterwaarts. Alleen halthouden was in het begin iets lastig omdat ik er nog niet recht achter stond, maar eenmaal daar hield hij gelijk netjes halt. Trots!!! :# De volgende keer ga ik de lijnen aan het bit vastmaken ipv het halster en dan kunnen we langzaam gaan uitbouwen richting het officieel inrijden :):)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 00:24

Afbeelding

Bloesemfoto vond ze duidelijk geen goed idee ;)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 10:12

Noisy schreef:
Nou, dat is wel duidelijk Miranda haha! Je hebt eer van je werk *D

Dat gaat helemaal goedkomen met Marie CalipsoLover +:)+

Aah, een mooi tankje Granoek. Komen er nog meer veulens bij jullie? Bij ons op stal nog 2.

Ik sta gelukkig ook op een relatief kleine pension stal en wij houden netjes afstand van elkaar. Verder neemt iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid en als je verkouden bent of iets wat op covid-19 lijkt, blijf je thuis.

Vandaag heb ik Rudi ook weer opgepakt. Na de eerste keer erop hebben we niks meer gedaan ivm het veulentje.
Vandaag heb ik de dubbele longe erbij gepakt om eens te kijken hoe hij daar op reageert. Alsof hij nooit anders doet gewoon! Linksom, rechtsom, achterwaarts. Alleen halthouden was in het begin iets lastig omdat ik er nog niet recht achter stond, maar eenmaal daar hield hij gelijk netjes halt. Trots!!! :# De volgende keer ga ik de lijnen aan het bit vastmaken ipv het halster en dan kunnen we langzaam gaan uitbouwen richting het officieel inrijden :):)

Hier als alles goed gaat nog 7 :)

Oh ben zo jaloers op mensen die met die dubbele longe overweg kunnen :+ ik zit altijd zelf helemaal in de knoop

Ik vind de bloesemfoto meer dan geslaagd :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:24

Wat een fijne uitstraling heeft Feyre toch zeg, knappe blondie! <3

Traag is inderdaad lastig, ik ben *zoeff* gewend maar nu met Pinda is het echt puzzelen hoe dat voorwaarts nou weer moet :=

Fijn dat het hoofdstel past bij Marie, en mooi dat ze nog steeds zo braaf is :) Gaat hard vooruit zo!

Koda pakt het ook snel op dus +:)+

Tiësto's eerste galop onder het zadel, tof! *\o/*

Sterkte vandaag Geryon, ik hoop dat er een duidelijke oplossing komt vandaag :(:) Wel heel fijn die wei zo dan!

Heerlijk zo jezelf kunnen gaan redden Granoek, brave Duke! <3

Maylinn een fietsenrek :(:) Maar straks wel mooi weer fijner kunnen eten!

Ohhh Noisy wat een knap kind, gefeliciteerd!! <3

En nog een knappe trekknollie baby ook nog <3 Heerlijk die veulentjes, gaat hier meteen kriebelen :))

Een shiny-and-white staart bij Malik :)) Heel herkenbaar, hier ook weer tijd voor metamorfose :+

Wat goed van Rudi, pakt hij mooi op zo! :)

Mooie bloesems op de foto! Oortjes nog even naar voren fotoshoppen haha :))

Kleuter nummer 2 hier, Jipje de mini-shet, mist ineens een stuk voortand en is nu gemeten op 82cm <3 Eergisteren heeft mede-eigenaresse hem eens een longeersingeltje omgeknoopt, meneer gaf er niks om. Stoer kereltje wordt volwassen :+:

Pinda en ik zijn gisteren voor het eerst onder het zadel op de weg geweest met uitstappen, ze deed het heel braaf *\o/* En onze eerste volte onder het zadel gegaloppeerd (met een miljoen galopwissels, arm dier vindt het allemaal heel moeilijk in onze nu vrij zware bak....heb de intensiteit/frequentie qua rijden ook maar even een stukje omlaag geschroefd :(:) ). Ik knalde nog met mijn voet tegen een houten wand aan, dacht "daar gaan we"- maar niks, er draaien wel wat oortjes maar ze galoppeerde rustig door. Hele dappere kleuter! :+:

Oh, gekke foto's zijn hier trouwens ook favoriet, de dames kunnen er wat van....Miep eergisteren:

Afbeelding

Pinda heeft haar gekke bekken trekken hobby niet van een vreemde _O-
(de twee dicht bij elkaar achteraan waar je tegenaan kijkt, hoge grijze deken en lage bordeaux deken, zijn Pinda en haar nieuwe vriend die zowat op elkaar gestapeld neus aan neus samen de hooibak leeg aan het vreten zijn. Het is ernstig "aan" tussen die twee :)) ).

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 10:33

Oh wat lekker vientje, samen uitstappen. Helemaal alleen?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:41

Niet helemaal alleen, stalgenootje wat helpt liep er langs voor de zekerheid. Het is nl nogal spannend bij ons langs de weg, zie de sloot op de foto:

Afbeelding

Die ligt bij stal echt pal naast de (heel smalle) weg, zeg maar een berm van 20cm breed en dan plons :7 Ik heb weinig zin om daar in te belanden als ze toch eens schrikt of zich bedenkt om te draaien zeg maar := Dus de stapjes qua naar buiten opbouwen maak ik héél erg klein voor de zekerheid.
Laatst bijgewerkt door Vientje op 25-03-20 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 10:43

Oh ja ik zou dat ook nog niet aandurven hoor dus was al helemaal impressed haha :D Maar dat is toch ook al heel knap hoor!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:47

Thanks! Ik ben ook heel trots op de dappere muppet :D Maar het scheelt dat ze al anderhalf jaar met regelmaat alleen mee naar buiten gaat aan de hand, ze heeft al wel veel gezien.

Er ligt nu een duplo-vormig betonblok langs de weg waar we langs moeten om bij de bak te komen sinds eergisteren, stalgenootjes komen er niet normaal langs met hun volwassen paarden steeds omdat die zo eng is en blijft. Pinda heeft op de heenweg aan de hand een keer gesnurkt, toen eraan gesnuffeld en erin gebeten, en vervolgens besloten dat hij niet eng is. Daar zijn we gisteren onder het zadel ook langs gestapt, nog steeds geen centje last :Y) <3
Laatst bijgewerkt door Vientje op 25-03-20 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 10:48

Oh hahaha dat is heel fijn ja!
Duke was ook altijd zo maar de laatste tijd begint die toch de schijtert uit te hangen ineens.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:50

Ik hoop dat Pinda dat niet gaat doen := Maar ben er wel voor gewaarschuwd dat dat normaal is, dat ze op een gegeven moment wat gaan zoeken/miepen om te kijken hoe ver ze kunnen gaan bijvoorbeeld :\ Hopelijk trekt dat snel weer weg bij Duke ook!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:53

"Erin gebeten" :') ;)

Blok dus goed onderzocht en besloten dat het niet eng is.

Tof, uitstappen langs de weg!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:08

Haha ja, alles wat spannend is moet eerst onderzocht worden op aanvalspotentie (snuffel), en als die er niet blijkt te zijn meteen ook maar op eetbaarheid (HAP) :Y) Doet ze ook met mede-weggebruikers die gekke pakjes aanhebben of een maffe fiets hebben trouwens, iets minder praktisch :=