Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wat een prachtexemplaar
Wat zul jij trots zijn
Zo'n leuke naam ook!

MirandaFuego schreef:Phuddle ach ook naar de bekkentrekker.. Ze zien er altijd zo zielig uit..
Maar dat gras maakt een hoop goed!
Xutopia, mijn dierenarts is tandarts, das wel makkelijk.
Noisy, gefeliciteerd, wat een schatje!![]()
Mooi diertje!
Mrs Midnight ja de mensen hebben nu nog meer tijd om vervelend te doen op internet..
Fijn dat het verder goed gaat!
Granoek, gefeliciteerd!
Hebbie geen foto van het babyreusje?

En mama gaat ook super!

Hopelijk is het snel voorbij en kan je je topper gaan halen.
Ik zou het niet durven zo, zonder iemand er bij, maar dat Dexter er dan bij is scheelt wel natuurlijk. Dat vinden ze toch altijd fijner. En dat praten tegen Duke kan ik alleen maar toejuichen, ik doe het soms te weinig.
Daar mag je trots op zijn!
Denk dat Marie nog wel een halve centimeter kleiner mag voor een bit, maar voorlopig doen we het zo. Dat bitje was in het begin wel echt iets heel raar (
) maar ze kauwde er goed op. Longeerlijn nog niet vast gemaakt aan het hoofdstel, eerst nog met een touwhalstertje er over. En daarna de longeersingel al eens op haar rug gelegd en aangesingelt. Ik dacht, van zodra ze begint te lopen ga ik een springend en bokkend paard hebben, maar neen hoor! Ze heeft er maar miniem op gereageerd en was weer heel flink. Daarna even haar voetjes proberen afspuiten en dat was toch iets spannenders. Zeker op haar achterbenen heeft ze wel 20x naar het water geschopt maar ze bleef uiteindelijk wel goed stil staan. We kunnen weer verder 

De volgende keer ga ik de lijnen aan het bit vastmaken ipv het halster en dan kunnen we langzaam gaan uitbouwen richting het officieel inrijden
Noisy schreef:Nou, dat is wel duidelijk Miranda haha! Je hebt eer van je werk![]()
Dat gaat helemaal goedkomen met Marie CalipsoLover![]()
Aah, een mooi tankje Granoek. Komen er nog meer veulens bij jullie? Bij ons op stal nog 2.
Ik sta gelukkig ook op een relatief kleine pension stal en wij houden netjes afstand van elkaar. Verder neemt iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid en als je verkouden bent of iets wat op covid-19 lijkt, blijf je thuis.
Vandaag heb ik Rudi ook weer opgepakt. Na de eerste keer erop hebben we niks meer gedaan ivm het veulentje.
Vandaag heb ik de dubbele longe erbij gepakt om eens te kijken hoe hij daar op reageert. Alsof hij nooit anders doet gewoon! Linksom, rechtsom, achterwaarts. Alleen halthouden was in het begin iets lastig omdat ik er nog niet recht achter stond, maar eenmaal daar hield hij gelijk netjes halt. Trots!!!De volgende keer ga ik de lijnen aan het bit vastmaken ipv het halster en dan kunnen we langzaam gaan uitbouwen richting het officieel inrijden
ik zit altijd zelf helemaal in de knoop

Gaat hard vooruit zo!
Wel heel fijn die wei zo dan!
Maar straks wel mooi weer fijner kunnen eten!
Heerlijk die veulentjes, gaat hier meteen kriebelen 
Heel herkenbaar, hier ook weer tijd voor metamorfose

Eergisteren heeft mede-eigenaresse hem eens een longeersingeltje omgeknoopt, meneer gaf er niks om. Stoer kereltje wordt volwassen 
En onze eerste volte onder het zadel gegaloppeerd (met een miljoen galopwissels, arm dier vindt het allemaal heel moeilijk in onze nu vrij zware bak....heb de intensiteit/frequentie qua rijden ook maar even een stukje omlaag geschroefd
). Ik knalde nog met mijn voet tegen een houten wand aan, dacht "daar gaan we"- maar niks, er draaien wel wat oortjes maar ze galoppeerde rustig door. Hele dappere kleuter! 

). 
Ik heb weinig zin om daar in te belanden als ze toch eens schrikt of zich bedenkt om te draaien zeg maar
Dus de stapjes qua naar buiten opbouwen maak ik héél erg klein voor de zekerheid.
Maar dat is toch ook al heel knap hoor!
Maar het scheelt dat ze al anderhalf jaar met regelmaat alleen mee naar buiten gaat aan de hand, ze heeft al wel veel gezien.