Foto's lieten chipjes zien op de sprongen en was beter om hem op de kliniek te castreren.
Dus trailer van André mogen lenen en hem verdoofd de trailer opgeladen en naar de kliniek gereden. Hij durfde niet de trailer af achterwaarts, maar met flink duwen toch gelukt. Komende 1,5-2 weken staat hij daar dus.
Tjee inderdaad, wat een spannend dag. Gelukkig had je de mogelijkheid om het zo te doen en is alles goed gegaan. Nu gaat het echt grote paarden leven beginnen!
Omdat hij al zoveel hengst was. André waarschuwde mij al maar was of met een woeste hengst opndr trailer met alle risico's van dien of risico van extra infectie of bloedverlies. Maar nu hij toch al verdoofd was en toch naar de kliniek moest dan maar daar.
Andere ben ik daarom ook niet meer bij geweest, maar begreep dat dat prima was gegaan.
Wat vervelend dat het zo anders liep Silly! Wel fijn dat alles nu in een keer kan gebeuren. Is hij na het verwijderen van de chipjes dan helemaal in orde? Zo fijn als je lekker met hem aan de slag kunt gaan!
Even een kleine vertraging, maar komt vast goed. Wat dat betreft is chipjes verwijderen meestal routinewerk, net als castreren. Knuffel voor jou, het zal een heftig dagje zijn geweest.
MariekeS_
Geplaatst: 14-04-20 21:21
Gelukkig kan nu alles in 1x en kunnen jullie hopelijk daarna een hele poos vooruit
Silly1972
Geplaatst: 14-04-20 21:23
Ja in principe wel. Of ze moeten tijdens de operatie zien dat het gewricht aangetast is door de chipjes. Maar dat kon hij nu nog niet zeggen. Rest was allemaal prima.
Ja was echt een pittig dagje, alles ging zo snel en dan mocht ik hem niet eens gedag zeggen vanwege de Corona. Dus was even flabbergasted en flink over de zeik.
Maar uiteindelijk mocht het toch wel van de grote baas. Was erg blij dat ik Mer bij mij had.
Oei, kan me voorstellen dat je over de zeik was. Gelukkig dat je hem uiteindelijk wel dag mocht zeggen. Wanneer wordt die geopereerd? En fijn om op zulke dagen steun te hebben...
Ach goss Silly, heb wel met je te doen hoor, klinkt inderdaad alsof je al genoeg voor je kiezen kreeg aan nieuws en keuzes maken. Gelukkig had je Mer bij je, lief!
Dikke knuffel voor jou Silly! Nog twee weekjes, dan heb je je grote paardenvriend weer bij je.
Binau
Geplaatst: 14-04-20 21:49
Dat klinkt als een heftig dagje Silly! Wat balen! Hopelijk zitten de chipjes op een gunstige plek. Ook van mij een dikke knuffel!
Hopelijk is met Mighty en Madam Mikmak alles goed gegaan.
Kelan
Geplaatst: 14-04-20 21:53
Zo balen voor je Silly. Dat was echt even schakelen inderdaad.
Mighty en Mikmak waren goed op de foto's (althans zo ver ze daar konden zien, ze zouden ze in de kliniek nog nakijken) Mighty is ook gecastreerd. Kwamen flinke ballen af.
Mikmak liep zo de trailer op. Af was iets lastiger. Ze durfde niet achteruit er af. Uiteindelijk is ze in de trailer gedraaid. En loopt ze lekker in de wei
Ah, gefeliciteerd Kelan, fijn dat die twee van jou wel goed zijn!
Welke kliniek komt er keuren?
Kelan
Geplaatst: 14-04-20 21:59
Ja, dan realiseer je je ook weer dat dat niet vanzelfsprekend is (dat ze goed zijn op de foto's)
Kliniek Hellendoorn/Nijverdal.
Silly1972
Geplaatst: 14-04-20 22:03
Kliniek Hellendoorn. Daar staat Cas nu ook. Chipjes zitten wel op een plek waar het kwaad zou kunnen, maar zijn sprongen waren totaal nog niet gevuld en dat is wel een goed teken, maar tijdens de operatie kunnen ze het pas met zekerheid zeggen.
Cas had het trouwens nog gepresteerd om (zo groot als hij is, 1.71 net gemeten) met zijn hoofd onder de stang vast te komen te zitten, gelukkig gebeurde dat toen we al op de kliniek waren en ik aan het wachten was om hem uit te kunnen laden. Even flink duwen en hij was er weer onderuit. Dan is het wel een grote sukkel hoor.
Inderdaad is niks vanzelfsprekend, kan je nog zo je best doen ze een goede start te geven.
Je weet het nooit inderdaad. Ze kunnen ook top gezond de eerste jaren doorkomen en dan schakelt een knullig ongelukje ze uit... Alles relativeren maar hij is in goede handen en gelukkig kan je het nu zo doen.
Gefeliciteerd Kelan, voor jou gelukkig so far so good. Heerlijk om er nu 1 thuis te hebben!
Zo nu pas op bokt na een enerverend dagje met Silly maar goed hij staat nu op de plek waar ze hem het beste kunnen helpen. Nu gewoon duimen dat het allemaal goed gaat en er over een paar maand een zadel op ligt.
Heb Mia niet eens een knuffel gegeven
Kelan: wat fijn dat het bij jou verder goed ging ik wilde nog graag helpen, maar het liep net even anders.
Kelan
Geplaatst: 15-04-20 10:41
Geen probleem hoor Mer. Was inderdaad een enerverend dagje voor jullie.
En gelukkig was Mikmakje heel makkelijk (en Andre is ook machtig handig, ik weet niet of ze met mij zo in 1 x de trailer opgelopen was, maar nu leek het of ze dat al jaren deed. Arjan grapte nog dat ze dat natuurlijk al dagelijks getraind hadden met haar )