Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:54

Avalanche81 schreef:
Hij is wel opwaarts gebouwd :))

:j Mijn gedachte precies!

:evaw:

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:13

Ik lees alles heel braaf mee en het is zo leuk hoe hard iedereen nu gaat!

Ik zit er voorlopig niet meer op, ontstoken pezen rondom m'n heup en knie is er weer mee gestopt. Nu weer goed ingepakt in een brace en rustig aandoen. Iets waar ik niet voor gemaakt ben. :D
Gelukkig staat ze lekker op het land en we zien wel weer hoe en wat.

goldenarrow

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:17

Balen Danuah! Ik ken het gevoel helaas, maar beter even wat langer rusten dan dat je straks nóg een pauze in moet lasten...

Vandaag de eerste paar pasjes gegaloppeerd :D Het is nog heel onwennig en met wat spanning, maar ze doet het toch maar even! Ik wil nu eerst dat ze snapt wat ze moet doen en daarna sleutelen we wel aan de overgang.

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:11

Mag ik hier ook meepraten ondanks dat het jaar alweer richting maart gaat?

Heel het topic doorgelezen en vond het allemaal heel interessante discussies, manieren van aanpakken maar vooral dat je met elkaar kunt sparren over hoe je iets aanpakt.

Sinds januari heb ik een 3,5 jarige tinker genaamd Merlin.
Dit zijn wij:
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:58

Ze doet het braaf zeg, goldenarrow!
Leuk bewegende beelden!

Malik lekker aan het spelen!

Balen Danuah! Rustig aan doen is ook niet mijn ding maar soms wel noodzakelijk!

Welkom madelonvdw!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:49

Nog meer mensen vandaag met het uitzonderlijke mooie weer wat gedaan?

Ik heb vanmorgen met Joya weer geoefend, aan de hand, bij de rijvereniging. Het lijkt er nog steeds op dat de oefening uit de les zijn werk heeft gedaan. Geen gestaak! *\o/*
Aan het eind nog een oefening geduld gedaan. Heb het oefenen van een dressuurproefje van een stalgenoot gefilmd met Joya naast mij. Die bleef keurig staan en keek hoe het moest :D
Aan het einde van de dag kwam de hoefsmid waarbij ze zich gelukkig ook weer keurig gedroeg.

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:02

Wat was het heerlijk weer! Helaas vanavond pas in het donker aan de slag gekunnen. Het is al een oefening opzich om hem gevangen te krijgen uit de wei maar dat gaat steeds beter.
Daarna nog wat oefeningen aan de leadrope gedaan: achteruit op gebaar, naar mij toe komen, cirkelen en vertrouwen geoefend. Om vervolgens deze dingen zonder lijn te doen.

Het is zo leuk om te merken dat wij steeds beter op elkaar ingespeeld raken en het vertrouwen groeit. Gaat dat bij jullie ook zo snel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:15

Ik had grootse plannen maar mijn lichaam besliste anders vandaag. Wij hebben het huis in de verkoop staan en gisteren kwamen er kijkers en morgen en overmorgen ook. Ben dus al een paar dagen druk met opruimen en poetsen enz. Vandaag werd ik doodmoe wakker met hoofdpijn en overal spierpijn. Tja, ben nu eenmaal geen 18 meer. Trainen is er dus bij ingeschoten, kon het niet opbrengen. Maar het is voor een goed doel zullen we maar denken.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:23

Ik heb niet gereden, maar ben wel met mijn trainingspaardje aan de slag gegaan :) Die heeft lekker aan de longe gelopen, binnenkort maar eens kijken hoe ze op het zadel gaat reageren.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 07:59

Ik heb heerlijk de hele dag op school gezeten :D _-:(

Maar Fflur zelf heeft lekker zonder deken buiten gestaan in haar blootje. De hele week al. Héérlijk.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:33

Ik heb niks kunnen doen. Hij heeft een onverklaarbaar dik been. Waar hij op sommige momenten stok kreupel op staat (ik heb uren in de track gezeten, maar ik zie alleen een paard dat samen met zijn vrienden sprintjes loopt te trekken.)

Zelf heb ik hem geen pas kreupel zien lopen...

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:59

Oei dat is minder leuk...

Ik heb Aliaa gisteren gelongeerd, en volgens mij heb ik harder moeten werken dan zij. :+ De vorige dagen mocht ze lekker genieten van het zonnetje.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:59

Vanaf nu kan ik ook wat meer mee gaan kletsen..

Net Gentle opgehaald bij de eifel en nu op weg naar de kliniek in Someren
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:45

Leuk! Stappen jullie er op als het hard waait? Ik kon vanmiddag eindelijk weer wat doen. Dus opgezadeld en gelongeerd. Begon het ineens behoorlijk te waaien. Twijfel of ik er wel op zou stappen aangezien ik helemaal alleen op stal was en dat in combinatie met de harde wind. Dus eerst gekeken hoe hij was met longeren en of de andere paarden in de paddock rustig bleven. Toen toch de stoute schoenen aan getrokken en er even op gestapt. 2 rondjes linksom, 2 rondjes rechtsom en toen er weer af. Toch weer een kleine overwinning.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:52

Leuk cubalibre!

Met wind geen probleem, dat kennen ze wel.Met alleen op stal heb ik wel een probleem.Dat doe ik niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:09

ambre schreef:
Leuk cubalibre!

Met wind geen probleem, dat kennen ze wel.Met alleen op stal heb ik wel een probleem.Dat doe ik niet meer.

Doe ik ook liever niet hoor. Ik sta bij een kleinschalige stal, 6 paarden, en ik kom de andere eigenaren zelden tegen. Dus ik moet me wel alleen zien te redden anders komt het er nooit van. Normaal stap ik er alleen op als de staleigenaresse in de buurt is maar die was er nu ook niet.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:06

Sommige paarden reageren wel heftiger als het waait.
Dus hangt er van af, zeker met een paard waarvan je niet weet hoe hij reageert zou ik wel voorzichtig zijn.
Het is zeker een overwinning weer! +:)+
En die lichamelijke klachten komen me bekend voor. :')

Spannend cubalibre, hopelijk verloopt alles vlekkeloos. Voor zover dat mogelijk is met een bonte. :')

Ojee, domme Joep, wat heeft hij gedaan..wel raar dat hij afwisselend kreupel is, dan denk je toch dat er iets klem komt.
En stokkreupel, dan denk je aan een hoefzweer. Dik been weer aan wat anders..hij moet het wel weer gelijk lastig maken.
Maarja, eerst maar even afwachten denk?

Retje, ik had hetzelfde vandaag met Malik, zweet stond op mijn rug en hem kostte het natuurlijk totaal geen moeite.
Maar het ging wel goed, voor hem was het vooral denkwerk.

Fflur heeft naaktgelopen.. :P

GoldenArrow, met het trainingspaardje is ook leuk toch!
En super dat je gegaloppeerd hebt!

Madelon, lekker bezig geweest!
Het gaat vaak heel snel en makkelijk ook met Malik maar ik probeer wel dingen te herhalen, op een andere manier en andere plaats e.d. en regelmatig niks om het te bevestigen en ervoor te zorgen dat het niet te snel gaat.
Ik doe telkens kleine dingetjes en niet te lang en dan gaat het al zo snel! :=
Heb je nog een duidelijker foto, zo lijkt het meer een andalusier! :D

Wat goed fransje, Joya leert gelijk de proefjes! :D

Danuah.. :(:)
Daphara schreef:
Avalanche81 schreef:
Hij is wel opwaarts gebouwd :))

:j Mijn gedachte precies!

:evaw:

:D
De shet waarmee hij speelt staat ook vaak op zijn achterbenen maar die is behoorlijk overbouwd. :=
Maar Malik gelukkig niet.

Malikie gaat ook goed!
Hij kan al een beetje rondjes om mee heen stappen, moet alleen niet zeggen dat ie braaf is want dan komt ie gelijk naar me toe. :+
Apporteren gaat ook goed, het is gewoon zo grappig hoe hij het doet hij maakt me elke keer aan het lachen.
En bij de weg wordt hij ook steeds rustiger, onnze buren hebben grind en die kwamen vlak langs rijden en daar maakte hij niks van.
Hij had trouwens eergisternacht wel met de stroomdraad lopen stuntelen, smorgens draad gebroken, stuk hek kapot, isolator afgebroken, zelf had hij een dunne schaaf langs zijn pijpbeen maar het viel mee en is niet dik geworden.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:24

Weten jullie wat echt gaaf is? Galopperen op je eigen knol! :D :D :D
Duke vind het nog leuk ook!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:25

Afwachten inderdaad! Als hij een hoefzweer heeft, loopt hij anders :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 21:03

Oh MF, brave Malik! Die even naar de buren wilde vannacht? := (is het gras daar groener misschien?)

Wat gaaf Daphara! Oh het begint goed te kriebelen nu!

Joepje! Kijk nou toch uit! Gaat het alweer iets beter?

Oei Orchidee, dat is vervelend, hopelijk snel beter :(:)

Joy heeft het goed op haar heupen := We hebben balkjes gestapt/gedraafd en achtjes om pionnen. Maar joy zou Joy niet zijn als ze toch eventjes laat zien dat ze biJna 3 is. >;) Dus toen ze ergens wat gekraak hoorde ging ze met vier benen de lucht in. Ik corrigeerde dat, en toen kwam ze omhoog! Tot 2 keer aan toe :oo . Ik stuurde haar weg rechtsom, maar ze weigerde en daarom ging ze dus op haar achterbenen staan. Ik had geen stokje bij me, dus ben naar de round pen gelopen en heb haar daar met lichte dwang :o rechtsom gekregen. Daarna was ze oerbraaf. En meteen weer die kop naar beneden en rustig rondjes om me heen draven.

Het cutting karaktertje zit er wel in. De eigen mening is duidelijk aanwezig. Maar tot nu toe heeft ze het nog niet gewonnen. Ben stiekem wel blij dat de trainster me gaat helpen :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:39

Heeft Joep nou nog gekreupeld of doet hij gewoon weer alof er niks aan het 'hoefje' is?

Op Duke aan het galopperen geweest, toe maar!

Gimme_Joy, met Malik ben ik ook voorzichtig als ik aan de voorkant sta, tot nu toe is hij heel braaf maar die jonkies kunnen ook domme dingen doen.
Maar je hebt het goed opgelost, dan zal het hopelijk klaar zijn.
En je hebt natuurlijk wel een merrie. }>

Malik heeft óf lopen klauwen of heeft het misschien met rollen gedaan, hij lag laatst ook vrij dicht op het hek te slapen en als hij wil opstaan gaat hij eerst ff rollen.
Toen was ik erbij en had het in de gaten gehouden en hij lette wel op.
Maar misschien nu niet.
Hij loopt sowieso altijd met de stroomdraad te klooien, hij trekt de paaltjes ook los en pakt de handgrepen eraf enzo. :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:47

Hopelijk gaat alles voorspoedig op de kliniek, cubalibre!

Isabel_k schreef:
Ik heb niks kunnen doen. Hij heeft een onverklaarbaar dik been. Waar hij op sommige momenten stok kreupel op staat (ik heb uren in de track gezeten, maar ik zie alleen een paard dat samen met zijn vrienden sprintjes loopt te trekken.)

Zelf heb ik hem geen pas kreupel zien lopen...

Vaag! Geen klein wondje ergens ofzo? Misschien insmeren met compagel of klei?

Orchidee14 schreef:
Leuk! Stappen jullie er op als het hard waait? Ik kon vanmiddag eindelijk weer wat doen. Dus opgezadeld en gelongeerd. Begon het ineens behoorlijk te waaien. Twijfel of ik er wel op zou stappen aangezien ik helemaal alleen op stal was en dat in combinatie met de harde wind. Dus eerst gekeken hoe hij was met longeren en of de andere paarden in de paddock rustig bleven. Toen toch de stoute schoenen aan getrokken en er even op gestapt. 2 rondjes linksom, 2 rondjes rechtsom en toen er weer af. Toch weer een kleine overwinning.

Ik ga ook met wind gewoon rijden, tenminste met de ervaren paarden. Maar bij zo een jo niet zou ik ook even checken hoe hoog ze in de energie staan.
Mooie overwinning!

Malik geklungel met de draad.. Maar schijnbaar heeft hij ambities om iets de stroomdraad te doen. Hopelijk wordt hij geen Houdini... Ontsnapte paarden kunnen voor spannende momenten zorgen, zie de voorpagina van Bokt...

Gaaf Daphara *\o/*

Joy in een dwarse opstandige fase, lastig hoor!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:01

Geen klein wondje te zien! En ik hem inderdaad een paar dagen gesmeerd met klei, maar op dit moment regent dat er toch allemaal af. :P Ik zet hem gewoon een paar dagen stil en kijk hoe het dan gaat. Ik laat hem wel gewoon in de kudde lopen, de doorbloeding moet toch blijven en als hij echt last heeft rent hij toch niet. :n

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:17

Zou mijn keuze ook zijn om hem gewoon lekker zijn gang te laten gaan.

Ik heb vandaag weer eens geoefend met het blok. Joya wordt daar zo enthousiast van, die gaat eruit zichzelf meteen op staan en trots kijken :')
Daarna even longeersingel omgedaan en daar aan beide kanten poolnoodles aan gehangen. Stond nog wat wind dus bewogen ook. Maar daar zijn geen dingen waar ze zich druk om kan maken.

Wat ik mij af vroeg, rijden jullie met een bodyprotector op de jonge paarden?

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:34

Orchidee14: Ik doe gewoon wat ik van plan was te doen (longeren, opstappen of gaan wandelen) als het hard waait. Aliaa lijkt er totaal niet op te reageren, dus dat houdt me niet tegen. :D Super dat ze braaf was! Als ik twijfel, longeer ik ook kort om te testen of ik kan opstappen.

MirandaFuego: De paarden houden ons wel fit! :D
Herkenbaar trouwens, als je zegt dat ze braaf zijn. De mijne stopt dan ook met wat ze bezig is. :')

Daphara: Leuk!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Gimme_Joy: Dat klinkt alsof Joy begint te puberen? :')

fransje23: Geweldig haha, je hebt toevallig geen beeldmateriaal als die noodles eraan hangen? :D
Ik gebruik geen bodyprotector. Dat heb ik zelfs niet meer. :=

Mijn zadel is er, dus dat moest gepast worden! Helaas, wegens omstandigheden, hadden ik en mijn ouders veel stress (niet ivm het zadel trouwens), en Aliaa pikt dit dus zonder problemen op. Aliaa was wat lastiger, maar wel braaf gelukkig. De andere paarden moesten het wel ontgelden dat Aliaa lastig liep. _O-
Toen het zadel er toch op lag, kon ik het natuurlijk niet laten om er eens op te zitten. Ook mijn mama is in het zadel gaan zitten om te voelen en heeft een rondje gestapt! +:)+ Ondanks dat mijn moeder niet meer van de jongste is (en dus bijgevolg wat stijver, maar laat haar niet weten dat ik dit gezegd heb hoor... :') ), bleef Aliaa netjes stilstaan tijdens het opstappen! :D Topmerrietje die zo voorzichtig is met mijn moeder. <3

Zonder cap is op eigen risico. :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding