Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wisselkoning
Berichten: 82
Geregistreerd: 11-07-05

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:45

Afbeelding

Hierbij nog een foto van mijn 2,5 jarige merrie. (Zardando x united x ferro).

mavantos

Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:55

Ooh die hierboven is gaaf! Moet zeggen dat is de vos van de vorige pagina in tegenstelling tot de andere 2 reacties er nog wel jeugdig uit vind zien.
Allemaal mooie paarden <3

Die van mij is wel wat minder 'af'. Die is echt nog wel een beetje overbouwd, komt uit de Karla-stam (veel sport) en daar schijnen ze allemaal wel wat later van te zijn. Heb maar één standfoto, niet zijn voordeligste :'). Het is een Fürst Romancier x De Niro, helemaal vrij van Jazz e.d.

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14238
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:48

Mavantos bedoel je die pony vos? Dat is een veulen uit 2017 :D Wauw... wat is die van jou gaaaf :wow: En dankje!

Welkom wisselkoning! Een mooie zwarte :D Moet duidelijk nog veel bespiering krijgen , nog lekker puppy.

Murosch die van mij krijgt heeeel vaak een lekkere smekkerd op die vieze toet :j moet je niet vragen hoe ik er na eruit zie :') Dankje!! Ik ben helemaal blij met mijn kleurtje :D En bedankt voor je complimentje , zilver is ook zo fijn meewerkend . Fijn dat je hulp hebt gevonden.

Welkom Dawson! Mooi paard zeg! Nog hengst?

Hopemyday oei eng hoor , een jong meisje op een onbeleerd paard. Het hoeft maar 1 keer fout te gaan.. En een mooie vos zie ik :D

Haha nynke , tijd om te wassen!! Knappe pony's <3 Hey! Je mag mij niet uitlachen :+:

Thanks Zoe! Haha je dat vond ik ook zo grappig _O- Jaa ze zijn ontzettend sterk! En een beetje lomp :o

Cera Klopt! Eerste keer buiten! Normaal altijd vast in de stal/poetsplaats. Ik word nog vrolijk als ik eraan terugdenk!
Van jou klinkt ook super!! Heerlijk

mavantos

Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:04

Ik bedoelde de Apache! Die van jou is gewoon super cute <3

Kabayo

Berichten: 14238
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:07

mavantos schreef:
Ik bedoelde de Apache! Die van jou is gewoon super cute <3

Hihi van Nynke

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:41

apache vind ik een heel gave hengst met hele mooi nakomelingen.
en de kleur is goed he ;)

@Mavantos wat een super mooi paard ook!!

ik heb zelf een 3 jarige gribaldi x michelangelo gehad die groeide écht nog duidelijk tot zijn 6e,
die was met 5 jaar ineens overbouwd :P

allemaal goed gekomen!

Afbeelding

hier was hij 3 en wat overbouwd


Afbeelding

hier 7 of 8.
lekker veel schoft gekregen

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:39

Kabayo schreef:
mavantos schreef:
Ik bedoelde de Apache! Die van jou is gewoon super cute <3

Hihi van Nynke


Dat is mijn dropje <3

Afbeelding
Afbeelding

Maar goed ook dat ze jeugdig is. Voor 10 maand mag dat wel :')

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:06

Welkom aan Hopemyday, Wisselkoning en Dawson

Kabayo stuiterbal was Zilver haha, dat moment dat je uit beeld vliegt. Zoveel kracht dat is gewoon zo goed te zien daar.
Strekfoto is ook erg leuk. Maar die daarboven ook :D
Gaaf dat je een rondje gemaakt hebt op het erf met haar.

HopeMyDay knap kleurtje heeft je ijslander :wow:


Nynkster vettige dekens haha. Ben blij dat die regendeken van Limo ondanks het rollen en liggen in mest toch nog best proper oogt :)

Cera, fijn dat het onder het zadel net zo relaxed gaat als ernaast.


Dawson wat een knapoe vos. Er zijn er idd die eerst ook in het 2017 topic zaten oa ik maar denk 1 of 2 berichten maar :')

Wisselkoning knap zwart paard hoor :)

Mavanros vind hem niet bepaald overbouwd ogen. Overbouwd als in kont en schoft gelijke hoogte of kont zelfs hoger, bij de jouwe lijkt de schoft hoger dan de kont.

Nynkster wat een droppiewoppie <3

___________________________________________________

Ik heb Limo en mezelf aangemeld voor een schriktraining aan de hand :D ben zeer benieuwd naar deze ervaring.
Het is niet zo lang rijden met trailer.

De fb pagina meld dit filmpje als idee over de schriktraining
https://youtu.be/L2Ff9hN_jdk

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:26

Nynkster, die laatste neuzenfoto, zo cute! <3 :* :wow:

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:49

@Nynkster: oh ik vond die lange manen bij de jouwe wel tof eigenlijk :D
@SBvravour: oh wauw mooie dekens! Kwaliteit is ook heel belangrijk toch.. Hier krijgt mijn fjord van net voorjaar ook een dure eczeemdeken :j En als hij echt te klein wordt kun je hem altijd verkopen.
@mavantos: Welkom, wat een enorme knapperd zeg.
@Art: froefroe?! Hahaha dat betekent toch pony? Ik vind dat woord hilarisch _O- Beterschap trouwens :(:)
En wat leuk dat jullie een schriktraining gaan doen!! Vast een super goeie oefening.
@Amado: Zo dat is een flinke bult. Beterschap!
@Cera_D: Bij een bonte vind ik lange manen wel grappig eigenlijk. Misstaat hem niet.
@Kabayo: Wat leuk, een jubileum :D En die foto _O- Lekker dat jullie gefietst hebben, dat doe ik niet met Lars hoor, wel met de Shetties.
@Murosch: hoofdstel staat haar goed zeg :j Ik vind haar alleen totaal niet volwassenen lijken :o Echt nog puppy paardje. Maar dat is ook een beetje eigenaar eigen geloof ik. Ik vond Lars al een hele jongen, tot ik bij die schriktraining kwam.. ik dacht echt.. :o hij is echt nog een baby qua uiterlijk. We vinden al snel dat ze al zo groot worden omdat we ze van veulen af aan hebben misschien. Nouja dat geldt in ieder geval voor mij :D
@Nynkster: Die foto !!!! _O- _O-

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:52

Hier heb ik Lars vorige week voor het eerst ‘echt’ gelongeerd. De vorige 3 keren was meer oefenen met rond lopen en stappen/draven enz. Nu 20 minuutjes gelongeerd en het ging top. Ben blij dat ik een stukje kan afzetten in de bak want een fjord is toch wel weer even wat anders dan een Shet :D

Afbeelding

Ik hoop dat het snel wat minder koud wordt want de buitenbak is nu bevroren :o

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:00

Leuk Art Schriktraining! Zal zeker leerzaam zijn :j

Gaaf Apple! Hij lijkt het allemaal wel prima te vinden :o

Ik ben gisteren bij een stallingsplek bij mij in de buurt wezen kijken. In februari gaan ze erheen en heb ik dus ook een plek om te trainen. Er is daar een bak die ik gewoon onbeperkt mag gebruiken. Kunnen ze weer lekker aan gras. :o

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:53

Lars is knap hoor xapple.

Nynkster spannend zo zoeken naar een stalling :)

Ik ben onderweg naar Limo. Te voet (7km) iets met niemand bereikbaar van vrienden en fiets op stal laten staan omdat ik te slecht was naar huis te fietsen dus was mijn vriend me komen halen. En de zondag was mijn vriend me ook komen halen.
Gisteren thuis gebleven maar vandaag de moed gevonden om te voet te gaan :)
Nog 3km te doen.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:58

Ziet er braaf uit xapple!

Altijd spannend nieuwe stal nynkster, maar klinkt goed!

Jeetje wat eind wandelen in deze kou Art, succes!

Spekkie begint eindelijk lekker te ontspannen net longeren, opeens is het kwartje gevallen! En spelenderwijs kan hij ook al een klein beetje steigeren, maar dat kunstje laten we voorlopig nog even achterwegen voor die het tegen me gaat gebruiken.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:19

Steigeren zou ik die van mij niet eens willen aanleren. Ben blij dat hij het nog nooit gedaan heeft en dat mag zo blijven :)
Het aanleren ga ik dus zeker nooit doen.

Wil wel andere kunstjes proberen te doen. Iemand tips voor niet te moeilijke?

Het is idd een eindje wandelen. Maar je krijgt het vanzelf warm :D
Nu bijna 2km nog. Eerst koffieke in een caféetje :)
Het is 5graden en weinig wind dus valt mee qua kou.

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:33

Schudden?

Als je consequent bent is een kunstje als steigeren niet gevaarlijk. Maar dan moet je dat wek zijn

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:35

Steigeren doe ik niet hoor, ben sowieso niet echt van het vrijheidsdressuur. Vaak zie ik alleen maar paarden met oren in de nek zeuren om snoep of je hand er al bijna afhappend nadat ze een kunstje hebben gedaan.
(Daarbij wil ik alleen aangeven waarom het niks voor mij is).

Ik ga vanavond weer longeren, de bak is redelijk ontdooid :D

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:37

Ik leer due van mij helemaal niks qua kunstjes :o vind het saai en zie er niet heel veel meerwaarde in

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:39

Kusje, flehmen, schudden en voer weigeren begin ik meestal mee Art. Overigs werk ik altijd met clicker en weet hij precies dat hij alleen maar wat krijgt na de click. Behalve kusjes geven doet hij nooit zomaar iets en bedelt nooit voor eten.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:47

Ik beloon nooit met voer. In de eerste maanden wel omdat hij extra beloond werd dan. Zeker bij het voetjes optillen vond ik dat extra stukje belonen wel nodig.
Uiteindelijk heb ik dat netjes kunnen afbouwen tot enkel stembeloning. :D

Kabayo

Berichten: 14238
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:31

Moonprayer , mee eens. Vind apache zelf echt niet leuk in karakter :(

Leuk marijke! En een hele wandeling zo te lezen. En dankje :)

Xapple thanks! Mooie longeer foto. Hij lijkt wel wat dik.

Nynke nice!! Mooie plek daar.

Zoe kent hij meer grotere kunsten van vrijheidsdressuur? Of alleen die 4 kleine dingen? Steigeren ziet er al leuk uit. Dat leer in zilver nog niet aangezien er meer mee moeten werken. Geen zin in ongelukken bij andere mensen , ikzelf ken haar natuurlijk goed en weet wat ik doe. Longeren ziet er super uit.

Zilver train ik wel met voer maar ze begint nu echt vervelend met bijten. Daar hou ik dus mee op.
Mijn dame weer op ijzers gezet. Hier zie je haar beenstand goed. Ze heeft niet veel "hoef", met ijzers hopen we dat de hoef beter groeit en dus minder slijt , zodat wij meer kunnen corrigeren met bekappen .
Afbeelding

HopeMyDay

Berichten: 1289
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:14

Hoeveel van jullie jonkies staan op ijzers voordat jullie gaan beleren? Die van mij in ieder geval vanwege aangespannen en ook de aangespannen oefen-wedstrijden die ik met hem (en zijn maatje van 14) dit jaar ga rijden. Sowieso rij ik aangespannen voornamelijk in het bos dus is het al nodig maar ik vraag me af hoe jullie dat doen.

Kabayo

Berichten: 14238
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:17

HopeMyDay schreef:
Hoeveel van jullie jonkies staan op ijzers voordat jullie gaan beleren? Die van mij in ieder geval vanwege aangespannen en ook de aangespannen oefen-wedstrijden die ik met hem (en zijn maatje van 14) dit jaar ga rijden. Sowieso rij ik aangespannen voornamelijk in het bos dus is het al nodig maar ik vraag me af hoe jullie dat doen.

Mijne dus. Sowieso nodig voor de keuring. Met zulke rare "poten" krijgt ze geen hoge beoordeling

HopeMyDay

Berichten: 1289
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:20

@Kabayo dankzij jou kwam ik op het idee om het te vragen haha, die van mij had een jaar geleden (werd toen 3) ook van die rare poten toen hij uit de begrazing kwam. Inmiddels is het allemaal bijgetrokken en groeien zijn hoeven nu ook goed door. Het heeft wel zeker een half jaar geduurd...

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:25

Hij lijkt dik :') En bedankt he.

Hij is niet te dik. Wel een enorme wintervacht waar op sommige plekken gewoon hele plukken haar uitkomen. Onder zijn buik en zijn hals bijvoorbeeld. En natuurlijk nog totaal
onbespierd.

Ik vind die enorme vacht zó lelijk. Volgend jaar lekker scheren :D
Laatst bijgewerkt door xApple op 09-01-18 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt