Zie wel eens iets staan in de trent van; braaf paard tussen de 5-10 jaar, moet l gelopen hebben en gezond zijn (zowel klinisch als röntgenologisch) met budget 1000 dat ik bij mezelf denk van heeeel veel succes er mee!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Trui schreef:Net zoals ik ineens een oude manegepony erop zag staan die altijd bokt en stilstaat enz. Als tekst: bokt nooit staat nooit stil is heel braaf en voorwaarts. Heb ik netje sop gereageerd en heb nu gezeik op stal gehad. Maar is opgelost
StalNollie schreef:Maar misschien word het verleden bij bezichtiging ook gewoon verteld, rij problemen die opgelost zijn hoeven niet in adv.
anjali schreef:Ja, maar toch hoor je je niet als buitenstaander met de verkoop van een paard te bemoeien.In de zin van kwaad over het paard te verspreiden. Dat is een ongeschreven wet dat je dat niet doet.
anjali schreef:Ja, maar toch hoor je je niet als buitenstaander met de verkoop van een paard te bemoeien.In de zin van kwaad over het paard te verspreiden. Dat is een ongeschreven wet dat je dat niet doet.

Esprit4 schreef:Als iedereen het "verhaal" als buitenstaander over een paard zou verspreiden word niemand daar gelukkiger van denk ik paarden kunnen veranderen als ze veranderen van eigenaar.
Wij hebben een braaf paard van iemand gekocht die bij ons echt niet meer braaf was dan zou ik ook niet blij zijn als bij wijze van spreke stalgenoten of oude lesklanten haarfijn gaan vertellen hoe en wat
anjali schreef:De eigenaar of verkoper zelf hoort eerlijke informatie over het paard te geven.Buitenstaanders hebben er niets mee te maken.
0000 schreef:Dus ieder paard dat ooit in handen van de verkeerde mensen een stap verkeerd heeft gezet mag nooit meer als braaf verkocht worden? En als ze nou ooit enorm gepuberd of uitgeprobeerd hebben, inmiddels 8 jaar oud zijn en al jaren geen stap meer verkeerd hebben gezet, nooit meer als braaf verkopen want daar zou jij je als persoon die het paard ooit op 4 jarige leeftijd eens een lekkere serie bokken heeft zien geven je even tegenaan bemoeien? Het paard dat onder een slecht zadel hartstikke vast gereden is, uiteindelijk volledig in de staak zat....Gekocht door iemand die het met veel aandacht, behandeling en liefde weer helemaal happy en werkwillig heeft gekregen...Diegene moet hem helaas verkopen en jij gaat even lekker onder de advertentie vermelden hoe lelijk hij wel niet staakte een jaar geleden? Besef je dan niet hoe ontzettend veel kansen je op dat moment afneemt van zo'n paard (en van de kopers trouwens ook)? Hoeveel mensen zo bang zijn geworden om een paard te kopen dat ze dan gewoon direct afhaken...terwijl het misschien wel de perfecte match en een super thuis had geweest. Als jij je auto verkoopt, meld je er dan ook bij dat je ooit 4 jaar geleden er met pech mee langs de weg hebt gestaan? Of denk je, dat mankement is toen gemaakt dus hoef ik er niet bij te vertellen? En als je buurman dan langskomt en zegt nou beste kijker, deze auto heeft wel een pechverleden hoor, ik vind wel dat jullie dat moeten weten. Neem je hem dat in dank af?