Telt 'her-inrijden' ook? Django is namelijk in Spanje wel 'ingereden', maar we doen het hier gewoon even helemaal opnieuw en zonder stress. Hij is deze zomer 6 geworden

Zoals je kan zien vorig jaar in Spanje, wat kreupel op de teugel en gestresst:
Ik hecht érg veel waarde aan eerst een lekkere basis grondwerk

Eerste x thuis er op

(Met kaptoom, wilde heel graag eerst bitloos beginnen en echt even uitzoeken op wat voor bit ik hem eventueel zou kunnen gaan rijden, achteraf was de kaptoom iets wat hij totaal niet prettig vond)
Tweede keer er op, inmiddels met een dubbelgebroken koper trensje, vind hij heel fijn! Eerst werken aan het hoofd te durven laten zakken en voorwaarts te gaan. Dit is een foto van een goed moment, maar hij had enorm de neiging om giga op te krullen en heel klein te gaan stappen.

4e keer er op, hij durfde daar mijn hand al wat aan te nemen

6e keer, even gewoon 'fun en spelen'

Rondje 7, eerste keer in draf!
Wat een ramp was dat.... Hij wilde gewoon NIET voorwaarts... Gooide zijn hoofd omhoog, drukt zijn rug weg en maakt een prachtige pas op de plaats...

Ronde 8, niet mijn meest charmante houding, maar wel iets meer voorwaarts in de draf...

Ronde 10, voor de 2e keer op een andere locatie, zijn houding onder het zadel is al enorm veranderd

Het lastige met Django is dat hij waarschijnlijk met de handrem er op is gereden in Spanje, hij kent ook al de piaffe... Dus daar blijven we sowieso even van af

Ronde 11, 12, 13 en 14 heb ik nu gereden tijdens mijn Working Student positie op Moravita, hier krijg ik dagelijks les en begeleiding in de klassieke rijkunst en we zijn énorm vooruit gegaan

Daarnaast krijg heb ik nu een ander zadel (zie je ook op de laatste foto) en dat scheelt ook een hoop voor o.a. mijn eigen houding