Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Taucha schreef:Hmmm ziet er idd iets gespannen uit, maar lang niet zo erg als die bijter en schopper die ik meegemaakt heb. Fie checkt wel gelijk of je ook echt zit door naar rechts te kijken. Heb je al eens geprobeerd via rechts te zadelen en op te stappen? Misschien kun je zo patronen (mochten die er zijn) doorbreken.
Chesss schreef:Wanneer is je zadel gecheckt? Kan ook zijn dat je boom te strak is en drukt en dat ie daar zo gespannen op reageert of idd maag/darmproblemen
Dreamy schreef:Taucha schreef:Hmmm ziet er idd iets gespannen uit, maar lang niet zo erg als die bijter en schopper die ik meegemaakt heb. Fie checkt wel gelijk of je ook echt zit door naar rechts te kijken. Heb je al eens geprobeerd via rechts te zadelen en op te stappen? Misschien kun je zo patronen (mochten die er zijn) doorbreken.
Klopt, als hij weet dat ik ga opstappen gaat hij soms ook echt al kijken waar ik blijfZiet er heel stom uit. Verder geef ik hem sinds kort dus ook een snoepje als ik eenmaal zit, iets wat eerder niet kon aangezien hij al flipte als je iets voorover leunde of als hij je arm opzij zag gaan
.. dit doe ik altijd aan de rechterkant, dus dat is ook een van de redenen dat hij nu voornamelijk naar rechts kijkt
Hij is wel echt een "gewoonte"-paard (had pas berichten uitgewisseld met een bokker die zijn vader + andere nakomelingen van hem kent, die sprak ook al over behoefte aan vaste gewoontes.. zit dan toch wellicht in het karakter?), ik denk dat als ik het anders ga doen hij het juist 10x zo spannend gaat vinden. Maar ik kan het proberen. Ben alleen niet handig in andersom opstappen, dus zou dat wel moeten oefenen op een mak paard
Dreamy schreef:Chesss schreef:Wanneer is je zadel gecheckt? Kan ook zijn dat je boom te strak is en drukt en dat ie daar zo gespannen op reageert of idd maag/darmproblemen
Ik loop bij Van Rijs, mijn zadel is/wordt minimaal eens in het half jaar gecheckt en zou na de laatste keer pas over een jaar weer moeten (dat is begin aankomend jaar) omdat hij zo stabiel bleef.
Dit gedrag heeft hij altijd vertoond en vertoonde hij ook toen het zadel dus steeds was gecheckt/vermaakt en goed lag, dit heeft er altijd al ingezeten.
Zijn reactie op een slecht zadel weet ik helaas ook maar al te goed, dat was toch wel wat anders..
Elevien schreef:Ik vind dat je het echt super aanpakt! Je ziet inderdaad nog steeds spanning op die momenten, maar daarna vloeit het ook gelijk weg. Ik denk dat het gewoon nog in zijn koppie zit en dat dat er in verloop van tijd wel uitgaat. Maar dat is geen kwestie van weken of maanden... dat zal nog wel eens langer kunnen duren.
mala26 schreef:als je wilt kijken of ie idd last van zijn maag heeft kan je alvast iberogast geven, gewoon de mensen hoeveelheid.
Als ie daar van op knapt dan kan je verdere stappen ondernemen.
Het mooie van de iberogast is is dat het allemaal kruiden zijn.
suikermeisje schreef:Eigen ademhaling is een goede tip inderdaad!
Maar wat tof dat je er zo opgestapt bent zeg. Knap van je. Het blijft een gaaf dier! Wie was z'n papa ook alweer?
Je bent een super doorzetter. Knap!
Wel rot van die spanning. Toch proberen spanning af te laten vloeien en dan pas verder gaan.
suikermeisje schreef:Helemaal te begrijpen. Wat vreselijk klote zeg! Weet nog dat ik voor hem wilde kijken en niet de zwarte... sterkte