Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Snuupke

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:43

Weet nog een leuk Fries hengstveulen te koop..

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:06

maudenmarc schreef:
Weet nog een leuk Fries hengstveulen te koop..
...en ik nog een leuk KWPN merrie veulen ! ;)

Heroine: bijna 3 maand..
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 06-08-12 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:07

Dahlia schreef:
Vandaag ging niet door, maar woensdag wel naar een heel leuk paard kijken! Van Nati hier op bokt! :D

Jaa :) ! Helemaal leuk:)!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:16

Hoe vaak gebeurd het wel niet dat er een Z springpaard wordt aangeboden terwijl hij alleen van start is gegaan en parcours niet heeft afgemaakt.
Mijn oude M paard heb ik als M paard verkocht maar was doorverkocht naar het buitenland als 1.35/1.40 paard. Een ruiter heeft haar in het ZZ binnengereden en 2 sprongen gedaan en snel doorverkocht. Dat paard is in Noorwegen al snel weer verkocht omdat hij het niet aan kon. Erg sneu voor dat dier maar wij konden er niks aan doen.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:58

Hoi allemaal,
Ik ben al een tijdje een sporadisch stille meelezer. Vanaf gister staat mijn trainingspaardje Tellent te koop. Het is een ontzettende knuffel, 12 jaar, koffievos, 1.65 en superbraaf onder het zadel. Momenteel L2 + 9 in de dressuur. Voor vragen kun je mij PB-n. Ik rijd naast hem nog een paar paarden die niet voor de verkoop zijn en ik kan het helaas niet meer combineren met mijn studie die in september weer van start gaat. Wie weet is het wat voor een van jullie (of iemand die jullie kennen).
Ik heb ook een filmpje van ons: http://www.youtube.com/watch?v=AOh7FrGayqg

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:01

Tuurlijk , grietje had er beter aan gedaan iemand in de arm te nemen met verstand van paarden en haar eigen kunnen. Daarentegen zou ik zo nooit een paard willen verkopen en gaat het me aan het hard omdat ze misschien niet het meeste verstand van paarden hebben, maar wel vreselijk gek zijn met hun dieren en er super voor gezorgd wordt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:33

Dees schreef:
Die Oscar x LA ziet er inderdaad uit als een sympathiek beestje!

Pletje123 schreef:
Waratje: niet iedereen heeft zoveel zelfkennis of erkent dat hij/zij het niet goed kan zien. Veel mensen zijn zo vreselijk eigenwijs, dat ze met een paard thuis komen waarvan het verhaal niet klopt (daar zijn ze dan vaak met open ogen in getuimeld) of met een paard wat totaal niet bij ze past..

Dat is toch niks nieuws?

Dan verdien je ook niets beter dan je krijgt.
Dat valt in mijn beleving dan gewoon onder de noemer 'leergeld'.
Hebben we allemaal wel eens moeten betalen.

Precies en ik kan er ook maar heel beperkt medelijden mee hebben. Onder de noemer: een gewaarschuwd mens telt voor twee. Als je dan ook met z'n tweeen nog zulke fouten maakt, tja, dan ben je blijkbaar niet wijzer.......

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:05

iemand nog belang bij een leuk project?
ster merrie van ronaldo X weltmeyer x ulster Voor de fok gebruikt, en door tijd gebrek niet meer.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:28

Geen projectje voor mij :)

Die Oscar x LA is leuk! Wat een leuke kop zit erop :D Zou er zo gaan kijken als ik mijn paard al had verkocht en ze goed doorgereden was. Maar dat is allemaal nog niet zo :+

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:54

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:09

Tis wel een mooie merrielijn waar ze uit komt :j Maar ik wil graag een paard waar je zo op kunt stappen. Het liefst eentje die al geklasseerd is.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:11

Zeer mooie lijn, en ze kan goed bewegen.

we hadden haar ook gekocht voor de fok, alleen tijdgebrek heeft er telkens voor gezorgd dat het vooruit werd geschoven om haar te laten dekken en dan was het dekseizoen weer voorbij...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:13

Hoe lang heb je haar gehad dan?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:15

bijna 3 jaar, met dit jaar meegerekend.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:17

-
Laatst bijgewerkt door SophievdV op 06-08-12 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:19

Ik vind het ook wat vreemd.....zadelmak aan de longe, maar we verkopen haar als onbeleerd. Dan ga ik ervanuit dat ze niet braaf is, anders had je er los ook op kunnen rijden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:28

Als ik haar als onbeleerd verkoop kan een koper er geen verwachting aan verbinden dat ze meer kan dan ik verteld heb. Vertel ik dat ze compleet groen is, dan lieg ik.
We hebben (nog) geen bak, onze weide zijn of knetterhard of glad. Mijn dochter is al eens met een paard onderuit gegaan en daardoor heeft ze minder lef. Afgelopen week heeft ze zonder longe met haar rondgestapt.

Qua drachtigheid, we hebben haar niet laten dekken, en wil ik er wel een drachtigheid garantie op geven mocht je haar voor de fokkerij willen kopen...
Ik wil mijn priveleven niet openbaar op bokt gooien, mocht je oprecht interesse in Vera hebben dan wil je wel pb-en.

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:28

Vaak staat er bij een advertentie de prijsklasse van een paard. Lagere prijsklasse, normale prijsklasse en hogere prijsklasse. Wat zijn voor jullie de bedragen die bij deze klasses horen?
Misschien meer een discussiepunt dan dat dit vast ligt...? Maar ik was wel benieuwd wat jullie vinden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:34

Evelien_1987 schreef:
Vaak staat er bij een advertentie de prijsklasse van een paard. Lagere prijsklasse, normale prijsklasse en hogere prijsklasse. Wat zijn voor jullie de bedragen die bij deze klasses horen?
Misschien meer een discussiepunt dan dat dit vast ligt...? Maar ik was wel benieuwd wat jullie vinden.

Ik zou zoiets denken:
Lagere prijsklasse: tot 3000
Normale prijsklasse: 3000-10.000
Hogere prijsklasse: 10.000+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:36

Evelien_1987 schreef:

Een paard moet wel heel veel bieden, wil ik op zo'n advertentie reageren. Als ze al geen richtprijs afgeven, bekruipt mij gelijk het idee dat de vraagprijs afhangt van de auto waarmee je voor komt rijden.....
Die flauwekul halen ze maar elders uit, niet bij mij.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:38

Evelien_1987 schreef:

Als ik het zo mag beoordelen is voor mij lagere prijsklasse <€3500 normalen prijsklasse €3500 - €10000 en hogere prijsklasse daarboven. Ik zit zelf in de sportpaarden dus misschien zit iemand in de recreatiepaarden wel heel anders met zijn prijzen. Maar goed, meestal merk ik ook dat mensen van advertenties het zo inschatten. Dus sindsdien schat ik het ook maar zo in :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:44

Evelien_1987 schreef:

Laag : 0 - tot 3000
Normaal van 3000 - 8500
Hoog : >8500

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:45

ik vind dat iedereene daar een andere kijk op heeft. Ik vind nl. 6000 al hoge prijsklasse, maar dat is dan voor mij zo.

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:55

denk inderdaad zelf ook dat de begrippen laag, normaal en hoog afhangen van je eigen budget. ook valt het me op dat de vraaagprijs in overleg of naderovereen te komen vooral bij handelsstallen en fokkerijen veel voorkomt. Prijs op aanvraag schrikt mij ook al snel af, zal wel erg duur zijn denk ik dan, terwijl dat misschiel helemaal niet zo hoeft te zijn. Ook merk ik dat er soms stiekem ( zo lijkt het) over een vraagprijs gedaan wordt. Alsof de buren niet mogen weten wat zij verdienen aan hun paarden.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:56

Ik heb ook nog een leuke merrie te koop, volgens de normen hierboven valt ze in de lagere prijsklasse. Ze wordt verkocht simpelweg wegens tijd gebrek van beide eigenaren (mijn vriendin en ik)
Foto's op mijn site http://www.staldezwanepol.nl bij verkoop de middelste 3 foto's (de bruine is al verkocht ;) )
Ongeveer een week of 4 geleden is mijn vriendin er voor het laatst mee bezig geweest en toen heeft ze er voor het eerst op gezeten. Ze is alleen bezig geweest en heeft een paar stapjes gelopen. De merrie reageerde zeer braaf volgens haar.

Info:
4 jaar
Ongeveer 1.64
Afstamming: Adonis (gribaldi) x springbloed
Nieuwschierig en leuk karakter, makkelijk in de omgang (voor zover we met haar bezig zijn geweest)
Geschikt paard voor allround of samengesteld.
Nog prima naar eigen hand te zetten.