Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:12

Haha, precies! Ik denk dat er best kans is dat ze nog enkele centimeters groeit, ze is natuurlijk nog maar drie. Ze staat nu lekker dag en nacht in groepsverband op het land en ze wordt maar twee keer per week kort gereden.

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:16

Needje schreef:
Ik vind 10 een mooi bedrag en verbaas me eerder over de lage budgetten.
Maar ieder z'n ding.

ligt er maar net aan wat je van een paard verwacht en wat je ermee wil...
zolang je wensen maar overeenstemmen met je budget zie ik ook geen kwaad in een lager bedrag.

Udessa: ik begreep je grap hoor, ik denk dat we de verkeerde mannen gekozen hebben. _O-

willie10 schreef:
Nou de meningen zijn erg verdeeld over de Johnson ruin! Ga denk ik maar gewoon zelf kijken en op mn eigen gevoel af, dan moet het goedkomen!
inderdaad, gewoon lekker zelf kijken en met je instructrice overleggen en je oordeel vellen. zij kan beter beoordelen of jij dit aankan/recht kan rijden dan wij.
hij staat toch lekker dichtbij dus ik zie niet waarom je het niet zou doen, als jij er een klik mee hebt wie weet hoever je er dan mee zou kunnen komen! veel succes.

Yelly schreef:
Het is ook maar net wat je met het paard wilt gaan doen :) Als je echt een paard zoekt met potentie voor het hogere werk, past daar een ander budget bij dan wanneer je op zoek bent naar een allround 'recreatiemaatje'.

Ik wil later zeker wel gaan starten met mijn nieuwe aanwinst, maar ik zie wel waar het schip strandt :D

Ik heb met een, naar jullie mening, laag budget een leuk paard kunnen kopen, dat naar mijn idee goed bij mijn wensen en doelen past. Fijn karakter, röntgenologisch geen enkele bemerking, leuke gangen en een leuke afstemming :)
*\o/* _/-\o_

ik heb zelf besloten niet verder te gaan met de merrie waar ik afgelopen week geweest ben. ze viel in het geheel een beetje tegen.
ik heb tot nu toe geen nieuwe bezichtigingen staan, wel wat verkopers gebeld maar die namen allemaal niet op.
morgen weer een dag...

joykel

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:27

ik ben al een tijdje een stille meelezer. maar nu toch even iets melden, ik kom al een aantal jaar op een fokkerij waar een paardje staat waar ik altijd helemaal weg van ben geweest (puur op uiterlijk en gedrag, kan het moeilijk uitleggen, ze heeft "iets" waar ik als een blok voor val)
twee weken terug verteld de eigenaar me dat hij haar gaat verkopen, de reden heeft hij me eerlijk verteld en heeft niks met het paardje op zich te maken. Nu ben ik eigenlijk helemaal niet op zoek, is zij niet echt wat ik direct zou kopen (is nog jong, bijna 5, rijdt voornamelijk voor de koets en is pas net ingereden) maar ik kan haar niet uit mijn hoofd zetten.......

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 07:59

Als de klik er is, je het geld er voor hebt om te kopen en onderhouden en je wil wel wat gaan doen met het paardje zeg ik waarom niet?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:42

voor wie geinteresseerd is heb ik een paar foto's van de jazz toen het dier nog in 'wedstrijdconditie' was.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:46

@ Vonneke ben benieuwd!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:48

ik ben ook wel nieuwsgierig :)

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:00

Ik volg jullie topic al een tijdje en was van plan me later op het jaar te melden als zoekende naar een dressuurpaard. Ik had een redelijk eisenpakketje maar onverwacht heb ik vroeger dan gepland mijn paardje gevonden op Kapaza. Ik ben haar van't weekend 2x gaan uitproberen, trainer heeft haar goedgekeurd en eind van de week wordt ze gekeurd maar daar verwacht ik geen problemen mee.

Ik heb een 4-jarige zwarte Negro-merrie gekocht bij het Trichelhof in België en ze is volledig wat ik verwachtte van mijn droompaard *\o/*

Veel succes aan alle die op zoek zijn naar een eigen toppertje!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:04

joykel schreef:
ik ben al een tijdje een stille meelezer. maar nu toch even iets melden, ik kom al een aantal jaar op een fokkerij waar een paardje staat waar ik altijd helemaal weg van ben geweest (puur op uiterlijk en gedrag, kan het moeilijk uitleggen, ze heeft "iets" waar ik als een blok voor val)
twee weken terug verteld de eigenaar me dat hij haar gaat verkopen, de reden heeft hij me eerlijk verteld en heeft niks met het paardje op zich te maken. Nu ben ik eigenlijk helemaal niet op zoek, is zij niet echt wat ik direct zou kopen (is nog jong, bijna 5, rijdt voornamelijk voor de koets en is pas net ingereden) maar ik kan haar niet uit mijn hoofd zetten.......

Yoykel, ik zou mijn hart volgen als ik jou was en hem niet laten gaan, tenzij je gemakkelijk "verliefd" wordt Maar misschien ben ik te "penny" :')

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:17

Wat heb jij nu besloten, Bertine :)?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:53

daar ben ik ook wel benieuwd naar..

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:58

Gefeliciteerd Nanno met je nieuwe aanwinst.

@alano ben je al bij DWH geweest in Obdam, staan leuke paarden en vallen zeker binnen jouw budget.

@ Vonneke, ik ben erg benieuwd naar de merrie.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:58

Ik ga van de week bij deze kijken: http://www.youtube.com/watch?v=qY_nXxV1nN0
Wat vinden jullie ervan? Paard is 5, nog niet zo lang onder het zadel (heeft 2 veulens gehad).
Filmpje is van het paard haar 1e springles.

Wordt vandaag nog gebeld over het paard dat we vorige week hebben laten keuren. Daar kwam dezelfde dierenarts die de keuring gedaan heeft vandaag naar het paard kijken. Ben benieuwd wat zij te zeggen heeft maar denk toch dat ik het niet ga doen. Het kan nu goed zijn maar dan blijft het toch knagen of dat dit niet tijdelijk is en het probleem niet toch ergens anders zit.

vonneke: Fijn dat je een paard gevonden hebt wat goed voor je lijkt te zijn. Ben ook wel benieuwd naar de foto’s!
De Johnson ruin vind ik er ook niet fijn gereden uit zien maar denk wel dat het een leuk paard kan gaan worden als er veel werk ingestoken wordt.
Welmoed: Succes vandaag!
Over de discussie over het budget. Ik vind hier ook hoge bedragen voorbij komen maar dat zullen waarschijnlijk ook mensen zijn die meer van een paard verwachten en realiseren dat daar een prijskaartje bij komt kijken.
Ik heb een lager budget en realiseer me dat ik geluk moet hebben wil ik voor mijn budget zo’n zelfde soort paard kunnen kopen dat ook nog eens gezond is. Maar er zijn inderdaad ook veel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:59

Jammer genoeg zijn wij niet wezen kijken bij de dreamcatcher gister.
Er kwam teveel tussen.
We gaan nu aankomende zondag.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:07

Patty, zo op het eerste oog lijkt het me geen verkeerd dier :) ze lijkt het goed op te pakken. De amazone duwt wat met haar zit.

Loriene, wat jammer!! Zondag is nog zo ver weg :Y)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:20

We hebben ook niet veel haast. :o
Dochter wil toch graag tot eind dit jaar bij de pony`s blijven rijden.En alletwee nog in het Z2 starten.
Bij die mensen waar we zouden gaan kijken lopen er ook nog 2 jonge hengsten in het land,ben ik ook wel benieuwd naar.
Veel mensen die we op wedstrijd tegenkomen zeggen dat we een paard moeten gaan zoeken die al wat ervaring heeft in de wedstrijden.Beweren dat de overstap van pony naar paard toch wel groot is.
Heeft iemand hier daar ervaring mee?
Ikzelf heb er nooit moeite mee gehad,ben ook met een groen paard begonnen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:24

Ja de paarden is wel even wat anders dan de ponies :) maar ik heb geen idee hoe je dochter er in staat. En hoe handig ze is in het rijden.. daar hangt veel vanaf. Een leerpaard is wel heel nuttig :) kan voor extra vertrouwen zorgen, maar nogmaals, het hangt gewoon van je dochter af in mijn optiek ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:29

Ik vond de overgang pony/paard niet heel moeilijk, maar ik reed in ponytijd ook paarden ernaast. Wij hebben toen gekozen voor een jong paard met 'potentie', omdat een leerpaard met ons budget wrs al aan zijn top zat in het Z en ik daar zou moeten beginnen. Was wel moeilijk, maar eerder dat het een jong paard was, dan het feit dát het een paard was.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:45

De pony`s die ze nu rijdt heeft ze groen gekregen.En dezen zijn ook niet de gemakkelijkste geweest.
Ze is best wel handig en rijdt goed.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:51

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:55

De kijkdag voor de paarden is alleen afgelopen zaterdag al geweest..

Pletje123; Dat leek mij inderdaad ook. Ben benieuwd.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:57

Ik vind het een leuk paard Patty! Ze lijkt ook wel fijn te draven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:06

loriene schreef:
We hebben ook niet veel haast. :o
Dochter wil toch graag tot eind dit jaar bij de pony`s blijven rijden.En alletwee nog in het Z2 starten.
Bij die mensen waar we zouden gaan kijken lopen er ook nog 2 jonge hengsten in het land,ben ik ook wel benieuwd naar.
Veel mensen die we op wedstrijd tegenkomen zeggen dat we een paard moeten gaan zoeken die al wat ervaring heeft in de wedstrijden.Beweren dat de overstap van pony naar paard toch wel groot is.
Heeft iemand hier daar ervaring mee?
Ikzelf heb er nooit moeite mee gehad,ben ook met een groen paard begonnen.

Die tip om met de ponies gewoon bij de paarden te gaan rijden kwam ergens vandaan............

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:16

Heb ook al uitgelegd waarom ze de pony`s niet meeneemt naar de paarden.
De E pony zou nog wel kunnen maar dan moet ze ook direct Z2 bij de paarden starten.
Veel raden ons af om met een E pony tussen de paarden te starten.
De D pony heeft de kwaliteit om straks internationaal te starten en voor hem is ook al veel belangstelling.
Dus die word straks gewoon verkocht.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 11:17

Patty, ik vind het ook een leuk paard! Alleen ben ik nou gek of zit dat zadel echt vreselijk? Vooral na de sprong.