Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:47

tita schreef:
Deze merrie die ik ga bekijken was op de keuring veel geld voor geboden mensen hebben haar thuis gehouden veulens gefokt en nu moet ze eruit. Maar ja ze wilde eigenlijk eerst geld hebben wat er op de keuring werd geboden maar toen was ze 3.

Inmiddels is madam 7 jaar en nog steeds zo groen als gras maar als je haar ziet lopen :wow: echt mega. Die mensen zelf zijn niet echt paardenkenners zij hebben hun oude merrie laten dekken door Sonique en daar kwam deze merrie uit die toevallig goed kon lopen.

Maar mevrouw is een echt merrie, poetsen vind ze niks, kroelen vind ze niks als je haar aait over haar nek kijkt ze je aan met wat WAT MOET JE DAAR ze bijt niet maar haar gezicht spreekt boekdelen.
Afspuiten vind ze niks.

Goed mijn ouders staan niet helemaal achter mijn keuze om een 2e paard te kopen zij vinden eigenlijk dat ik moet wachten maar ik rij al 11 jaar recreatief met hem en kan niet meer wachten.
Hij gaat toch niet dood en inmiddels is ie 28 hoe lang moet ik nog wachten? Kan te laat zijn stel dat ie nog 8 jaar leeft.
Goed nu heeft mijn pa zoiets van als ik toch met je mee moet op wedstrijden wil ik graag een paard dat wil kroelen?..... persoonlijk maakt mij niet uit dat ze zuurpruim is zolang ze maar werkwillig is.

Als je er zelf een goed gevoel bij hebt moet je 't voor al doen. Maar sommige zuurpruimen kunnen behoorlijk gevaarlijk worden en zelfs al bijten ze nu niet, na mate ze ouder worden word 't alleen maar erger(de zurigheid zeg maar ;) )

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:49

ingvdh schreef:
kom me toch hier ook maar even melden. Ik dacht dat ik klaar was met mijn zoektocht maar het paard had een scheef bekken, dat zag je ook duidelijk als hij op de rechte lijn liep, links was hij 3 cm lager dan rechts, zo zonde, was eigenlijk precies wat ik zocht, kon super lopen en had heel fijn karakter.
Dus nu maar weer verder op zoek.

Ik zoek overigens een ruin van 4 a 5 jaar oud en ong 1,67 groot om nu eens verder in de dressuur te komen, maar daarnaast wil ik ook het duin in kunnen en over de weg, dus een rillerige heethoofd is niet wat ik zoek ;)

Met mijn vorige paard heb ik 4 jaar lopen dokteren met verschillende peesblessures. Daarom heb ik de koop ook van bovenstaand paard afgeblazen, het paard was echt de top van wat ik kon betalen en het risico was me simpelweg te groot. De verzekering deed ook heel moeilijk erover.

En tja, wat is mijn wow factor, foto's zeggen vaak niets, ik vind het belangrijk dat het paard een sprekend hoofd heeft met uitdrukking. Ik val overigens meer op stoer dan op mooi, maar een groot hoofd en ramsneuzen zijn aan mij niet besteed, kleur maakt me niets uit, maar geen schimmel. Qua rijden moet het me wel vertrouwd aanvoelen, hoeft niet super voorwaarts te zijn, maar beslist niet flegmatiek. Als laatste val ik op paarden die body hebben, die slanke types zijn aan mij niet besteed.

Ben erg benieuwd wat je komende tijd gaat vinden :j

Hou ook van stoere paarden met een flinke body :) Liefst boven de 1.70.

Kom ik straks aan met een schriel kippie van 1.66, maar goed ze is net 3 jaar en wie weet groeit ze nog wat. Zal straks die kant op, ben erg benieuwd naar 't resultaat van de rontgen.

parouscha

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:23

Pff nou dierenarts belde net af -O-

Zijn computer deed 't niet meer.

Morgen weer een nieuwe poging om 7 uur.....

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:30

Ooh echt joh! Balen!
Ga je nog steeds naar Inus Nijhoff of?

7uur sochtends of savonds :P?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:41

Ja ga nog wel naar Inus toe. Morgen avond dan :j

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:29

Ik wil ze ook wel ontvangen tita :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:14

Spannend! Is ze ook al eerder gekeurd Parouscha?
Oh ik vind keuringen echt niet leuk meer, haha! Dit keer gaat mama wel mee voor ondersteuning :P

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:18

Ik moest anders ook alleen vandaag. Niets aan :n Gelukkig gaat vriendje lief morgen gezellig mee :D
Ze is als jaarling gekeurd omdat ze bij de 1ste 40 veulens van Dramatic zat, Maar goed dat zegt weinig op die leeftijd.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:20

sorry verkeerde topic :P

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:23

Jotoma schreef:
@Knuffeldier: heel veel plezier bij Balingehof. Daar was ik ook graag een kijkje gaan nemen, ik ben gek op barokke paarden en vind dat ze er veel leuke dieren hebben rond lopen! Ook de manier van opleiden en de referenties zijn erg goed. Ik hoop dat je er een leuk paard kan vinden!

ik ging kijken voor een paard dat ik op de website gezien had, en die me op de foto en vooral qua beschrijving erg aansprak. Toen ik daar aankwam had ik bij de 1e blik gelijk zoiets van: nee dit is het niet. Voelde er totaal niks bij. Was wel jammer, want op de foto vond ik hem echt geweldig.

Ze had echter ook een heleboel andere leukerds staan. Zaten er genoeg bij die ik zo had willen hebben. Ik ben daar echt compleet gevallen voor een bepaald paard. Er zijn alleen een paar grote maars.....
- hij is eigenlijk net iets te duur voor me. Ik kan hem wel betalen, maar na aanschaf van paard en bijbehoren zou ik dan geen potje meer overhouden. En nog een potje overhouden vind ik wel een vereiste.
- Hij is nog erg groen. net ingereden en moet nog door gereden worden. Daar heb ik de ervaring niet voor. Zou vanuit daar wel goede begeleiding kunnen krijgen, maar dat kost ook weer en dat zou niet kunnen want al mn geld zou al in het paard zitten.

Maar goed, het is goed om daar eens rond gekeken te hebben. Het heeft voor mij wel goed duidelijk gemaakt van wat ik wil. Dus dat wordt de komende tijd gewoon flink sparen en hopen dat er over een paar maanden weer iets voorbij komt dat ik leuk vind.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:24

ik ga waarschijnlijk zondag weer eens een paard bekijken. Vraagprijs lag 2500 boven mijn budget en was ook aan de hoge kant, heb een tegenvoorstel gedaan en na een paar dagen zijn ze akkoord. Nu maar hopen dat ie leuk is. Meestal is er toch weer een `verborgen`gebrek.

Ik zal morgenochten de filmpjes even bekijken!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 07:33

:= nou die pismerrie die ik ga bijken ligt maar liefst 6500 boven mijn budget. De tussepersoon zegt dat dat 4000 euro moeten zakken maar dat betekend dus nog altijd dat ze 2500 boven mijn budget is.

Laten we eerlijk zijn hier gaan we morgen dus niet uitkomen...denk ik.

Jammer want gister stond ik naast haar op stal beetje met haar te praten en ik vind haar erg leuk worden.
Alleen dat ze 7 is is een mega minpunt voor mij aan de andere kant ze is wel heel snel klaar voor de Z is nog maar paar maanden onder het zadel en al L2 klaar volgende maand misschien wel M

Ze keek me helemaal na toen ik de stal uit was..zou ze het voelen?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:57

Oeps ik wist niet dat er zoveel ruimte was in vraagprijs en wat je uiteindelijk betaalde.

Bij het vorige paard gaf de verkoper aan dat er ruimte was en toen het puntje bij het paaltje kwam was er dus geen ruimte :( Waardoor ik eigenlijk tot mijn echt echte max was gegaan.
Misschien moet ik toch maar vooraf gaan onderhandelen in plaats van achteraf.

Hoe doen jullie dat? Wanneer gaan jullie de prijsafspraken maken?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:06

Heb eigenlijk geen idee als alles mee zit wacht nog op bevestiging van lief gaan we as zondag bij een merrie kijken als het doorgaat dan zet ik hier wel de advertentie neer ik ben behoorlijk weg van haar.

De vraagprijs valt me mee dus ik weet niet of ik ga onderhandelen weet niet hoeveel ik eraf zou moeten krijgen.
Ik geef paard echt super tehuis dat is toch ook wel wat waard of niet :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:50

ingvdh schreef:

Pas als je het paard ziet kun je echt inschatten wat je er redelijkerwijze voor wil betalen. Het schimmeltje dat ik begin dit jaar heb gekocht ben ik zelfs gaan kijken om dat ik verwachte dat ik haar daarna uit mijn hoofd kon zetten wegens geen klik. "Helaas" voor mij was die klik er wel en ik heb gewoon aangegeven wat ik een redelijk bedrag voor haar vond en daaraan vastgehouden. Dat was best een stuk onder de vraagprijs, maar ja, het was ook een paardje met een verhaal. Uiteindelijk heb ik haar voor de geboden prijs kunnen kopen, ook omdat ik het paard wat te bieden had.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:26

Het is een afweging, zit er een groot verschil in budget, dan kan je aangeven dat je de vp niet haalt en tot in hoeverre hierover te praten is. Dan gaan kijken/rijden/voelen en kijken of je er samen uit komt. Zegt iemand bij voorbaat dat ij niet wil dalen, dan maak je jezelf dus ook niet blij met een dooie mus.
Bij een paard wat dichtbij de vp ligt onderhandel ik nadat ik het paard heb bekeken en gereden.

iriraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:32

hey sanne, leuk dat het zo goed gaat!!! heb je al veel gereden met zantos?
ik mis m wel n beetje hoor want is zo'n brave goedzak :)
maar ben blij dat ie bij iemand is gekomen die er goed voor zorgt en er veel plezier aan heeft
groetjes iris

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:33

dat heb ik dus gedaan. Als er geen ruimte is hoef ik niet te kijken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:29

:):) tis rond zondag paardje kijken ben zo nieuwsgierig en morgen pismerrie rijden maar ja 6500 boven budget dat komt niet goed

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:01

ik ga waarschijnlijk morgenochtend, en maandag kan ik bellen over een ander paardje waar ik interesse in heb alleen zze ging eerst op vakantie. spannend

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:24

fotooooo :D

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:59

Romanoff schreef:
@ Parouscha; Ik zeg niet dat hij slecht is hoor! Hijs ook PROK gecertificeerd. Maar ik vond hem ind wel opvallend goedkoper dan andere klinieken.. goed hij is dan nu voor zichzelf begonnen en heeft verder geen kliniek die die moet onderhouden/betalen + apparatuur.

Ik heb net contact met de verkopers gehad, dat scheelt een hoop gedoe zonder tussenpersoon haha!
Hij word denk ik in Wolvega gekeurd, voor beide partijen even ver rijden en opzich goede kliniek :)!
Wat een gedoe is het allemaal zeg dat geregel!
Hij is de vorige keer volledig gekeurd in Bodegraven.. iemand ervaringen met deze kliniek?

bodegraven is een goede kliniek!!!!!
erg vriendelijke mensen!!!! alleen zijn ze wel wat duurder met hun foto's...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:08

ingvdh schreef:
Oeps ik wist niet dat er zoveel ruimte was in vraagprijs en wat je uiteindelijk betaalde.

Bij het vorige paard gaf de verkoper aan dat er ruimte was en toen het puntje bij het paaltje kwam was er dus geen ruimte :( Waardoor ik eigenlijk tot mijn echt echte max was gegaan.
Misschien moet ik toch maar vooraf gaan onderhandelen in plaats van achteraf.

Ik ga niet eerder kijken dan dat we 't over de prijs eens zijn. Helemaal als het een flink eind rijden is :j

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:51

Ind.. ik vraag altijd eerst wat de vraagprijs is.. als iemand zegt ja voor minder als 9000 gaat ie neit weg, kan ik al ophangen, want dat ga ik dus niet betalen.
Zegt iemand vraagprijs is 5000 en er is nog ruimte, ja dat vind ik het wel waard om langs te gaan en te gaan kijken of we het eens kunnen worden.

Pfff kreeg gister bericht van die mensen waarvan ik die 8jarige ruin van zou kopen(wat dus niet meer doorging omdat zij twijvelde om em wel te verkopen), dat ze hem nu wel weer wil verkopen.
Nja ik heb maar eerlijk gezegt dat Dinsdag ander paard voor de keuring gaat.. en dat die nu mijn 1ste keus is..
SOMS!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:52

Pff wat een rare mensen zeg :\