Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:31

Jeetje wat gaat iedereen hard!
Ik heb zo'n leuk fjordenveulen gezien, maar we zouden eigenlijk alleen kijken naar een ouder paard. Met ervaring voor mam. Maar ik vind haar zó leuk, dat ik het niet kon laten en heb dus stiekem wel gemaild naar de eigenaren van het veulen. Ik ben zo'n scheiterd, ik, durf nooit te bellen haha. Zo erg dat mam ook gebeld had voor de afspraak om naar Evie te gaan.
Maar dat veulentje.. Wat te doen? De staleigenaar heeft een groep jonge paarden op zijn andere wei waar ze gewoon bij zou kunnenm dan staat ze én in de buurt, én tussen de leeftijdsgenoten. Om tijd of geld hoef ik het niet te laten, en moeders rijdt ook gemakkelijk op Evie weg.. Ik had alleen met mezelf afgesproken dat ik pas over een jaar zou gaan kijken naar een ander paard.. Maak ik nu een onnodig dillema? Zowieso maar even afwachten of die mensen terug mailen. Pffft.
Succes iedereen verder!

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:33

Ik wil ook wel eens kijken :)

Heb deze ochtend voor de 2de keer gereden. Was superbraaf, ik wel weer geklungeld naar mijn mening.

Ze galoppeert alleen niet meer soepel door haar lijf vind ik. Ze springt haar galoppassen niet door. Dit deed ze niet toen ik haar kocht. Zou dit aan mijn nieuw zadel liggen of gewoon stijf van minder gewerkt te worden dan voordien?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:37

Twilight1 schreef:
woow zie een paard met een mega stamboek,
Totilas(Gribraldi)-Okidoki-Jazz
helaas is het paardje te duur voor mij en wil mijn zus geen jazz

Totilas Okidoki Jazz? Dat is nogal een vreemde afstamming haha. Klopt volgens mij niet helemaal..?

Pbtjes met foto's/filmpjes zijn altijd welkom, vind het wel leuk om mee te kijken naar wat jullie allemaal uitzoeken! :)

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:42

Twilight1 schreef:
@jotoma, ik wil best mijn mening geven voor je.

@manou, ik ga 2 dagen na mijn bezichtiging 2 weken ponykampen begeleiden,
maar ik zit dan toch in zeeland dus als ik onwijs geinterreseert ben of bang ben dat die snel word verkocht, dan kan ik altijd tussendoor even langs

Lijkt mij heel gaaf om een ponykamp te begeleiden! en ook nog mooi dat je er even tussenuit kan knijpen mocht je heel erg geinterreseert zijn :D

Ik ga alleen wel naar het buitenland! ik geloof dat ik nog nooit eerder een probleem heb gehad met mijn vakantie haha!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:59

pcies als iets echt leuk is moet je snel schakelen :D ;) .

Ik heb vandaag al weer 1 ruitershop gehad! en ik ga zodirect nog naar Epple Jack in Eindhoven.
Voor mijn studie kom ik ook iedere dag langs Divoza Heteren dus ik heb nog mogelijkheden.. haha :D

Zit alleen heel erg te twijfelen in het formaat bit 13.5 of 12.5 cm. Wat denken jullie?

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:02

@LETS, ik kan hem even niet meer terug vinden helaas..
@manou, ja het is erg leuk, helemaal omdat we bijna elke dag het strand op gaan en dan lekker door het water. Ik zou bijvoorbeeld even weg kunnen gaan als de wissel is van ponykampgroepen want op zaterdag vertrekt de ene groep en zondag komt de volgende groep.

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:03

studiemiep schreef:

Ik heb vandaag al weer 1 ruitershop gehad! en ik ga zodirect nog naar Epple Jack in Eindhoven.
Voor mijn studie kom ik ook iedere dag langs Divoza Heteren dus ik heb nog mogelijkheden.. haha :D

Zit alleen heel erg te twijfelen in het formaat bit 13.5 of 12.5 cm. Wat denken jullie?

Ik zou gewoon beide maten meenemen, bij epplejeck mag je 'm namelijk gewoon ruilen/terugbrengen als ie niet past. :)

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:04

Amandaa_ schreef:
studiemiep schreef:

Ik zou gewoon beide maten meenemen, bij epplejeck mag je 'm namelijk gewoon ruilen/terugbrengen als ie niet past. :)

ik had precies hetzelde willen zeggen :P

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:08

klopt maar dan moet ik wel 80 km rijden.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:10

studiemiep schreef:
klopt maar dan moet ik wel 80 km rijden.....

Je kunt natuurlijk met een geleend bit bekijken wat het doet en aan de hand daarvan de maat bepalen.........

Twilight1Jarig

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:11

toevallig een manege in de buurt waar je even 2 bitjes mag passen?
als je dicht bij rotterdam woont moet dat kunnen hier :P

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:17

Jotoma schreef:
Ter info over de hoeven: Die ruin van gister was geen bokvoet, maar breed toontredend :). Daardoor loopt hij op de buitenkant van zijn hoef en gaat wat maaien ;).
Doordat hij lang niet was bekapt en op rare ijzers stond, was het dus helemaal geen gezond gezicht.
Ik heb de eigenaar laten weten dat ik niet verder ga met aankopen *slik*.

Edit: ik heb nog een derde paardje op het oog, 6 jarige donkerbruine ruin van 1.65, die staat helaas 2 uur van mijn huis weg. Ik heb al even contact opgenomen met eigenaar en wacht even een filmpje af. Moet natuurlijk wel weten waar ik 2 uur voor ga rijden :j . Maar de 4-jarige ruin en deze 6 jarige spreken me erg aan. De 7-jarige met de steile hoeven, daar verwacht ik nog een filmpje van. Steile hoeven is natuurlijk niet het grootste probleem, geeft ook weer minder druk op de pezen (leuk voor springen, doe ik alleen niet), maar qua hoefbevangenheid wel een opletpuntje. Het is natuurlijk beter als ze iets normalere hoeven hebben. Jeetje lastig, maar ik begin weer enthousiast te raken. Zeker over de 4 jarige bruine en 6 jarige donker bruine.

Oh leuk! Heb je foto/filmpje van die ruin? :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:18

Ik heb ook weer een update trouwens!!!

Mijn instructeur gaat volgende week bij 2 paarden kijken, dan kijkt hij welke meest geschikt is en ga ik er ook heen met mn ouders. :)
Ik zit nu nog middenin de toetsweek en bovendien is het wel handig dat hij eerst langs gaat, voordat ik helemaal verliefd wordt op een paard en het weer niet doorgaat..
Voor wie interesse heeft in welke paardjes het zijn, dan stuur ik graag een PB! :D
Zijn allebei merrie's, ene is 7 jaar en andere 6 jaar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:20

Lauste schreef:
Ik heb ook weer een update trouwens!!!

Mijn instructeur gaat volgende week bij 2 paarden kijken, dan kijkt hij welke meest geschikt is en ga ik er ook heen met mn ouders. :)
Ik zit nu nog middenin de toetsweek en bovendien is het wel handig dat hij eerst langs gaat, voordat ik helemaal verliefd wordt op een paard en het weer niet doorgaat..
Voor wie interesse heeft in welke paardjes het zijn, dan stuur ik graag een PB! :D
Zijn allebei merrie's, ene is 7 jaar en andere 6 jaar.

Hhmm, daar zijn we dan natuurlijk wel benieuwd naar, natuurlijk :D
En nee, maak je geen zorgen, ik heb al teveel paarden, dus ik kaap ze niet voor je neus weg......

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:25

Hoh, ik heb een oplossing gevonden voor mijn merrie die te koop staat, maar nu ben ik zo in twijfel over wat ik moet doen.. Ik heb een héél goede thuis voor haar gevonden maar daar ga ik er nog maar weinig voor krijgen, in elk geval een heel stuk minder dan ik ze zelf betaald heb. Mn hart zegt doen, m'n portemonnee zegt natuurlijk nog even wachten en kijken of er nog andere kopers komen..

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:37

ik zou eerlijk gezegd nog even wachten, als ze de merrie echt willen betalen ze ervoor,
en er komen echt nog wel meer mensen kijken en ze staat je niet in de weg (toch?)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:43

Naja ze staat wel een klein beetje in de weg, nu betalen we pension voor 2 paarden en moet ik ook tijd maken voor 2. Ik ken die mensen en ik weet dat ze niet meer zullen en kunnen betalen, moesten ze meer kunnen betalen zouden ze het doen. Ik ben wel zeker dat er nog geld is voor onderhoud en dat ze daar een superplek en een superruiter krijgt.. Moeilijk!

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:49

@ JulieDR : als je ze bijna gratis weggeeft ben ik ook wel kandidaat :)
Ik zou misschien toch nog even wachten. Tenzij je het geld niet kunt gebruiken. Een goed paard
geraakt altijd verkocht, dan duurt het misschien iets langer.
Bereken eens hoeveel het je zou kosten als ze nog 3 maand blijft staan. En kijk dan of het de moeite is of niet.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:50

ik zou voor de superplek gaan, met het eventuele klein beetje meer geld wat je zou krijgen zou anders toch opgaan aan pensongeld, en nu weet je zeker dat ze het supergoed gaat krijgen, en dat is heel wat waard hoor, anders ga je je steeds afvragen hoe het nu met haar gaat.
Maar dat is mijn mening

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:53

Nee bijna gratis zou ze ook niet weggaan. Het verschil tussen mijn 'vaste' prijs (dus tot waar ik bereid was te zakken bij 'echte' kopers) en wat ik nu zou krijgen is 4 maand stalgeld, zonder dat er dan nog iets mag bijkomen qua dierenarts, hoefsmid, ontworming, nog een keer les want ik blijf haar gewoon rijden, ed..

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:56

Ja als je je heel erg goed voelt bij die mensen zou ik het doen. Hier in Belgie blijven paarden langer staan. Bij mijn paard heeft de verkoop een maand of 5 geduurd. En als je pech hebt dan komt ze nog iets tegen, mag je DA nog eens extra roepen.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:01

Het belangrijkst is natuurlijk een goed tehuis Julie! :)
Mag ik de advertentie van je paard eens zien trouwens? Heb ik nog nooit gezien geloof ik..

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:02

Ik zou het denk ik wel doen julieDR! :)

Ik wil ze ook wel zien Lauste!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:38

JulieDR schreef:
Nee bijna gratis zou ze ook niet weggaan. Het verschil tussen mijn 'vaste' prijs (dus tot waar ik bereid was te zakken bij 'echte' kopers) en wat ik nu zou krijgen is 4 maand stalgeld, zonder dat er dan nog iets mag bijkomen qua dierenarts, hoefsmid, ontworming, nog een keer les want ik blijf haar gewoon rijden, ed..

Strik erom en meegeven, als jij daadwerkelijk zeker weet dat ze het daar goed krjgt.
Heb ik met mijn Welsh ook gedaan. Ik heb een vriendenprijsje gemaakt; daar wat nette voorwaarden aan verbonden en hup, have fun samen.... Koper is nog steeds in z'n nopjes met het paard.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:38

Jeetje dames wat gaan jullie snel haha!! 8-)
Mijn hoofdstel is net binnen, WAUWWWWWW!! *D
Kan niet wachten om hem van de week te gaan passen, dan komen er natuurlijk ook foto's! :D
@ Studiemiep: Ik heb bij Epplejeck een leren halster gekocht, maar ben bang dat hij te groot is! Dus fijn om te lezen dat ruilen daar geen probleem is! :D
Ik wil ook nog een creme kleurig dekje, iemand suggesties?