Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 01:17

Isapaardje schreef:
Haha, dat filmpje ... en vooral dat geluid dat Rooms maakt ... geweldig.
Die bok actie in de hoek is ook erg leuk; kan duidelijk niet echt besluiten welke kant ie nou op wil :D

Haha ja, dat snuiven! Zoals je ook ziet is ze supersnel getriggerd, ik klikte aan het begin 1 keer en hopsa daar ging ze!

Ik heb je topic gelezen Mallow, heftig verhaal!

SeBart, welkom!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 01:22

Tjee zeg wat een verhaal Mallow :(:)
Zit nu gewoon met tranen die over mijn gzicht rollen van vrdriet, wat moet dit ontzettend moeilijk voor je zijn en hoe moet dit elke dag aan je vreten.
Je hebt het goed gedaan op deze manier maar als ik naar de foto´s kijk zijn jullie zo ontzettend sterk samen. wat een prachtig paard.
Ik probeerde te reageren in het topic maar dat mocht niet meer.
Sommige mensen snap ik echt niet dat ze zo over het lijk (om het zo maar te zeggen) van een ander kunnen gaan wat een harde wereld waarin jij hebt moeten boeten.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en vind het een heel dapper en moeilijk besluit van je. :(:)

Es tuurlijk ben je blij met die prachtige merrie van je.
Wat een ellende van de kapotte kootholtes, hopelijk is het morgen een heel stuk minder.
Hoop dat het weer echt snel normaler word bij jullie en dat de paarden wat rustiger worden.

oliebol en sorry Lonnie vandaag had ik snel internet in bendiorm ben ik jouw filmpje vergeten te bekijken :o van Romy. Gelukkig gaat het goed met haar en daar ben ik blij om *\o/*

lonniejj

Re: Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:14

Haha maakt niet uit! Kijk maar gewoon wanneer je tijd hebt, hihi! Rooms doet inderdaad vreselijk goed op het moment! Ben er echt heel blij mee!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:57

Konijnen tellen zeker niet in dit topic? :+ Heb me nou toch een medisch wonder lopen...

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:47

Als ik mijn hart mag luchten over de hond, dan kan jij rustig konijnennieuws posten Nemurin

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:51

Nou ik heb twee konijntjes van inmiddels 8 en eentje kreeg in september bulten op de buik/borst.
Melkkliertumoren, advies gehad dat weg te laten halen en ze bleken inderdaad kwaadaardig te zijn.

Docent/dierenarts was ook niet blij met hoe de baarmoeder voelde, voor zover hij het kon voelen, maar hij wist het niet zeker en wilde nog een echo laten maken.
Maar mijn nijn vond deze operatie al niks en echt de buik openmaken vond ik wel heel zwaar voor d'r dus ik zei van laat maar zitten want ik ga haar toch niet nog eens laten opereren.

Dus er zat altijd kans in dat ze baarmoederkanker had en er last van zou krijgen. Dus ik intussen gewoon rustig verder met mijn nijntjes, en af en toe even in de gaten gehouden of ze kortademig werd.

We vinden haar sinds deze week echt heel slecht - ze eet slecht, is dus sloom en weet ik veel wat nog meer, en alleen als je haar dingen geeft die ze lekker vindt valt ze echt uitgehongerd aan (zal ze ook wel zijn).

Dus ik dacht och ik ga ze even onderzoeken. Die gezonde is veeeeel te dik op het moment, maar die eet zoveel mogelijk van wat blijft liggen ook nog op natuurlijk. :+
De ander is broodmager, en ik kan dus niet eens de organen voelen in de buik, dat vond ik nog het knapste. Verder ademt ze wat zwaarder en sneller dan de bedoeling is.

Heb haar maar een lekker papje gemaakt en dat at ze heel blij van de lepel, dus ik heb nu een magisch orgaanloos konijn waar eten in verdwijnt. :+

Woensdag gaat de DA kijken wat het nu echt is, want zij heeft wel een diploma en ik nog lange niet.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:04

@ lonniej haha wat een mafkees die Romy! wel fijn dat ze zo lekker gaat op het moment, je ziet op het filmpje ook duidelijk dat ze zich goed voelt, houen zo!

@ Esje... daar heb ik toch geen woorden voor, wat een superleuk, lief, mooi, schattig veulentje! Ik ben echt een veulenmens hoor, veulens da's gewoon echt een slag apart, en dan vooral van kleine ponyrassen, van die wollen dingen met geen hals en veel te grote benen, genieten gewoon!
en natuurlijk een schouderklopje voor de kersverse moeder!
ik zet foto's die te groot zijn vaak eerst in paint, en dan daar opslaan. dan verkleinen ze echt enorm en kan iedere site ze eigenlijk wel aan. kwaliteit wordt er vaak ook wel ietsje minder van maar goed...
vwb de kootholtes, trapt je paard dat zelf kapot?

@ Sebart, welkom! ik zal zo even in jouw profiel neuzen!

@ Mallow, welkom! ga ook bij jou even bijlezen, ik krijg het nog druk hier haha!

hoe gaat het verder hier bij iedereen, ik heb de indruk dat het allemaal wel aardig loopt?
bij mij in ieder geval wel, ik zweef rond op een roze wolkje. gisteren superfijn met Faram gereden, hij had wel een beetje een aparte bui maar gewoon lekker, zoals het moet gaan zeg maar. Flicka was ook lekker bezig, gigantisch racen en bokken aan de longe, die kleine is echt niet goed bij d'r hoofd maar ik geniet daar zo van, soms blijf ik maar lachen en zij maar bokken en dan is het eigenlijk meer Flicka die mij iets laat doen dan andersom, maar he, gewoon te leuk om serieus te nemen he... da's wel het leuke als je een pony hebt die zo is, bij haar maakt het niet uit of ze iets brutaals doet, of een beetje dominant. zij maakt er nl nooit misbruik van. Faram had die dag ook een aparte bui, een beetje stoer doen (zelfs voor mn neus staan steigeren de gek, haha!) enzo, dus ook even mijn zusje laten werken ermee, Faram is nl een super leerpaard omdat hij op zich heel goed weet hoe alles hoort maar je wel laat werken in je hoofd, je moet wel scherp blijven bij hem want hij test je zeker uit.

Zneddie ook goed, vanmorgen weer eens aan de lange lijnen gehad en man wat een beest is dat toch. hij had kennelijk ergens tussen de laatste training en vandaag besloten dat hij wil werken aan de zijgangen, want hij schudde ze nu zo uit z'n mouw, op beide handen. ik meenden 'm zelfs te betrappen op een paar passen van iets dat verdacht veel op verzamelde draf leek. hij bleef ook mooi recht voor me en boog netjes in de wendingen, al met al dus gewoon helemaal te gek!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:04

whow ik zie dat er alweer berichten vóór die van mij geplaatst zijn... eventjes teruglezen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:08

sorry nemurin maar ik móést lachen, om die opmerking over het magische orgaanloze konijn... uiteraard is het best sneu dat hij niet OK is... ben erg benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen, het klinkt iig wel heel vaag. wel fijn dat ie de lekkere dingen nog wel eet, dat is in ieder geval beter dan niets.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:19

Ik vind het ook vaag... ik had een harde massa weefsel in de buik verwacht en vond niet eens een keutel. :+

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:06

Ach ik denk maar zo, ik eet ook het liefst lekkere dingen.het is altijd balen als een van je beestjes iets heeft en je weet niet wat, maar meer dan lekkere hapjes toestoppen kan je denk ik nu niet.
@merrieveulen: Ja hij loopt zijn kootholtes zelf kapot, als ie lekker los laat in zijn lijf en fijn met de neus over de grond en over de rug loopt en hij is in de teen voor of achter maakt niet uit maar net ietsiepietsie te lang dan gaan de kootholtes eraan. We werken hem altijd met schoenen en peesbescherming, maar als ie zichzelf vangt dan is het ook echt altijd kassa. Hij heeft al divers beslag gehad en u lichtgewicht ijzers zodat ie voor sneller weg kan. Maar ja vanwege de zooltjes moet ie echt een ijzertje onder.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:12

Nee, de dierenarts gaat het bekijken woensdag, en tot die tijd blijf ik maar lekkere hapjes toestoppen. ;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 08:39

ik ben wel heel benieuwd wat eruit komt. misschien is het gewoon een strontverwend dier die doorheeft dat ie lekkerder te eten krijgt als ie anders in hongerstaking gaat?

@ Esje, lastig hoor. een stalgenootje van me heeft een paardje die zijn achtervoet makkelijk onder zijn voorvoet schuift als het ware, en hij heeft daardoor vrij snel kneuzingen aan de voorkant van zijn achtervoeten. ook trapt hij gemakkelijk zijn ijzers los.
Zneddie raakt nog weleens de onderkant van zijn voorvoeten met de achterste, aftrappen komt bij hem eigenlijk maar zelden voor.
maar het lijkt me een lastig probleem inderdaad, sneu ook voor het paard. ik vraag me bij dergelijke gevallen vaak af hoe dat toch komt, wij hebben een paard gehad op stal die tot bloedens toe zijn eigen kogels kapot streek. bij het rijden had hij altijd kogeltjes aan maar in de ring mag dat natuurlijk niet, en dan kwam hij met bloedplekjes de ring uit. als mens zou je daarop gaan letten en anders gaan lopen, maar (de meeste) paarden corrigeren zichzelf niet.
het paard waarover ik het heb is misschien niet helemaall representatief omdat hij uiteindelijk ook atactisch bleek te zijn, maar goed you get the point.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:36

james hier trapte zichzelf echt open toen hij op ijzers stond.
gek werd je er van.
toen hij van de ijzers af ging was het probleem opgelost door een andere beenzetting.
[nee ik ben niet anti ijzer maar bij hem werkte het het beste]

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:26

Merrieveulen: dat zal dan voor het eerst in 8 jaar zijn. :') Kan best zijn dat ze omdat ze bejaard is gewoon geen zin meer heeft in zich als volwassen braaf konijn te gedragen? Maar lijkt me niet. Ik hoop dat er wat uit komt.

Mogen ze in de ring geen kogelbeschermers aan dan?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:05

In de dressuurring mag je geen beenbescherming aan hebben bij je paard. Met springen mag dat wel.

Ik heb gister de stoute schoenen aangetrokken, ik heb Romy opgezadeld en we hebben een stapritje gemaakt met z'n 2en! Het ging super, Romy was hartstikke braaf en vond het volgens mij wel leuk! Als het zo goed blijft gaan, gaan we 1 keer per week er zo samen tussenuit. En ik denk dat ik binnenkort de kliniek ga bellen voor een controle-echo, het is nu bijna een jaar geleden dat ze werd 'opgegeven'. Maar ik weet zeker dat we al een heel eind zijn met de genezing! :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:30

Ah zit dat zo.

Dat klinkt goed! Hopelijk is het ook echt verbeterd dan. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:42

IK heb echt respect voor je dat je de zorgen van dat paardje op je nam! _/-\o_

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:05

@ nemurin inderdaad, je paard mag gewoon niks aan hebben. ik vind het persoonlijk wel een optie om ook hiervoor eventueel dispensatie te geven, want er zijn nu eenmaal paarden die bescherming nodig hebben, bijv. springschoenen voor als ze op ijzers staan oid.

aan de andere kant is het natuurlijk wel de bedoeling dat je in de ring verschijnt met een normaal gezond paard dat zichzelf niet verwondt bij het lopen. er zijn altijd uitzonderingen maar bijv. het paard dat ik beschreef trapte zich ohz gewoon altijd tot bloedens toe open. in de wei niet. maar goed dat paard bleek dus ook behoorlijk kapot te zijn uiteindelijk.

dus ja het verhaal heeft wel een beetje twee (drie?) kanten.

dus je konijn wordt gewoon kinds... ;)

@ lonniej wat super zeg, wat zal jij opgetogen zijn! ik ben heel benieuwd naar de uitslag van een evt. controle, wonderen bestaan nu eenmaal.

nou hier heb ik er een zorgenkind bij. ik kwam vanmiddag thuis heeft mijn hondje haar hoofdje dik aan één kant. ik zag er al een paar dagen iets aan, maar als ik dan voelde was er niks afwijkends (ze is redelijk harig dus het kon ook dubbelzittend haar zijn). vandaag dus wel, en het tandvlees ter hoogte van de zwelling (zwelling zit tussen oog en bovenlip zeg maar, het jukbeen omvattend) is rood en volgens mij dus ontstoken. hondekind gaat dus vanavond even naar de dokter. ik heb niet de indruk dat de plek erg pijnlijk is maar onze hond is echt een bikkel dus bij haar weet je 't maar nooit.
ik dénk dat het een ontsteking is, een paar maand geleden heeft ze een tandbehandeling gehad en toen moest er eea uitgehaald. ik hoop voor Fishy dat het allemaal meevalt want ze wordt in mei 16 jaar... en is verder eigenlijk nog goed fit voor d'r leeftijd. ik fiets er twee keer per dag mee en ze kan nog zelf de trap op en aflopen, mits het licht aan is want zowel zicht als gehoor worden wel ietsje minder...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:05

Ja er zijn zelfs erg veel paarden die zichzelf tegen de voorbenen schoppen, zeker als ze goed lengte in de passen gaan maken wat juist de bedoeling is tijdens een beetje mooie dressuurproef. En dan geen peesjes of niks om mogen? Belachelijk. :+
Normale gezonde paarden verwonden zich in principe ook wel bij het lopen dus. Manegepaarden bij ons die nooit kreupel zijn hebben OOK peesjes om soms.

Voor je hondje gok ik op een tandwortelontsteking. Is even niet prettig voor haar helaas... :(:)

Mijn nijntje kinds? Prima. Dat vind ik echt niet erg. :+
Als ze verder maar gezond is.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:01

Aah, balen van je hondje! Hopelijk valt het allemaal mee en heeft ze er niet teveel last van :(:)

Nemurin, ik moet wel stiekem een beetje lachen om je konijn, wij hebben ook konijntjes en ik herken er zo erg een van mijn vorige konijntjes in. Die werd op een gegeven moment ook erg magertjes ondanks dat ze goed at, naar de dierenarts geweest en al. Ze had niks aan te merken, tandjes goed in orde alles was prima, gewoon ouderdom zeiden ze. Heb haar toen iedere dag brinta gevoerd en lekker dat ze het vond! Eigenwijs ding was het altijd.

Helaas is ze toen toch later ingeslapen, ze kreeg uitvalsverschijnselen in haar achterpootjes en begon te slepen. Had ze blijkbaar haar ruggetje beschadigd door een verkeerde beweging met een binky (je kent het vast wel, die uitspattingen van vreugde).

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:03

Ja binky's doen die van mij al heel lang niet meer... ze zijn 8. :')

Ik ga het zien, maar ik hou in gedachten dat ik haar waarschijnlijk zeer binnenkort moet laten inslapen. Vermageren bij zo'n dier is nooit best.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:06

Hihi, hoe ouder ze worden hoe minder ze het doen inderdaad! De mijne deed het ook nog met 8 jaar, dat liep dan alleen niet zo goed af voor d'r. :(:)

En inderdaad, als ze eenmaal echt flink vermageren kun je er toch vaak wel rekening mee houden dat het ver gedaan is, helaas! :(:) Hopelijk wordt ze toch wat beter!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:43

nou hondje heeft inderdaad waarschijnlijk een ontstoken kieswortel. om zeker te zijn moet ze op de foto maar omdat ze bijna 16 is en daarvoor een roesje moet krijgen wilde de DA eerst kijken wat een breedspectrum AB zou doen. daar zijn we nu dus mee bezig. mocht het aanslaan (hoop hoop) dan is het daarmee klaar, zo niet dan maken ze foto's om te kijken welke tand het is en wordt die verwijderd (ik moet zeggen dat ik er ook niet mee kan zitten als ze beide tanden eruit halen maar ja... hihi!).
ze heeft er voor zover ik kan nagaan geen pijn aan, ze ligt er ook gewoon op en in de auto zat ze ermee tegen mijn been te duwen omdat die in de weg zat om lekker te liggen. we gaan er dus gewoon voor met de AB.

vandaag heb ik de testdag van het hooitasje, zal eens kijken of ik er foto's van kan maken. ik heb er gisteravond een netje bij in geknoopt (mazen van die dingen zijn toch altijd te groot voor mijn snellippende minimonsters) dus ik ben benieuwd wat ze ervan vinden zo...

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:57

het is wat,zieke konijnen en honden met tandproblemen.
we blijven maar met zorgenkindjes. :(:)

een aantal jaar geleden zijn de ondertanden van mijn vorige hond er ook uitgehaald i.v.m een overbeet.
ik had verwacht er wel wat problemen door te krijgen maar dametje werkte nog steeds op het gemakje een kniestuk naar binnen.
[brak zelfs een kattevoer blikje open met haar tandloze bekkie als ze de kans kreeg] :+