Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:33

ilovetrusha schreef:
Hoi allemaal.

Ik heb sinds gister eigenlijk mijn eigen paardje maar nog niet officieel.
Hij moet nog betaald worden etc.
Hij staat in mijn onderschrift, ook een topic met foto´s!

Laten jullie die van jullie ook verzekeren ?

Groetjess

Leuk pony'tje hoor! :j
Ja, ben nu beetje aan het berekenen wat ik kwijt ben bij verschillende verzekeringen.

corrina1994 schreef:
Gister is Faraon aangekomen! Mijn eerste echte eigen paard :)
Ik ga straks een leuk topic aanmaken en dan kunnen jullie hem allemaal bewonderen =D

Rosemarin schreef:

Haha, had je foto's al via die link die je hier geplaatst had op je hyves gezien, 'tis een leuke haf! :j

Ik ben benieuwd!

Merel___

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:53

Ik ben gisteren bij de merrie in Balkbrug wezen kijken. Was een leuk paard, maar ik twijfel of ik nog een keer wil kijken. Ze was inderdaad gevoelig aan het been, ik kon haar wel goed terug nemen maar je merkte dat ze heel graag wilde lopen. Dit lag ook aan dat ze te weinig getraind werd en de andere paarden op de wei stonden. Ze was alvast naar binnen gehaald voor ons. Eigenaar was erg aardig, en ook niet opdringerig. Gewoon heel relaxt, dat was erg fijn. Mijn zusje vond het paard wel heel erg leuk, dus dat maakt het wat moeilijker. Ook omdat zij niet goed aangeeft wat ze wil, en ook niet op internet kijkt naar paarden. Moet nog maar even met haar en mn ouders overleggen, want ik twijfel echt heel erg.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:57

Als het niet té is, dat graag willen lopen, dan kan dat zóooo fijn zijn! Daar kun je echt heel veel profijt van hebben! Het moet ook even wennen, weet niet wat voor paard(en) je normaal rijdt? Als het maar niet "eng" voelt.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:41

Ja dat is waar. Maar even per ongeluk aansporen en ze zat al bijna in galop. Het voelde verder niet eng, en ik zat wel zeker op haar rug. Ze maakte ook af en toe wel contact en liep een paar keer heel fijn. Ik rijd wel vaker op zulke paarden, maar dat is toch anders.. Naja ik denk er nog maar even over na :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:45

Lijkt mij dan toch wel fijn :j Misschien volgende keer instructie meenemen? Ik zou het er inderdaad nog even over hebben thuis en nog een keer gaan kijken. Was er wel een klik?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:03

Zooo leuke pony's zie ik hier :j

@Merel : als je twijfelt zou ik het niet doen eerlijk gezegd. Dat is ook het teken dat de klik er niet 100% is. Heb dezelfde fout gemaakt een jaar geleden en moet m'n pony nu noodgedwongen verkopen :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:13

@ merel, bij twijfel zeker niet doen! er zijn zoveel paardjes en je moet alleen dat paardje nemen wat jouw het meeste aanstaat!
Gewoon verder kijken echt waar!

Ik heb van te voren echt zoveel twijfel. Eigenlijk is het voor mij helemaal niet goed dat ik bijna een week moet wachten voor ik ergens ga kijken, ik zoek dan op elke foto iets om van een mug een olifant te kunnen maken!
Dinsdag is het dan zo ver!

Morgen goede afleiding men wedstrijden! Ik heb er heel veel zin in, wordt in ieder geval een hele gezellige dag!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:20

Bedankt voor jullie advies, kan ik wel wat mee :). De klik was er inderdaad niet 100 %. Ik wil sowieso eerst nog ander(e) paard(en) zien, dat kan ik tenminste een beetje vergelijken. Ik denk er nog even over na, maar ik denk dat deze merrie niet bij mij op stal komt te staan..

Heb weer een (denk ik) leuke merrie gezien op marktplaats, die me vanaf de foto al erg aanspreekt. Heb even een mailtje gestuurd, dus ik ben benieuwd..

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 14:38

Merel___ schreef:
Bedankt voor jullie advies, kan ik wel wat mee :). De klik was er inderdaad niet 100 %. Ik wil sowieso eerst nog ander(e) paard(en) zien, dat kan ik tenminste een beetje vergelijken. Ik denk er nog even over na, maar ik denk dat deze merrie niet bij mij op stal komt te staan..

Heb weer een (denk ik) leuke merrie gezien op marktplaats, die me vanaf de foto al erg aanspreekt. Heb even een mailtje gestuurd, dus ik ben benieuwd..

Dan zou ik die gewoon laten gaan en weer verder gaan kijken. Heb dat zelf ook weleens gehad, heel erg twijfelen toen natuurlijk.. Maar nu heb ik er dus 1 gevonden met wél die klik voor 100%!

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:11

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:15

@ amandaa_ ik heb even snel in je topic gereageerd! ze is echt heel gaaf. Die manenkam lijkt me moeilijk om zo mooi te houden! Gaaf beest, veel plezier samen!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:17

Merel___ schreef:

Heel belangrijk, verder kijken hoor! Ik heb ooit ook m'n eerste pony gekocht zonder verder te kijken, heel veel spijt van gehad! Dus bespaar je dat leed ga alleen voor een paardje als er 100% klik is!

Je maakt me wel nieuwsgierig naar welk ander paard je hebt gezien, graag link als dit mogelijk is:D

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:24

Amandaa_, wat een leukerd zeg! :oo Veel plezier met dr!!

Alice13, dankje :). Bij deze een linkje: http://link.marktplaats.nl/435586456 . Hopelijk is de vp niet te hoog, want ze voldoet wel aan mn eisen..

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:26

D'r manen waren op deze foto's ook al best lang, dus heb haar vandaag voor het eerst zelf geknipt.. Dat was nog best lastig haha. Maar oefening baart kunst! :D

@ Merel__
Inderdaad veel paarden kijken, en bij twijfel of nog een keer rijden, of gewoon niet doen.. Je wilt geen spijt krijgen van je keuze natuurlijk!

Beiden bedankt voor de complimentjes over Evie, ben ook helemaal in wolken met haar hihi.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 17:36

Ik ga morgen naar een 2 jarige kijken daar kan ik niet op rijden,waar kijk je dan naar.Bv bewegingen enz?

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:41

De foto's zijn niet super boeiend geworden, morgen misschien meer...

Faraon

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:25

Corrina1994 leuk beest! Ik wens jullie veel plezier samen :D
Marleen_usar, heb je ervaring met jonge paarden en inrijden! Ik vind dit zelf nog een hele opgave en is er in mijn geval ook eentje die ik niet meer wil aangaan! Ik denk dat je goed moet overwegen of je zo'n jong paard wil! Maar wel heel leuk en succes morgen!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 23:34

Leuk marleen_usar!!!
Ik ga dit weekend naar modena kijken, een kruising boullonais. :D
Advertentie is die van recreatiepaard met power.

Heb er zo'n zin in!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 14:18

Feliciteer me maar, ik ben de eigenaar van een 2 jarige haf.Als hij morgen wordt goed gekeurd gaat hij meteen mee.Het leuke is dat hij vandaag jarig is. :j

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:01

Dubbel gefeliciteerd dan!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:25

Oja hij wordt morgen gekeurd,als het gek loopt gaat het niet door.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:33

Gefeliciteerd alvast marleen_usar. Nog even duimen voor de keuring :j

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:33

Alvast voor de helft gefeliciteerd dan! Bloemen bij de finish!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:35

Mijn dochter is zoooooooooo trots,iemand riep hem hij kwam niet en toen zei riep kwam hij 2 keer.Dus dat was echt leuk.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:57

Haha wat lief! Gefeliciteerd alvast! :j